مقام‌های افغان: قاتل مشاور آمریکایی، ایرانی است

سخنگوی وزارت داخله (کشور) افغانستان گفته است زنی که دیروز دوشنبه 4 جدی/دی مشاور آمریکایی را در مقر فرماندهی پلیس کابل ، شهروند ایران است.

                      آقای صدیقی می گوید که در سوابق ضارب مسئله مشکوکی نیست که دلیل عمل او را روشن کند.

صدیق صدیقی امروز به خبرنگاران گفت که قاتل این مشاور، نرگس نام دارد و گذرنامه او نشان می‎دهد که او "شهروند کشور ایران است".

آقای صدیقی افزود که نرگس چند سال پیش با یک افغان ازدواج کرد و در سال ۱۳۸۷ به ضمانت شوهرش به پلیس کابل پیوست.

سخنگوی وزارت داخله افزود که نرگس کارش را در پلیس کابل در یک حوزه امنیتی در شهر کابل آغاز کرد و بعد به بخش "حمایت از تساوی جنسیت و کودکان" در مرکز فرماندهی پلیس کابل منتقل شد.

صدیق صدیقی گفت: "در سوابق این خانم مسایل مشکوکی نیست که عمل این خانم را توجیه کند. تحقیقات نشان می‎دهد که وضعیت روانی این خانم کاملا مشکل دارد."

آقای صدیقی همچنین افزود که شواهد موثقی وجود ندارد و تحولات ۲۴ ساعت گذشته هم نشان نمی‎دهد که این مأمور پلیس با گروه‌های شورشی ارتباط داشته باشد.

او تاکید کرد که شلیک گلوله توسط این خانم به مشاور آمریکایی یک اقدام "فردی" بوده و نرگس خودش تصمیم گرفته که اقدام به شلیک به سوی این همکار خارجی خود کند.

با این حال، وقتی از آقای صدیقی به صورت مشخص پرسیده شد که آیا این احتمال وجود دارد که نرگس با گروه‌های تروریستی و سازمانهای اطلاعاتی منطقه و از جمله ایران ارتباط داشته باشد، پاسخ داد: "احتمالات زیاد است و هر چیزی ممکن است احتمال داشته باشد."

به گفته آقای صدیقی، این زن سلاحش را به صورت مخفیانه به داخل مقر فرماندهی پلیس برده و قصد داشته که وارد دفتر والی و یا فرمانده پلیس کابل شود، اما زمانی که به این کار موفق نشد، مشاور آمریکایی را در محوطه مقر فرماندهی پلیس هدف تیراندازی قرار داد.

با این حال، آقای صدیقی تاکید کرد که بازجویی از این مأمور زن هنوز ادامه دارد و ممکن است در جریان بازجویی از او مسایل تازه‎ای کشف شود.

رأی دهید
elynaz - مونترال - کانادا
تمام کثافت بازی‌ها و ترور در سر تا سر دنیا به دولت ایران ختم می‌شه ..اون زنها‌ای که برای عملیات انحتاری تعلیم دیده اند توسط سپاه ..از همین‌ها هستن دیگه ..بمب به خودشون به بندن به اسم خدا و الله برن مردم رو بکشن یا ترور کنن ...همه این کثافت بازی‌ها زیر لحاف ملای بزرگ آخوند شیطان صفت ایرانی‌ هست و بس ..گنده لاتشون که گور به گور شد خمینی و خامنه‌ای و دیگران هم لاشخور‌های فسیل شده هستن که دارن نفس‌های آخر میکشن
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 16:57
garmsari - یورک - بریتانیا
اینها ایرانى نیستند.ایرانى تروریست نمى شود.اینها تخم ترکه اخوندها هستند.
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 17:32
shahram_khan - قزوین - ایران
ایران+اسلام=ترور، بدبختى، فلاکت، عذاب ...
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 18:24
نرگسس - بلخ - افغانستان
بفرمایید...آشغالدانی کجای دنیاست؟ کجا اند آنعده "نئو نازی" های ایرانی که به همه فحش نثار می کنند. بیایند و ماله بکشند...
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 18:25
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
به سلامتی‌ و مبارکی تا حالا روسپیان آبجی‌ زینب اوین و کهریزک داشتیم ولی‌ تروریست انتحاری نه!!! خوب افتخار ایرانی‌ بودنمان تکمیل شد!! اگر حقیقت داشته باشد!!
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 18:32
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
از این فاطی کماندوها هر چی بگی برمیاد, ولی کلا من فکر کنم افغان ها هم دارند از آب گل آلود ماهی میگیرند و کاسه کوزهای ترور های خودشون را هم سر ایران میشکنند که روابظشون با آمریکا خراب نشود , مرگ بر نظام جمهوری اسلامی.
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 18:49
geteven - انگلستان - انگلستان
ای منافق(الینز): کافر همه را به کیش خود پندارد.
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 19:32
farahnoush - ساری - ایران
همین که باوضعیت بد افغانستان به انجا رفت نشون دهنده وضعیت بد روحی ایشون است !البته من حس می کنم شاید ایشون یکی از افغانی های متولد ایران باشد .. !. همه چیز بعد مشخص می شود !
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 20:50
elynaz - مونترال - کانادا
گتون - انگلستان - انگلستان هر کی‌ گفت پنیر تو سرت رو بذار در جا بمیر ... اگه کافرم شرف داره به تو که مزدور آخوندا هستی بدبخت . geteven - انگلستان - انگلستان
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 20:57
farahnoush - ساری - ایران
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه. Royan - کالیفرنیا - آمریکا. من هم کاملا موافقم ! می گویند گذر نامه جعلی داشته ؟!!! بعد 5 سال در دفتر پلیسشان کار کرده است !؟ بعد شهروند ایران به نام نرگس شد !؟اقلا فامیلش را میگفتند ! به نظر من دروغ است !. نرگسس - بلخ - افغانستان. نئو نازی" های ایرانی ؟؟؟!!! , خانم عزیز نازی ها دنیا رو می خواستند فتح و نژاد اریایی فرمانروا کنند ! اما ایرانی ها می خواهند در کشورشان فقط ایرانی ها زندگی کنند ! این که دوست نداریم افغانی ها در ایران زندگی کنند با وجود نفرتی که از ما و نام ایران دارید , پرچم مارا اتش می زنید , قتل ,جنایت , تجاوز ,دزدی و تریاک و.. درایران می کنید .. مارا نئونازی می کند! بسی خندیدیم !.
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 22:33
Entegham - استکهلم - سوئد
از ما هر کاری بر میاد، ببین تا کجا فاطی کماندوها پیشروی کردن. D:
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 22:34
farahnoush - ساری - ایران
یه جا خوندم بعضی از افغانها به بلوچ های ایران توهین کردید ...وبهشون موش گفتید .. بلوچ های ایران دزد , قاچاقچی , جنایتکار و .. هرچه باشند در تخم چشم ما جا دارند ! ما هموطن هامون دوست داریم حالا هر مذهب , عقیده , نژاد , زبان , فرهنگ و.. داشته باشیم ! بخاطر همین ما مثل مردم سوریه و شما همدیگه تیکه پاره نمی کنیم ! والله هر کشوری مثل ایران با این تنوع فرهنگ , قوم , زبان , مذهب بود و دولت مردای دیوانه ای مثل جمهوری اسلامی داشت محشر کبری بود !
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 22:35
ekman - شیراز - ‫ایران
شوهرش از او سوء استفاده کرده،شاید او(شوهر) از جیره خواران حکومت ایران بوده و یا هست که این احتمال ضعیف است،زیرا که کشتن این مشاور آمریکائی چه تاثیری در ثبات حکومت آخوندی ایجاد میکند.حالا چون این خانم ایرانی است و یا بقول کاربری، این زن افغانی متولد شده در ایران است که نباید عجولانه قضاوت کرد.این زن بخاطر فقر تن به این ازدواج داده و حتی کشورش را هم ترک کرده،حتما شوهرش در این ترور شریک بوده،آیا شخص مقتول از نظر رژیم ایران مهم بوده که از قبل برنامه ریزی و نقشه ازدواج و سپس قتل او را بریزند!!!!
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 23:00
xplrr - اسلو - ناروی
فرح نوش ساری ایران - لطفا از قفس ایران کمی‌ خارج شوید یه چیز را یاد آوری کنم ارزش واحد پول افغانستان به ایران الان نزدیک ۱افگ=۵۵۰ ریال هست. در ضمن کمی‌ از ایران خارج بشید کمی‌ تلویزیون نگاه کنید آن وقت قضاوت کنید اون تلویزیون ایران شما را کور نگاه داشته تا شورش نکنید .شما هنوز ماشین پراید و پژو رو آرزو می‌کنید در حالی‌ که اینجا تویوتا را کسی‌ تو افغانستان نمی‌‌خره. درضن ادب هم جز پیشرف هست
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 23:22
darkoob-1390 - قم - ایران
نرگسس - بلخ - افغانستان >>>
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 23:33
darkoob-1390 - قم - ایران
Royan - کالیفرنیا - آمریکا>>>>کاملا با حرفت موافقم از قدیم گفتن "شهر که شلوغ می‌شه قورباغه هم هفت تیر کش می‌شه !
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 23:38
Ahmad Iraj - اتلانتا - امریکا
farahnoush - ساری - ایران:خیلی جوش نزن بابا! به خیابان ریختن حق خودراازحکام ظالم گفتن ودرراه آزادی وبرای آزادی جنگیدن وقربانی دادن مردی میخواهد! غیرت و مردانگی میخواهد که هرمامانی مثل توازاین مواهب الهی بهره نمیبرد! سوریه وافغانستان هزارهابارازاین ملت ایران بهترند!حداقل غیرت وهمت جنگیدن و استاده گی ومقاومت راکه دارند! وافغانستان اون که گورستان امپراتورهای جهان است لطفآبیخودی وبدون مطالعه صرف برای دلخوشیت خودرابافرهنگ وضدجنگ ووو میگی!راستش این است که : خرمن کوفتن کارهربزنیست : گاونرخواهدومردی کهن!
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 04:07
farahnoush - ساری - ایران
xplrr - اسلو - ناروی. ببخشید من اصلا تلویزیون ایران نگاه نمی کنم ! خوشبختانه تو خونه هر ایرانی حتی تو روستاها تو این دور زمونه یک ماهواره هم پیدا می شه ! . پراید , پژو , آرزو (؟!!! ) .. !. شما مثل اینکه هنوز تو ایران نیومدی , ببین چه خبر ؟! . نکنه فکر کردی اینجا مثل افغانستان خودتونه !!! . تمام ماشینای که زیر پای شیوخ عرب می بینی تو می تونی توی تهران ,شمال ایران ,تبریز واصفهان و شیراز وجنوب ایران پیدا کنی !شما نگران نباش به لطف برادرای قاچاقچی سپاه (؟!!! .) از شیر مرغ تا جون ادمیزاد پیدا می شه تو ایران !. گفتی از ایران بیام بیرون برای تفریح مثل یک ادم متمدن نه به صورت قاچاقی رفتم ترکیه و دبی ! ندیدم چیزی بیشتر از ما داشته باشند ! بغیر راحتی و آزادی تو رفت آمد و حجاب !تازه من هیچ بی ادبی به شما نکردم ! لطفا جواب بدید نه مغلطه کاری !. یه نصیحت به شما وقتی کسی و چیزی نمی شناسی لطفا در موردش نظر نده !
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 04:44
esmah - کلن - آلمان
ایرانی‌ یا افغانی چه فرقی‌ می‌کنه می‌کنه؟ مهم اینه که کار غلط بود. هم تو ایران هم تو افغانستان یک عده دارند تلاش می‌کنن که بین ایرانی‌‌ها و افغان‌ها شکاف درست کنن، ما ایرانی‌‌ها کجای دنیا می‌تونیم کشوری رو پیدا کنیم که تا این حد قرابت فرهنگی‌ و تاریخی‌ و زبانی داشته باشه. من به عنوان یه ایرانی‌ افتخار می‌کنم افغانستان بتونه خودش رو در مسیر درست پیشرفت قرار بده. به اون عده از دوستان افغانی هم که بخوان از این دست اخبار این استفاده رو بکنن که این ایرانیها هستند که مانع ثبات تو افغانستان هستند بگم که در تمام این سالها این ایران و ایرانی‌ بوده که مسئولیت حفظ فرهنگ و زبان مشترک رو رو دوشش گذاشته و با همه سختی‌ها تا اینجا رسونده. و یادتون نره که نود درصد اعضای القاعده تو پاکستان آموزش دیدن و نود درصد قشر فرهنگی‌ از معلمین تا روزنامه نگار‌های افغانی در ایران. به هر صورت هیچوقت هیچ کسی‌ قدرت پاره کردن این زنجیر محکم بین ایرانیان و افغانی‌ها رو نداره.
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 04:37
new salsal - بامیان باستان - افغانستان
من نمیفهمم ایرانیها چی‌ دارند که به آن مینازند یک عده‌شان که در گذشته زندگی میکنند در زمان کوروش یک عده‌شان هم آنچنان در توّهم خود بزرگ بینی‌ غرقند که محال است واقعیت را ببینند در مسائل اینچنینی هم مخصوصا که یک طرف قضیه افغان‌ها باشند آنچنان مغرضانه و عقده‌ای برخورد میکنند که نگو و نپرس
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 08:12
darkoob-1390 - قم - ایران
نرگسس - بلخ - افغانستان >>>>چا کار می‌‌کونی،‌یک ماله بکش بیخی‌ از بالا به پایین کار حل است :)))
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 08:23
kocholoo2000 - کهریزک - ایران
darkoob-1390 - قم - ایران تو ون یکی لینک زیاد دشتی بالاو پاین میپریدی که افغانی اله افغانه بله فلان که طرف تروریست ایرانی از آب در امد حالا چی میگی ؟؟؟ رو که نیست سنگه پای قزوینه خداوکیلی خیلی پرو هستیم ما ایرانیها هیچیرو به خودمون نمیگیریم کی میخایم آدم بشیم خدا میدونه به امیده روزی که همه ما ایرانیها دست از ترور برداریم و به سوی انسان شدن پیش بریم امین
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 09:13
darkoob-1390 - قم - ایران
farahnoush - ساری - ایران >>>درود به شرفت هموطن .
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 09:19
kocholoo2000 - کهریزک - ایران
uk_boy - لندن - انگلیس حالا که معلوم شد طرف ایرانی هستش حالا چی میگی پس بگو امریکا ی ۱۰ تا بوبم اتم بریزه تو ایران که همه دنیا از دسته شماها راحت بشن
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 09:20
kocholoo2000 - کهریزک - ایران
نرگسس - بلخ - افغانستان گللللللللللللللل گفتیییییییییییییییی ۱۰۰% باهات موافقم
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 09:21
بی همه کس - تهران - ایران
farahnoush - ساری - ایران. دروغ نگو من اینجا تو ایران زندگی میکنم بلوچها که هیچ شما ترکها رو که از لحاظ جمعیت بسیار زیاده و قدامت تاریخی شون از چندین سده قبل شروع میشه؛ خر خطاب میکنین یعنی میگی با کمال خر بودن به چشم ما جای داره آری همینه؟ خوب شما ایرانی ها برای این تنوع فرهنگی و زبانی و قومی و چه و چه؛ چه کردین تا جاییکه اجازه نمیدین اهل سنت یه مسجد تو تهرون بسازه در حالیکه تو افغانستان بیش از پانزده قوم از نژادهای مختلف با زبانهای متفاوت و با مذهب و فرهنگ های متفاوت وجود داره و هرکدوم مراسم مذهبی و قومی شون را بسیار با شکوه انجام میدن طوریکه در کابل اماکن زیادی از معابد و کلیساهای مسیحیان سکها و دیگه مردم وجود داره و هیچکس به اونا گیر نمیده.. دروغ گفتن هم هنر داره...
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 10:55
raha1984 - هامبورگ - المان
از افغانهای بوده که در ایران بوده اند !!! افغانهای کمی نیستند که مدارکشان نشان میدهد شهروند ایرانی هستند !! نرگسس نازی تو هستی که نفرت از گفتارت میبارد !!
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 11:31
persian proud 1984 - طهران - ایران
اون افغانی هایی که میان اینجا حرف زیادی میزنن : تا اونجایی که دنیا شاهده بزرگترین آرزوی شما اقامت کشور ایران هست ،پس بهتر هست نیاید اینجا کامنت بزارین و افغانستان رو با ایران مقایسه کنید ،شما آرزوتون زندگی کردن تو ایران هست ،شما ها میان ایران ....پول ایران رو ببرین اونجا با هاش حال کنید ،اگه از ایران و ایرانی بیزارید بفرمایید از کشور ما بیرون ،برید تو همون افغانستان که ازش تعریف میکنید ،کم جنایات و تجاوز نکردید که حالا هم زبون دراز شدید ،این خانوم هم ۱۰۰ % افغانی هست ،جالبه که تو پلیس کار میکرده اونم با مدارک جعلی !!!فکر کردن مخاتباشون همون مردم ساده افغان هستند
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 13:30
persian proud 1984 - طهران - ایران
اصلآ من نمیفهمم شما تو این سایت که مال ایرانی ها هست چکار دارید?
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 13:46
kocholoo2000 - کهریزک - ایران
darkoob-1390 - قم - ایران برات متاسفم دوسته من یکم واقعبین باشی بد نیست ما ایرانیها همین هستیم تا کم میاریم طرف میشه بزرگ شده ایران تا کم میاریم آب گلالود میشه ماهی هم زیاد تا کم میاریم میخایم تقسیرو بندازم گردنه دیگران در کل بگم ما ایرانیها به برادرمونم رحم نمیکنیم چنین آدمهای هستیم در کل کم نمیاریم ما ایرانیها بهترین هستیم دروغ میگیم زورگیری میکنیم ترور میکنیم به زانو فرزنده دیگران تجاوز میکنیم ماله مردم میخوریم دزدی میکنیم کلاه برداری میکنیم دروغ که دیگه ی چیزه پیشه پا افتادس مسله شنو ماسه دروغ میگیم تا پامون میرسه انوره آب دینمونو اوض میکنیم پناهانگدی میگیریم چرا میخاین هرچی کاسه کوزست سره بقیه خراب کنیم چرا میخایم خودمونو بهترین نشون بدیم ؟؟ واقعن چرا ؟؟؟ ما هیچی نیستیم وقاد صدامون بلنده همین
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 14:03
pink panther - ابیجان - ساحل عاج
حالا دیگه ایرانی‌ شد !!از افغانیها واسه همین بدم بید آدم فروش هستن
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 15:06
darkoob-1390 - قم - ایران
kocholoo2000 - کهریزک - ایران>> دوست عزیز مگه تو از صحت این مطلب مطمئن هستی‌ که اینقدر ادای با فرهنگ رو در میاری ؟!
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 15:15
darkoob-1390 - قم - ایران
persian proud 1984 - طهران - ایران ++++++++
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 15:16
darkoob-1390 - قم - ایران
بروووووووووووو ...بی همه کس باز پیدات شد که !
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 15:22
darkoob-1390 - قم - ایران
new salsal - بامیان باستان - افغانستان >>>>>شما خودت هم بگو هم بپرس :)))
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 15:25
darkoob-1390 - قم - ایران
Ahmad Iraj - اتلانتا - امریکا >>>این جمله تو شما تا بحال شنیدی که "طرف بیرون گود نشسته میگه لنگش کن ؟!
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 15:26
persian proud 1984 - طهران - ایران
این کوچولو ۲۰۰۰ خودش افغان هستش حالا داره زرت و پرت میکنه ،بزودی لیگ دفاعی پرشین (PDL) در چند شهر بزرگ ایران افتتاح میشه و هدفمون مبارزه با همین آدم های اضافی هست..
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 17:16
kocholoo2000 - کهریزک - ایران
persian proud 1984 - طهران - ایران کاش افغانی بودم ولی تروریست نبودم کاش افغانی بودم کلاه باردار نبودم کاش افغانی بودم دزد نبودم کاش افغانی بودم دنباله زانو بچه مردم تو خیابون نبودم واقعن خیلی بی فرهنگن خیلی darkoob-1390 - قم - ایران
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 18:17
فضول سنج - هامبورگ - آلمان
darkoob-1390 - قم - ایران. باز تو بچه آخوند ضدّ آریایی پیدات شد . از حوضه هم دست بردار نیستی‌ ؟؟. persian proud 1984 - طهران - ایران. ساکت لطفا اگر ایرانیها نمیخا هند که از کشورای دیگه تو ایران باشه بیجا کردند که ۴-۵ میلیون مهاجر به جهان صادر کردند. و همه هم قاچاقچی و ناموس کش ماشّالا . دیگ به دیگ میگه روت سیاه... طبق همین خبر هم که به افغانستان هم تروریست صادر کردین . دیگه هیکجا آبرو ندارین. این قدر به پار و بایه کشورای همسی نپیچید و گرنه کدام روزی یک جواب دندان شکن خواهی‌ گرفت . نمونه آاش قتل جاسوس‌های ایرانی‌ به اصطلاح دیپلمات توسط طالبان بود که البته من این کار رو ۱۰۰% تایید نمیکنم
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 18:53
kocholoo2000 - کهریزک - ایران
persian proud 1984 - طهران - ایران مردم از خنده خیلی باحال گفتی این جوملارو .پول ایران رو ببرین اونجا با هاش حال کنید ،آخه نفهم بیچاره ازدنیا بیخبر ۱ تومانه افغانستان میشه ۵۵ تومان ایران این افغانی با کجاش حال کنن ؟؟؟ واقعن که از دهاتت بیشتر ندیدی
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 20:36
darkoob-1390 - قم - ایران
persian proud 1984 - طهران - ایران >>>پاینده ایران و ایرانی‌ .
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 21:34
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
این هم یک دروغ دیگر. از کی تا حالا اینها تروریست زن صادر میکنند؟ دیگر اینکه چه اداره پلیس در هم برهمی بوده که بیگانگان (خارجی ها) میتوانند در آن پلیس شوند! اینکه حکومت بد است دلیل نمیشود هر دروغ شاخدار و کودکانه ای را باور کرد. از این به بعد هر تیری که در شود میگویند ایرانی بوده، حتما طالبان وحشی هم ایرانی هستند ما خبر نداشتیم!!!
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 23:25
persian proud 1984 - طهران - ایران
اگه پول ما بی ارزشه ،اگه ایرانیها تروریست هستند ،اگه ما نژاد پرستیم اگه ........لطفآ گورتونو گم کنین از مملکت ما برید بیرون ،برین تو کاخها ی کابل و مزار شریف پادشاهی کنید و به قول خودتان تویوتا سوار شوید
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 00:25
farahnoush - ساری - ایران
Ahmad Iraj - اتلانتا - امریکا. اقا اگه وحشی بازی کردن و ریختن خون برادر جربزه می خواد ما نیستیم !ما اینجوری نیستم ! من ترجیح می دم تو بدبختی زندگی کنم ولی ادم نکشم حتی اگه اون بخواد منو بکشه ! چون به من تو همین جمهوری اسلامی سال اول دبستان یاد دادند تو اخرین درسمون یاد دادند ایران ای مرز پرگهر از تمام اقوام مازرونی , پارس ,گیلک ,ترک ,ترکمن و کرد و اذری و ترک و قشقایی و عرب وبلوچ و .. تشکیل شدند ! اداب رسومشون چه جوری ما همه باید بهم احترام بزاریم و پشت هم باشیم ! برادر کشی بخاطر تفاوت دیدگاه و عقیده و کوفت و زهرمار نکنیم !سال دوم هم به من یاد دادند .. بنی ادم اعضای یکدیگرند که در افرینش زیک گوهرند ...چیزیا که تو حتی تاحالا فکر نکنم به گوشت شنیده باشه !.
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 01:18
farahnoush - ساری - ایران
دیدم چقدر شماها تو این ادمکشی ها توهستید افغانستان و سوریه اباد کنید !!!. من اسم عوض می کنم اگر مردم سوریه تونستند از این ادم کشی ارتش ازاد و سوریه به اون چیزی که بخواهند برسند ! دولت شما هم که داره خودشو پاره می کند با طالبان صلح کند !فهمیدی برادر کشی کار اشتباهی حالا تو داری ازش طرفداری می کنی !?تو دانشگاه جایی که قرار علم و معرفت و دانش یاد بدند دانشجو سنی تو افغانستان سر مراسم عاشورا دانشجو شیعه می کشه ! تو ایران دانشجوها با هم اینکار نمی کنند ما همیشه پشت همیم با هر تفاوتی .. این دولتمون که با بلدوزر و کوفت و زهرمار به نام حراست به ماها حمله می کنه .. بخاطر همین ما به ایرانی بودنمون افتخار می کنیم !
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 01:19
farahnoush - ساری - ایران
new salsal - بامیان باستان - افغانستان. من خودم به فرهنگمون افتخار می کنم! هر انسانی به کشورش افتخار می کنه و دوسش دارد !. مامان و بابا ما یکبار انقلاب کردند ما دیدیم اخرش چی شد ؟!. از نظر ما این کارا درست نیست .. دموکراسی و حقوق بشر از طریق گذار فقط بدست می اد !. تازه ما با افغانیا کار نداریم ! این شمائید که نمک می خورید و نمکدون می شکنید ! بخاطر همینم از شما بدمون می اد !
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 01:24
farahnoush - ساری - ایران
kocholoo2000 - کهریزک - ایران. از یک طرف می گی افغانی هستی از یک طرف می گی ایرانی هستی ؟!. پس بلاخره کجایی هستی !؟. تو کشورای عربی هر دری به تخته می خوره طرف از حق شهروندیش محروم می کنند ! برو دعا کن تو ایرانی ! چون هیچ وقت این بلا سر ادما نمی یارند ؟!. نکنه شاید یه ایرانی مثل همین نرگس خانومی ؟!
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 01:27
farahnoush - ساری - ایران
بی همه کس - تهران - ایران. اقای افغانی ,اگر افغانستان انقدر بهشت چرا نمی ری اونجا !؟. اگر شما تو تهران زندگی می کنی باید بدونی بیشتر اقتصاد و بازار وفرهنگ تهران دست ترکاست !. مادربزرگ مادری من از ترکای باکو اند مطمئن اند من نمی گم ترکا خرند !؟ اکثر روسای دولت جمهوری اسلامی ایران ترکند ! مثل جناب اقای خامنه ای ! من خودم یک دوست ترک اردبیلی دارم تو تهران زندگی می کنند ! خودش می گه تهران از وقتی افغانی ها اومدند وضعش خراب کردند !؟ همش شما وحشی و بی تمدن می دونه .. می دونی که یکی از دلایلی که پانترکا ایرانی مسخره می کنند بخاطر وجود افغانهاست !؟. دولت جمهوری اسلامی ایران یک دولت شیعه است از سنی ها متنفر ه ! من نگفتم دولت جمهوری اسلامی ایران می زاره تو تخم چشمش اونارو! گفتم ما مردم ایران !!! .
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 01:44
farahnoush - ساری - ایران
این جکایی هم تو می گی دست پرورده شهری که نصف جمعیتش ترکای مهاجرند ,تازه این باسه دوره ماقبل تاریخ .. الان کسی دیگه جوک قومی نمی گه !!! . تازه این جوک منظورش ترکای عثمانی نه ترکای ایران ! اونم بخاطر نفرتی که از جنگ های چالدران و حمله هاشون تومردم مونده ! مثل حمله شماها به اصفهان !. تازه وقتی ایران تکه پاره شد همه به زور از ما گرفته شد اما شماها تنها کسایی بودید که خودتون خواستید جدا بشید .. چرا حالا انقدر علاقه دارید بیاید ایران !برید تو کشور خودتون !
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 01:45
farahnoush - ساری - ایران
تازه برادر من هر روز اخبار اعتراض سیکها که تو بی بی سی گفتند ! تازه کشور شماها وضعش درمورد مسیحیا از ما بدتر بود ! تو کشور ما فقط کسایی که دینشون از اسلام به یک مذهب دیگر تغییر می کنند اذیت می کنند و همچنین بهایی ها !. که من کلا با هردو اینکار مخالفم !
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 01:48
farahnoush - ساری - ایران
فضول سنج - هامبورگ - آلمان. فعلا که ما تو ایرانیم برادر من !. ببین ایران یک کشور پناهنده پذیر نیست ! کشورهای پناهنده پذیر کشوری هستند که کمیسیون پناهنده پذیری امضا کردند اما ایران نه !. واللا خود همون جورج بوش اش از ایرانیای امریکا بخاطر خدماتش به امریکا تشکر کرد !تو المان هم همونطور همون کشوری تو هستی !. کلا ایرانی ها تو اروپا و امریکای شمالی موفقند ! تازه این امریکاست هر وقت بچه های ما به موفقیتی میرسند براشون دعوت نامه می فرستند ! وگرنه ما از خدامونه که نخبه های ادبی ,علمی ایران تو خود ایران بمونند !تازه ایرانی ها کشورای مهاجر پذیر می رند نه غیر مهاجر پذیر !
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 01:58
farahnoush - ساری - ایران
arashbehdin - اتلانتا - امریکا. persian proud 1984 - طهران - ایران. ++++++++
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 01:59
farahnoush - ساری - ایران
arashbehdin - اتلانتا - امریکا. persian proud 1984 - طهران - ایران. ++++++++
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 01:59
بی همه کس - تهران - ایران
farahnoush - ساری - ایران. این نمکدون شکنی چیست؟ همین که آب هیرمند رو خیرات وار ازش استفاده میکنید و حتی یه تومان هم به ما نمیدید مرحمت کم نیست نکنه توقع دارید دیگه آبهاتون رو هم ما تامین کنیم خوب اینکار رو هم میکنیم و اینکه زیادی به این علم و پیشرفت تون ننازید اینها همش از زمان استعمار آمریکا به میراث مونده.
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 07:11
darkoob-1390 - قم - ایران
با شما بحث کردن می‌شه عاقبت بیفرهنگیی که تو وجودت هست بیشتر و بیشتر نمایان بشه ،پس ببند اون دهنتو و برو به هم وطنا‌های خودت خدمت کن ،ما احتیاجی‌ به نظر تو و امثال تو نداریم ،بی‌ احترامی هم کنی‌ میدم ببرنت همون کهریزک به آرزوت برسی‌ !!
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 10:18
darkoob-1390 - قم - ایران
فضول سنج - هامبورگ - آلمان >>>من نه آخوند زاده هستم نه مذهبی‌ ،پدرم هم توی جنگه ایران‌عراق از دست دادم چونکه شرف رو در دفاع از میهنش میدونست ،شما حرفی‌ برای گفتن نداری که اینقدر از نژاد آریایی حرف میزنی ،برو به شرفت رجوع کن ببین کجا گمش کردی !!
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 10:25
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
بی همه کس - اقوام ایرانی به شما نیازی ندارند که سنگشان را به سینه بزنید. ایرانیان خودشان زبان دارند و میتوانند برای آزادی و دموکراسی مبازره کنند. پس بیخود جو را خراب نکن.
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 20:17
فضول سنج - هامبورگ - آلمان
darkoob-1390 - قم - ایران¨¨. من اونقدر شرف دارم که به کسی‌ توهین نکنم تا وقتی‌ که خودش این کارو شروع کنه تو باید بری شرف داشتن رو یاد بگیری که به مردم می‌پری و توهین میکنی‌ .. تمام کسانی‌ که اینجا فارسی مینویسید و می‌گید آریایی هستید . هر کس که فارسی حرف می‌زنه آریایی است. وقتی‌ ایرانی فارس به افغان فارس توهین می‌کنه یا بال عکس یعنی‌ توهین آریایی به آریایی .. کافی‌ نیست که عرب‌ها فارس‌ها رو تحقیر میکنند حالا خوده فارس‌ها هم بشینن هم دیگر رو تحقیر کنند ایول
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 20:24
persian proud 1984 - طهران - ایران
فضول سنج - هامبورگ - آلمان :بهتره بیشتر از این حرف نزنی ،من اینجا دارم حقیقت رو بیان میکنم ،کاری به دولت عرب پرست جمهوری اسلامی ندارم ،چون آنها ایرانی نیستند که بخوام پشتیبانی از آنها کنم ،مخاطب من افغانی های نمک نشناسی هستند که اینجا .. ... ،تو هم از نژاد آریایی حرفی نزن ،چون مطمئن هستم فقط اسمه نژاد آریایی رومزه مزه میکنی ،معلوم نیست کجایی هستی ...darkoob-1390 - قم - ایران : روان پدر میهن پرستت شاد و یادش گرامی .
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 20:54
FARAHNOUSH - ساری - ایران
ما هیچ وقت ماله کش امریکا نبودیم !!!!ما مثل عربا نبودیم که حتی برای ساختن دبی از معمارای خارجی استفاده کنیم ! ما معمارایی مثل کامران دیبا میر میران امانت فرمانفرما .. ! فعلا دنیا دارد از بر انقلاب ایران می خورد ! تمام دنیا از برکت انقلاب ما از نظر فرهنگی ,علمی و اقتصادی و .. از این رو به اون رو شد !عراق هم که الان دارد با پول ما اباد می شود !!! ضریح و امامزاده و برق .. !افغانستان شما که برق و سیمان ساخت و سازتون می یاید از ما می گیرید !واقعا که !
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 23:09
FARAHNOUSH - ساری - ایران
بی همه کس - تهران - ایران. برو بابا جمعش کن برای هیرمند کاملا قوانین بین المللی داره انجام می شه ! کلا شما سر این مسائل با پاکستان هم مشکل دارید ! واللا امریکا برای ما هیچ کاری نکرد تو ایران بعد اسلام صفویان که شماها نابودشون کردید ایران اباد و ازاد کردند ! دوم امیر کبیر بود که ایران از قهرا قاجار نجات داد ! که باز نذاشتند .. اما سر همون قضیه جنبش مشروطه از تبریز اغاز شد و کلا فراگیر شد ! و ایران به سمت مدرنیته رفت .. بعدش رضا شاه کلا ایران کون فی کون کرد دانشگاه بیمارستان راه اهن جاده و .. زد ! به طوری که بخاطر همین پیشرفت ها متفقین ایران به جای ترکیه برای اشغال و ارتباط باهم انتخاب کردند که همین باعث پیروزی شون شد !ایران هیچ وقت مستمره امریکا نبود ایران خاک از دست داد اما تو هیچ دوره ای مستمره کسی نبودیم ! امریکا چیکار کرد برای ما !!!؟؟؟ اولین دولت ملی ما (مصدق ) برکنار کرد !بعد اون هم پیشرفت های ادبی , هنری و علمی ما به مردم خود ما ربط دارند !امریکا تنها کاری که می کرد به ما اسلحه می فروخت !
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 23:08
manuel - لاس وگاس - امریکا
اینجا دوا شده ؟؟ چقدر ما بدبختیم تو ی جای مجازی داریم همو میخوریم واقعن متاسفم واسه همتون
یکشنبه 10 دي 1391 - 15:59
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.