واکنش محمدباقر قالیباف به تیتر روزنامه ایران

 

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران روز پنجشنبه، ۲۳ آذر به تیتر روز چهارشنبه روزنامه ایران واکنش نشان داد و گفت: «هر کسی که این تیتر را مطالعه می‌کرد تصورش بر این بود که قالیباف ۱۸۰۰ میلیارد تومان به جیب زده است.»
 


روزنامه ایران در شماره روز چهارشنبه خود گزارشی را در صفحه اول با موضوع تصویب متمم بودجه شهرداری تهران در شورای شهر منتشر کرد که برای آن تیتر جنجال‌برانگیز «چک ۱۸۰۰ میلیارد تومانی برای قالیباف» انتخاب شده بود.

 
این روزنامه که ارگان رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود در گزارش خود به انتقاد از شورای شهر تهران پرداخته بود که لایحه متمم بودجه سال آینده شهرداری و افزایش درآمد ۱۸۰۰ میلیارد تومانی آن را تصویب کرد.
 
به این ترتیب چنانچه روزنامه ایران نوشته است، درآمد شهرداری تهران به ۱۰ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان می‌رسد در حالی که حامیان دولت معتقدند شهرداری از طریق «فروش تراکم» نیز درآمدزایی می‌کند.
 
پروین احمدی‌نژاد، خواهر محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت ایران، که عضو شورای شهر تهران است در این گزارش گفت: «درآمد شهرداری تهران در حال حاضر چندین برابر شهرداری لندن است چرا که بخش اعظمی از درآمد شهرداری ناشی از فروش تراکم در تهران است.»
 
او همچنین نسبت هایی را نیز متوجه دیگر اعضای شورای شهر تهران کرد که با افزایش درآمد شهرداری موافقت کرده‌اند و دراین ‌باره گفت: «میان برخی از اعضای شورای شهر چنان رابطه سودآوری برقرار است که نمایندگان مردم را به نمایندگان شهرداری تبدیل کرده است.»
 
این گزارش اما واکنش منفی محمدباقر قالیباف را در پی داشت که امروز، پنشنبه در حاشیه بازدید جمعی از اساتید و زمین‌شناسان دانشگاه‌های تهران از پروژه شهری «صدر-نیایش» سخن می‌گفت.
 
آقای قالیباف به ماجرای مفقود شدن سه هزار میلیارد تومان از شهرداری تهران اشاره کرد که گفته می‌شود در زمانی که محمود احمدی‌نژاد شهردار تهران بود، رخ داده است.
 
او با اشاره به شباهت تیتر روز گذشته روزنامه ایران با ماجرای مفقود شدن این سه هزار میلیارد تومان گفت: «از آنجا که سابقه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در ذهن‌ها وجود داشت مردم تصوراتی می‌کردند.»
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقای قالیباف به این مطالب که رسید «بلندگوی ویژه اتاق خبرنگاران از سوی مسئولان مربوطه دچار اختلال و قطع شد».
 
شهردار تهران همچنین به صورت تلویحی از بسته بودن فضای سیاسی در ایران انتقاد کرد و گفت: «فضا آنقدر ملتهب است که برای بحث سیاسی باز نیست.»
 
برخی محافل سیاسی محمدباقر قالیباف را یکی از نامزدهای احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌دانند. این انتخابات خرداد سال ۱۳۹۲ برگزار می‌شود اما به فاصله شش ماه تا برگزاری آن هنوز مشخص نیست رقابت میان کدام چهره‌ها است.

رأی دهید
exam292 - تهران - ایران
قالیباف فکر میکنه!!! که میتونه مثل احمدی نژاد رای بیاره ...
جمعه 24 آذر 1391 - 09:17
ehsan 2182 - اصفهان - ایران
آقای قالیباف انسان شریفی هست و گزینه خوبی برای ریاست جمهوری ملت شریف ایران است
جمعه 24 آذر 1391 - 11:42
Cyrus77 - کلن - آلمان
قالیباف به شرطی که زیر بلیط حداد و ولایتی بیناموس نره گزینه خوبیه. ولی ظاهرا این دوتا دارن براش خط و نشون میکشن که اگه انتسابش کردن مثل احمدینژاد رم نکنه یک دفعه
جمعه 24 آذر 1391 - 21:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.