محمود احمدی نژاد: دولت در انتخابات آینده کاره ای نیست

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت گفت که «دولت نه در انتخابات مجلس و نه در چند انتخابات آینده کاره ای نیست و برنامه ای ندارد.»
 


 به گزارش خبرگزاری های ایران، آقای احمدی نژاد گفت: «دولت به معنای دولت نه در انتخابات مجلس و نه در دیگر انتخابات انجام شده و نه در انتخابات آینده به دنبال این نبوده که در انتخاب مردم تاثیر گذار باشد و دولت به این امور کاری نداشته است.»

 
 وی می گوید که برگزاری «یک انتخابات پرشکوه و با حضور حداکثری» در «ته ذهن دولت» قرار دارد و «اگر در انتخابات قبلی حضور ۴۰ میلیون بود در انتخابات بعدی این حضور به ۴۶ یا ۴۷ میلیون برسد.»
 
رییس جمهوری ایران افزده است: «ما در دولت در مورد اینکه چه کسی کاندیدا می شود یا بشود و چه کسی رای می آورد یا بیاورد حتی یک دقیقه هم فکر نمی کنیم چرا که در حیطه کاری ما نیست.»
 
اظهارات رییس جمهوری اسلامی ایران در حالی مطرح می شود که در ماه های اخیر گزارش های متعددی درباره نامزدی یکی از نزدیکان وی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری منتشر شده است.
 
بیشتر گزارش ها به اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر سابق ریاست جمهوری و رییس فعلی دبیرخانه جنبش غیر متعهدها اشاره کرده و او را کاندیدای اصلی جناح احمدی نژاد در انتخابات پیش رو معرفی کرده اند.
 
اسفندیار رحیم مشایی تا کنون شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه را تایید نکرده است. اما در چند روز اخیر جابجایی چند تن از وزرا و معاونین احمدی نژاد از جمله رحیم مشایی به شایعات و گمانه زنی ها درباره شرکت او در انتخابات دامن زده است.
 
محمود احمدی نژاد روز ۱۲ آذر طی حکمی اسفندیار رحیم مشایی را به سمت مشاور رییس جمهوری و ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد. چند روز پیش از آن آقای مشایی از سمت ریاست دفتر احمدی نژاد کناره گیری کرده بود.
 
اما محمود احمدی نژاد در اظهارات روز چهارشنبه اش این جابجایی و تغییرات را در راستای بهتر اداره شدن امور خواند و گفت: «با توجه به اینکه ایران ریاست جنبش غیر متعهدها را بر عهده گرفته باید از این فرصت تاریخی استفاده کرد و این امر مستلزم تمرکز و پیگیری کارها در این زمینه بود.»
 
وی در بخش دیگری از گفت و گو با خبرنگاران رسانه های داخلی بار دیگر بر مخالفت خود با اصلاح قانون انتخابات تاکید کرد.
 
او گفت: «نظارت مجلس بر امر انتخابات وجود ندارد و نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان و ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است.»
 
طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به رغم مخالفت دولت در دستور کار مجلس قرار گرفته و تاکنون چند بند آن تصویب شده است.
 
رییس جمهوری ایران در سخنان روز چهارشنبه خود به ارائه لایحه بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و گفت:  «بودجه به وقت خود به مجلس ارسال می شود.»
 
او گفت: «ما تاخیر نداریم، اینکه بودجه چه زمانی ارائه شود امری میان دو قوه است.»
 
این در حالی است که طبق قانون، دولت باید لایحه بودجه را تا پانزدهم آذر ماه هر سال به مجلس ارسال کند.
 
محمود احمدی نژاد که تنها چند ماه دیگر از دوره ریاست جمهوری اش باقیمانده است در سخنان روز چهارشنبه اش به برنامه هسته ای ایران نیز اشاره کرد.
 
او با تاکید بر اینکه ایران هسته ای شده و این موضوع تمام شده است، گفت: «سیاست ما همکاری با آژانس است.»
 
احمدی نژاد در عین حال گفت که «در ایران هم برخی نمی خواهند مساله حل شود و فکر می کنند که این گونه بهتر است. ما می گوییم که هسته ای شده ایم و باید با هم همکاری کنیم و دعوایی نیست.»
 
وی به هویت افرادی که با حل مساله هسته ای ایران در داخل کشور مخالفت می کنند، اشاره ای نکرده است.
 
این سخنان رییس جمهوری اسلامی یک روز پیش از سفر نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران برای ادامه مذاکرات بیان می شود.
 
آژانس بارها از ایران خواسته است که به بازرسان این نهاد سازمان ملل اجازه دهد که برای بازرسی به مجتمع نظامی پارچین بروند. کشورهای غربی و چندین سازمان بین المللی مربوط به فعالیت های هسته ای می گویند ایران آزمایش های مربوط به تولید بمب اتم در پارچین انجام داده و این مکان را پاکسازی کرده است.
 
یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس هم در جدیدترین گزارش خود به شورای حکام تاکید کرد که ابهامات مربوط به ابعاد احتمالا نظامی برنامه هسته ای ایران هنوز بر طرف نشده و در این زمینه پیشرفتی حاصل نشده است.

رأی دهید
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
هر نخالهِ بیسواد و لمپنی که بودی حداقل این جسارت را داشتی‌ که خواب راحت را از جاهل وقیح بگیری و همواره مویِ دماغش شوی چرا که همانگونه که در این مصاحبه گفتی‌ تو دخل و تصرفی در انتخابات نداری او بود که تمام تقلب را برنامه ریزی و اجرا کرد تا تو را که گمان میکرد مهره خودش هستی‌ به این پست بنشاند و تو هم که این را به خواب شبت نمیدیدی با کمال میل قاپیدی/ درست است که طبق اطلاع نزدیکان جاهل وقیح به او موادی تزریق شده که سلولهایش را ۲۵ سال جوان کرده که با انرژی بیشتر به جنایت و ظلم و جاه طلبی مشغول شود اما از مکافات عمل و دست خدا غافل نباشید که اگر تاریخ مصرفتان نزد او تمام و ورق قسمت برگردد به اندازه دمی فرصت ترکتازی ندارید/ دوره تو هم تمام شد آیا ارزش اینهمه جنایت و خیانت را داشت حالا برو به فکر چیزها ائی باش که برای تو باقی‌ ماند و به ابدیت پیوست.
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 21:45
abdolmalek - رامسر - ایران
فقط دروغ و دروغ و دروغ
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 22:43
perser68 - فلوریدا - امریکا
چقدر این آدم مشمئز کنندهست!!!کی‌ این چند ماه هم می‌گذره تا تکلیفه این روانی دلقک بی‌ هوش روشن شه!!!هی‌ مزخرف بلغور میکنه!!!
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 23:15
سبز باشيد - اكلند - نيوزيلند
هههههههههههههههههههههههههههه خدا لعنتت کنه دوکی در ضمن ماشالله دماغ خوشکی هم داری و بزرکی دماغت تاثیر منفی رو مخت کذاشته ههههههههههههههههه
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 23:03
naderan - یوتوبوری - سوید
احمقی نژاد گاو در مقابلت پورفوسوره.نمی دانم پس کی کاغذ ز تو جیب در میاری.هنوز زنت اجازه صادر نکرد.تا دزدها را افشاه کنی.چون خانم بو کندو تو خودش همهگاره.
‌پنجشنبه 23 آذر 1391 - 03:48
EHSAN 58 - تهران - ایران
اگه در انتخابات کاره ای نیستی چرا زر مفت میزنی ؟؟؟؟ها؟؟؟؟
‌پنجشنبه 23 آذر 1391 - 09:30
tiz bin 4 - پاریس - فرانسه
آقای مموتی. اگه دولت کاری ایع نیست تو هم کا کارت تمام ؛هر چی‌ کا ...ه زادی بسته برو و فضولی نکن اونای کا به تو مربوط نبدو انجام دادی ،ایناام کا با تو بود‌و‌ با جوکو خنده جواب دادی ،اقتصاد کشورم کا نبود نبود کردی با اون علی‌ چلگو اون گروه انکری کا تشکیل دادی
‌پنجشنبه 23 آذر 1391 - 09:37
hankooksaram - تهران - ایران
سری قبل که خشون خشونت بود و حال میکردی که بزور تقلب و کشتار رییس موندی. حالا خوشت نمیاد؟. بذار لنگ قدرت از تنت دربیاد ببین چیکارت میکنند
‌پنجشنبه 23 آذر 1391 - 11:23
goleshab - اوگسبورگ - المان
تو که رفتنی هستی‌ دیگه بیخود چاپلوسی نکن .
‌پنجشنبه 23 آذر 1391 - 11:49
dara20 - تهران - ايران
مگه تا بحال کاره‌ای هم بود؟ مترسکانی که نام ریاست جمهور را یدک میکشند آنهم در حکومتی که کمتر نشانی‌ از جمهوریت در آن میتوان یافت. اینان همگی‌ عروسک‌های خیمه شب بازی هستند که ارباب افلیج، آیت شیطان، رهبر مفتضح، مقام ولایت وقیح علی‌ خامنه‌ای با کمک مزدورانش آنان را در این سمت میگمارد و به بازی می‌گیرد.
‌پنجشنبه 23 آذر 1391 - 14:05
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.