برنامه تلویزیونی شبکه فرانسه ARTE به مناسبت روز کوروش کبیر و جشنهای ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران - زبان فرانسوی
رأی دهید
برنامهٔ تلویزیونی شبکه فرانسه ARTE به مناسبت روز کوروش کبیر و جشنهای ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران - زبان فرانسوی (پخش مجدد این برنامه روز جمعه ۹ نوامبر - ۱۹ آبان ساعت ۱۴:۲۵ به وقت پاریس از شبکه ARTE)
جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.
|
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
آبجی زینب جدید ال احداث---اتوسا<<<صلواتی !!!!!! میگوید اصلا کورش وجود ناداشته و از ازل تنها اسلام بوده و بس!! بله با امثال تو باید فرانسوی بزرگ داشت کورش را پاس بدارد چون به اندازه مور و ملخ---تخم و ترکه ی عرب ۱۴۰۰ سال پیش(((ملا و هوادارانش)) و تخم و ترکه ی چنگیز((( پورپیرار)))) در ایران جا خوش کرده اند!!!
جمعه 12 آبان 1391 - 10:36
wikiileaks - لندن - انگلستان
باورم نمیشه ما اینجوری بودیم، .... تو روح هر چی انقلابی
جمعه 12 آبان 1391 - 11:16
antikaselis - اصفهان - ایران
حال این فکر به وجود میآید که کوروش کبیر اینقدر حقیر بوده که جانشین و مخلص او یعنی محمدرضا ی سست عنصر خیلی راحت بحرین را از دست داد. اگر این شاهنشاهی ایرانیان بود مرده شور این شاهنشاهی را ببرن.(از دست دادن بحرین بدون حتی یک جنگ،لایحه کاپیتولاسیون،اقدامات ضد دین و آیین چندصد ساله مردم و...).شاهنشاه یعنی شاهنشاهی شاه عباس کبیر و لاغیر.
جمعه 12 آبان 1391 - 10:18
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
دوستانی که در آلمان هستند میتونند این گزارش رو بزبان آلمانی گوش کنند. با اجازه از آدمین: https://www.youtube.com/watch?v=vtZQufQ4Igwfeature=channellist=UL
جمعه 12 آبان 1391 - 11:22
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
توی گزارش میگه که شاه برای این جشن حدود 50 میلیون دلار خرج کرده که بخرج ملت بوده!!! در جوابش باید گفت که 50 میلیون دلار برای کار فرهنگی و کسب وجهه برای کشور و مردم ایران در مقابل میلیاردها دلار دزدی حکومت ولی وقیح که امثال خاوری ها و ... به جیب مبارک زدند پولی نیست. من شخصا خوشحال هستم که شاه فقید چنین خرجهایی رو کرد تا هنوز هم با گذشت 33 سال از حکومت پهلوی ها با دیدن این گزارشها ننگ حکومت ملاها رو برای چند دقیقه ای فراموش کنیم. روح شاه فقید شاد باد. نابود باد حکومت جهل و جنایت ولی وقیح. مرگ بر خامنه ای
جمعه 12 آبان 1391 - 12:03
davood63 - تهران - ایران
اگر عقدی نیستیم کمی به آن زمان برگردیم میبینیم نام ایران همه جا با افتخار با عظمت با قدرت یاد میشد این را مدیون شاه بودیم برای کسانی که آن موقع نبودند این رو بگم زندگی در آن زمان بسیرخوب بود سفر خارج با ۳۰۰۰ تومن دلار ۷ تومن برنج ۱ تومن گوشت کیلویی ۴ تومن و غیره اگر بد بود اگر کشت یک سری نمک نشناس رو کشت آای بدبختها کامنت بر علیها شاه بنویسید این را هم بهگم من ن ساواکی بودم ن شاهی
جمعه 12 آبان 1391 - 12:18
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند
تا حالا به این فکر کرده اید تو ایران چه تعداد خانواده به احترام این پادشاه بزرگ و افتخار آفرین اسم بچه شون رو کوروش گذاشتند . مطمئنم از علی و حسین و رضا ووووووووووووووو خیلی کمتر است . برای من خیلی تعجب آور است که چرا تا به این اندازه تاریخ و فرهنگ خود بیگانه هستیم و جسبیدیم به خرافات و مذهب در حالیکه دنیا به کوروش افتخار می کند.
جمعه 12 آبان 1391 - 12:06
bavar88 - آمستردام - هلند
برنامه خوبی بود برای خر کردن مردم ایران و بردن زیر خاکی آنها ههههه.. فکر کنم که فیلم کلاه پهلوی خوب داره ذات کثیف این غربیا را از حمایت کردن این جور کثافت کاری آنها را نشون میده.. بیچاره مملی دماغ نمیدونست که این غربیا دزدند و با هر لبخند ظاهری دارند ازش باج میگیرند.. توف و مرگ بر شما طرفداران جهل و بدبختی ملت ایران که هنوز از این ننگ تاریخ ایران حمایت میکنید...
جمعه 12 آبان 1391 - 12:35
danial nabi - استكهلم - سوئد
اگر امروز کورش هخامنشی میزیست چند تا مشت نسیب این شبه شاهچه میکرد، و میگفت سالها زحمت کشیدم و سرزمینهای دوردست را از آن ایران کردم، ولی تو به یکباره نوکری آنها را پیش گرفتی، من موندم خود شاه نفهمید که یک جورهایی مورد تمسخر دیگران شده بود، کشوری ادعای بزرگی و اقتدار میکند که وابسته و سر سپرده دیگران نباشد، نه مثل این مترسک که آمریکا و انگلیس برای ایران برنامه بریزند، واقعا که شاه بی کفایت و بی مصرف و پر از ادعا به این خواندن پهلوی میگند، ننگ ابدی بر این نوکران آمریکا. باعث شرمساری ایران و ایرانی بودند. حالا بگذریم از خرج میلیارد دلاری برای این جشن که میخواست خود را به ظاهر بالا نشان دهد. مردک مونگول.
جمعه 12 آبان 1391 - 12:39
potatis - مالمو - سوئد
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه:دوست عزیز و گرامی، میدونم که از بعضی کامنت های کاربران واقعا عصبانی میشید (همانطور که من میشم )اما بهتر نیست به جای چسباندن کلماتی چون ساندیس خور،آبجی زینب ،تروریست اسلامی، یا .. به یک شخص که احتمالا تازه پا به این سایت گذاشته با ایشان بحث منطقی کنیم؟ اینجور افراد کلشون پره از خزعبلاتی که جمهوری ننگ و دروغ اسلامی بهشون دیکته کرده، به عنوان مثال این خانومه آتوسا صلواتی میگند کوروش وجود خارجی نداره چونکه تو شاهنامه اسمی ازش نیومده! و این جمله دقیقا توسط مخبطان اسلامی ساخته شده و از دهان روا زاده ها بیرون اومده و انقدر تکرار شده (در مدارس ،در روزنامه ها، رادیو ،تلوزیون ،سایت های فیلتر نشده ،و تمام مدیاهایی که امروزه در اطراف مردم ایران هستش) که در کله ی آتوسا و آتوسا ها فرو رفته، حالا هم که با یک کامنت با دنیای خارج از ایران ارتباط برقرار کردند (حتی اگر از بسیج سایبری باشند) این وظیفه ی ماست باهاشون بحث منطقی داشته باشیم،
جمعه 12 آبان 1391 - 13:08
potatis - مالمو - سوئد
ادامه:برای شروع من به خانم آتوسا میگم که شاهنامه فردوسی بر اساس منابع بسیار محدود فردوسی در زمان حیات خودش نوشته شده و از بین تمام سلسله های پادشاهی و پادشاهان گذشته از این چهار سلسله نام برده ۱-پیشدادیان 2.کیانیان 3.پارتیان 4.ساسانیان و اسامی بسیاری از پادشاهان ایرانی در اون نیست و اساسا رسالت شاهنامه بیش از کتاب تاریخی بودن، زنده نگه داشتن زبان و فرهنگ ایرانی در زیر هجمه ی عرب و اسلام بوده است (ماکزیمم ۵ درصد این کتاب از لغات عربی یا لغات مشترک عربی فارسی استفاده شده و این بسیار با ارزش هستش) در ضمن در زمان فردوسی علمی به عنوان باستان شناسی یا خط شناسی وجود نداشته و تاریخ تماما تا قبل از اختراع کاغذ به صورت دهان به دهان انتقال پیدا میکرده ،پس باید به فردوسی حق داد که از سرنوشت کوروشی که ۲۰۰۰ سال قبل از فردوسی زندگی میکرده (در زمانی که هنوز کاغذ اختراع نشده بود و بشر هم هنوز همت به ثبت دقیق تاریخ نگماشته بود) چندان اطلاعی نداشته باشه، دوستان اگه جای از صحبت های من اشتباه هستش لطف کنند و تصحیح کنند .
جمعه 12 آبان 1391 - 13:09
Dara va sara - پرت - استرالیا
من نمیگم ما به شاهنشاهی احتیاج داریم. فقط میگم ما حتی یک خط هم درباره دمکراسی در کتابهایمان نخواندیم و نمیدانیم. ما حتی یک قانون ساده راهنمارانندگی را هم نمیدانیم و اجراع نمیکنیم. ما حتی توان برگذاری یک دمکراسی را در خانواده کوچک خود نداریم. ما حتی توان قبول آزادی ادیان را در کشورمان نداریم.پس چطور میتوانیم دم از دمکراسی بزنیم؟ ما به افراد باسواد و سکولار و تحصیل کرده. عاری از هر گونه ایدولوژی و مذهب داریم. ما به مادری دلسوز به کشور و پدری وطن پرست احتیاج داریم...
جمعه 12 آبان 1391 - 13:12
piki82 - تورین - ایتالیا
antikaselis - اصفهان - ایران. صدا نده !
جمعه 12 آبان 1391 - 13:28
raha1984 - هامبورگ - المان
این مرد بزرگ تنها چیزی رو که میخواسته عظمت و افتخار و سربلندی ایران و ایرانی را بوده و بس خوشا به حال کسانی که این روزهای سربلندی ایران رو دیده اند نه مثل ما که به غیر از ظلم و ذلت و بیچاره گی و بدنامی از این ملاهای پست و زالو صفت چیزی دیگر ندیدیم ! نفرین و مرگ ابدی بر جمهوری اسلامی و پایه گذرانش و دست اندرکارانش
جمعه 12 آبان 1391 - 13:27
گاگولی - سایبرجایا - مالزی
لعنت بر هر چی پادشاهیه و حکومت های وراثتی
جمعه 12 آبان 1391 - 13:32
shaboruz - پاریس - فرانسه
همه لباسهای احمدی نژاد٬ از کاپشن پاره تا لباس بومیان آمریکا !!!!!!!!!!
جمعه 12 آبان 1391 - 13:48
Tumba - استکهلم - سوئد
همه این کارها برای شناساندن ایران به جهان بود، تمام سران مهم دنیا اونجا بودند ، رهبر امارات هم مثل موش توی فیلم دیده میشه ، اون موقع کسی جرأت جزیره خواستن نداشت تنها عیب شاه این بود که نگذاشت کتابهای چرند شریعتی و کمونیستها را آزاد باشه اگه آزاد بود که این مردم میدونستن این مهملها چیه الان علی گدا به این کشور حکومت نمیکرد.
جمعه 12 آبان 1391 - 13:53
sepherdad - سیدنی - استرالیا
وقتی فکر میکنی میبینی کسی ۲۵۰۰ سال پیش از حقوق بشر و آزادی دین حرف زده و رهبر و پادشاه و در کمال قدرت هم بوده! بد کسی مثل روازاده در این زمان با اینهمه پیشرفت به خاطر یک بشقاب پلو هویت و حیثیت خودش و کشورش رو میفروشه باید با خودت فکر کنی که آیا این نسل بشر واقعاً رو به انحطاط وبد بختی نمیره??
جمعه 12 آبان 1391 - 13:54
rezgar - لینشوپینگ - سوئد
اگر شاه ملیاردها دلار هم خرج چنین جشنها و مراسم با شکوه میکرد باز ارزش داشت خامنه ای و حتی خمینی دجال هم ملیاردها دلار را تحویل تروریستهای داخلی و خارجی دادند تا ادام بکشند و ویرانی به بار اورند که حالاهم ادامه دارد از سوی خامنه ای چولاق. کور شود انکه نتواند این مراسمهای با شکوه زمان زنده یاد محمدرضا شاه ایران را دید.
جمعه 12 آبان 1391 - 13:55
mashady - منچستر - انگليس
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند , زاگرس جون ممد دماغ پهلوی ( خدا نیامرز ) و پسرهاش و حتا نوه ها ش و پدر کچلش همه اسامی عربی داشتند و دارند .
جمعه 12 آبان 1391 - 13:58
sepherdad - سیدنی - استرالیا
کشوری که اسم مردمش قیصر و اسکندر و مهاجمین مغول مثل تیمور و چنگیز یا عربها وحشی باشه! کوروش توش غریبهای بیش نیست!
جمعه 12 آبان 1391 - 14:00
Dara va sara - پرت - استرالیا
گویند ،شاهنشاه آریامهر از روز بارانی لذت میبرده و ایشان فرموده بودند: کاش ما بجای نفت ، باران داشتیم....حال من میگویم : کاش بجای نفت و باران .ما عقل در کله داشتیم.
جمعه 12 آبان 1391 - 14:00
Benika - برن - سوئیس
لعنت به هر چی آدم مفتخوره میخواد شاه باشه یا آخوند یا هر ناااا انسان دیگه جمهوری اسلامی کثیف اشغال، اما شاه کم آدم کشت؟یعنی چرا ایرانی جماعت ظرفیتش یا باید شاه باشه یا آخوند یعنی غیر این ۲ چیز دیگه وجود نداره؟یعنی هی باید یه انگل بالا سرتون باشه بچاپتون
جمعه 12 آبان 1391 - 14:08
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
potatis - مالمو - سوئد. دوست گرامی??? از من باور کنید این تعداد به عنوان تازه وارد اکثرا همان قدیمیها هستند با ائ دی جدید!! و یا آگاهانه به اینجا فرستاده میشوند!! من نه شاه اللهی هستم نه مجاهد نه کمونیست . از زادگاهم آواره شدهام و در اینجا هم اسلام به نوعی آزار میدهد و اخبار وحشت انگیز داخل!!!!! طبیعی است که روح خشم در کامنتهایم باشد!! حق با شماست!!ولی گاهی نمیتوانم در برابر توهین خود را کنترل کنم!! ! شاد باشید!!!
جمعه 12 آبان 1391 - 14:45
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
گاگولی - سایبرجایا - مالزی. بله حکومت وراثتی در ۹۰ درصد موارد جالب نبوده دقیقا مثل توجه به وراثت و روابط فامیلی با ظهور محمد و جانشینانش در عربستان که باعث تداوم جنایت تا امروز شد!!!!!
جمعه 12 آبان 1391 - 14:49
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
potatis - مالمو - سوئد. دوست گرامی!!!!! این رژیمی و اسلامی جنایتکار مینویسد!bavar88 - !. ...و مرگ بر شما طرفداران جهل و بدبختی ملت ایران که هنوز از این ننگ تاریخ ایران حمایت میکنید..!!!!!. ! چگونه میتوان گذشت!!???
جمعه 12 آبان 1391 - 15:21
Caroline - تهران - ایران
من مسلمان نیستم، آزادهام ،. پیرو خیام، اهل بادهام. عاشق آزادیام، اهل خِرد،. درگریز ازسجده و سجادهام. اهل ایمان نیستم، اهل دلم. اهل شعرم، اهل شور و شادیام. مرتدم من، کافرم، گبرم ولی. کوروش و زرتشت را من زادهام. من خطا هم داشتم، هرگاه که. گوهر سیمرغیام را باخته. پیشکارِ دشمنان خود شده؛. سر به مُهر اهرمن بنهادهام!. من مسلمان نیستم، ایرانیام. خاکیام، افتادهام، اینجائیام،. پا بپای مردمان این جهان. بذر آیین بشر افشاندهام. گرچه درمتن بیابان زیستم. سرو آزادم، مسلمان نیستم. سایهام را برمسلمان و یهود. برسر ترسائیان گستردهام. من مسلمان نیستم چون هیچگاه. پایهی«کافرکُشی» ننهادهام. سفرهام را گرچه درویشانه است. پیشِ همنوعان خود بگشودهام. گرچه در پیکار با اهریمنان. بارها افتادهیا اِستادهام. لیک چون بابک، نیای پُردلم. عاشقانه جان شیرین دادهام. من مسلمان نیستم، دانشورم. زادهی گردآفریدِ دلبرم. گرچه افتادم من از اسب جهان. از شعور و اصل خود نفتادهام. گوهر ایرانی و اسلام؟ نه!. من به اهریمن مگر تن دادهام؟!. گرچه نامم را «مسلمان» هِشتهاند. نه مسلمان، نه مسلمانزادهام.
جمعه 12 آبان 1391 - 14:52
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند. گرامی یکی از دردهای این ملت عدم مطالعه است که قدرت یافتن کثیفترین قشر اجتماع ملایان نتیجه ی آن بود!! عجیب اینکه همین ملت ۱۰۰ سال پیش همفکر خمینی شیخ فضل الله نوری را اعدام کرد و ۱۰۰ سال بعد شخصی تندروتر از او را به قدرت رساند!!!
جمعه 12 آبان 1391 - 15:13
parviz1 - کترینگ - انگلستان
نام کوروش و تاریخ ایران زمین را محمد رضا شاه پهلوی بعد از قرنها زنده کرد و این جشن در تاریخ ایران بعنوان بزرگترین جشن ملی ثبت شد و بعد از ۴۰ سال هنوز هم هیچ کشوری در جهان نتونسته این چنین باشکوه و با عظمت کشور و ملت خودشو به جهانیان نشان دهد و جایگاه ایران و ایرانیان را در مرحله اعلا و با قدرت و تدبیر و با تمدن ۲۵۰۰سال به ثبت برساند . ایران و هر ایرانی وطن پرست مدیون زحمات شاهنشاه آریامهر چه از لحاظ فرهنگ سازی و زنده کردن تاریخ ایران و هزاران خدمات که ایران قجری را به شکوه و جلال عظمت رساند میباشد.
جمعه 12 آبان 1391 - 15:14
atosa-salavati - خمین - ایران
potatis: عجب!رسالت فردوسی را هم تو تعیین میکنی؟نمیشد اونکه از چهار سلسله نام برده یه یادی از خدمات کورش میکرد که هر جا میرفت همه جامهٔ دران به استقبالش میرفتند.چرا این کوروش ( یا هخامنشیان)هیچ بنا شهر ٔپل دیوار یا هر چیزی از خود به جا نذاشته؟فقط یهود میخواهد برا خودش تاریخ درست کنه اینو علم کرده در مقابل عرب و اسلام یه جبهه کمکی داشته باشه.پدر بزرگهای ما حتا یکیشون اسمشون کوروش نیست!
جمعه 12 آبان 1391 - 15:47
antikaselis - اصفهان - ایران
حالا خوبه همون کسی که خودش رو به کوروش میچسبوند(ممد دماغ) حقیرانه مثل گداها به این کشور و اون کشور رفت و آواره شد و آخر مرد. لعنت بر او و پدرش رضا که این همه مردم را کشتند و با فرهنگ این مردم جنگیدند.و مرگ بر تمامی نوادگان آنها.
جمعه 12 آبان 1391 - 16:05
marius111 - بو خارست - روماني
لعنت بر روس انگلیس و امریکا غارت گران و بخصوص جاهلیت ما وبی خردی ما. فرماسونها ببینید اونا کیند شاه با اونا می خواست در بیو فته
جمعه 12 آبان 1391 - 16:47
potatis - مالمو - سوئد
Dara va sara - پرت - استرالیا:نه عزیز جان ، یکم راجع به دوران مشروطه در ایران بخون تا بفهمی از این خبرها نبوده، ما در ان دوران در کشور به نوعی حکومت قانون نویسی و تبعیت از قانون و کثرت و آزادی مطبوعات رسیده بودیم، و ببین که انگلیسی ها و روس ها چطور متحد شدند تا نذارند که مشروطه در ایران جون بگیره،ما هم انسانیم مثل تمام انسانهای کره ی زمین و هیچ نیازی به یک دیکتاتور مهربون یا هر نوع دیگش نداریم، ما حیوان نیستیم نیاز به چوپان نداریم، ما همون هایی هستیم که اگر چند سال در کشورهای دمکرات زندگی کنیم مانند بقیه میتونیم به پیشرفت علم کمک کنیم، میتونیم ملکه ی زیبایی بشیم ،میتونیم وزیر بشیم،میتونیم موسس بزرگترین سایت تجاری دنیا بشیم،.. لطفا از این عقائد عصر هجری دست بردار، هیچ انسانی به دیگری خدمت نمیکنه مگر اینکه منافع خودش تامین بشه،(هزاران مادر رو میشناسم که فرزندانشون رو نابود کردند به دور از هر گونه احساس بدی) من نمیدونم چه بلایی سر ما اومده که اینقدر از دموکراسی گریزانیم و خنده دار اینجاست که سلطنت طلب های ما بدون استثنا تو دموکرات ترین کشور های دنیا زندگی میکنند!
جمعه 12 آبان 1391 - 16:42
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
antikaselis آنتی کاسه لیس- اصفهان- خودت که کاسه لیس رژیم ملاها هستی و با نام کاربری مختلف که قبلاً سالمونلا و آنتی کافر و دیگر نامها بوده و سبک نوشتنت خودت را لو میدهد بیا اول صداقتگوئی را یاد بگیر مسلمان مرتجع و دروغگو بعد در باره چیزی نظر بده! جنست هم که از سنگ پای قزوین است و هرچه ناسزا هم بهت میگویند از رو نمیروی و گویا به حساب مقاومت یا مبارزه سایبری با مخالفین رژیم ملاها میگذاری. تو ملا زاده را چه غلطها که در باره کورش کبیر که به گواه اسناد تاریخی خود غربیها و شرقیها و همه اولین شاه برای ترویج حقوق بشر بوده و لوحه سفالی اش را همین چند وقت پیش از موزه انگلیس به ایران امانت دادند و مردم ایران چند ساعت صف می ایستادند تا آنرا ببینند یکی خود رئیس جمهورت احمدی نژاد که عکسش هست با چه احساس کوچکی به ان لوحه کوروش نگاه میکند و میخواهد در مقابلش از فرط غرور و افتخار ملت ایران سجده کند. آنوقت تو حزب الله ی عرب زاده احمق آندر گستاخی که منکر کوروش میشوی؟ محمد رضا شاه هم علیرغم تحصیلات عالی اش گول یکسری چاپلوسان بله بله قربان گو اطرافش را خورد و شیفته خود بزرگبینی و قربانی توطئه غرب شد.
جمعه 12 آبان 1391 - 16:54
princesse - تهران - پرژن
گاگولی - سایبرجایا - مالزی-چقدر نام کاربریت به طرز فکرت میاد تبریک میگم انتخاب درستی کردی .
جمعه 12 آبان 1391 - 17:32
alirreza - استکهلم - سوئد
آخ.. اگه این شاه مثل بشار اسد میکشت الان ما هم تو دنیا یه جأی داشتیم
جمعه 12 آبان 1391 - 18:46
mazandarani 1 - وین - اتریش
جانم !!!! روحت شاد شاهنشاه ایران زمین.
جمعه 12 آبان 1391 - 20:04
raha1984 - هامبورگ - المان
تف بر شرف نداشنه جمهوری اسلامی و کاسه لیسان مزدورش که خون مردم رو ۳۰ و خرده ای ساله همچون زالویی میمکند و اموالشان همچون دزدهای سرگرنده به تاراج میبرنند و باز هم رویی همچون سنگ پای قزوین دارنند !
جمعه 12 آبان 1391 - 20:21
perser68 - فلوریدا - امریکا
گاگولی-سایبر جایا-مالزی. گاگولی،میشه بگی چرا این اسم رو انتخاب کردی و خودتو لوو دادی!؟
جمعه 12 آبان 1391 - 20:48
aramesh06 - كلن - المان
گاگولی - سایبرجایا - مالزی واقعا که گاگول برازندته
جمعه 12 آبان 1391 - 22:09
aramesh06 - كلن - المان
بنیکا - برن - سوئیس شما که نمیدونی شاه و پدرش چه کارهایی برای ایران و ایرانی کردند بهتره کامنت نزاری
جمعه 12 آبان 1391 - 22:15
elief - ایذه - ایران
وقتی انگلیسی هاوامریکابرای استخراج نفت واردکشورشدند اونهاحق وحوش وبدی آب وهوامیگرفتنددشاه این مراسم راپایه گذاری کردتافرهنگ ایرانیان روبشناسندووقتی شناختند...ایرانی اعتبارپیداکردکه بعدتوسط اونها خمینی روی کارامدوتاسف اینکه ازخمس وزکات همین مردم پوپولیستی خمینی درفرانسه خرج تبلیغات خودش کردتوایران حالاکسانی مثل باور88یادانیالنبی به خارج نشینها میگه جیره خوراجنبی میشه بگن رهبرشون کجابودوازکجاخرج خودش وتبلیغاتش رودرمیاورد
جمعه 12 آبان 1391 - 22:19
aramesh06 - كلن - المان
باور۸۸ - آمستردام - هلند از شما که در هلند زندگی میکنید بعید که چنین حرفهایی بزنید حداقل از بودن اونجا استفاده کنید و تاریخ بدون سانسور ایران رو مطالعه کنید
جمعه 12 آبان 1391 - 22:22
aramesh06 - كلن - المان
آتوساصلواتی - خمین - ایران خانم محترم اگه پدربزرگا ی شما و یا ما چیزی درمورد کورش نشنیدهند دلیل بر این نیست که کورش وجود نداشته بلکه دلیل بر جهالت مردم بوده وگرنه اساس قانون اساسی آمریکا بر گرفته از قوانین حقوق بشر که در زمان کورش بزرگ بر لوحهای گلی نوشته شده بود برگرفت شده عظمت کورش بزرگ بد از اینکه باستان شناسان خط میخی رو ترجمه کردن پرنگ تر شد. کوروش بزرگ کسی بود که در ۲۵۰۰ ساله قبل از برابری حقوق زن و مرد صحبت کرد
جمعه 12 آبان 1391 - 22:40
aramesh06 - كلن - المان
حقوق زن و مرد سخن گفت
جمعه 12 آبان 1391 - 22:41
mehrbaran22 - هال - انگلستان
من نمیدونم چرا دوستان همش دوست دارن یا از اینور بیفتن یا از اون ور. بابا شاه هرچی که بود بهتر از اینا نبود؟ هر کی میگه نه باید به عقلش شک کرد.من فقط میتونم بگم: تفو چرخه گردون تفو
جمعه 12 آبان 1391 - 23:00
aramesh06 - كلن - المان
.. - اصفهان - ایرانdooste گرمی اگر ایشون آواره شدن بخاطر این بود که وارد هر کشوری که میشد خمینی دستور ترور مقامات اون کشور یا گروگان گیری میکرد و اون کشور آاز ترس اینکه این کشتو کشتار نکنان مجبور بودن به شاه بگن که از کشورشون خارج بشه فقط انور سادات نخست وزیر فقید مصر بود که هیچ ترسی از خمینی نداشت
جمعه 12 آبان 1391 - 22:49
kobalt - تهران - ایران
ما آدم نبودیم لاکن اسلام عزیز تشریف آوردند و ما را آدم کردند.(امام خمینی). خوب تکلیف روشنه هر سندی که عکس اینرو ثابت کنه یا باید تکذیب بشه یا نابود کاری که خلخلی میخواست در راه اسلام عزیز انجام بده ولی نشد بحث کردن با گروهی که فکرشون از چنان کودابه فاسدی تغذیه میشه گل لگد کردنه .
شنبه 13 آبان 1391 - 00:21
atosa-salavati - خمین - ایران
aramesh06پس چرا اسمAlexander شامل این استدلال تو نمیشه و این اسم در در نقاط وسیعی تا به الان کاربرد دارد؟کوروش و حقوق بشر و حقوق زنان؟ تصویر یه زن هم رو نقشهای دوران هخامنشی نیست
شنبه 13 آبان 1391 - 01:01
پیام آقا - خارلمن - سویان
potatis - مالمو - سوئد: دوست گرامی موافقم. متاسفانه تا تاریخ کشورمون رو بخوبی نشناسیم، برای نجات آن دوباره دست به دامان دیکتاتور خواهیم شد. لااقل هر ایرانی باید درباره انقلاب مشروطه و پیش زمینه های آن بداند. داور، تقی زاده یا آخوند زاده که خود پدران یا حامیان انقلاب مشروطه بودند را بشناسد. خلاصه مختصر و مفید این 170 سال را می توان با خواندن چند کتاب (که مجموعا یکماهی بیش وقت نمی گیرد) دانست. دلیل این که چرا مردم صد و اندی سال پیش، بقول دوستمون آرتمیس، آخوند مرتجع نوری را دار زدند و بعدتر به آخوندی مرتجع تر امید بستند، نیز می توان از اندکی پیشتر از تاریخ مشروطه تا اواخر دوران پهلوی یافت. اینکه چرا این همه سال پس از داشتن اینهمه روشنفکر کار ما به دامان شریعتی ها و غیره افتاد و.. کتابهای خاطرات علم، قوام السلطنه نیز راهگشا و بیانگر خیلی نکات دقیقی هستند که علل بدبختی امروز ما را بنوعی منعکس کرده اند.
شنبه 13 آبان 1391 - 01:54
mehrbaran22 - هال - انگلستان
کارلین -تهران -ایران اینهمه پیام گذشتیم و بدو بیراه به هم گفتیم یه نفر از شعر قشنگت تشکر نکرد..دستت درد نکنه واقعا زیبا بود
شنبه 13 آبان 1391 - 02:05
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
آرامش ۰۶ "" دوست عزیز بیشتر این ساندیس خورا که میبینی برای خودشون کشورهایی مثل هلند یا خارج از ایران رو انتخاب کردن، همشون تو ایران هستن، اینا فقط دسترسی به آفتابه و مفاتیح المزخرف دارن !!!
شنبه 13 آبان 1391 - 02:01
derafshe kavyani - بیرمنگام - انگلستان
دانیال نبی - استکهلم - سوئد. اشتباه گفتی چونکه اگر کورش کبیر زنده بود اولین کاری که میکرد نسل شما عرب زده را از این سرزمین آریایی ریشه کن میکرد،تا تو و امثال و اون رهبر اردنگت ایران رو به ۱۴۰۰ سال پیش بر نگردنید،مرگ بر جمهوری لجن پرور استفراغی.
شنبه 13 آبان 1391 - 03:56
mns - مورگن هيل - امريكا
لعنت به روح مرده و زنده کسانی که ایران را تبدیل به طویله کردنند و هر چی آخوند بی همه چیز گدا صفت دزد بی ناموس را وارد تاریخ ایران کردنند, ساندیس خورهای بی شرم و حیا بجای اینکه اینجا کامنت بذارند بهتر بروند در تاپیک انفرادی زنان و کودکان نظر بدهند خودتون را هم که هلاک بکنید زمین و زمان را با اراجیف بی سرو ته به هم بدوزید کوچکترین لطمه ای به شخصیت و وطن پرستی این مرد بزرگ وارد نمیشود بلکه رهبر کریه المنظر چلاق تون بیشتر مورد انزجار و نفرت قراد میدهید.
شنبه 13 آبان 1391 - 05:05
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
انصافا شهبانو فرح برازنده مقام و موقعیتیش بود , تمام خانمهائی که در این مراسم شرکت داشتند را اگر با ایشون مقایسه بکنید" بخصوص از بلژیک" در کنار ایشون مثل مستخدمه ها بود,واقعا تصور کنید چه ابهتی شاه ایران سران این ممالک را دعوت کرد در گرما زیر آفتاب توی چادر پذیرائی شون کرد و همه مثل بدون چون چرا ساعتها زیر آفتاب نشستد و رژه تاریخ ایران رانگاه میکردنند , افتخاری برای ایران و ایرانی هنوز هم این خانواده باعث سربلندی ایران هستند این فیلمها نشان میدهد که ملت ایران بی لیاقت و نمک نشناس بودنند و هر بلائی سرشون بیاد حقوشون است خود کرده را تدبیر نیست , مردم ایران دوست دارند تو سری خور فلک زده باشند نمونه کسانی که هنوز برای آخوندا دم تکون میدهند که یه لقمه نون بندازن جلوشون.
شنبه 13 آبان 1391 - 05:12
برای رهایی - ایران - ایران
آرام بخواب کوروش!. دشمنان فرزند نمایت. تشنگی خاک به معرفت را. در آب غرق خواهند کرد. آوازه ات اگر چه بلند. و فرامین ات اگر چه جهانی. اندیشه هایت اگر چه انسانی. اما خصم بداندیش ات. حتی به سهم ناچیز تو . از دنیای خاکی هم رحم نمی کند. آرام بخواب کوروش!. اگر دو هزار و پانصد سال . آسمان آبی. به تماشای مقبره ات می بالید. از این پس. آبی آب، تو را در آغوش خواهد کشید. آرام بخواب کوروش!. اگر روزی دختران و زنانت را . با حقارت و اسارت. در بیابانهای خشک و سوزان. به نمایش میگذاشتند . امروز نیز آن تاریخ. در بیابانهای زرق و برق گرفته. تکرار میشود. آرام بخواب کوروش!. اگر روزی بیگانگان . خاکت را به توبره میکشیدند. امروز سفیران غم و نکبت. خود این کار را میکنند... چه سر گذشت غم انگیزیست کوروش!. فرزندان بی انصافت. مهربانی تو را کجا جا گذاشته اند؟. گویا فراموش کردن. ندای جهانی صلح تو. برای فرزندانت. آسانتر از گردن نهادن. به خشم تمدنسوزان بوده است. چگونه در خرابه های تو. و در بقایای کتیبه های نابود شده ات. بر دشمنان زبون نماز گزارم
شنبه 13 آبان 1391 - 06:05
داماهی - بندرعباس - ایران
درودبرشاه دلار 75ریال درهم17ریال اگرشاه مانده بود اکنون ایران جزو پنج کشور برتر دنیا بود نابود باد نسل آخوند بیشعور وواپسگرای دزد.
شنبه 13 آبان 1391 - 10:13
*Fanoos* - ايران - ايران
منم کوروش : پسر بهشت در اوستا . سیروس در تورات . سایروس در انجیل .ذوالقرنین در قران .نخستین شاه جهان .اولین دادگستر گیتی.پدر ایران زمین.7 آبان ماه میلاد کوروش بزرگ فرخنده باد.نسل آریایی به هوش باشید ! .
شنبه 13 آبان 1391 - 12:28
Dara va sara - پرت - استرالیا
potatis - مالمو - سوئد...اولا .ان مثالهای که ان بالا زدی جه ربطی به دمکراسی داره ؟؟دوما ، بنده سواد کافی ندارم ولی میدانم که در اصل عمل مشروطه و ازادی اخبار در زمان پهلوی ،یک رنگ و بوی بخود گرفته بود.(محاکمه ازاد و علنی گل سرخی مثال بارز ان میباشد) که جناب عالی ودیگران هم را از یاد برده اید.////فرهنگ و رسوم و خواستهای یک ملت ،یک سیستم را تشکیل میده و ان سیستم تشکیل دولت داده و ان دولت بر حسب نیاز و رفتار مردم جکومت را تشکیل داده./شما در رابطه با رسوم و فرهنگ ایرانی ،نمیتوانی مثالی بزنید که بیان کننده دمکراسی باشد؟ در فرن 21، 50% مردم بهاییها را نجس میدانند./یک مادر مجرد،حق انتخاب دوست پسر را ندارد/هنوز که هنوزه .ما حق انتخاب همسر را نداریم ./ کاربر محترم. دمکراسی به مانند خربوزه شیرینی میباشد که به یک بیمارتجویز شود صل
شنبه 13 آبان 1391 - 14:55
atosa-salavati - خمین - ایران
بعد از این رژیم ۳۳ سال هم لازمه با این کوروش الهی سرو کل بزنیم.کاش میشد یه کاربن ما بین این دو گذاشت تا همزمان کار این رژیم و کوروش الهیها یه سر بشه مردم نفسی راحت بکشند.
شنبه 13 آبان 1391 - 14:59
kobalt - تهران - ایران
ملت هایی که تاریخی ندارن با صرف هزینه های هنگفت و نبش قبر تاریخ وساخت سریال وفیلم های بظاهر تاریخی وانواع شامورتی بازی سعی در تاریخ سازی برای خود وارائه به دنیا دارن اون وقت یه مشت احمق بظاهر ایرانی سعی وتلاش دارن گذشته تاریخی خودشونو که دیگران هم قبولش دارن نفی کنن زهی حماقت اینا دوگروهن یه گروه که تمدن براشون از حمله دزدای مدینه به کشورشون و تجاوز به ناموسشون شروع میشه یه گروهم که هیچ پادشاهی رو که عضو حزب کمونیست ونماینده پرولتاریا نباشه از جمشید کی بگیر تا ممدرضای خودمون رو قبول ندارن
شنبه 13 آبان 1391 - 19:04
mashady - منچستر - انگليس
ملت بد بختی هستیم ، آنقدر بدبخت که تو هیچ آماری حرفی برای گفتن نداریم ، آنقدر بد بخت که مردهها شدن وسیله افتخار ما ، هرکی میپرسه از کجا امدی ،به تته ..پته میافتیم و میگیم پرشیا . ملّت خوابیده بیدار شید ما هیچی نیستیم هیچی نبودیم هیچی ، هیچوقت ایران رنگ دمکراسی و عدالت رو به خودش ندید ، هیچوقت ما یه حاکم و پادشاه درست و حسابی نداشتیم . از کورش کثیف تا ممد دماغ پهلوی مرگ بر هرچی شاه و شاهزاده
شنبه 13 آبان 1391 - 20:05
princesse - تهران - پرژن
mashady -بله دیگه تا امثال تو هستن وضع ما همینه .بدبخت اگه تو همون منچستر آدم حسابت میکنن واسه همون تاریخی هست که ازش فرار میکنی .این آشیه که خودتون پختید حالا بشینید ازش بخورید .خلایق هر چه لایق اگه شاه بود خود تو در دهاتی مثل منچستر نبودی .شک ندارم عرب هستی یا جدایی طلب .
شنبه 13 آبان 1391 - 23:02
mashady - منچستر - انگليس
princesse - تهران - پرژن , خو شبخت , حالا دیگه منچستر شد دهات ؟ اخوان ثالث میفرماید ؛ این دبیر گیج و گول و کوردل : تاریخ . تا مذهب دفترش را گاهگه می خواست . با پریشان سرگذشتی از نیاکانم بیالاید . رعشه می افتادش اندر دست . در بنان درفشانش کلک شیرین سلک می لرزید . حبرش اندر محبر پر لیقه چون سنگ سیه می بست . زانکه فریاد امیر عادلی چون رعد بر می خاست . هان ، کجایی ،ای عموی مهربان ! بنویس. ماه نو را دوش ما ، با چاکران ، در نیمه شب دیدیم. مادیان سرخ یال ما سه کرت تا سحر زایید . در کدامین عهد بوده ست اینچنین ، یا آنچنان ، بنویس. لیک هیچت غم مباد از این . ای عموی مهربان ، تاریخ . پوستینی کهنه دارم من که می گوید . از نیاکانم برایم داستان ، تاریخ
یکشنبه 14 آبان 1391 - 01:55
flyingfox - منچستر - انگلستان
روحش شاد ,درسته هر کاری کرد اینا خرابش کردن ولی تمام کارهایی که در دوره اون و به وسیله ایران دوستان اون موقع انجام شد باعث پیشرفت ایران شد اگر اون نبود وضع الان ما خیلی بیشتر از اینها خراب بود.
یکشنبه 14 آبان 1391 - 03:34
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
*Fanoos* - ایران - ایران/فانوس جان آن موقع که کوروش بود از قران پرقان خبری نبود حیف اسم کوروش نیست که تبدیل بشه به ذوالقرنین اینها میخواند با استفاده از نام کوروش برای قران یه اعتباری کسب بکنند و به طریقی هم ملت را خام کنند این چیزها را باور نکن .
یکشنبه 14 آبان 1391 - 04:17
sepherdad - سیدنی - استرالیا
مشهدی - منچستر - انگلیس. چیزی به نامه اخوان ثالث یا شاملو وجود نداشته اینه میهمه دروغه!
یکشنبه 14 آبان 1391 - 04:42
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
ساندیس خورا همه از دم خفه.... شما برید به همون مموتی بی سواد بسیجی تون بچسبید که خاک بر سر یه سلام و احوال پرسی به انگلیسی رو بلد نیست . یه موی سر شاه میارزه به تمام این احمقهای که نام ایران رو از بین بردن. خدا بیامرزتت شاه ایران ، نور به قبرت بباره.
یکشنبه 14 آبان 1391 - 06:05
kian iran - واشینگتن - امریکا
آتوسا صلواتی- حرفات حرفهای قبلی خودت رو هم نقض میکنه دوست عزیز. اول میگی هیچ بنایی از دوران هخامنشی وجود نداره بعدش میگی چرا ثصویر هیچ زنی بر روی بناهای به جا مانده از دوران هخامنشی نیست؟!!!!! وقتی نوشته هات بر اساس هیچ منطق و تفکری نباشه اینجوری میشه
یکشنبه 14 آبان 1391 - 06:20
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
چند سال پیش هنگامیکه در موزه ی بریتانیا در لندن به لوحه ی کورش خیره شده بودم آقائی که بعد فهمیدم یک پزشک استرالیایی است از من پرسید ایرانی هستید گفتم بلی گفت (((ای کاش این گذشته ی تاریخی من بود))) قابل توجه صلواتی و همکارش از مشهد!!! لیاقت شما تاریخ پر از خون و شهوت و سرقت-----جزیره العرب است!!! جان کلام!!!
یکشنبه 14 آبان 1391 - 09:45
baharmazaheri - عجمان - دبي
به یزدان که گر ما خرد داشتیم .......................کجا این سرانجام بد داشتیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 14 آبان 1391 - 09:46
aryo_p - دوسلدورف - آلمان
@ mashadi مرگ بر ..، .....! چرا به کورش فحش میدی عقده ای؟
یکشنبه 14 آبان 1391 - 09:51
*Fanoos* - ايران - ايران
Royan رویان جونم اطلاعات من در مورد تاریخ گذشتگان تا حدودی ناچیزه خیلی خیلی از شما سپاسگذارم که منو روشن و آگاه کردید.
یکشنبه 14 آبان 1391 - 12:49
atosa-salavati - خمین - ایران
Kian iran منظور از بنا پل دیوار و شهر است به سبک خاص یک دوره یا سلسله، از دوران هخامنشى فقط پاسارگاد بهش نسبت داده میشه که نقش هاى انجا منظورم بود،که حتى سبک انجا هم یونانى است
یکشنبه 14 آبان 1391 - 14:01
princesse - تهران - پرژن
mashadyخودت گفتی ملت بدبختی هستیم پس اگه خودت رو جز این ملت میدونی دیگه ناراحتی نداره .!!!!!!
یکشنبه 14 آبان 1391 - 14:50
sepherdad - سیدنی - استرالیا
baharmazaheri - عجمان - دبی. فکر میکنی اگر فقط خرد داشتیم دیگه شبیخون نمیزدن بکشورمون??? نخیر عزیز تموم دمکرسی دنیا وابسته به آمریکا هستن و آمریکا سر راه نبوده و از جنگ و دشمن دور بوده و گرنه این وحشیهای عرب همسایه و یا ترکان مغول خاک هر چیز رو به توبره میکشن!!
یکشنبه 14 آبان 1391 - 16:17
kian iran - واشینگتن - امریکا
هرودت، گزنفون، پلوتارک اشمیت، والتر هینتس، دینون، جاستین، دیاکونوف،دندامایف،مالوان و ریچارد فری. اینها تنها عده معدودی از مورخان و نویسندگان بزرگ غرب و شرق هستند که از کورش و بزرگی کورش گفته اند اما در زادگاه خود کورش عده ای بزرگترین توهینها را به این مرد بزرگ میکنند و حتی وجود او را نفی میکنند
دوشنبه 15 آبان 1391 - 02:45
aramesh06 - كلن - المان
آتوساصلواتی - خمین - ایران بخاطر اینکه اسکندر قدرطلب بود و اما کورش صلحطلب، مردم هم ترجیح میدادن اسم بچههاشون کسی باشه که قدرتمند و سرزمینهی زیادی رو فتح کرده شاید بچشون مثل اون قدرتمند بشه، یه نکته دیگه هم که باید بگم اسکندر ۳۳۶ سال بعد از کورش به قدرت رسید، در مورد چنگیز مغول هم همینطور. در آن زمان مرد سنبل قدرت بوده برای همین هم مجسمهها همه مرد هستن. تمام بناها هم درزمان کورش نبوده
سه شنبه 16 آبان 1391 - 00:11
atosa-salavati - خمین - ایران
aramesh06یعنی مردم ۲۰۰۰-۲۵۰۰ سال قدرتمند دوست بودند و تنها ۸۰-۹۰ ساله که صلح طلب دوست شدن؟این خبر اگه به گوش اروپاییها بررسه اسم عمشون هم کوروش میذارن به جای اسکندر.. ادامه بده این استدلال هاتو من دارم عاشقت میشم
سه شنبه 16 آبان 1391 - 03:34
aramesh06 - كلن - المان
آتوساسلوات نمیدونم شما دنبال چی میگردی در آن زمان اکثر مردم روی زمین بتپرست بودن ولی کورش یگانه پرست بود( زرتشت، اهورا مزدا) و آئینی که در این دین بوده از صلح صحبت میکرده. اسکندر بعضی جاهارو که فتح میکرد دستور میداد که شهری به اسمش بسازن مثل شهر اسکندریه در مصر اینجوری مردم اسم اسکندر رو با گذشته زمان بیشتر میشنیدند و براشون معمولی تر میشد
چهارشنبه 17 آبان 1391 - 10:33
atosa-salavati - خمین - ایران
همینطوری یه چیزی میگیها قبل از اون یهودیها یگانه پرست بودند یگانه یا چندگانه پرستی که دلیل نشد یونانیان که چند گانه پرست بودند.اگه اسکندر هر جارو فتح میکرد یه شهر میساخت که خیلی خوب بود این کوروش خیالی شما چرا یه کاروانسرا هم درست نکرده اسکندر تا هند هم رفته کجاست این شهرها تو ترکیه ،ایران ،افغانستان و هند؟
چهارشنبه 17 آبان 1391 - 16:31
baharmazaheri - عجمان - دبي
sepehrdad...سیدنی استرالیا .............. شک نکن عزیزم اگر مردم ما وظیفه شناس بودند و عقل داشتند آرامش سه نسل را به خاطر خرافات نابود نمیکردند خدمات شاه عزیز ایران را متحول و سرافراز کرد هنوز مردم اسلام را میندشند متأسفم حتی در خارج اتحاد ندارند نمونش کامنت سأییت هست موفق باشید .merci
چهارشنبه 17 آبان 1391 - 20:37
aramesh06 - كلن - المان
آتوساصلواتی تو مثل اینکه متوجه نیستی، کورش ۳۳۶ سال قابل از دوران اسکندر زندگی میکرده. اسکندر در دورانی که به اثر طلایی یونان معروف هست زندگی میکرده. اسکندر شاگرد خصوصی ارسطو بوده یعنی در اوج مهندسی ریاضی علوم. در ضمن لوحهایی که از دوران کورش بجا مونده در آمریکا نگهداری میشه این رو که از خودشون در نیاوردن که. تازه مگه هر کس بنا بسازه مشخص میشه که وجود داشته
چهارشنبه 17 آبان 1391 - 21:05