زندگی کابوس وار معصومه

نگاه نگران مادر و چشمهای پر از دلهره پدر حکایت از دردی کهنه دارد. صورتهای رنگ پریده و خسته این دو نفر نشان می دهد بیخوابی و چشم انتظاری، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی فقیرانه آنهاست؛ زندگی که با دردها و گریه ها و اشکهای دختر پنج ساله آنها رنگ غم و اندوه به خود گرفته است.

             

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، زخمهای کهنه معصومه دختری که به واقع معصوم است، سکانسهایی نه چندان دلچسب از فیلم زندگی خانواده قاسم بریسم را رقم زده است که بی شک تنها تصور آن و نه دیدنش برای خیلی از مردم سخت و غیرقابل تحمل باشد.

دیدن دختری که هر روز رشد می کند و قد می کشد اما با زجری کشنده، دختری که بازی کردن و خندیدن را مثل خیلی از دخترکان روستای دوسلق شهرستان شوش دوست دارد ولی توان آن را ندارد، شاید زجرآورترین صحنه های زندگی را برای مادری تشکیل می دهد که دوست دارد دخترش همانند سایر هم سن و سالانش بخندد، بازی کند و حرفهای شیرین و با نمک بر زبان جاری کند.


زخمهای بی علاج معصومه

حکایت این گزارش، زندگی غم انگیز معصومه بریسم دختری پنج ساله از شهرستان شوش است که با یک بیماری ناشناخته و از همان دوران نوزادی دست و پنجه نرم می کند به گونه ای که هم اکنون بدن این دختر همیشه خونی و زخمی است.

            

در حالیکه برای خیلی از ما تنها یک زخم کوچک، آه از نهادمان بلند می کند، معصومه پنج سال از زندگی کودکانه خود را در حالی پشت سرگذاشته که پوست بدنش خود به خود همیشه در حال جدا شدن بوده و این وضع یک زندگی کابوس وار را برای معصومه رقم زده و خنده را از لبان وی گرفته است.

مادرش که نشان می دهد سختی روزگاری که با این دختر پنج ساله پشت سرگذاشته، ضربات عمیقی به چهره اش وارد کرده است در توصیف وضع معصومه می گوید: دخترم دوست دارد بدون لباس باشد زیرا لباس ها بعد از چند ساعت به تنش می چسبند و باعث درد شدید وی می شوند و بعد از مدتی جدا کردن آنها از بدنش مثل کندن پوست یک انسان از بدنش عذاب آور می شود.

پدرش قاسم که نگاه کردن به صورتش می تواند تلخکامی ایامی که با زخمها و گریه های دخترش بر او گذشته را تداعی کند، یک روز کار می کند و چند روز بیکار است که در سالهای اخیر حتی در تامین مخارج اولیه زندگی خود و خانواده اش نیز مانده چه برسد به اینکه بتواند هزینه های سرسام آور درمان دخترش را تامین کند.

وی می گوید: خیلی سخته ببینی دخترت و پاره تنت جلوی چشمانت از زخمی هایی که خود به خود روی بندش ظاهر می شود، زجه بزند ولی نتوانی برایش کاری بکنی. ببینی مادرش شب و روز دعا می کند ولی کاری از دستمان برنیاید. زندگی ما با قحطی لبخند و خنده مواجه شده است.

زندگی سخت قاسم بریسم و دخترش

وی ادامه می دهد: تاکنون به پزشکان فراوانی مراجعه کرده ایم که گفته اند بیماری دخترم ناشناخته است. حتی یک بار معصومه را به تهران نیز برده ایم که گفته اند این بیماری لاعلاج است. راستش را بخواهید وضع زندگی ما به گونه ای نیست که بتوانیم این مخارج سرسام آور را تامین کنیم به همین دلیل اکنون امیدمان به خداست که به دخترمان یک زندگی عادی ببخشد و خنده را بر لبان مادرش بنشاند.

            

پدر معصومه عنوان می کند: برخی مردم می گویند که پزشکان متخصصی در تهران هستند که توانایی درمان دخترم را دارند ولی دست ما به آنها نمی رسد چون توانایی این کار را نداریم و این ناتوانی، عذاب و ناراحتی من را بیشتر می کند.

قاسم این را هم می گوید که همین حالا هم شرمنده زن و بچه ام هستم زیرا هرچه دارم برای درمان معصومه فروخته ام و دیگر جایی برای درآمدزایی نیست.

وقتی می خواهم با معصومه صحبت کنم تا بتوانم ناراحتیش را بیشتر درک کنم، فقط یک چیز را از او می شنوم. گریه، گریه و گریه و در نهایت دیدن چشمانی پر از اشک...

فرماندار شوش هم در این خصوص می گوید: از وضع آنها اطلاع داریم چند بار به آنها کمک شده ولی امکان درمان برای آنها میسر نشده است به هر حال این بیماری ظاهرا به گونه ای است که از بین 4.5 میلیون نفر، یک فرد به آن مبتلا می شود به گونه ای که پوست بدن فرد بدون دخالت عاملی، از بدن جدا می شود.

عبدالرضا سعیدی نیا در خصوص زندگی خانوده معصومه می گوید: زندگی سختی دارند و در روستایی به نام دوسلق زندگی می کنند که 70 کیلومتر با شوش فاصله دارد. فکر می کنم حتی رفت و آمد در این شهر نیز هزینه ای هنگفت را به خانواده قاسم بریسم تحمیل می کند.

وقتی عکاس به پدر و مادرش می گوید که قصد دارد از بدنش عکس بگیرد و باید پیراهنش را بالا بزنیم مادرش با گریه می گوید: نمیشه. لباس به بدنش چسبیده است. اما اصرار ما باعث می شود مادر برخلاف میل باطنی دست به چنین کاری بزند تا با صحنه هایی دردآور مواجه شویم. مادر می گوید هر وقت می خواهم لباسهایش را از بدنش جدا کنم، معصومه تا حد مرگ، درد می کشد و گریه می کند.

معصومه را در حال زجه زدن در حین ملاقات پدر و مادرش با استاندار خوزستان برای اولین بار دیدم. همه افرادی که در آنجا بودند تحت تاثیر بیماری دخترک قرار گرفته بودند و من با خود فکر می کنم که این درد و رنجی که معصومه بابت این زخمهای بی درمان تحمل می کند ممکن برای بچه های هر کدام از ما رخ دهد. پس به شکرانه سلامتی فرزندانمان که می توانیم با دیدن لبخندشان، تا اوج خوشبختی پرواز کنیم و با دیدن دویدنشان گل از گلمان بشکفد باید امثال معصومه بریسم را دریابیم.

اعلام شماره حساب برای کمک به رفع مشکل بیماری "معصومه برسیم"

به دنبال تماسهای بی شمار هموطنان از سراسر دنیا برای کمک به معصومه بریسم دختری که با یک بیماری پوستی ناشناخته دست و پنجه نرم می کند، شماره ای برای کمک به این دختر اعلام شد.

به گزارش مهر، بعد از انتشار گزارش بیماری معصومه بریسم دختر شش ساله اهل شوش که از یک بیماری ناشناخته پوستی رنج می برد، بلافاصله هموطنان فراوانی از سراسر دنیا و شهرهای مختلف ایران برای کمک به این دختر اعلام آمادگی کردند و خواستار اعلام شماره حسابی برای این کار شدند.

بر همین اساس شماره کارت 6273533100563938 نزد بانک تجارت به نام قاسم بریسم برای کمک به این دختر اعلام می شود.

همچنین هموطنان برای دریافت اطلاعات بیشتر از وضع این دختر شش ساله می توانند با شماره 09163344202 به نام علی نواصر نیز تماس بگیرند.

https://www.mehrnews.com/FA/newsdetail.aspx?NewsID=1695976

رأی دهید
ghomar baz - کوپنهاگ - دانمارک
قلب هر انسان با وجدانی را به درد میاورد.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 19:09
be_pa_khaste - هارلم - هلند
شک نکنید برادر لندن یا اون ...مسیح پسر مریم به این مثبت دادند .چون اینا ذاتن ... .اما واقعا درد آور
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 19:26
bita tehrani - ونکوور - کانادا
دوستان لطفا مثبت بدید این خبر در صدر قرار بگیره و ماندگار تر بشه و دوستان بیشتری امکان کمک را داشته باشند.ادمین جان تو هم بد نیست توی قوانین سایت یک توضیح بدی کاربران این مثبت و منفی‌ را بدانند.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 19:26
pashmakjon - عالمو - آمریکا
به این خبر رای مثبت بدین که حداقل جزو خبرهای مهم ثبت بشه و خواننده بیشتری داشته باشه.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 19:29
baran828 - تهران - ایران
لعنت بر کسانی که مسیولیت زندگی میلیونها انسان رو مثلا قبول کردن و فقط از کنار همین آدمهای بی چاره دزدیدن و بردن و دست آخر هم تو زندونها و قبرستونها انداختنشون .لعنت .این سزای یک ایرانی نیست که به شما اعتماد کرد .هر چند مدتهاست که دیگه اعتمادی هم نیست.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 19:33
*Fanoos* - ايران - ايران
چقدر درد آور خیلی ناراحت شدم :( واقعا کاش قدر سلامتی و بدونیم و بیشتر کنارش باشیم. تا زمانی که سلامتی نیستش دلتنگش نشیم. واقعا روزی چند بار باید خدارو شکر کنیم ؟. جدا این سلامتی عجب گنجیه. قدرشم نمیدونیم. زمانی میفهمیم که دگیه دیر شده!!!
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 19:39
bahram-e-gur - لایبرت ویل - آمریکا
خدای بزرگ و پیامبران الهی اگر می‌شه همهٔ جبر و اختیار و داستان‌های الهی و سرنوشت رو بذارید کنار و به این دختر کمک کنید! هر هموطنی هم که میتونه با یک دقیقه تمرکز بسته‌ای از احساس همبستگی‌ و محبت رو به این دختر بفرسته. حتی اگر مادی نباشه...
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 19:42
arizona - فینیکس - آمریکا
دختر گلم مثبت دادم تا بیشتر ببینن و کمکت کنند.خدایا مددی
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 20:00
همایون خدای صبر - اسلو - نروژ
حیف نمیشه هم مثبت داد هم منفی. مثبت به خاطر اینکه هنوز خیلی از مردم از دیدن این صحنه ها وجدانشون عذاب میکشه و آماده هستن برای کمک به همنوع خودشون و منفی به خاطر اینکه چه پولهایی در این مملکت به هدرمیره و در حالی که یه بچه که میتونه مثله بچه خودمون نیگاش کرد اینجوری به خاطر نداشتن پول باید اینجور زجر بکشه . مگه یه بچه چقدر تحمل زجر کشیدن داره ؟
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 20:04
baas - روتردام - هلند
و خدا عادل بود / تو قصه ها !!!!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 21:02
hamvatan110 - تهران - ایران
عزیزان فحاش و اسلام ستیز نمیخوان بگن این هم تقصیر اسلامه؟؟دوستان ،،منتظر سخنان گوهر بارتان هستیم،،،شما از هر دری به دین و اسلام توهین می‌کنید به این خبر هم توجه نمایید و دوستان دیگر را بهره‌مند کنید از سخنرانی‌‌های خوبو آموزنده خود،،،،زنده باد ایران و ایرانی‌،، یا علی‌
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 21:46
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
هر کی می تونه و کمک نکنه ، خیلی نامرده. به سلامتی با معرفتهاش که همیشه غمخوار همه هستند.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 22:17
fdsa60 - تهران - ایران
اینهمه دکتر خوب ایرانی تو خارج از کشور داریم. چی میشه یکیشون به ایران بیاد و درمان این دختر رو بعهده بگیره. بخدا هزاران فرشته بوسه بردستانی میزنه یک گره از کار مردم باز کنه
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 22:49
shish taiha - رتردام - هلند
کسی‌ هست که بتونه راهنمایی کنه چطور می‌شه از هلند به این شماره حساب در ایران پول واریز کنه ؟ ممنون میشم.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 22:55
farhang irani - لندن - انگلیس
از دیشب از جلوی چشمام محو نمیشی‌ معصومه جان،کاش می‌تونستم و کاری از دستم برمیومد،من دیشب این خبر و تو یه سایت دیگه خوندم.کاش میشد واسه کسایی‌ که بیماریهای خاص دارن قانونی وضع بشه که هزینهٔ درمانشون پرداخت بشه،تا کناره این همه رنج ،درد بی‌ پولی هم اضافه نشه.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 22:56
ghafas - مشهد - ایران
کمک کنیم تا او هم آرامش را تجربه کند
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 23:18
soogol - اسلو - نروژ
دردت به جونم خواهر کوچولو عزیزم ،با پدرم در ایران تماس گرفتم و ایشان هم قول داد که از فردا صبح به دیگر پزشکان و همکاران بیمارستان هم این خبر رو برسونه. لطفا سایت ایرانیان انگلستان هم خبر جدید تر هم از ایشان اگر داشتن برسانند
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 23:18
محسن شجاع الدینی - کرمان - ایران
ای بر پدر خامنه‌ای نمرد و احمقی نژاد پوف.. لعنت. سید چلاق باید سالم باشه و این بچه اینقدر مریض .‌ای تو روح خمینی لعنت محسن شجاع الدینی
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 23:21
محسن شجاع الدینی - کرمان - ایران
ای بر پدر خامنه‌ای نمرد و احمقی نژاد پوف.. لعنت. سید چلاق باید سالم باشه و این بچه اینقدر مریض .‌ای تو روح خمینی لعنت محسن شجاع الدینی
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 23:22
minna - هلسينكي - فنلاند
واقعا ناراحت کنند هست. آدم نمیدونه چی‌ بگه.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 23:27
olagh3kaleh - منچستر - انگلیس
چرا تقصیر اسلام نیست؟ پس این حکومت اسلامی آخوندی چیه تو ایران؟ همه بدبختیا و مکافات مردم ایران از دست اسلام و نمایندگان اسلام یعنی‌ همین آخونداست. اینا با مردم ایران مثل برده رفتار می‌کنن. دقیقا مانند اجداد عربشون که ۱۵۰۰ سال پیش زنان و مردای ایرانی‌ به نام اسلام برده میکردن و در بازار برده فروشی مدینه و مکه خرید فروش میکردن. تقصیر اسلام و مذهب نیست؟؟یعنی‌ می‌خوای بگی‌ آخوندا نه اسلامی هستن نه مذهبی‌؟ اشتباه میکنی‌ اسلام واقعی‌ همین اسلامه. آخوندا برای همه کاراشون الگو دارن و الگوهاشون هم همش اسلامیه. اعدام، سنگسار، ایجاد رعب و وحشت، گشنه و مفلوک نگاه داشتن مردم و خیلی‌ جنایت‌های دیگه که این آخوندا انجام میدان همش الگوهای اسلامی داره.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 00:06
ali1111 - تهران - ایران
کثافتها طرفدار مستضعفین بودند...رهبر الدنگ مستضعفین جهان تبدیل شد به امام سیزدهم!!
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 01:06
jk2000 - شیراز - ایران
با تشکر از خبرگزاری مهر وسایت ایر انینیوک،چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.با تشکر از همه ایرانیان دلسوز و مهربان
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 01:07
Iran-air-force - منچستر - انگلیس
آقایون و خانوم هایی که ماشا الله اکثرتون هم تو خارجیت و خیلی هاتون هر ماه پول میفرسید تا براتون خونه و آپارتمان بخرند، بجایی اینکه لم بدید رو مبل جلو لپتاب با یه دست آبجو بخورد و با دست دیگه به محمد و اسلام و آخوند فحش بدید تا درد های غربت و بحران هویتتون را التیام بدید و حس وطن پرستی و مفید بودن خود را عقده گشایی کنید پاشد همین فردا برید به این حساب در حد توانتون کمک کنید اگر راست میگید و طبل تو خالی نیستید، من که فردا میرم.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 01:57
pull.over - دوحه - قطر
خدایا خودت به داد دل مادرش برس. خدایا چقدر سخته برای مادر این دختر. خدایا جان هر کی دوسش داری اینجوری نشین و فقط نگاه نکن. خدایا حالا شاید همه بنده هات نخواستن کمک کنند،توام نباید کمک کنی؟ خدایا ببین این چشم های مظلوم رو...سرت شلوغه میدونم ..ولی خدایا ای کاش از اون مال و املاکت که مال خودته یه چند تا گونی پول یا طلا میدادی تحویل من تا به نمایندگی از تو بگردم دور تا دور کره زمین رو و نجات بدم اینجور مریضایی رو. خدایا اصلا چه کاریه..خو نده همچین دردی.حالا هم که دادی حداقل به بچه ها نده. چطوری دلت میاد خدایی؟! خدایا جان خودت نکن اینکارو...برس به داد این کوچولو...کاش توام یه سر به ایرانیان یوکی بزنی تا بدونی بنده هات تو چه حالین!!!
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 02:17
brother - لندن - انگلیس
be_pa_khaste - هارلم - هلند ... چرا منفی دادی ، همه مثبت دادند درست فهمیدی ما مثبت دادیم و کمک هم میکنیم
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 03:19
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
هموطن ساندیس خور. میلیارد ها دلار دزدی و چپاول کردید و یا تو جیب تروریستها و حزب الله لبنان. شرم بر آخوند های مفتخور . تو لااقل بخاطر چند تا کامنتی که با زحمت مینویسی حقوق میگیری . اما اربابات حتی همین یه کار را هم نمیکنند.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 04:12
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
امیدوارم که زخم های بدن این عزیز بره تو شکم و زیر شکم آخوند های مفتخور شهوت ران
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 04:23
filak - ارسنجان فارس - ایران
چقدر درد اوره .. دل هر انسانی به درد میاد .. بچه ها کمک کنید حتی اگر هزار تومانم کمک کنید ارزش داره . ده هزار تا هزار تومان جمع شه مشکل این دختر معصوم حل میشه .. من که امروز کمک می کنم .. شما هم کمک کنید . به دوستان دست به خیری که نت نمیان هم خبر بدین تا کمک کنند
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 04:31
hussein.khawari - کابل - افغانستان
...چرا به اسلام توهین می کنید، یه نفر مریض میشه پاش میشکنه سفله می کنه کمرش درد میکنه همش تقصیر اسلام و مسلماناست . شما که خوبید شما که روشن فکر هستید خیلی هم متعصب هستید.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 05:19
بز-کوهی - تورنتو - کانادا
خیلی سخته که آدم این همه نابرابری در دنیا ببین و سکوت کنه. بچهای که در خانواده‌های نسبتا مرفه بزرگ شدند، هر روز لباس برند، کفش برند، تفریحات خوبی‌ دارند نمیتونند دارد نداشتن رو درک کنند. همون افراد اگه روزی پول یک قهوشن رو به این خنود کمک کنند کلی‌ از مشکلات مالی برطرف می‌شه. نابرابریهای که توی این دنیا میبینم منو دیونه می‌کنه.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 07:25
demokrasi-solh - صحنه - ایران
انشاالله خداوند بزرگ و کریم به این کودک بیچاره کمک کنه محسن شجاع الدینی عزیز بهتره اسمتو ننویسی عزیزم، خودت که این رژیمو و مزدورای نامرد وحشیشو میشناسی عزیز.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 07:56
طالب حق - تهران - ایران
فقط میتونم دعا کنم که خدا بهش سلامتی بده . خیلی دردناکه . نه فقط بیماریش . این بچه شده پوست و استخوان . انگار این خانواده نون هم ندارن بخورن . دعا میکنم حداقل کمی وضعشون بهتر بشه .
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 08:01
Adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
واقعا دل هر انسانی از شنیدن این اخبار به درد میاد. چه بیماری ناشناخته ای! خدا نصیب هیچ کس نکنه.امیدوارم در کمک به این خانواده پیش قدم باشیم..olagh3kaleh - منچستر - انگلیس: ببینم اگر این دختر عزیز در یک خانواده متوسط شهری بود بازهم این حرفا رو میزدی! در کدوم کشور دنیا, جامعه روستایی توان پرداخت هزینه عمل چنین بیماری های ناعلاجی را دارد. یه جور میگید انگار قبل از انقلاب وضع روستاهای ما چجوری بوده!.. من نمیدونم یه عده هدفشون از ربط دادن مسائل چیه؟؟؟؟؟
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 08:50
asal55290 - مشهد - ایران
الهی کوچولوی مظلوم دورت بگردم انشالله دعا میکنم امام رضا نظری بکنه شفا بگیری ضمنا ukعزیز ترتیبی بده هر مایله بتونه کمک کنه
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 09:22
kili62 - قائم شهر - ایران
خدایا ای خدای بزرگ از تو طلب شفاعت این کودک معصوم و همه بیماران دنیا رو میکنم
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 09:40
thepsychologist - آلمان - فرانکفورت
عزیزان این بیماری نا شناخته نیست ؛ نام اون اکتیوز مادرزادی هست. من در ذیل سعی میکنم توضیحات تکمیلی رو اضافه کنم
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 10:13
hana257 - تهران - ایران
باورم نمیشه یعنی پزشکهای ایران اینقدر از انسانیت دور شدند که حتی برای بالا بردن علم و دانش خود هم این دختر رو تحت مداوا قرار ندادند. دوستان عزیزی که در خارج از کشور هستند اگه ممکن هست شرح حال این دختر رو برای پزشکهای مجرب ببرند تا بلکه اونها درمان بهتری داشته باشند و شما دوستان عزیز هم با ارسال دارو اگه لازم باشه کمکی بکنید.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 10:22
thepsychologist - آلمان - فرانکفورت
همانطور که نوشته شده درمان قطعی وجود ندارد (نمیدانم در کشورهای خارج از ایران وضع چگونه است ). جز اینکه پوست همیشه باید آغشته به پماد ویتامین آ باشد و همیشه چرب نگهداری شود. دختری از اقوام من این مشکل را دارد و از نظر روحی و فیزیک ظاهر خیلی لطمه خورد اما با بالا رفتن سن خیلی بهتر شد خصوصا که صاحب همسری سالم و فهیم شد
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 10:25
beh-a - داراب - ایران
آقای نواصر گوشی برنمی داره فکر کنم خیلی ها دوست دارند کمک کنند و ایشون حسابی مشغول شده ... میشه به این شماره حساب بانک تجارت اطمینان کرد؟ کاش میشد بدونیم مخارج چقدر می شه .. حداقل برای استارت به چند میلیون نیاز دارند؟
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 10:28
Rezgar - لینشوپینگ - سوئد
خواهر و برادری را می شناسم در شهری در ایران زندگی میکنند همین بیماری معصومه را دارند انها هم در همان ایام نوزادی به این بیماری ناشناخته مبتلا بودند با توجه به اینکه وضع مالی پدر و مادر این خواهر برادر خوب است و حاضراند برای بهبودی بچه هایشان هر هزینه ای را بپردازند ولی تا به حال موفق نشده اند که داروی را به دست اورند که انها را مدوا کنند تنها چیزی که برای کم کردن درد و زخم و خشک شدن بیشتر پوست بچه هایشان استفاده میکردند فقط مرتب استفاده از کرم های چرب کننده بود و حالا که این خواهر برادر سنشان حدود 30 سال است باز از کرم استقاده میکنند.امیدوارم معصومه عزیز و همچنین کسانی که به چنین دردهای مبتلا هستند هر چه زودتر شفا یابند.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 10:08
thepsychologist - آلمان - فرانکفورت
نام بیماری: ایکتیوز. رده بندی: بیماری های پوست و نسج همبند. نام علمی: ICTHYOSIS. تعریف: این بیماری موجب خشکی و پوسته دارشدن پوست می گردد. این بیماری که ممکن است بیمار را ناتوان و منزوی سازد در موارد خفیف، پوست آرنج و سایر برجستگیها، خصوصا سطوح فوقانی بازها و رانها را خشک و ضخیم نموده و موجب غیرطبیعی شدن وضع پوست و پوسته پوسته شدن آن می گردند. علت: این بیماری مادرزادی و خانوادگی می باشد و با اجتناب از عوامل برطرف کننده چربی، نرمی و رطوبت پوست، استفاده از روغن های ملایم خوراکی برای چرب کردن پوست، تراشیدن پوسته ها و تجویز ویتامین A درمان می پذیرد.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 10:15
thepsychologist - آلمان - فرانکفورت
سلام. ایکتیوز اکتسابی . ایکتیوز اکتسابی یک بیماری پوستی غیر ارثی است که با پوست خشک، سخت و ورقه ورقه شونده مشخص می‌شود. این بیماری با برخی بدخیمی‌ها، بیماری‌‌های اتوایمون متابولیک، آندوکرین و بیماری‌های عفونی همراهی دارد و با مصرف برخی داروها نیز ممکن است ایجاد شود. نتایج اغلب بررسی‌های میکروسکوپی ایکتیوز اکتسابی یک هیپرکراتوز و کاهش یا عدم وجود لایه‌ی گرانولر را نشان می‌دهند. پوست در این بیماری اغلب شبیه پوست ماهی و فلس مانند می‌شود. ایکتیوز اکتسابی معمولاً در دوران بلوغ آشکار می‌شود و تظاهرات بالینی آن شامل فلسی‌شدن منتشر پوست به صورت خشکی پوست تا پوسته‌ریزی شدید و پوسته‌هایی به رنگ سفید یا خاکستری و قهوه‌یی و قطر 1 میلی‌متر تا بیشتر از 1 سانتی‌متر می‌باشد. ضایعات ابتدا در تنه و اندام‌ها به ویژه سطوح اکستانسور و بعد در سطوح تنگ‌تر دیده می‌شود و اندام تحتانی بیشتر از اندام فوقانی گرفتار می‌شود.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 10:17
soogol - اسلو - نروژ
محسن شجاع الدینی کرمان ایران ،لطفا با اسم واقعی‌ وارد این وب سایت نشوید
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 10:43
ریبون - شیراز - ایران
از دیشب تا حالا حالم خراب شده.خدایا به بزرگیت قسم هر چه زودتر شفاش بده
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 10:46
mohandes57 - تهران - تهران
ّببینیم یه سری از آقایون پر مدعی خارج نشین وجود کمک کردن دارن یا همچنان بلدن حرف مفت بزنن. البته با احترام فراوان برای دوستان نتطقی خارج از کشور.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 11:54
goleshab - اوگسبورگ - المان
یا خدا خودت کمکش کن ،آخه این بینوا که هنوز گناهی مرتکب نشده .
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 13:28
olagh3kaleh - منچستر - انگلیس
Adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 14:38
olagh3kaleh - منچستر - انگلیس
Adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران کدوم کشور دنیا این همه منابع نفت و گاز داره؟ کدوم کشور دنیا سالیانه میلیون‌ها دلار پول به حزب‌ا‌لله لبنان میده؟ کدوم کشور میره توی ونزوئلا و سوریه خانه‌های ارزان برای مردم اونجا میسازه؟ کدوم کشور مسئولینش حساب‌های میلیارد دلاری توی خارج دارن؟ مگه هزینه درمان این بچه چقدر می‌شه که دولت به گردن نمیگیره؟ منم میدونم یه خانواده فقیر روستایی هیچ جای دنیا از عهده این مخارج بر نمیان. اما همه جای دنیا سازمان‌هایی‌ هستن که با بودجه دولتی کارشون رسیدگی به این انسانها هست. اینو بفهم که آخوند می‌خواد مردم ایران توی عقب موندگی و وحشت و گرسنگی بمونه که مبادا به چیزی دیگه به جز نون شب فکر کنه. و برای این سیاستش هم الگوهای اسلامی داره.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 15:09
kaboy - تهران - ایران
واقعا گاهی تو کار خدا میمونم اخه چرا
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 15:29
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
Iran-air-force - منچستر - انگلیس___ بی خودی جوش نیار داداش, کسی که بخواد کمک کنه و از قلبش بلند شه, دیگه واسه دیگران قرار صادر نمیکنه. ماهم گفتیم هر که بتونه و نکنه خیلی نامرده. شما هم دمتون گرم که انسان با احساساتی هستی. قربون هر چه زن و مرد خیر و خیرخواه و با احساسات هست.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 15:59
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
Iran-air-force - منچستر - انگلیس___ اینایی که توی خارج هستند , تنها کسانی نیستند که باید کمک کنند. اونایی که توی ایرانند و پولشون را خرج قربونی کردن گوسفند و بخورد دادن یه مشت لات و لوت و گردن کلفت و قمه کش میکنند و پول بی زبون را می برن عربستان و خرج بت خانه اعراب میکنند و شربت و قیمه و عدس پلو واسه حسن و حسین و نقی و تقی تقسیم میکنند و به خورد یه عده ارذل و اوباش میدن, اونا هم باید بدونن که یه همچین چیزایی واجب تر از جلوه کردن در محراب و منبر است.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 16:08
perser68 - فلوریدا - امریکا
iran-air forceمنچستر انگلیس. تو از کجا میدونی که دیگران چه زندگی‌ تو خارج دارن و کمک نمی‌کنن!؟تو اون غرب فاسدی که تو نشستی یه چنین بیماری تا آخر عمر هزینه‌اش پرداخت می‌شه...سلام فاشیستی تو و رهبر نکبتت چه می‌کنه!؟آدم سالم رو تا آخر عمر بیمار!آدمی‌ که می‌خواد کمک کنه برخ نمی‌کشه!تو کار خودتو بکن و برای دیگران نسخه نپیچ!
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 16:12
فرزاد ف - شیراز - ایران
پس این دولتی که دم از خدمت به مردم میزنه کدوم گوری هست
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 16:18
perser68 - فلوریدا - امریکا
Adamkokiهفت‌چنار-ایران. مگه این جمهوری اسمش اسلامی نیست اونم از جنس ناب!؟یه چنین بیماری تو غرب تا آخر عمر براش هزینه می‌شه و حتی بسر کار نمی‌ره تا درمان کامل!من با اسلام عرب و ترک و افغان و عجم کاری ندارم!اسلام ناب خامنه‌ای نکبت دزد منفور کثافت آدم کش فاشیست مفت خور قاتل داره میدزده و به حسن نصرالله می‌بخشه!من میخواهی‌ براش کف بزنم!؟
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 16:27
perser68 - فلوریدا - امریکا
Adamkokiهفت چنار ایران. قبل انقلاب بد بود الان میخواهی‌ بگی‌ خوبه!؟خب حالا خوب!همش دنبال بهونه هستید تا از نجاستی که اسلام خامنه‌ای به این مملکت زده فرار کنید!اسلام خامنه‌ای مملکت رو به لجن کشیده که بوی گندش دنیا رو گرفته که من ایرانی‌ خجالت می‌کشم بگم ایرانیم!بهbrother لندن انگلیس بگو که به جای حسن نصرالله به مملکت خودش به پردازه،البته که اون ایرانی‌ نیست!
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 16:34
bahram-e-gur - لایبرت ویل - آمریکا
الان چرا اون مسیحیه تو آمریکا نمیاد اینجا از مسیح بخواد یه کاری بکنه؟! چرا Artemis نمیاد وصلش کنه به اسلام و فحاشی کنه؟ حد اقل میومدی یه ابراز ناراحتی میکردی خانوم. البته شما برا این استخدام نیستی‌.نه؟!
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 16:57
perser68 - فلوریدا - امریکا
hussein khavariکابل افغانستان. آقای محترم ما انقلاب کردیم که بهتر از قبل بشه نه جهنم اسلامی!بچه‌های ایرانی‌ توی طویله با گوسفند‌ها درس میخونن!پسر ۷ساله تریاک رو تو چای تلیت می‌کنه و با پدر سر می‌کشه!بچه ایرانی‌ تو پایتخت اسلام فاشیستی دنبال پلاستیک تو زباله می‌گرده!کارگر ایرانی‌ ۱۱ ماه کار کرده حقوق نگرفته!اسلام ناب کجاست!؟چه میکنه!؟
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 16:43
perser68 - فلوریدا - امریکا
hussein .khawariکابل افغان. تو اسلام ناب خامنه‌ای فاسد دزد دروغگو،آدم‌ها کلیه میفروشن،دختر هاشونو میفروشن،زن هاشونو میفروشن،آدم‌ها سقف برای خوابیدن ندارن،بچه‌های ایرانی‌ با شکم گرسنه به خواب می‌رن!البته که تو غرب هم یه چنین مسائلی هست اما نه چنین جهنمی!اما هزینه درمان این بیمار دزدیده نمیشه و به حسن نصر الله قاتل مفت خور آدم خور بخشیده نمی‌شه!
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 17:05
brother - لندن - انگلیس
perser68 - فلوریدا - امریکا فضولی سید حسن نصرا لله به تو خاین نیامده وجود اون برای حفظ منافع ایران عزیز است تو صهیونیست که مزد اخر هفته ات را میفرستی برای حفظ نا مشروع رژیم اشغالگر قدس بهتر است ....
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 20:53
taymaz - اری - سو یس
جیگرم کباب شد
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 21:27
soghote_regim - وینا - امریکا
شماره تلفن در این مورد برای کسب اطلاعات بیشتر : 09163344202 اقای علی نواصر و شماره حساب بانک تجارت بنام اقای قاسم بریسم 6273533100563938 میباشد . دوستان این اطلاعات را از سایت ایرانیان انگلستان برداشتم تحت مطلبی زیر عنوان : زندگی کابوس وار معصومه . دوستان اول هر چقدر دوست دارید تحقیق کرده . ولی باین فرشته کوچولو کمک کنید . خداوند یار و یاور همه شما و خانواده تان باشد . با سپاس
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 21:49
هومان سام - هانوفر - آلمان
brother - لندن - انگلیس. باز در اون ... باز کردی..خائن توئی که از مفت خور و دزدی چون نصرالل عرب دزد پول نفت این بچه حمایت میکنی..امثال توی خود فروخته که با پول نفت ایران تو اروپا جاسئسی میکنند باید از ریشه کنده شوند. مرگ بر حزب الله تروریست و لعنت و مرگ بر فلسطین پر از ارازل..ایشالا غزه با خاک یکسان میشه تا وطن من وطن بشه
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 21:54
هومان سام - هانوفر - آلمان
perser68 - فلوریدا - امریکا. دوست گلم اینا همون مسلمونائی هستند که پول مفت انگلیسها رو حروم نمیدونند ولی خود ملت اونجارو حروم میدونند. چقدر آدم باید خائن و نمک نشناسو کثیف باشه که نمک بخوره و نمک دون بشکونه مثل سید علی چلاق که نمک سفره پدر مهندس موسوی را خورد و نمکدان شکست. مغولها شرفشون به این لندن نشینهای فلسطینی و ولایتی میرزه..اگه جرات دارند آدرس بدن ببینند که از کجا میخورند.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 21:57
هومان سام - هانوفر - آلمان
راستی خرج حمایش چقدر شد. مهمون بازیهای رژیمو میگم...میگم خمینی مگه کمیته امداد نزد به مستضعفین کمک کنه..اهــــــــــا کمیته امداد زد به مستضعفین غزه و لات و اوباشهای فلسطینی کمک کنه...امیدوارم اسرائیل یکبار هم شده غزه رو با بمب اتم با خاک یکسان کنه..برای ملت فلسطین یک زره هم دلرحمی غلطه
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 22:00
هومان سام - هانوفر - آلمان
hamvatan110 - تهران - ایران. نه این تقصیر اسلام نیست. تقصیر نظام اسلامیه که در ارض 6 سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد درامد نفتی به اندازه 100 سال اخیر ایران را داشته و با پولدار کردن آغازاده ها و ریخت و پاش کردن برای حمایش و برای حماس و اسد و حزب الله پولی برای پدر این بچه و خود بچه که حق اوناست نمونده و کمیته امداد اسلامی که فقط بچه های عرب و داره خرج میده. بسه دیگه شعار دادن و یا علی گفتن. مغزتونو بکار بگیرید.
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 22:05
fdsa60 - تهران - ایران
بابا اینقدر تو سرو کول هم نزنین . قراره به یه فرشته کوچولو کمک بشه نه اینکه همدیگرو به فحش و ناسزا بگیریم. ای خدا این مردم کشور من فقط افتادن به جون هم اگه یه شبکه بگه امروز هوا ابریه باز یه عده میان از هوای قبل انقلاب میگن یه عده هم از هوای بعد از انقلاب میگن !!!! تورو خدا اینقدر باهم نجنگین بیان باهم این فرشته کوچولو رو از این درد و غم نجات بدیم و خنده رو به لبهای زیباش بیاریم
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 00:06
reza the persian - لیدز - انگلستان
الهی بمیرم براش.دوستان عزیز اینجا صحبت سیاست نیست که هر کسی‌ هر چیزیو به اسلامو مسیحیتو امریکاو انگلیس و پول نفتو از این مزخرفات وصل میکنه هر کسی‌ می‌تونه و خیلی‌ هم ادعای ایرانی‌ بودن و وطن پرستی‌ میکنه به سهم خودش کمک کنه تا این دختر کوچولو حالش خوب شه والا گوره پدر اسلامو مسیحیتو هر چی‌ آمریکا هر چیز دیگه.این بنده خدا داره درد میکش اونوقت بعضی‌ افراد تو این سایت سریع سیاسیش می‌کنن و به جاهای دیگه وصلش می‌کنن،واقعا خجالت داره!به امید این که این کوچولو هر چه زودتر حالش بهبود پیدا کنه.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 00:28
nerse - اهواز - ایران
به خدا همه این درد و بدبختیا از آلودگی هوا و مصیبتهای اونه :(.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 01:14
ايدين - کرج - ایران
من ١میلیون تومان کمک میکنم خواهش میکنم همتون کمک کنید اخه با وضع دلار تو ایران واسه ما تو خارج چیزی نیست!
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 06:52
هومان سام - هانوفر - آلمان
متاسفانه اینجا تو آلمان میخواستم به این حساب پول واریز کنم نکردند چون بانکی ایرانی تحریمه بانک مربوطه پولو واریز نکرد. چه راهی برای فرستادن پول هست. بخدا هر چی دهنم در اومد به روح خمینی گفتم. بدبختی شده این تحریما
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 07:28
perser68 - فلوریدا - امریکا
هومان سام-هانوفر-آلمان. مرسی‌ از روشنگری تو!باهات کاملا موافقم.این ... از طرز نوشتنش معلومه که کجاست و چی‌ بخردش دادن و با کیا نشست و برخاست میکنه!ولی‌ جواب این ...رو باید داد مثل خودشون!
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 09:23
Adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
ایدین - کرج - ایران.. درود بر شما که اولین نفر حتی مبلغ خودت رو هم اعلام کردی!
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 10:40
hajar - سلیمانیه - کردستان عراق
بعد از انتشار گزارشی از وضع معصومه، دختری که هر روز شاهد جدا شدن پوست بدنش است، مردم استقبال فراوانی برای کمک به این دختر از خود نشان دادند. به گزارش مهر، معصومه و خانواده اش در روستایی دور افتاده در شهرستان شوش زندگی می کردند که دسترسی چندانی به شهر نداشتند ولی وقتی این گزارش در مورد مشکلات جسمانی «معصومه بریسم» منتشر شد، ایرانیان از سراسر دنیا برای کمک مالی و تقبل هزینه های درمان و حتی اعزامش به خارج از کشور اعلام آمادگی کردند. تماس‌ها با خبرنگار مهر که اقدام به تهیه گزارش کرده بود آنقدر بالا بود که امکان پاسخگوئی به همه تماسهای مردم از سراسر کشور مهیا نبود ولی کمکهای مردمی به خوبی به حساب «قاسم بریسم» پدر معصومه واریز شد به گونه ای که با هماهنگی خبرنگار مهر یکشنبه شب معصومه به همراه پدر و مادرش و یکی از افراد معتمد روستا با کمک یک فرد نیکوکار به نام آقای محمودی عازم تهران شدند تا در یکی از بیمارستانهای تخصصی تهران بستری شوند.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:56
hajar - سلیمانیه - کردستان عراق
معصومه به همراه پدر و مادرش یکشنبه شب وارد فرودگاه اهواز شدند تا به تهران بروند. وقتی به همراه چند نفر از روزنامه نگاران استان برای دیدن آنها به فرودگاه رفته بودیم. معصومه در بغل مادرش بود ولی به محض اینکه وی را به زمین گذاشتند شروع به گریه کردن کرد زیرا هر نوع تماس با بدنش باعث درد شدید وی می شود. . هر چند پرواز آنها به جای ساعت 23 و 59 دقیقه یکشنبه با چهار ساعت تاخیر به سمت تهران انجام شد، ولی با کمکهای مردم سرانجام معصومه برای اولین بار قرار است به صورت جدی تحت معالجه قرار بگیرد و این امر بدون کمک مردم به هیچ وجه میسر نمی شد. . امروز قرار است معصومه در بیمارستانی در تهران بستری شود تا برای اولین بار به صورت جدی و اساسی مورد معاینه و آزمایش پزشکی قرار بگیرد و پزشکان متخصص آن بیمارستان در مورد بیماری وی نظر نهایی را بدهند. . به هر حال در این مدت مردم به شکلهای مختلف احساسات خود را در مورد این دختر نشان دادند و حتی بیش از 30 نفر از ایرانیان مقیم آمریکا و سایر کشورهای اروپایی در تماسهایی جداگانه برای اعزام معصومه به آن کشورها و تقبل هزینه های درمانیش اعلام آمادگی کردند.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:58
hajar - سلیمانیه - کردستان عراق
برخی مردم هم به صورت پیامک اعلام کردند که برای شفای این دختر دعا می کنند که این هم برای معصومه موثر است زیرا درمان بیماری وی به شدت سخت است و به گفته پزشکان معالجه این دختر شش ساله زمان بر و هزینه بر است به همین دلیل هنوز به کمکهای مردمی برای درمان وی نیاز است. . شاید جالب ترین پیامک در این خصوص را یک هموطن با پیش شماره 0914 ارسال کرد که گفت: «من آدم گناهکاری هستم و پولی برای کمک ندارم اما می توانم برای شفای این دختر دعا کنم». یک هموطن کرد هم گفت که طلاهایش خانمش را البته با رضایت وی فروخته و برای کمک به حساب قاسم بریسم واریز کرده تا برای درمان دخترش مصرف کند.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:59
hajar - سلیمانیه - کردستان عراق
قاسم بریسم پدر معصومه در فرودگاه اهواز گفت: باورم نمی شود به این سرعت مقدمات اعزام دخترم به بیمارستانی در تهران فراهم شده و می خواهم از همین طریق از کلیه مردم ایران که با دعا و کمک مالی خود مقدمات بهبودی دخترم را فراهم کردند تشکر کنم. وی عنوان کرد: اولین بار است که سوار هواپیما می شوم ولی احساسم برای خوب شدن دخترم تمام استرس این سفر را از من گرفته است. از خبرگزاری مهر که این دختر را در یک روستای دور افتاده دید و مشکلاتش را برای تمام مردم ایران بازگو کرد تشکر می کنم. . مادر معصومه نیز گفت: از همه مردمی که با کمک های مالی خود امکان اعزام دخترم به روستا را فراهم کردند تشکر می کنم. باور کنید کل روستای دوسلق غرق در خوشحالی است چون می دانند من و دختر و خانواده ام چقدر زجر کشیده ایم. از مردم ایران انتظار دارم برای شفای دخترم دعا کنند تا به سرعت خوب شود. . حیات چنانی عنوان کرد: امیدوارم هیچ مادری زجری را بابت دخترم کشیده ام را نکشد و با دلی شکسته برای بهبود همه بیماران ایران و افراد که مثل ما به علت فقر قادر به معالج نیستند دعا می کنم.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 12:00
bahram-e-gur - لایبرت ویل - آمریکا
هومان سام - هانوفر - آلمان.....لازم نبود بری به بانک که بفهمی پول نمیفرستن! خودت خوب میدونی‌ که مدت هاست پولی‌ منتقل نمی‌شه! شما که از همه چیز با خبری! ضمنا این یک واجب کفایی هست! ۷۵ میلیون انسان آگاه و از خود راضی‌ و پر فیس و افاده در ایران برای کمک هستن و همین "کفایت" میکنه.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 13:40
hasti1000 - اسلو - نروژ
بابا به جا این حرفها کمک کنیدددددددددددددددد
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 14:14
khar khuda - اسلو - نروژ
بابا این حرف‌ها رو ؟ فقط کمک کنید تو رو خدا
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 14:55
asgharsibil - هایدلبرگ - آلمان
نوعی سگ کوچک خالدار چیست ichthyosis؟. سگ کوچک خالدار Ichthyosis یک اختلال شدید ژنتیکی است که به طور عمده بر پوست تاثیر می گذارد است. نوزادان مبتلا به این بیماری بسیار سخت، پوست ضخیم در پوشش بسیاری از بدن آنها متولد شده است. پوست را تشکیل صفحات بزرگ، به شکل الماس که توسط ترک های عمیق (شقاق) از هم جدا است. این اختلالات پوست شکل پلک، بینی، دهان و گوش ها، و جنبش حد بازوها و پاها است. جنبش محدود از قفسه سینه می تواند منجر به مشکلات تنفسی و نارسایی تنفسی شود. پوست به طور معمول به شکل یک سد محافظتی بین بدن و محیط اطراف آن است.مشکلات پوستی در ارتباط با سگ کوچک خالدار Ichthyosis برهم زدن این سد، آن را مشکل تر برای نوزادان مبتلا به کنترل از دست دادن آب، به تنظیم درجه حرارت بدن خود را، و با عفونت ها مبارزه است.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 15:25
asgharsibil - هایدلبرگ - آلمان
نوزادان با سگ کوچک خالدار Ichthyosis اغلب از دست دادن بیش از حد مایعات (کم آبی بدن) و تجربه ایجاد عفونت های تهدید کننده زندگی در چند هفته اول زندگی. آن استفاده می شود بسیار نادر برای کودکان مبتلا به زنده ماندن در دوره نوزاد. با این حال، با پشتیبانی از فشرده پزشکی و درمان بهتر، افراد مبتلا به این اختلال در حال حاضر شانس بهتری از زندگی را به دوران کودکی و نوجوانی داشته باشد.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 15:25
asgharsibil - هایدلبرگ - آلمان
طی‌ تحقیقاتی‌ که من کردم، انسانهایی که این بیماری پوستی را دارند، در آب و هوای باید زندگی‌ کنند که نم دار باشد مثل کنار دریا، یکی‌ از آشنایان من هم این بیماری را دارد و اکنون کنار دریا زندگی‌ می‌کند و تا زمانی‌ که در کنار دریا هست، هیچ مشکله پوستی ندارد ولی‌ هر وقت برای مرخصی دوباره به آلمان برمیگردد، مشکلاتش شروع میشود. شاید زندگی‌ در شمال ایران برای این دختر کوچولو و آینده سازی زندگی‌ بهتر باشد.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 15:39
ریبون - شیراز - ایران
درود بر شرفتان ای عزیزان که با هرگونه کمکتان نشان میدهید که هنوز جوانمردی زنده است
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 15:46
brother - لندن - انگلیس
هومان سام - هانوفر - آلمان کمتر دروغ بگو ... ، برای فرستادن پول به ایران را ههای زیادی است
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 15:49
brother - لندن - انگلیس
هومان سام - هانوفر - آلمان بله برو به وطن اشغالیت اسراییل تا با خاک یکسان شوی
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 15:51
farokhzad - کنت - انگلستان
آی‌ خدا چرا چه جور دلت میاد آخه الهی این بچه‌ مادر وپدرش خدایا خیلی‌ سخته جیگرم کباب شد با وجود اینکه فقط دستاشو دیدم ولی‌ حالم گرفته شد آی‌ کاش میشد زود مداوا بشه بچه آی‌ از این روزگار چه نامرده این روزگار دوستان با اون نیتهای پاکشان کمک کنند من از تمامی‌ آنها سپاس گذارم و امید دارم که زود خوب شود و دفعه بعد لبخند او را ببینم
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 17:53
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
(@)-- آدم خیلی‌ دلش می‌سوزه ، از اینکه یک فرزند و شهروند ایرانی با داشتن میلیاردها دلار در آمد نفتی‌ باید اینچنین با مرگ دست و پنجه نرم کند و زجر بکشد به خاطر نداشتن هزینه درمان ؟!!،،، در صورتی‌ که میلیاردها دلار پول یامفت ایران جهت کمک به مردم لبنان و فلسطین و عراق و سوریه هزینه میشود برای راه اندازی جنگ‌ها !!!!،،،، طرفداران این رژیمی که اصلا بویی از اسلامیت نبرده اند و فقط برای بقای خودشان و کسب منافع دنیوی ظاهر سازی میکنند و به جای عمل ، فقط شعارهای مردم فریبی سر میدهند و برای فریب خلق الله مهر نماز را بر پیشانی داغ میکنند که میزان عبادات آنها را بیشتر نشان دهد ؛ چگونه میتوانند در مقابل این خانواده و این بچه ی معصوم پاسخگو باشند و توجیه کنند !!!،،، اگر با استدلالهای پوچ مذهبی‌‌شان ، صلاح بر این میدانند که عده‌ای از هموطنان مظلوم و دردمند اینچنین زندگی‌ کنند و پول و سرمایه ملی‌ آنها میلیاردی برای عربهای بشگه و شکم گنده ی مفتخور ارسال گردد !، بنابر این عدالت اسلامی آنان را به عنوان یک ادعا و شعار باید به فاضلاب شهری سپرد !!
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 19:01
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
hajar - سلیمانیه - کردستان عراق. -- درود بر تو هموطن گرامی که با پیگیری‌های خوبتان و اطلاع رسانی تان ، ما را نیز در جریان می‌گذارید !، از شما متشکریم !
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 19:37
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ? ) -- بنده تنها کمکی‌ که میتوانم بکنم این است که ، حاضرم تا در اینجا ( آلمان ) ، برای ایشان و همراه‌شان پیگیری‌های قانونی را بنمایم و مجوز‌های لازم را برایشان بگیرم که این بچه برای دارمان به یکی‌ از بیمارستان‌های خوب و مخصوص این‌گونه بیماریها آورده شود و در آنجا دارمان شود و حاضر هستم تمام مدت درمان نیز همراه آنان باشم و کارهای ترجمه و اداری آنها را نیز انجام دهم ، و از همراه ایشان نیز در طول مدت اقامت در آلمان نیز از آنها در منزل خودم با همان امکاناتی که دارم پذیرایی لازم را بنمایم !،، واقعا قلبم آتش گرفت !
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 19:24
هومان سام - هانوفر - آلمان
بجای فحش دادن به من اگه راهی برای فرستادن پول به حسابهای بانکی ایران را میدتنید بگوئید. برای من مهم کمک به این کودک است..کسانی که از هر فرصتی استفاده میکنند در .. به روی دیگران باز میکنند اهمیتی نداره. هم وطنان دلس.زی که راهش را میدانند لطفا راهش را به من هم بگویند.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 21:45
هومان سام - هانوفر - آلمان
brother - لندن - انگلیس. و در جواب تو ... که همه دارند خوب جوابتو خائن ... میدهند. اگر به گذشته ایران نگاه کنیم میبینیم اسرائیل هیچ دشمنی با ما نداشته و حتی خیلی هم به کشور من کمک کرده و من اگر عقل سالم داشته باشم دلیلی برای دشمنی با این کشور نمیبینم. بلکه این خراب شده هائی چون فلسطین و لبنان و غیره هستند که مال این بچرو میدزدند و امثال تو و رهبرت که از اونجا هستید پول ایرانیها را برای چنین ... فلسطینی خرج میکنید فقط برای کشور و امنیت ملی کشور من خطر ناک هستند. لعنت به فلسطین و حزب الله و درود به اسرائیل عزیز
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 21:50
pull.over - دوحه - قطر
هومان راست میگه دیگه.راهو بلدین بفرمایین بگین. اینجا بحث های سیاسی مطرح نشه بهتره! مثلا بحث سیاسی کنیم دولت کمک میکنه؟ اون اگه میخواست کمک کنه تا حالا کرده بود..
‌چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 01:08
christina - قبرس - قبرس
سلام، آقای هومان سام از آلمان ، شما میتوانید از طریقه صراف پول به ایران بفرستید ، صرافهای مختلفی‌ هستند که ۱۰۰% در آلمان هم میتوانید پیدا کنید ، از وبمانی(پول الکترونیکی‌)، البته در مورد وب مانی شاید وقتی‌ پول می‌خواد بره تو حساب بانکی‌ در ایران مشکل ایجاد بشه، همون صراف بهتره، پیکیرش باشید، تو خود آلمان حتما ایرانیهایی هستند که مثل صراف اقدام میکنند، موفق باشید،
‌چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 09:08
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
هومان سام - هانوفر - آلمان. ----هومن جان تو کار خودت را بکن عزیز ؛ این ( brother - لندن - انگلیس ) ساندیس خور مزدور ضّد ایرانی را که حتی سواد اکابری هم ندارد را همه میشناسند !،، !،، درود بّر تو هموطن خوب و مهربان ،
‌چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 12:12
brother - لندن - انگلیس
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان به رفیق دروغگویت یاد بده چه جوری پول به ایران بفرستد
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 16:13
sharlatan - تهران - ایران
brother-لندن انگلیس. تو هم به رهبرت بگو به جای فرستادن پول برای لبنانیای پول دار بیاد یه پولی بده این بیچاره رو درمان کنن حتما تا حالا این خبرو شنیده اما فقط به فکر خودشون هستن برای درمان ناباروری اقا پسرش 3 بار فرستادش انگلیس عمل کنه تا بچه دار شد همه خرجشم از بیت الماله بعد میان میگن خامنه ای از اینو اون قرض میگره برا خرج زندگیش
جمعه 31 شهريور 1391 - 14:37
shakibash - تهران - ایران
من خودم مشکل پوستی دارم که 5 ساله درمان نشده البته نه به این شدت ولی میدونم این بچه طفلک چی میکشه با این حال فقط تونستم پنجاه هزار تومن کمک کنم . شما رو به خدا کمکش کنید.............
شنبه 1 مهر 1391 - 11:48
brother - لندن - انگلیس
sharlatan - تهران - ایران تو از اسمت معلومه جوابت، جواب ابلهان خاموشی است
شنبه 1 مهر 1391 - 20:16
mina hp27 - کابل - افغانستان
گریه م گرفت به خدا...
یکشنبه 2 مهر 1391 - 08:08
sharlatan - تهران - ایران
brohter-لندن -انگلیس. اره دیگه اگه شما مفتخورها جوابی دارین سر ملتو درد میارین با اون جوابای بیخودت تو به اسم من چکار داری اخوند پرست. ....خودتو اون رهبر مفتخورته اختلاسگرها دزدا تو داری از چی دفاع میکنی بی ابرو تو حکومت اخوندی همجور دزدی اختلاس دروغ فقر وجود داره خودتم بهتر میدونی ساندیسخور ....اقا از سایت ukمیخوایم این مفتخورو بندازه بیرون از شرش راحت شیم. ....
یکشنبه 2 مهر 1391 - 19:09
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.