کشف ذره معروف به ذره خدا در مرکزتحقیقات سرن
رأی دهید
بی بی سی : پژوهشگران مرکز تحقیقات فیزیک "سرن"، آزمایشگاهی در سوئیس، می گویند ذره ای را کشف کرده اند که می تواند همان بوسون هیگز معروف به "ذره خدا" باشد. این کشف می تواند با توضیح منشاء "جرم"، درک ما از آغاز جهان را متحول کند.
کامبیز کراماتی گزارش می دهد.
|
جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.
|
bavar88 - آمستردام - هلند
نگو این بیخداها یواشکی به خدا اعتقاد دارند...هههه..حالا تا زمان ظهور امام بشر فقط قسمت اندکی از علم را خواهد شناخت بقیه انشاله در سایه ظهور آقا و دنیای بدون شر شناخته خواهند شد. پس امروز که روز تولد است به انتظار مینشینیم..
پنجشنبه 15 تير 1391 - 09:31
vudvudak - لس آنجلس - امریکا
سالهاست که در علم یوگا از انرژی کیهانی استفاده میشود، و اخیرا علم فیزیک به این واقعیت دست پیدا کرده است
پنجشنبه 15 تير 1391 - 09:51
OnLine. - تهران - ايران
یعنی این دانشمند ۴۰ ساله پیش گفته بوده این ذره وجود داره؟بابا دمش گرم
پنجشنبه 15 تير 1391 - 09:57
Benika - برن - سوئیس
ای بابا حالا خدا و پیامبرا باید کاسه کوزشن رو جم کنند برن یه سیّاره دیگه دورغ سر هم کنند:) اینجا که دستشون رو شد
پنجشنبه 15 تير 1391 - 10:02
wikiileaks - لندن - انگلستان
. نقل است که پیتر هیگز بر نقی وارد شد و گفت: حالا که ذره بوجود آورنده هستی را کشف کردیم، شما با خدای خود چه می کنید؟ نقی، فرمود: شما خدای ما را پیدا کردید و اوت نمودید، با پیامبر، امامان و امامزادگان چه می کنید؟ . در ثانی اینها را هم اگر اوت کنید، شیعیان ما را چه جوری توجیه می کنید؟ هیگز جابجا فوت کرد.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 10:14
rezanl - امستردام - هلند
کامبیز کراماتی گزارش می دهد.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 10:17
pull.over - دوحه - قطر
خیلی خوب شد :-)) دیگه هیچ مشکلی نداریم! جانمی جاااااااااان:-))
پنجشنبه 15 تير 1391 - 10:22
alirreza - استکهلم - سوئد
دمشون گرم ، ثابت کردن خدا وجود نداره
پنجشنبه 15 تير 1391 - 10:23
yas abi - ببرسل - لز
۲-۳ نفری که از این موضوع بطور معکوس نتیجه گرفتند که خدا را انکار کنند، اصلا فهمیدند که چی کشف شده؟ اصلا ربط اون به خدا یا بدون خدا چیه؟ وجود این ذرّه ربطی به اثبات یا نفی خدا ندارد، خدا را از طریق علم تجربی نه ثابت میکنند نه راد! البته برای کسی که ایمان به خدا دارد کشف این ذرّه هیجان آور و لذت بخش است که به درک افرینش کمک میکند. منکران خدا هم که تا امروز نتوانستند دلیلی قانع کنند ارائه دهند چون بخواهی یا نخواهی، خدا هست و با انکار آفتاب در روز روشن فقط خود را مضحکه میکنی.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 11:44
kokex - فرانکفورت - آلمان
جدأ چه کسانی اینجا نظر میدند مغزتون خیلی صاف هستش سنباده بزنید شاید بتونید کمی فکر کنید. چقدر باید تهی مغز باشی که این موضوع رو دلیل نفی خالق بدونید ؟ !!!. . قادر نیستید یک پشه خلق کنید اینجا شعار حماقت میدید که چی ؟ !!. در آیه 73 سوره 22 (سوره حج) خداوند برای من و شما مثلی میزند. . "ای مردم، مثلی زده شده به آن گوش دهید: . کسانی را که غیر از خدا به کمک میخوانید هرگز مگسی را خلق نمیکنند، . اگر چه برای آن متحد شوند و اگر یک مگس چیزی را از آنها برباید نمیتوانند آن را از چنگ مگس درآورند. طالب و مطلوب هر دو ضعیف هستند.". . و خداوند در آیه 45:11 سوره جاثیه میفرماید که چه آینده ای در انتظار افرادیست که منکر آیات خداوند میشوند:. "این قرآن راهنماست ( راه درست زندگی را به انسانها نشان میدهد) . و کسانی که منکر آیات خداوندشان میشوند عذابی پر درد دارند.". سبحان الله.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 11:27
perser68 - فلوریدا - امریکا
آمستردام هلند. میشه یه داستان هم برای مردم گرسنه ،بیچاره بدبخت ،وبا گرفته مملکتت ایران بنویسی!انقدر رهبر رهبر ننویسی!میتونی برای پسر ۶ ساله ایرانی که با پدرش تریاک رو تو چای تلیت میکنه و با برادر کوچیک ترش سر میکشه هم یه داستان بنویسی!یه داستان هم برای رهبر منفورت خامنهای قاتل بنویس که از خر ملا پاین بیاد و دست از سر مردم سیاه بخت برداره!خدا مال تو ما نخواستیم!
پنجشنبه 15 تير 1391 - 11:35
pezhman - وين - اتريش
غارنشینان فکری هنوز گرد، بودن زمین را باور ندارند.اگر خدا هم بیاد و به آنها بگوید: که خودش هم به دست همین ذرات خلق شده.برسر مواضع غار نشینی فکریشان خواهند ماند.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 11:45
V.I.P - آمستردام - هلند
ما شنیده بودیم که خدا خیلی بزرگه پس چجوری اینها میگن خدا یک ذره است؟
پنجشنبه 15 تير 1391 - 11:51
yas abi - ببرسل - لز
ضمنا نام این ذرّه ، بورن هیگز است و منظور از خدا اینجا اصطلاحا خدای علم است یعنی آغاز کنندهٔ افرینش به زعم علمای فیزیک. خود علمای فیزیک اکثرشان خدا پرستند که متأثّر از عظمت خلقت است. والّا علم فیزیک نه ردو نه اثبات قطعی میکند. نکتهٔ دیگر اینکه اگر میخواهی نماز نخوانی و مشروب بخوری یا دختر بازی کنی انکار خدا تأثیری ندارد. بعضی از همین فیزیک دانان خدا پرست مشروب هم میخورند نماز هم نمیخونند... گرفتی؟
پنجشنبه 15 تير 1391 - 11:53
babak124 - حیدرآباد - هند
اتفاقا کاملا برعکس. این میتونه تایید محکمی باشه بر وجود خدا. این کشف ثابت می کنه که همه اجسام(ماده) از انرژی ساخته شده اند.خدا پرستان اعتقاد دارند که خدا همه اجسام را از هیچ و تنها از ذات خود آفریده است پس داریم:. 1:خداوند=انرژی مطلق. 2:همه اجسام از انرژی به وجود آمده اند. (1) اعتقاد خداپرستان است و (2) اثبات شده توسط این کشف است از کنار هم قرار دادن این دو موضوع فقط به یک نتیجه می توان رسید. با هیچ کس (حتی دوستان لاییک) بر سر اعتقاداتشان نمیجنگیم، خدای هرکس همان است که باورش دارد. درود بر همه ایرانیان
پنجشنبه 15 تير 1391 - 13:29
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
جم کنید کاسه کوزه تونو .... حالا یک مذهب جدید درست کنید به اسم ذره پرستی !!!!! گیریم که ذره ایی هم باشه خودش چطوری به وجود اومده ؟؟؟؟ . به قول دکتر اصفهانی ... برید از اونا بپرسید که شنیده ها رو دیدن ... ول معطید
پنجشنبه 15 تير 1391 - 14:18
Dara va sara - پرت - استرالیا
از سن علم نوین. شاید کمنر از 5 قرن نمیگذرد ،که اینچنین پته الله و دست شییادان و سودجویان را بر ملاء کرده. هر چقدر که به شگفتی علم و تفکر دانشمندان مینگریم. به همان اندازه به داستانهای پوچ و مسخره کتاب دین باوران میخندیم.ولی افسوس و صد افسوس، که این مذهب، مغز یک عده را انچنان با سیمان و بتون ، بسته. که هیچ وقت از خواب بیدار نمیشوند که نمیشوند..:و ما زمین را در 6 روز و شاید هم در 7 روز آفریدیم و تازه خسته هم نشیدیم.. این است منطق و علم کتاب قران..آیا خنده دار نیست؟؟؟
پنجشنبه 15 تير 1391 - 14:19
lpeesheel - همیلتون - کانادا
علیرضا : نه عزیز برادر، ثابت کردن که خدا هست ولی ذره ذره!. باور ۸۸ : امیدوارم چشم انتظاریت زیاد طول نکشه! ۱۴ قرن دیگه هم صبر کنی یه فرجی میشه!
پنجشنبه 15 تير 1391 - 15:10
من حرف حساب می زنم - تهران - ایران
bavar88 - آمستردام - هلند. من منتظرم منتظرم منتظر تو من منتظرم منتظر اومدن تو . اینقدر منتظر باشید تا جونتون از حلقتون در بیاد اگر همه دنیا مثل تو فکر می کردند بجای ماشین آخرین مدل الان باید سوار خر و شتر می شدند و رهبر چلاقت بجای ماشین ضد گلوله باید سوار خر میشد و دور کوچه ها گدایی میکرد از خدا گفتی فکر نمی کنم هیچ جای دنیا به اندازه ایران خدا بی ارزش باشد چون همه راحت به خدا قسم میخورند اما از ابولفضل بیشتر می ترسند پس بجای این .... یکم از مغز ناقصت استفاده کن نذار آکبند بمونه البته اگر مغزی داشته باشی ...
پنجشنبه 15 تير 1391 - 14:57
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
باور ٨٨. خدا شفات بده . معلوم نیست تو کله تو چى ریختن؟!
پنجشنبه 15 تير 1391 - 16:03
1k adame sadegh - تورنتو - كانادا
حالا دیگه نون و آب این ادیان آجر شد. حالا درب این دکان بازارهایتان را ببندید که هوا خیلی قاراش میشه.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 16:11
lpeesheel - همیلتون - کانادا
علیرضا : نه عزیز برادر، ثابت کردن که خدا هست ولی ذره ذره!. باور ۸۸ : امیدوارم چشم انتظاریت زیاد طول نکشه! ۱۴ قرن دیگه هم صبر کنی یه فرجی میشه!
پنجشنبه 15 تير 1391 - 15:13
Rima_London - لندن - انگلستان
به فرض اینکه همه چیز با یک انفجار به وجود آمده ولی چه کسی یا عاملی مسبب این انفجار بوده وقتی هنوز هیچ نیروی محرکی یا دنیایی وجود نداشته؟ همیشه دوست داشتم بدونم اولین عامل چطور به وجود آمده؟!
پنجشنبه 15 تير 1391 - 16:55
lpeesheel - همیلتون - کانادا
yas abi - ببرسل - لز. میشه لطف کنی ۴ تا از این فیزیکدان های خدا شناس و خدا پرست رو نام ببری؟ من ۴ ساله شب و روز تحقیقات فیزیکی رو دنبال میکنم و حتی جلسات پاسخ این دانشمندان رو نگاه میکنم که اتفاقا همگی آفرینش رو رد میکنن و از از واژه پیدایش استفاده میکنن! اگه در مورد فیزیکدانان اسلامی حرف میزنی که اول دستاوردهاشونم ذکر کن بعد بیا اینجا مردم رو به راه راست هدایت کن. توضیح هم بدم که من نمیگم خدا نیست حرفم اینه که تا کی باید بشینیم فرضیات مخ معلول خودمون رو به اسم این و اون به خورد مردم بدیم!
پنجشنبه 15 تير 1391 - 16:42
star2004 - تورنتو - کانادا
این نشون میده که همهٔ ما و جهان از یک مبدا خلق شدیم که همون توحید هست و همهٔ پیامبرا اومدند که همین رو بگن که دیگه چیز یا کسی دیگرو بتپرستی نکنیم حتا آخوندا، و فقط اخلاقیات رو پرورش بدیم تا خودمون بهتر زندگی کنیم مثل رانندگی طبق قوانین ، و تحت نظارت و هدایت پلیس که اگر خلاف کنی یا تصادف و ضرر برای خودت یا بقیه. پس اثبات وجود قانون و قانونگذار نفی پلیس و اجرای قوانین نمیشه.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 16:45
star2004 - تورنتو - کانادا
در ضمن این ذرهٔ مبدا افرینش کّل ماده و انرژی موجود در جهان هست که اون هم به نوبه خود احتیاج به خالق داره که قطعا با همین نظر ثابت میشه که خالقش مادی نبوده بلکه ذاتی است ماورأ ماده که به مکان و زمان خاصی وابستگی نداره همه زمانها در هر مکانی بوده. یا به عبارت دیگر خدا موجود نیست که وجود مادی داشته باشه خدا مجموعی از صفات نیکوست و جهتیست که ما باید برای تکامل به اون نقطهٔ تلاقی صفات نیک باید برویم
پنجشنبه 15 تير 1391 - 17:07
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
این عزیزانِ دانشمندی که اومدن اینجا و گفتند " پس ثابت شد خدا وجود نداره "!!! بیان توضیح بدن چجوری ثابت شد که خدا وجود نداره؟ بیان بگن این ذرهٔ چی شد که ییهو جهان به وجود آمد؟! عزیزان توجه کنند که قبل از این نیز که اتم کشف شده بود ، یه سری دانشمند اومده بودن گفته بودن که ذرهٔ اتم همون خداست ! به جای این که این همه به در و دیوار بزنید و خود را موجوداتی از نسلِ میمون!! یا تصادفی !! یا فرزندانِ این ذرهٔ فرض کنید! بهتر است به خدا ایمان بیاورید!
پنجشنبه 15 تير 1391 - 18:18
hamann - مشهد - ایران
kokex - فرانکفورت - آلمان درود خداوندخالق بر شما باد.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 18:48
yas abi - ببرسل - لز
ضمنا من هم فیزیکس کار میکنم دوست دارم ادامه بدیم اگه بخواهید. در مورد انیشتن هم بگویم که احتمالا ایشان حتا مسلمان و شیعه شده.. که باز هم این را دلیل وجود خدا نمیگویم. خدا پدیدی مادی نیست که با علم فیزیکس آن را ثابت کرد.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 18:49
yas abi - ببرسل - لز
لپیشیل - همیلتون - کانادا کلی نوشته بودم پاک شد، ولی خوب انیشتین، ولتا، پروفسور منصوری، پروفسور عبدل سلام، مکس پلانک، نیوتن (جوز)،.. اصلا چرا وقت تلف میکنیم، میگویم فیزیکس ابزار اثبات یا ردو خدا نیست، یعنی قبل از این ذرّه خدا بود حالا نیست؟! هر دو غلط هستند. ضمنا شما که گفتید خدا را قبول دارید من روی صحبتم با اونایی بود که الکی بدون فهم مساله نتیجه گرفتند.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 18:45
lpeesheel - همیلتون - کانادا
star2004 - تورنتو - کانادا. بذار یک بار برای همیشه بهت بگم خدا چیه که خیلات راحت بشه! خدا نقطه ی توقف پرواز ذهن انسانهاست. برای هر چیزی یه مبدا در نظر میگیریم دقیقا مثل استنباط شما و همه چیز رو به هم ربط میدیم. به نقطه آخر که میرسیم یه دفعه سر و کله خدا پیدا میشه. این از اونه، اون از اینه، این به خاطر اون اتفاق افتاد وا اما "اون" آخری هم یه دلیل میخواد، م م م م م ، خوب دیگه پس حتما دلیلش خداست! همیشه گفتین مگه میشه همه چیز از انرژی به وجود بیاد! حالا که داره ثابت میشه که مبدا پیدایش، انرژی هست، باز با قیافه ی حق به جانب میگین، خوب اون انرژی هم مبدا داره دیگه که خداست! منطق تخم مرغ و مرغ هنوزم طرفدار داره! اعتقاد داری؟ دمت گرم. نگه دار برای خودت. بسط نده مگه اینکه بتونی دلیل منطقی بیاری همونطور که علم برای هر چیزی دنبال دلیل منطقی هست!!
پنجشنبه 15 تير 1391 - 18:44
kokex - فرانکفورت - آلمان
خداوند در آیه های 53 و 54 و 55 سوره 39 (سوره زمر) میفرماید:. "بگو ای بندگان من که بضرر خودتان زیاده روی کردهاید، از رحمت خدا ناامید نشوید چون خدا همه گناهان را میبخشد. او آمرزنده مهربان است. . به اطاعت خدا برگردید (توبه کنید) و قبل از اینکه عذاب بر شما وارد شود و کسی نتواند شما را یاری کند، تسلیم حکم و نظر خدا باشید. قبل از اینکه عذاب بطور ناگهانی و بدون اینکه توجه داشته باشید سراغ شما بیاید،. از بهترین چیزی که از طرف خدا برای شما نازل شده (از قرآن) پیروی کنید." .
پنجشنبه 15 تير 1391 - 18:59
lpeesheel - همیلتون - کانادا
من نگفتم خدا رو قبول دارم، گفتم هدفم رد کردن نیست. نیوتن به کنار چون اون زمان علم پیشرفت امروز رو نداشت. ولی اینشتین بارها به صراحت وجود " آفریننده " رو رد کرده. اینکه به مبدا اعتقاد داشته باشی دلیل این نیست که طرف به خدا به مفهوم آفریننده معتقد بوده باشه. حتی این عبدالسلام هم به مبدا اعتقاد داره و بس. مهم اینه که بدونیم در فرهنگ عامیانه ما به اون مبدا میگیم خدا و دنبالشم هستیم که پیداش کنیم. ولی به محض اینکه پیداش کنیم و ببینیم که با گفته ها و آموزه های دینی مغایرت داره، باز یه عده میان میگن این خودش آفریده ی خداست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خسته شدم . پوففففف. در آخر هم بگم اعتقاد خوبه فقط بسط ندین مگر با دلیل قابل لمس و علمی.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 19:14
yas abi - ببرسل - لز
لپیشیل - همیلتون - کانادا ببینم اینکه دانشمندان فیزیکس گفته اند (کی گفته؟!) که افرینش نیست ولی پیدایش است میشه begi پیدایش یعنی چی؟ از کجا؟ هر معلول علت داره، علت آن پیدایش چیست یا کیست؟
پنجشنبه 15 تير 1391 - 19:44
yas abi - ببرسل - لز
نیوتن یک مسیحی از فرقه آریوسی بود. آریوسیها یکتاپرست بودند و تثلیث را قبول نداشتند. ریشه این فرقه به قرن چهار میلادی و دعوای بین دو متأله مسیحی یعنی آریوس و آتاناسیوس بر می گردد که به برتری آتاناسیوس و نهادینه شدن تثلیث به عنوان یکی از اصول بنیادین مسیحیت انجامید. بر اساس مطالعات نیوتن دریافت میشود که حساسترین نقطه دنیا اورشلیم هست. همچنین یهودیان به فلسطین باز می گردند و مجدداً در فلسطین شروع به بازسازی معبد سلیمان میکنند. . نکته مورد توجه نیوتن "آرماگدون" است. بر اساس مطالعات او، بین نیروی خیر و شر جنگی صورت میگیرد که در نهایت نیروی خیر پیروز میشود. او سرانجام پیش بینی می کند که دنیا در سال 2060 به پایان میرسد. . و این چنین است که بازگشت یهودیان به فلسطین و اشغال آن، تلاش برای بنای مجدد معبد سلیمان و سایر سیاستهای صهیونیستی و استعماری معنا پیدا میکند و مطالعات نیوتن هم در خدمت صهیونیسم قرار می گیرد.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 19:39
baas - روتردام - هلند
حالا هئ ساندیسیها به سمت عربها سجده کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پنجشنبه 15 تير 1391 - 21:06
baran828 - تهران - ایران
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا:میشه دیگه از این جمله استفاده نکنی:جم کنید کاسه کوزه تونو ... !!!دیگه حالم ازش بهم میخوره.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 21:08
NedayeAzadi - تهران - ایران
bavar88 - آمستردام - هلند، اون 11 تا قبلش چند تا کشف و اختراع داشتند که حالا این موجود خیالی که اصلا وجود نداره بتونه چیزیو کشف کنه؟
پنجشنبه 15 تير 1391 - 21:32
Ghom.666 - قم - ایران
رضازاده استرالیا... تو خودتو اذیت نکن ...بذار اون خداى که تو میپرستیش خودش خوابشونو بده.. البته که جرعتشو نداره چیزى که پوچه
پنجشنبه 15 تير 1391 - 21:33
perser68 - فلوریدا - امریکا
KOKEXفرانکفورت آلمان بگوای بندگان ایرانی من آنچنان کلاهی این جمهوری فاسد اسلامی سرتون گذاشته که خبر ندارین.
پنجشنبه 15 تير 1391 - 22:24
ghazgholang - لندن - انگلستان
آقای KOKEXفرانکفورت آلمان. این خدایی که تو دربارش حرف میزنی ..که تو یکی از آیه هاش گفته ما آسمان را بدون ستون آفریدیم.. یعنی ..نمیرسیده که آسمان سقف نیست...
جمعه 16 تير 1391 - 01:10
مارتين - لندن - انگلیس
از راه عقل وهم از راه علم و هم از راه قلب میشه به خدا نزدیک شد .
جمعه 16 تير 1391 - 01:34
bavar3 - لیدز - انگلستان
راستی من یه سوال دارم. اگر خدا دنیا را در 6 روز آفریده پس این یعنی خدا به زمان نیاز داره،و هر چی به زمان نیاز داشته باشه بی نهایت نیست یعنی محدود است. ایکاش همه آدما یکبار بدون ترس کتاب قرآن را مطالعه میکردند،آنوقت خیلی ساده تمام تناقضات آنرا در می یافتند.اما متاسفانه وحشت نقد کردن و بررسی کردن آن هنگام خواندن قدرت درک مطلب را از مذهبیون میگیرد.
جمعه 16 تير 1391 - 01:48
صمصام - سیدنی - استرالیا
استیفن هاوکینگ یکی از بزرگترین فیزیکدانان حال حاضر در دنیا، مساله آفرینش و یا بهتر بگویم پیدایش را چنین توضیح می دهد: " سوال اول: جهان را چه کسی آفرید؟ پاسخ: خداوند! سوال دوم: خدا را چه کسی خلق کرد؟ پاسخ: خدا خود به خود بوجود آمده است! ..پس قبول می کنیم که چیزی می تواند به خودی خود، بوجود آید. حال بر می گردیم سر سوال اول...."
جمعه 16 تير 1391 - 01:53
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
بعضی ها اگه حرف خودشونو از کسی دیگه مثل خودشون بشنوند ذوق زده میشن...اگه کسی خلاف حرفشونو بزنه طرف یا نمیفهمه یا دیونه شده یا.... در یک جمله خدایی که باید دنبالش یک جای بخصوصی گشت بعد 40 سال یکی بگه هست و یکی بگه نیست اون خدا رو باید گذاشت در کوزه (با معذرت از باران 88 این کوزه با اون کوزه فرق میکنه ) آره باید فاتحشه خوند...چرا در برابر فهمیدن چیزهای به این روشنی اینقدر مقاومت میکنید
جمعه 16 تير 1391 - 04:05
نوادا - تهران - ایران
فقط میتونم بگم متاسفم!من فکر میکردم مشکل شما فقط جمهوری اسلامیه//نمی دونستم شما با خدا و پیغمبر و اماما و کلا اساس هستی هم مشکل دارین!مشکل شماها خیلی حاد تره!بابا تو کشورهایی که من بودم یا لااقل دیدم (آلمان و دانمارک و اتریش و..............)اونجا هر یکشنبه میرفتن کلیسا و کلا نقش مذهب تو اون کشورها خیلی پررنگ بود! من موندم یعنی فقط برای یک بار فقط یک بار لای قرآن رو باز کردین؟؟؟نه قرآن کتاب بدیه چون تو کشوری که زندگی میکنین اینو میگن!چون کتاب آسمانی مسلمون هاست و مسلمون ها هم بدن!واقعا متاسفم برای شماها
جمعه 16 تير 1391 - 08:13
kokex - فرانکفورت - آلمان
ghazgholang - لندن - انگلستان. تا کی من باید جواب بیسوادی شما رو بدم ؟!!! سقف یعنی مثل سقف خانه که پوششی باشه که مثلا باران رو سرت نیاد. منظور الله سبحان و تعالی اون لایه جوّ هست که اجازه ورود اجرام آسمانی و هر چیز دیگه رو به کره زمین نمیده هر چی وارد اون لایه جو بشه میسوزه و این پوشش جو مثل سقفیست که روی ما بنا شده و زندگی روی زمین میسر گشته . با عقل فندوقیتون به خالق آسمانها و زمین ایراد هم میگیرید ؟. . منتقدان الله رو ببینید !!!!. سبحان الله
جمعه 16 تير 1391 - 09:34
kokex - فرانکفورت - آلمان
perser68 - فلوریدا - امریکا. . نهایت درکت اینه که تو خدا رو مساوی با جمهوری اسلامی میدونی .
جمعه 16 تير 1391 - 09:38
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
صمصام . مشکل تو وامثال تو اینه که میخواین وجود خداوند با اوووووووووووووون همه عظمت رو با فکر محدود انسان بسنجید و ارزیابی کنید. آخه آدم کم سواد خودت داری میگی خدا یعنی خالق ... خالق مطلق /خالق در موارد که به جنسیت و وضعیتی منصوب میشه میتونه هم خالق باشه هم مخلوق مثل اینکه بگیم بچه رو مادرش به دنیا آورده .. ولی در مورد خالق مطلق (خدا) که اگر چیزی یا کسی قرار بود خلقش کنه که دیگه عنوان خالق بهش تعلق نمیگرفت به خدا هم باید میگفتیم مخلوق . هر موجودی آفریدگار نمیخواهد بلکه هر آفریده ای آفریدگار میخواهد اگر موجودی فرض شود که همیشه بوده و هیچ گاه معدوم نبوده تا به وجود آید نیاز به آفریده وعلت نیز نخواهد داشت . مثلا روشنی اتاق شما از خود اتاقه ؟؟؟ مسلما نه چون اگر اینطور بود که اتاقت همیشه باید روشن میبود و هیچ وقت تاریک نمیشد پس روشنی اتاق شما از ذرات و امواج نور است که بهش میتابد خوب حالا روشنی خود نور از کجاست ؟؟روشنی نور از خود آن است . ما خالق تمام این کاینات و آسمانها و زمین و............ میستاییم و میپرستیم حالا میخواد اسمش الله باشه یا گاد یا خدا یا اعظم یا قادر .......
جمعه 16 تير 1391 - 10:17
monjiiran - وین - اتریش
نه از باور۸۸ که شور شور نه از بینمکی بعضیا که خدا رو انکار میکنند آقایون خانمها این فقط یه ذرهٔ lt;ldgt;lt;ldxgt;یایlt;/ldxgt;lt;/ldgt; از افرینش خداست منظور از ذرهٔ خدا اینه ،تفکر خوب چیزیه
جمعه 16 تير 1391 - 10:22
pezhman - وين - اتريش
نوادا - تهران - ایران... بعضی پیر پاتالا، میروند کلیسا، نه همه. هرسال هم اعلام میکنند. تعداد کسانی که از کلیسا بیرون رفته اند بیشتر شده.و هر از گاهی کلیسایی را تعطیل میکنند.زیرا کمتر کسی حاضر میشود کشیش بشود. ضمنا احکام حضرت مسیح مهربان را با احکام دزدان و آدمکشان مکه و مدینه برابر نکنید.مسیح فضولی درکار دیگران نمیکرد.به دست مبارکشان آدم نکشت.به بچه هفت ساله تجاوز نکرد.چندتا زن نداشت. دزدی و غارت نکرد.وووو..شما بهتر است محمد را با افرادی مثل خودش مقایسه کنید.مثلا، چنگیزخان مغول.
جمعه 16 تير 1391 - 10:32
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
bavar 3. با اینکه میدونم دنبال جواب سوال نیستی دنبال سوالهای بی جوابی ولی بد نیست بدونی یوم که در مورد خلقت دنیا در قران ازش استفاده شده منظور یک روز نیست منظور دوره هست مثل یوم القیامه که منحصر ا میظور روز قیامت در یک روز نیست چون روز قیامت بسیار طولانی تر از یک روز هست . مثلا میگیم کره زمین یک روز سوزان بود منظورم یک روز واحد نیست . خدا دنیا رو در 6 روز یا 6 (دوران ) خلق کرد . 1-روزی که همه جهان به صورت توده گازی شکل بودکه با گردش به دور خود جداگردیدو کرات رو تشکیل داد. 2-این کرات به صورت مذاب و نورانی ویا سرد قابل سکونت در آمد. 3- تشکیل منظومه شمسی . 4-زمین سرد و آماده حیات شد. 5- گیاهان ودرختان آشکار شدند. 6-خیوانات و انسان .. (آیات 8 تا 18 سوره فصلت ) .
جمعه 16 تير 1391 - 10:34
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
ghazgholang. یا هر کس دیگه ای که تو فهم و درک قران عاجزید و ایراد رو پای قران میزارید .... قران شریف میفرماید :. (از این قران هر که شایسته فهم آن نبوده هم آخر روگردان خواهد شد ... الذاریات آیه 9 ). پس برای خیلی ها جای تعجبی نیست که شما نمیفهمید چون قرار نیست که بفهمید .....
جمعه 16 تير 1391 - 10:39
lpeesheel - همیلتون - کانادا
yas abi - ببرسل - لز. راه دور نریم مهمترینشون رو برات بگم، استیون هاوکینز! دکتر میچیو کاکو و ... حد اقل میتونم بگم تا حالا یه کازمولوجیست ندیدم که به خدا به معنی آفریننده معتقد باشه. داستان نیوتن رو هم با جزییات میدونم اونم اگه الان بود یه نگاه عمیق به کازمو مینداخت نظرش عوض میشد. ضمن اینکه زمان نیوتن هنوزم اعتقادات مذهبی بین مردم به شدت رایج بود و شاید کلیسا اون قدرت قبل رو نداشت ولی باورها سر جاش بود. داستان نیوتن رو همون اول گفتم به کنار. شاید بهتر بود به جای فیزیکدان محض از واژه کازمولوجیست استفاده میکردم که حرفم مشخص تر باشه. جواب سوالتم خودت بده. حد اقل یه فکری هم میکنی که بد نیست. " همه چیز یه علتی داره!!!!!! ولی به آخر خط که میرسیم چون جوابی نیست یه دفعه سرو کله موجودی خیالی به نام خدا پیدا میشه!!!!!! که همینجوری واسه اینکه دور هم باشیم، چون عشقمون میکشه این یکی دیگه علت نمیخواد!!!!!! ".
جمعه 16 تير 1391 - 14:03
lpeesheel - همیلتون - کانادا
yas abi - ببرسل - لز. ادامه:. گفتم که "خدا نامیست که انسان بر روی دلیل یا منشا پیدایش (به قول شما آفرینش) گذاشته." هر چقدر هم که علم جلو بره و به دلیل نهایی نزدیک بشه چون دکون خیلی ها بسته میشه باز میگن " خوب اون آخری از کجا اومده؟ یه اراده ای بوده!!!" واقعا وقتش نرسیده که فکر هم بکنیم وقتی حرف میزنیم؟ "... با جسارت وجود خدا را به پرسش بگیر. چرا که اگر خدایی باشد،. باید خرد را بیش از ترس کورکورانه ارج نهد.....".
جمعه 16 تير 1391 - 14:03
lpeesheel - همیلتون - کانادا
ghazgholang - لندن - انگلستان. بابا اینکه خوبه، اوج هنرش اونجاست که میگه کوه ها را به عنوان میخ برای نگاه داشتن زمین قرار دادیم!!! البته بهروز خان رضازاده ممکنه فکر کنه که معنای این آیه خیلی عمیق هست و ما نمیفهمیم خوشحال میشم ایشون یه نقدی بر این آیه بنویسن! خوب البته اون موقع انتظار بیشتری هم نمیرفت از دوستان صحرا نشین! طرف چه میدونست زمین شناسی چیه. فکر کرده زمین رو گذاشتن بعد در جا کوه زدن بهش وایسه سر جاش!!حالا تو بیا به این دوستان که سطح فهمشون هم بالاست بگو بابا میلیون ها سال طول کشید تا کوه شد کوه!
جمعه 16 تير 1391 - 15:01
kokex - فرانکفورت - آلمان
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا. شما استدلالت درسته اما دل کسانی که پر از کفر شده براشون جز انکار کردن چیزی نمونده همون مثال الله تبارک و تعالی هستش که فرموده اگر یک تکه از آسمان رو جلوی پاهاشون پرتاب کنیم باز از رو انکار میگن این یک قطعه ابر متراکم هستش . کسی رو که الله بر حسب کفر و انکارش به خودش و شیطان واگذارش کنه فکر میکنی چه جوری میشه ؟. ساکنان بهشت عده اندکی از مردمان آخر زمان ( یعنی همین زمان ما ) هستند. پیامبر در صحبتی بین صحابه گفت مومنین آخر زمان برای هر روز که ایمانشون رو حفظ کنند نزد الله اجری معادل ۴۰ شهید در جنگ احد رو دارند بعضی از تعجب پرسیدند مگه ممکنه ؟! رسول جواب داد بله زمانی خواهد آمد که از در و دیوار گناه و فساد میباره. حرام و حلال از بین رفته و مومنین فقط در چهاردیواری خودشون ( اونهم مشروط ) امنیت دارند . بله دوست عزیز الان نگه داشتن ایمان مثل نگه داشتن یک آهن گداخته در دست هستش . التماس دعا. سبحان الله
جمعه 16 تير 1391 - 16:58
kokex - فرانکفورت - آلمان
hamann - مشهد - ایران. الله سبحان و تعالی شما و عزیزانتان رو با نور الهی منور کنه انشاالله. التماس دعا
جمعه 16 تير 1391 - 17:21
asemane abiye iran - زوگ - سویس
من اینجا بودم سرن رو میگم واقعاا شگفت انگیزه خیلی بزرگه
جمعه 16 تير 1391 - 20:45
Benika - برن - سوئیس
میدونید چرا وجود خدا رو انکار میکنه؟ چون تو قرآن آمده که زمین تو ۷ روز ساخته شده ، هه هه هه، و داستان دروغین آدم و حوّا و بقیه توهمات که شما قران خونها بهتر من خبر دارید هه هه هه هه
جمعه 16 تير 1391 - 21:11
lpeesheel - همیلتون - کانادا
bavar3 - لیدز - انگلستان........... "گر خدا دنیا را در 6 روز آفریده پس این یعنی خدا به زمان نیاز داره،و هر چی به زمان نیاز داشته باشه بی نهایت نیست یعنی محدود است.".......... بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا.......... "بد نیست بدونی یوم که در مورد خلقت دنیا در قران ازش استفاده شده منظور یک روز نیست منظور دوره هست مثل یوم القیامه که منحصر ا میظور روز قیامت در یک روز نیست چون روز قیامت بسیار طولانی تر از یک روز هست . مثلا میگیم کره زمین یک روز سوزان بود منظورم یک روز واحد نیست " ..... بهروز جان جوابت خیلی منبری بود! باور از زمان حرف میزنه (درست یا غلط) شما میگی یوم یعنی دوره و نه روز!! یعنی میخواین بگین که دوره مستقل از زمان هست؟؟؟!!! منظورمو که میگیری؟ مثلا وقتی میگیم دوران ساسانی یعنی زمان نداشته؟
جمعه 16 تير 1391 - 21:57
kokex - فرانکفورت - آلمان
lpeesheel - همیلتون - کانادا. . دوره محدودیت زمانی منظور نیست بلکه ترتیب انجام کار ، در بعضی جاها ۱ روز ۱۰۰۰ سال ما و در جایی ۵۰۰۰۰ سال ما عنوان شده اما بیان بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا برای کسانی که با قرآن آشنایی دارند کاملا روشن هستند. . شما بهتره کمی مطالعه کنید. . تشبیه کوه به میخها در زمین ( منظور تعادل و لنگر ) درکش راحته شما به ناتوانی فکری خودت بخند مثل دوستت که جوّ سقف بدون. ستون رو نفهمیده بود . . . . سبحان الله
جمعه 16 تير 1391 - 22:49
bavar3 - لیدز - انگلستان
kokesفرانکفورت -المان من هم مثل تو 20 سال تو این توهمی بودم که تو الان هستی، یعنی واقعا تو باورت این هست که خداوند،انسان بی دین را به شیطان واگذار میکنه؟این خدایی که تو منشا رحم و شفقت مینامی پس باید سادیسم داشته باشه یا شیطان شکنجه گر وی میباشد. به هر حال ارتباط دارند و یا به نوعی شیطان فرمانبردار خداوند است.من هم واقعا میخوام بپرسم تو اصلا فکر میکنی؟با کسانی مثل تو نیازی به بحث نیست چون خودت بهتر از من آن خدا را تعریف و تشریح میکنی.
شنبه 17 تير 1391 - 02:09
raha_parvaz - تهران - ایران
سلام دوستان من چند سالی هست که این سایتو هرروز میخونم اما عادت ندارم کامنت بزارم چون حوصله کامنت گذاشتن ندارم اما از این به بعد میخوام هر جا حس کردم کامنت بزارم.حالا بریم سراغ این مطلب.دوستان با خدا استدلالشون اینه که هر چیزی یه افریننده ای داره و مگه میشه این جهان با این عظمت افریننده ای نداشته باشه؟این دوستان لطفا به من بگن افریدگار به این بزرگی که میشه بزرگ در بزرگ که دیگه حتما باید خالقی داشته باشه لطفا بگید خالقش کیه؟خواهشا هم اراجیف تحولیم ندید که الان دارم در مقطع دکترای فیزیک تحصیل میکنم فقط جواب این سوال سادرو بدید.ممنون
شنبه 17 تير 1391 - 02:25
صمصام - سیدنی - استرالیا
آق بهروز: این که میگی مشکل من و امثال من اینه که میخواهیم خدای به اون بزرگی!! رو با عقل خودمون بسنجیم، نقطه قوت ماست نه ضعف. چون انسان متمدن امروزی برای حل مسایل زندگی نیرویی به جز خرد خود ندارد و انسان مذهبی مثل شما و امثال شما، برایشان زمان متوقف شده و هرآنچه که انسان های هزاران سال پیش درباره مسایل آنروز گفته اند را بی کم و کاست قرقره می کنند. و تازه برای پاسخ به شبهات وارده بر اصول و اعتقاداتتان، از همان اصول و اعتقادات شاهد می آورید
شنبه 17 تير 1391 - 02:49
صمصام - سیدنی - استرالیا
آق بهروز: در پاسخ به مطالبی که در مورد خدا نوشتی(و دقیقاً از روی سایت آیت الله سبحانی قرقره کردی) باید عرض کنم طبق فرمایش خودت (و آیت الله سبحانی):"اگر موجودی "فرض" شود که همیشه بوده و هیچ گاه معدوم نبوده تا به وجود آید نیاز به آفریده وعلت نیز نخواهد داشت " شما مبنای وجود خدا را یک فرضیه قلمداد کرده ای که هنوز برای تبدیل به اصل و سپس قانون شدن و مورد پذیرش همگان قرار گرفتن فاصله ای زیاد دارد. بله ما میتوانیم "فرض" کنیم که موجودی می تواند وجود داشته باشد بدون نیاز به بوجود آورنده. همانگونه که فرض محال، محال نیست. ولی این تنها یک فرضیه است نه یک واقعیت علمی اثبات شده. ما در علم قانونی داریم که هر موجودی باید بوجود آورنده ای داشته باشد و این مبنای محکمتری دارد تا فرض شما. مشکل شما و امثال شما هم اینست که باسوادید! ولی فقط سواد قرآنی دارید و زمان برایتان در 1400 سال پیش متوقف شده
شنبه 17 تير 1391 - 02:52
Dara va sara - پرت - استرالیا
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا..ادم ..... اینجوری ضایع نشه...جوابت را lpeesheel داد. و زحمت ما را کم کرد. اگه حالیت باشه دیگه از این جور اراجیف اینجا نمینویسی.اگه من بودم، خودم دار میزدم...kokex -چرا تو یه آچار فرانسه دستت گرفتی و حی میخوای ان را به هر پیچی بخورونیش؟؟یک نفر یه دروغی گفته و حال شما جاهلان از روی بیسوادی خودتان اراجیف سر میدهید که دروغ اولی را ماست مالی کنید.ان الله و سبحان الله شما. نمیتواند مثل ادم حسابی حرفهایش را بزند. و شما باید گفنهای او را ترمیم کنید؟.. شما انقدر از جهالت سبقت گرفته اید که به روان پریشانی رسیده اید و حتی دیگر ابروی برای الله نگذاشته اید.و تعیین و تکلیف و ترتیب کار برای ایشان میکنید.در ایه 38.50 صراحتن عنوان کرده که زمین و اسمان را در 6 روز درست کرده و هیچ خسته گی احساس نکرده.وحال تو نابخردانه کار را از اینی که هست خرابتر میکنی. ادم بیسواد زمین حدود 14 میلیارد سال طول کشیده که درست بشه. حال تو 6 را ضربدر 50000 سال کن ببین چند میشه؟؟؟
شنبه 17 تير 1391 - 03:46
Dara va sara - پرت - استرالیا
حجت الاسلام برو ریاضیات بخوان....خوبه که یه چیزی در باره جو شما میدانید وگرنه سقف آسمان را به چه چیز دیگری ربط میدادید؟؟تازه این یک طرف گند کاری چون در ایه های دیگرش.گاهی چهار روز,و کاهی 2 روز زمین را افریده(9،12 ،41.10).اینجوری که معلومه. الله و تو در افرینش جهان به بک سردرگمی و خستگی رسیده اید که معلوم نیست در چند روز افریده اید.و اما ایه(31و21).ما کوهها را افریدیم که زمین تکان نخورد.ایه 17 الرحمان.چند مشرق و چند مغرب و حتی ایه5 سوره الصاف. عنوان کرده که دنیا دارای چندین مشرق و مغرب میباشد.ایه 68 سوره کهف. خورشید به درون چشمه سیاه رنگی فرو میرود.ایه 189 بقره. هلال ماه را فقط برای تعیین اوقات عبادت حج دانسته..حال شما نابخردان به نحوی این ارجیف را یه علم و دانش کنونی ریط دهید تا مضحکه عام و خاص شوید..خنده دارترین کامنت را باید در جواب رضازاده به ضمصام دید. که خودشم از جوابش سر درنمی اورد.
شنبه 17 تير 1391 - 04:05
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
ISPEESHELL . ها ها ها تو یکی با این حرفت ثابت کردی که مخالفتت فقط از روی لجبازی نیست بلکه کلا سواد فهمیدن 2 تا جمله ساده رو هم نداری .... بازم نا امید نشو کامنت من و وkolex رو بارها و بارها بخون شاید شاید شاید یک چیزهایی فهمیدی . به قول دوست عز یزم KOLEX سبحان الله که خداوند چه به حق فرموده که اونهاییی که لایق ایمان آوردن نیستند از درک و فهم قران عاجزند ...
شنبه 17 تير 1391 - 05:16
kokex - فرانکفورت - آلمان
1. . اولا مشکل این مسکین Dara va sara - پرت - استرالیا درمونده اینه که چند ترجمه فارس قرآن با غلط و اشتباه رو خونده و فکر میکنه میدونه قرآن چی گفته و کسی که از فیزک حرف میزنه بگه ماده اولیه از کجا اومده و ضمنا ببینه ماکس پلانک فیزیکدان چی میگه . اما دلیل قرآنی اینه که میگم اگر صادق باشید و اهل اندیشه ، سوره مبارکه البقره آیه ۲ تا ۵. . .
شنبه 17 تير 1391 - 15:20
kokex - فرانکفورت - آلمان
2. ، سوره مبارکه البقره آیه ۲ تا ۵. در آیه ۳ میگه کسانی که به غیب ایمان دارند خوب این یعنی چی ؟؟ . غیب یعنی چیزهایی وجود دارند که تو از آنها بی خبری و الله سبحان میفرمایند برای شما غیب هست اما وجود داره و در آیه ۲ میفرماید . این قرآن فقط پرهیز کارانی که به غیب ایمان دارند رو هدایت میکنه یعنی ایمان به غیب شرط اول هستش. و خیلی چیزها برمیگرده به درک این موضوع اگر بفهمید و وجود خالق. کسی که میگه فکر ما ۱۴۰۰ ساله توقف کرده هم باید بفهمه خداوند مدام از صاحبان خرد و اندیشه صحبت میکنه (اولواالالبب ) bavar3 - لیدز - انگلستان . . برای منکرین رهبرانی قرار دادیم که آنها را به آتش راهنمایی کنند . چرا باید هدایت الله منکرین الله و رسول و کتاب الهی رو شامل بشه ؟ !!. حرف بقیه هم بی ارزش جا صحبت نداره با دوست خوبمون . بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا فقط کلکل میکنید بدون هیچ استدلالی . . سبحان الله . .
شنبه 17 تير 1391 - 15:21
صمصام - سیدنی - استرالیا
raha_parvaz - تهران - ایران. دوست عزیز، برای مدعیان اسلام و وکلای مدافع خداوند این که شما در مقطع دکترای فیزیک درس می خوانید نمی تواند دلیل موجهی برای نظر دادن در این تاپیک و طرح سوالات ساده ولی بنیان افکن باشد، چون این جماعت فقط کسی را که سواد قرانی دارد با سواد میدانند.اگر شما سطح 1 حوزه را پاس کرده بودید و می توانستید حرف ح را از ته گلویتان تلفظ کنید، آنوقت مجاز بودید در مورد تمام مسایل مهم بشری از پیدایش حیات تا فیزیک و نجوم و سیاست و فلسفه و طب و هنر و تاریخ اظهار نظر کنید و حرفتان هم حرف حساب باشد و ابو بهروزها و کوکس نبی ها برایتان نوشابه باز می کردند
شنبه 17 تير 1391 - 15:46
pezhman - وين - اتريش
kokex - فرانکفورت - آلمان. گرامی، کجا یک روز برابر ۵۰۰۰۰ سال ما عنوان شده ؟
شنبه 17 تير 1391 - 15:48
Ghom.666 - قم - ایران
من نمیفهم اگه این خدا که اینهمه عزمت داره چرا محتاج کمک شما هست . و خودش مگه کمرش شکسته که جواب بده .پس بقیه....
شنبه 17 تير 1391 - 15:56
kokex - فرانکفورت - آلمان
pezhman - وین - اتریش. این آخرین بار هستش که من جواب شما یا دیگران رو میدم زحمت بکشید قرآن رامطالعه کنید . اولا سوره اعراف آیه ۵۴ که الله آسمانها ( جمع هستش ) و زمین را در ۶ روز یا دورهیا مرحله آفرید ...... سوره حج آیه ۴۷ :( 47 ) و آنها به شتاب از تو عذاب می طلبند، و خداوند هر گز وعده اش را خلاف نمی کند، وبی گمان یک روز نزد پروردگارت، مانند هزار سال از آنچه است که (شما) می شمارید. . سوره المعارج آیه ۴. . ( 4 ) فرشتگان و روح (جبرئیل) به سوی او عروج میکنند، در روزی که مقدارش پنجاه هزار سال است. . . . . این جواب را هم فقط برای تأیید صحبت دوست عزیز . . بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا. . . دادم. . . سبحان الله.
شنبه 17 تير 1391 - 19:46
raha_parvaz - تهران - ایران
دوستان با خدا من یه سوال ساده کردم ندیدم جایی جوابشو داده باشید.عجبا
شنبه 17 تير 1391 - 22:21
pezhman - وين - اتريش
kokex - فرانکفورت - آلمان.. متاسفم که برسی مسائل را نقد بر خود فرض کردید.
یکشنبه 18 تير 1391 - 00:29
pokohantes - گوتنبرگ - سوئد
این دانشمند و همینطور آنتونی هاوکینز تلاش میکنن ثابت کنند که جهان برای پیدایش نیازی به خلق نداره، اونوقت اینا تو کامنتا نوشتن طبق آیهٔ فلان سوره بهمن..هاها ها...باشه آفرین برین سورتونو بخونین...
یکشنبه 18 تير 1391 - 14:44
kokex - فرانکفورت - آلمان
pokohantes - گوتنبرگ - سوئد. نه اینکه این دانشمندان مدرک قطعی رو کردند !!!! . مزخرف گویی حدی داره. . . شما وحشت از روز محاسبه دارید که باید جواب پس بدید از خدایی که از خطا کاران سخت انتقام خواهد گرفت این درد شماست. سبحان الله
یکشنبه 18 تير 1391 - 17:47
siyawash - دبی - امارات عربی متحده
مسلمانان عزیز چقدر احمق هستن الحمدالله هر جا اسم خدا میارند سریع بدون اینکه یک لحظه فکر کنند خیال میکنند منظورشان الله مدینه است. ریچارد داکینز هم یک زمانی حرف خدا زده بود چه برو و بیایی به پا انداخته بود اند که این دانشمند هم به خدا اعتقاد دارد و چه احترامی بهش گذاشتن. اما مدتی نگذشت که گفت خدا دنیا را درست نکرده است مسلمانان عزیز سریع شروع کردن به فحش دان که این نادان است عقب افتاده است این فلج است اگر کسی قرار باشه فلج باشه همین برادران عزیز مسلمان هستن که از مغز الحمدالله رب العالمین کاملا صد درصد فلج هستن.
یکشنبه 18 تير 1391 - 23:16
kokex - فرانکفورت - آلمان
siyawash - دبی - امارات عربی متحده. . نکنه باعربها سر میز سوسمار میل کردی که اینجوری حرف میزنی ؟ !
دوشنبه 19 تير 1391 - 08:02
lpeesheel - همیلتون - کانادا
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا. بهروز جان، اگر من لیاقت ندارم مشکل از من نیست از آفریننده ی من هست که لیاقت رو به مساوات تقسیم نکرد مثل خیلی چیزهای دیگه که فقط در شعار مساوات رعایت شده براشون!
دوشنبه 19 تير 1391 - 14:08
lpeesheel - همیلتون - کانادا
kokex - فرانکفورت - آلمان. جناب، جواب منبری همینه که شما مینویسی! من میگم دوستمون پرسیده چرا از واحد زمان استفاده میکنید، بهروز خان میگه یوم روز نیست و دوره هست(که در کمال تعجب اون هم واحدش زمان هست) بعد شما میگی نه منظور ترتیب هست که ممکنه فلان روز!!!! طول بکشه!!! شما روز رو با چی اندازه میگیرین؟ خوب اول بگو واحد اندازه گیری روز، یوم، دوره، ترتیب و .... در اسلام چیه که این همه بحث بیجا نکنیم!
دوشنبه 19 تير 1391 - 14:10
odin - انتورپن - بلژيك
خیلی باحال بود به ابرفضر!!! هی خوندم و خندیدم. 14 سال زحمت چندهزار دانشمند و متخصص، میلیاردها دلار سرمایه و پول صرف شده، اما اقایون افلیج مغزی و درد دین داری در عرض سه سوت همه اینها رو مصادره کردن وچیزی رو که از ریشه همه گفته های کتاب داستانهای دینی رو به طرز کاملآ عینی و علنی مسخره کرده، تبدیلش کردن به سند ادعاهای مسخره و مجنون وار خودشون و تازه از انیشتین سند میارن که این از بیخ اصلآ شیعه بوده. بخدا رو که نیست، سنگ پای قزوینه. رشته یکیشون مثلآ نوشته «فیزیکسه!!» اما تفاوت ماده و انرژی و جرم رو نمیدونه. ایرانیان یوکی فکر کنم اینا رو میخونی حسابی کیفور میشی و میخندین ها!!! اسم هنرپیشه رو بجای دانشمند نوشته، بعد ازش داره سند میاره! این یعنی تاحالا چقدر مطالب از هاوکینگ خونده.
دوشنبه 19 تير 1391 - 13:24
lpeesheel - همیلتون - کانادا
pezhman - وین - اتریش. من برات توضیح میدم. ببین یک سال برای ما که ساکن کره زمین هستیم ۳۶۵ روز طول میکشه. ولی اگه ساکن سیاره ی تیر بودیم فقط ۸۸ روز طول میکشید. به همین ترتیب اگه ساکن نپتون بودی ۱۶۴ سال طول میکشید (به زمان ما) . خدا هم وقتی داشت زمین و آسمان ها رو خلق میکرد خودش به خاطر یه سفر کاری دو تا کهکشان اونور تر بود که فاصله زیادی با خورشید داشت برای همین چون فاصله بیشتر بود خیلی کارش طول کشید که حدودا طبق محاسبات دوستمون kokex - فرانکفورت - آلمان ۵۰۰۰۰ سال (حالا یه سال کم و زیادش مهم نیست) طول کشید.
دوشنبه 19 تير 1391 - 14:49
lpeesheel - همیلتون - کانادا
kokex - فرانکفورت - آلمان " نه اینکه این دانشمندان مدرک قطعی رو کردند !!!!". ... نمیدونم به فارسی تسلط داری یا اشتباه تایپی بوده! این جمله دقیقا یعنی شما هم مدرکی رو نکردین!! از ما گفتن. من دوست دارم تبادل نظر کنم ولی اگه واقعا شما به باورهای خودت شک داری که دیگه نیازی به صحبت کردن نیست
دوشنبه 19 تير 1391 - 16:51
siyawash - دبی - امارات عربی متحده
kokex شما عزیزم دچار توهم هستی و گر نه عقیده شما همون عقیده عراب سوسمار خور است اصیلیت خودت را فراموش کردی خیال کردی رفتی المان ...... شدی و گر نه بیغمبرت هم سوسمار میخورده داری به بیغمبرت توهین میکنی ادمی که دچار توهم باشه نمیدونه چه میگه. در ضمن به جای ریچارد داکینز منظورم استیون هاوکینگ بود با عرض بوزش.
دوشنبه 19 تير 1391 - 16:25
lpeesheel - همیلتون - کانادا
kokex - فرانکفورت - آلمان " تشبیه کوه به میخها در زمین ( منظور تعادل و لنگر ) درکش راحته شما به ناتوانی فکری خودت بخند مثل دوستت که جوّ سقف بدون. ستون رو نفهمیده بود " ............... خوب اینکه کوه ها برای تعادل و لنگر هستن قبول، ولی تعادل و لنگر جایی مورد بحث واقع میشه که تکیه گاه هم موجود باشه که زمین تکیه گاه نداره(مگر اینکه بپذیریم زمین روی شاخ گاو قرار گرفته) . در ثانی، مگر سیاره اروپا که از مسطح ترین کرات منظومه شمسی هست نیازی به تعادل نداره؟ مگر ستاره ی نوترونی که کاملا کروی هست نیازی به تعادل نداره؟
دوشنبه 19 تير 1391 - 17:27
kokex - فرانکفورت - آلمان
lpeesheel - همیلتون - کانادا. تو قسمت کوه رو می بینی که روی زمینه و قسمت زیرش که به مرکز زمین و حتی اونهایی که از اعماق دریا به طرف مرکز زمین میره و وزن و حجمش مختلف تقسیم شده اما تو که ... . چقر باید ساده ترین چیزها رو توضیح داد ؟ !!!!!. من که مسئول امثال تو نیستم که زندگیتون رو هدردادید هچی یاد نگرفتید . . سبحان الله
دوشنبه 19 تير 1391 - 19:30
Farokhzad - کنت - انگلستان
Bavar88 أمستردام چرا هر چى امام و امام زاده تو کشورهاى عقب افتاده بیسواد هست حالا من جوابش را افراد که مغز ندارند بگم جاى که سواد نباشد خیلى راحت میشه انها را متعقاعد به یکسرى خرافات کرد حکایت اون امام غایب تو هست که سواد نداره ولى میخواهد بیاد دنیا را ازاد کنه البته دنیا شماها را که زحمت ٤ تا کتاب خواندن را نمیکشى تا بفهمى خرافات یعنى چى تمام مغز شما از بهشت و جهنم پر شده هر کس سؤال نکنه میره بهشت هر کس سؤال کنه کافر و مرتده افسوس امسال شما باید در همان بیابانها باشى و بدنبال موعود خودت باشى
دوشنبه 19 تير 1391 - 19:39
lpeesheel - همیلتون - کانادا
kokex - فرانکفورت - آلمان........... آخه قربونت برم، کره زمین که به وجود اومد میلیونها سال طول کشید که کوه ها به وجود بیان! اگه بحث تعادل بود که اون میلیونها سال زمین به چی بند بود؟ دوم اینکه، مرکز زمین که مذابه! کوه ها که تا اونجا عمق ندارن!! کوه ها روی پوسته ی زمین به وجود میان. پوسته ی زمین هم خودش از چند لایه تشکیل شده. عزیز من منم همه این داستان(قرآن) ها رو خوندم. اصلا خود خدا هم ناراحت میشه ببینه شما کارشو اینجوری توجیه میکنی! به بچه دبستانی بگی میخنده بهت. من خوبت رو میخوام. وگر نه میتونم بگم به من چه بذار با این توجیهات حال کنه. اونایی که این توجیهات رو کردن تو کله مردم نادان هزاران سال پیش دنبال پول مفت مردم بودن. اگه شما هم درآمدی داری از این قضیه که خوبه اگه نه یه کم فکر کن به تحلیل هایی که ارائه میدی. هدف از مباحثه برد و باخت نیست. اینه که هر کدوم از ما به ایراد هایی که به حرفاش هست پی ببره. دلیلی نداره که حرف منو بپذیری و مطمئن باش منم همچین هدفی ندارم. ولی در پذیرش حرف درست شجاع باش. خوش باشی
دوشنبه 19 تير 1391 - 21:12
kokex - فرانکفورت - آلمان
. lpeesheel - همیلتون - کانادا. عزیز مرکز زمین درجه حرارتش ۵۵۰۰ درجه سلسیوس هستش من منظورم روشنه که ریشه کوه به طرف درون زمین بود . منظور از مرکز زمین جهت فلش بود که بدونی درون و نه بیرون. جزیره هاوایی یک کوه هستش که ۴۰۰۰ متر از سطح آبها ( مقیاس جهانی سطح آبهای آزاد )ارتفاع داره که زیر آب ۵۰۰۰ مترش واقع شده که طول کل ۹۰۰۰ متر که از اورست در مجموع بلندتره. زمان تشکیل زمین رو ما همه چیزش رو تخمینی میگیم همه چیزش رو . حالا از زمان نیاز وجود این لنگرها ایجاد شده حالا هر وقت که بوده. مثال همین هاوایی کل مطلب رو روشن میکنه اگر دنبال حقیقت باشی و نه کلکل . صحبت نقش کوه هستش
دوشنبه 19 تير 1391 - 23:03
odin - انتورپن - بلژيك
kokex - فرانکفورت - آلمان_ نخیر اقا مغلطه نکن و روی اشتباه خودت که دقیقآ از روی نا اگاهی و نادانیه پافشاری نکن.کوه درخت نیست که ریشه داشته باشه، اگه تا اخر دبیرستانت رو خونده بودی میفهمیدی و یادت بود که کوهها در اثر رانش زمین و تقسیم سوپر کانتیننت یا سوپر قاره اولیه به 5 قاره دیگه، و برخورد عظیم این قاره ها با ساحل هم بوده که بوجود اومده. اخه ادم مغلطه گر و دروغگو که از خودت میای برای کوهها ریشه میسازی تا چرندیات کتابهای جهل و جنون 1400 سال پیش رو توجیه کنی یه ذره به چیزی که میگی فکر کن همه مردم سوادشون مثل شماها در سطح دبستان نیست. اخه خجالت هم خوب چیزیه، برای اثبات دروغی که اون بالا گفته ببین چطور اسمون ریسمون میبافه!
سه شنبه 20 تير 1391 - 01:12
odin - انتورپن - بلژيك
این بنده خدا! kokex - فرانکفورت - آلمان نه درس درست و حسابی ای خونده نه سوادی داره که در مورد مسائل مخصوصآ علمی حرف بزنه، شما فقط به تعریفش از رشته کوهها و کوهها توجه کنید. این بنده خدا درست مثل همون ادمهای 1400 سال پیش فکر میکنه این کوهها یه تیکه سنگ بزرگ هستن که یکی گذاشتتش اونجا و این سنگها یا کوهها نصفشون اون پایینه! اینهم از سواد و معلومات اینها از درک دنیا. بچه جان بالاتر برات گفتم رشته کوهها روی پوسته زمین چطور بوجود اومدن. حداقل بخون یاد بگیری. کوه ریشه نداره، چین خوردگی روی زمینه، دهانه ای برای فشارهای لایه زیریین زمینه که مواد مذاب از اونجا به بیرون فوران میکردن. حالا باز برو براش ریشه پیداکن.
سه شنبه 20 تير 1391 - 09:32
kokex - فرانکفورت - آلمان
odin - انتورپن - بلژیک. شما از عقل اگه داری کمک بگیر
سه شنبه 20 تير 1391 - 09:53
kokex - فرانکفورت - آلمان
. نتیجه گیری من از شما در این سایت اینه که اکثرتون ضد خدا و منکر خالق یکتا و منکر روز قیامت و خائن به ایران ، نوکر دشمنان ایران یکی مثل شما ضررش از ۱۰۰۰ دشمن عرب و غیر عرب برای ایران بدتره. و جاهل و بیسواد هستید . خداوند نگهبان ایران باد . سبحان الله
سه شنبه 20 تير 1391 - 12:29
odin - انتورپن - بلژيك
kokex - فرانکفورت - آلمان_ عزیز جان با جمله اخرت هزار در صد موافقم. «خداوند ایران، نگهبان ایران باد، دور باد این مملکت از جهل و جنون و خرافه و دروغ» حالا هر دین و مذهبی میخوای داشته باش، به هر دروغ و خرافه ای میخوای اعتقاد داشته باش، اما به کسی تحمیلش نکن. عزیزم زندگی کن و از زندگیت لذت ببر اما بذار دیگران هم همونجور که میخوان زندگی کنن. من اگر به خدا و الله تو اعتقاد ندارم، بچه جان دشمنت نیستم، با من دشمنی نکن من هم همسایه و فامیل تو هستم. تا کی میخوای بخاطر چندرغاز و یا بخاطر اعتقادات خودت دیگران رو عذاب بدی و خون ملتو تو شیشه کنی؟ اخه برو ببین در انکار یه مسئله و ازمایش علمی چه چرندیاتی از «ریشه کوهها» نوشتی! ببین من در پی تحقیر تو نیستم، این خودتی که با دروغ داری خودت رو خراب میکنی! اخه عزیز من ادمی که در جای عمومی حرف میزنه یه کم مراقبه حرفشه!
سه شنبه 20 تير 1391 - 15:06
kokex - فرانکفورت - آلمان
odin - انتورپن - بلژیک. فکرکردی من حقیقت رو در مقابل خالق یکتا زیر پا میذارم اونهم به خاطر چند بیسواد چون از حقیقت فراری هستند ؟ !!!!. من بنده الله یکتا خالق آسمانها و زمین و کل مخلوقات، هستم و به کسی باج نمیدم و حرف حق میزنم ولو که شما عقلتون کم داره که درک کنه. . سبحان الله
سه شنبه 20 تير 1391 - 18:06
lpeesheel - همیلتون - کانادا
kokex - فرانکفورت - آلمان-. داداش این بحث داره از بعد علمی فاصله میگیره من فقط یه کامنت دیگه میذارم در این زمینه و شما البته میتونی جواب بدی یا ندی. اینکه قاره ها روی پوسته ی زمین واقع شدن و عمق دارند که بحثی توش نیست ولی این عمق اونقدر نیست که مثل ریشه برای درخت باشه. دلیلش هم اینکه قاره ها مرتب در حال حرکت هستن و اگه شنیده باشی تا ۲۰۰،۰۰۰ سال دیگه همه ی خشکی ها دوباره در قطب جنوب به هم پیوند خواهند خورد ( به خاطر میدان مغناطیسی زمین که هر چند صد هزار سال یک بار جابجایی محسوسی در محل خشکی ها بوجود میاد، همین الان نسبت به ۱۰۰ سال پیش فاصله ی انگلیس و کانادا ۳ متر کمتر شده) . پس اگه قاره ها در حرکت باشن نمیتونن نقش تعادلی ایجاد کنن. مثال خوبی دفعه ی قبل برات زدم. سیاره ی اوروپا جدار روییش کاملا آزاد هست و در حال چرخش مثل بولبرینگ جدا از لایه های زیرین میچرخه. به هر حال باور به اصول دینی نباید به اضمحلال عقل منتهی بشه. چیزی که ثابت شده رو نمیشه انکار کرد.
سه شنبه 20 تير 1391 - 15:57
kokex - فرانکفورت - آلمان
lpeesheel - همیلتون - کانادا. . ببین من هاوایی رو مثال زدم ۹۰۰۰ متر که ۵۰۰۰ مترش زیر زمین هستش بحث چی می کنی آخه ؟ !!!!. کسی که اینو نمیگیره دیگه میشه گفت خدا نگهدار
سه شنبه 20 تير 1391 - 19:18
lpeesheel - همیلتون - کانادا
kokex - فرانکفورت - آلمان. خداوند شما هم نگهدار شما باشه استاد فقط به خاطر خودت هم که شده یه تجدید نظری تو منابع علمی رو که ازشون استفاده میکنی، بکن.
سه شنبه 20 تير 1391 - 20:39
kokex - فرانکفورت - آلمان
lpeesheel - همیلتون - کانادا. در قرآن یک آیه وجود دارد که خیلی جالبه : ما سراغ زمینهای شما خواهیم آمد . خوب یعنی چی ؟ . یعنی سطح آب بالا میاد و زمینها زیر آب میروند و همین الان هم چندین جزیره در اقیانوس هند در خطر محو شدن هستند . یک مشکل سیاسی بین بنگلادش و هند ۳۰ سال سر جزیره ایی در خلیج بنگال وجود داشت و این جزیره چند مدت میشه که زیر آب رفته و مشکل ۳۰ ساله نیز حل شد. جزایر مالدیو در خطر محو شدن هستند. نتیجه اینکه توضیح آخر شما درست نیست. حرف من ریشه دینی نداره این آیه که گفتم فقط برای اطلاع بود چون جالبه. سبحان الله
سه شنبه 20 تير 1391 - 20:45
kokex - فرانکفورت - آلمان
سوره مبارکه رعد آیه ۴۱. . « آیا ندیدند که ما پیوسته به سراغ زمین مىآییم و از اطراف (و جوانب) آن کم مىکنیم؟! و خداوند حکومت مىکند; و هیچ کس را یاراى جلوگیرى یا رد احکام او نیست; و او سریع الحساب است! (41). . سبحان الله
سه شنبه 20 تير 1391 - 22:24
kokex - فرانکفورت - آلمان
lpeesheel - همیلتون - کانادا. سوره مبارکه رعد آیه ۴۱. . « آیا ندیدند که ما پیوسته به سراغ زمین مىآییم و از اطراف (و جوانب) آن کم مىکنیم؟! (و جامعهها، تمدنها، و دانشمندان تدریجا از میان مىروند.) و خداوند حکومت مىکند; و هیچ کس را یاراى جلوگیرى یا رد احکام او نیست; و او سریع الحساب است! (41). . سبحان الله
سه شنبه 20 تير 1391 - 22:25
lpeesheel - همیلتون - کانادا
kokex - فرانکفورت - آلمان. البته این چیز غریبی نیست از پیدایش زمین تا امروز مرتب زمین گرم و سرد شده به هزار دلیل که دیگه تقریبا همه میدونن و این باعث شده که آب دریا ها بالا بیاد، زمین هارو غرق کنه و زندگی روی خاک رو از بین ببره. بعد دوباره کم کم سرد بشه یخ ها تشکیل بشن، آب ها عقب نشینی کنن، خشکی ها پدیدار بشن، حیات شکه بگیره و ...... یا حتی پدیده سونامی که به شکل موضعی زمین هارو میبلعد و غرق میکند که یه نمونه معروفش رو در داستانها از آن با نام طوفان بزرگ (سیلاب بزرگ یا در کتب دینی طوفان نوح) یاد کردن! فرقش اینه که از وقتی علم پیشرفت کرده و همه چیز پاسخ علمی داره دیگه چیزی به اذن خداوند صورت نمیگیره. بلکه طبیعت و فعل و انفعالات طبیعی همه چیز رو شکل میده که البته پاسخ شما روشنه: این هم خواست خداست!
چهارشنبه 21 تير 1391 - 14:07
