دیالوگ ماندگار ۱۶ اکتبر ۱۹۹۷ - طنز

گفتگویی که روی فرکانس اضطراری کشتیرانی، روی کانال ۱۰۶ سواحل Finisterra Galicia میان اسپانیایی‌ها و آمریکایی‌ها در ۱۶ اکتبر ۱۹۹۷ضبط شده‌است.

اسپانیایی‌ها (با سر و صدای متن): A-853 با شما صحبت می‌کند. لطفاً ۱۵درجه به جنوب بچرخید تا از تصادف اجتناب کنید. شما دارید مستقیماً به طرفما می‌آیید. فاصله ۲۵ گره دریایی.

آمریکایی‌ها (با سر و صدای متن): ما به شما پیشنهاد می‌کنیم ۱۵ درجه به شمال بچرخید تا با ما تصادف نکنید.

اسپانیایی‌ها: منفی. تکرار می‌کنیم ۱۵ درجه به جنوب بچرخید تا تصادف نکنید.

آمریکایی‌ها (یک صدای دیگر): کاپیتان یک کشتی ایالات متحده آمریکا با شما صحبت می‌کند. به شما اخطار می‌کنیم ۱۵ درجه بشمال بچرخید تا تصادف نشود.

اسپانیایی‌ها: این پیشنهاد نه عملی است و نه مقرون به صرفه. به شما پیشنهاد می‌کنیم ۱۵ درجه به جنوب بچرخید تا با ما تصادف نکنید.

آمریکایی‌ها (با صدای عصبانی): کاپیتان ریچارد جیمس هاوارد، فرمانده ناو هواپیمابر یو اس اس لینکلن با شما صحبت می‌کند. ۲ رزم ناو، ۵ ناو منهدم کننده، ۴ ناوشکن، ۶ زیردریایی و تعداد زیادی کشتی‌های پشتیبانی ما را اسکورت می‌کنند. به شما پیشنهاد نمی‌کنم، به شما دستور می‌دهم راهتان را ۱۵ درجه به شمال عوض کنید. در غیر اینصورت مجبور هستیم اقدامات لازمی برای تضمین امنیت این ناو اتخاذ کنیم. لطفاً بلافاصله اطاعت کنید و از سر راه ما کنار روید !!!

اسپانیایی‌ها: خو آن مانوئل سالاس آلکانتارا با شما صحبت می‌کند. ما دو نفر هستیم و یک سگ، ۲ وعده غذا، ۲ قوطی آبجو و یک قناری که فعلاً خوابیده ما را اسکورت می‌کنند. پشتیبانی ما ایستگاه رادیویی زنجیره دیال ده لاکورونیا و کانال ۱۰۶ اضطراری دریایی است. ما به هیچ طرفی نمی‌رویم زیرا ما روی زمین قرار داریم و در ساختمان فانوس دریایی A-853 Finisterra روی سواحل سنگی گالیسیا هستیم و هیچ تصوری هم نداریم که این چراغ دریایی در کدام سلسله مراتب از چراغ‌های دریایی اسپانیا قرار دارد. شما می‌توانید هر اقدامی که به صلاحتان باشد را اتخاذ کنید و هر غلطی که می‌خواهید بکنید تا امنیت کشتی کثافتتان را که بزودی روی صخره‌ها متلاشی می‌شود تضمین کنید. بنابراین بازهم اصرار می‌کنیم و به شما پیشنهاد می‌کنیم عاقلانه‌ترین کار را بکنید و راه خودتان را ۱۵ درجه جنوبی تغییردهید تا از تصادف اجتناب کنید.

آمریکایی‌ها: آها. باشه. گرفتیم. ممنون

رأی دهید
baharrr - وین - اتریش
هرکی‌ اینو نوشته خیلی‌ خیلی‌ بی‌مزه بود. درضمن آمریکایی‌ها خیلی‌ کارشون درسته و باهوشند. این چرتو پرتا به اونا نمیخوره. اقلا بجای ناو آمریکایی مینوشت ناو ترکی‌ تا بهش بخوره و خنده دار بشه.
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 16:28
reza_exe - بروکسل - بلژیک
مسخره - مزخرف - بیمزه - لوس - به تمام معنا مریض و احمقانه. ساخته یک ذهن عقب افتاده
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 17:21
پروردگار - تهران - ایران
صدای مکالمه در یوتیوب https://www.youtube.com/watch?v=oei2lB9MBo0feature=related
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 17:11
اصفهان نصف جهان - اصفهان - ایران
این یانکیها همینجوری هستند فکر میکنند فقط حرف خودشان درست است و حتما باید حرف زور بزنند چون که کدخدای دهکده جهانی هستند.
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 17:29
karkas - اصفهان - ایران
با حال بود ............. اسکل خیلی‌ پیدا می‌شه تو دنیا
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 18:11
STING68 - گنبد - ایران
یعنی دخترها این یکی رو هم باور میکنننننن ؟؟؟ پپسی رو ماه هم فراموش نشه
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 18:10
alborzi - کرج - ایران
اگه این درست باشه باید هر روز شاهد تصادف کشتیهای جنگی آمریکایی با کشتیهای دیگه و با سواحل صخره ای باشیم .تو زمان پرتقالیها هم نقشه دریایی وجود داشت و همچین اتفاقاتی نمی افتاد سال 1997 که GPS که اساسا نظامی بوده وجود داشته در ضمن مکالمه های یوتیوپ هم میتونه ساختگی و مربوط به یه برنامه طنز باشه .
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 19:16
dokhte-iranzamin - وکفیلد - انگلستان
کی‌ میخواید دست از این کلمات نژاد پرستانه بردارید؟ تا کی‌ ترک و فارس؟ امثال شما بودن که رو پشت بومشون به دیدن لوگوی پپسی روی ماه!ساعت‌ها نشستند و کلی‌ همه رو خندوندن.
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 23:45
mamal amrikai - دانکرک - فرانسه
بابا اون بالا نوشته طنز
جمعه 19 خرداد 1391 - 01:03
shirin111 - پاریس - فرانسه
حالا احتمالأ این با مزه‌ترین جوک سال تو آمریکا شناخته شده
جمعه 19 خرداد 1391 - 07:09
agha_ehsan - تهران - ایران
بابا تیتر مطلب زده که این یه طنزه. شما باورتون شد بهار خانم؟!!
جمعه 19 خرداد 1391 - 07:14
agha_ehsan - تهران - ایران
جالب و باحال بود. با اینکه تنفر آخوندی ضد امریکایی بعضی ها گل کرد که خودشون هم نمیدونن اگه ترس از امریکا نبود الانه آخوندها بدترین تجاوزها رو در حقشون می کردن یا روسیه خیلی وقت بود ایران رو به بردگی گرفته بود تا به خلیج فارس برسه.
جمعه 19 خرداد 1391 - 07:17
sanazsarmad - کلن - آلمان
baharrr - وین - اتریش. نمی دونم نژادت چیه یا متعلق به کدوم قوم یا کدوم قبیله هستی، ولی می دونم که بسیار از خود متشکر هستی، با اینکه در اروپا هستی، اصلا مطالعه نداری که بفهمی این حرفهای نژادپرستانه نهایتش به کجا میرسه!!!!! ترکها بسیار باهوش هستند و می توانی راهت ترکیه را با ایران مقایسه کنی، من خودم ترک نیستم و یک فارس هستم ولی ترکهای ایران بسیار به کل ایران خدمت کردند و چندین بار کل ایران را نجات دادند. نباید به خاطر نادانی چند گروهک در اون مناطق مرزی، کل خدمات ترکها را نادیده گرفت!!!!
جمعه 19 خرداد 1391 - 09:01
montaghed - کلن - آلمان
baharrr - وین - اتریش. خرانی مثل جنابعالی هستند که همیشه ارزشهای وطن رو به ان یانکی ها میفروشن ننگ به نادانهایی چون تو . بیمارستانی که من کار میکنم 50% پزشکهاش ایرانین و از واون تعداد 80 % ترک و رشتی هستن و حالا احمقهایی جون تو بشینن برا این دو قوم جوک بسازنن و تو جهالت خودشون دست و چا بزنن نادان برات متاسفم.
جمعه 19 خرداد 1391 - 08:53
sasi_seoul - سئول - کره جنوبی
جالب بود، دم نویسنده ش گرم. به اتریشی هم چیزی نمیگم، فقط واست متاسفم
جمعه 19 خرداد 1391 - 13:26
hamed-irooni - سیستان - ایران
تکراری بود. همین سایت این مطلب رو پاییز 89 هم گذاشته بود
جمعه 19 خرداد 1391 - 14:15
dokhte-iranzamin - وکفیلد - انگلستان
sanazsarmad - کلن - آلمان -montaghed - کلن - آلمان-متاسفانه امثا ل این آدم( baharrr - وین - اتریش) زیاد هستن که به اسم ایران و ایرانی‌ همه جا رو با افکار نژاد پرستانه به لجن کشیدن
جمعه 19 خرداد 1391 - 14:27
hamed22 - اشتیان - ایران
هیچکس به کلمه طنز بالا توجه نمیکنه
‌چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 05:49
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.