گزارش تصویری از لحظه به لحظه سقوط بوئینگ ۷۲۷

 

 

 

 

 

 

 

 

رأی دهید
seven11 - بوداپست - مجارستان
یک بدون شرح هم زیرش مینوشتید و خیال همه رو راحت میکردید.
جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 22:16
Neda02 - اتاوا - کانادا
باز هم هر چی دستتون رسید گذاشتید تو سایت؟ این هم شد نحوه اطلاع‌رسانی؟ چه وقت؟ کجا؟ اون‌وقت چند نفر آسیب دیدند؟ منبع خبر؟ مخاطبان سایت هم با شما کاملا هماهنگ هستن اتفاقا، آخه تا به حال ۸ تا رای + و ۹ تا رای ـ معلوم نیست به چی دادن.
جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 21:55
karkas - اصفهان - ایران
خوب که چی‌
جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 22:56
Davidoff - خارکوف - اوکراین
جالبه! اگر توپولف بود صدها متخصص علوم هوافضا کامنت میذاشتن و از نقایص سیستم شرقی تا نامردی روسها و اشغال سرزمین ایران توسط روسها میگفتند و همگی لذت می بردیم!!! حالا که بوئینگه همگی ساکت شده اند و کمی دلتنگ کنندست!!
جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 23:08
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
آقا جواد،،ساکت نشدیم بلکه منتظر بودیم شاید یک شرحی یا یکی توضیحی در موردش بدهند. .مثلا تاریخش.محلش یا از این جور چیزها.
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 00:22
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
Davidoff - خارکوف - اوکراین برای اینکه ۷۲۷ از رده خارج هستش. کسی‌ انتظار نداره سقوط "نکنه"!
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 01:31
pezhman - وين - اتريش
وقتی‌ موتور توپولف را روی بوئینگ نصب کنند. آخرش همین میشه.این رو گفتم تا دوستمان دویدفف - خارکوف - اوکراین دلخور نشود. و بگوید: چرا کامنت نگذاشتیم. ولی‌ گذشته از شوخی‌ و اینکه خدا هم دچار خطا میشه...در بین همه هواپیما‌های مختلف, بوئینگ با تمام این حرفها بهتر از بقیه است.
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 01:54
بچه تهرون - تهران - ایران
دوستان این یک سقوط عمدی توسط محققان بود که در صحرای مکزیک انجام گرفت .فیلمش هم در یوتیوب هست.هیچ کسی‌ در این آزمایش صدمه ندیده.
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 01:40
pezhman - وين - اتريش
بچه تهرون - تهران - ایران. آفرین خوب متوجه شدی. بالای سر هواپیما ، یک بالگردان در حال مانور و نظارت است.حالا که گفتی. یادم آمد این فیلم را قبلا در یک برنامه تلویزیونی دیده بودم. مرسی‌ برای اطلاع رسانیتان
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 03:02
morgan123 - واشنگتن - امریکا
Davidoff - خارکوف - اوکراین - هفت یا شش سال قبل در ایران دانشجو الکترونیک بودم برای تهیه یک موج نگار الکترونیکی در بازار مربوطه جستجو میکردم در بین نمونه های قدیمی امریکایی و زاپنی بسیار گران قیمت یک مدل روسی جدید که البته بهای بسیار پایینی داشت دیدم باورتان نمیشه صفحه نمایش آن بیست درجه به چپ انحراف داشت ، دوشاخه برقش گویی یک توده چسب دوقلو بود که دو میله در آن فرو کردند و پروبهای آن هم مانند بدنه دو خودکار بیک معمولی بود .خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل! ولی برای اینکه شما هم خشنود شوید ذکر کنم که تمام لوازمش ساخت روسیه بود (ونه چین) و بصورت ابتدایی کار هم میکرد که البته در نوع خودش معجزه ای محسوب میشد. .
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 05:43
romano - تهران - ایران
Davidoff - خارکوف - اوکراین آخه عزیزم میانگین سقوط اینها 1 در میلیون سقوطه و توپولف میلیون سقوط در 1 پرواز خوب اگر توپولوف خوب بود که روسها الان با اون هواپیمای ارزون و با اون دوشکاهای کمر باریکشون خطوط هواپیمایی جهان رو قبضه کرده بودند.
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 06:55
marsel - تهران - ایران
در این لینک همه چیز گویاست!. https://www.youtube.com/watch?v=wMwzuE0IxuU
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 07:37
sia2012 - تهران - ایران
https://www.youtube.com/watch?v=wMwzuE0IxuU
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 08:47
Davidoff - خارکوف - اوکراین
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی - دوست عزیز! مگر توپولفهایی که در ایران حادثه داده اند نو و صفر کیلومتر بوده اند!؟ اونها هم همه از رده خارج بوده اند! خود من نماینده هواپیمایی کشوری بودم در خارج از کشور و بنا بر تخصصم از نزدیک شاهد بودم که چه نوع هواپیماهایی را تهیه می کردند! براتون جالب باشه تعریف می کنم. pezhman - وین - اتریش - به هیچ عنوان امکان نداره که بشه موتور هواپیمای مدل دیگر را بر روی مدل دیگر نسب کرد ولی به هر حال ممنون از حسن نظرتون! morgan123 - واشنگتن - امریکا - در تمام کشورهای شوروی ثابق همانند کشور چین هم لوزام گرون قیمت و پیشرفته می سازند و هم خیلی ساده و حداقلی برای به قول خودشون مناطق محروم خودشون! البته کاملا قبول دارم که تکنولوژی آمریکا و ژاپن خیلی بهتر از روس هاست! در مورد الکترونیک هم تخصص ندارم و نمی تونم نظر بدم چون برخورد نداشتم!
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 09:45
Davidoff - خارکوف - اوکراین
romano - تهران - ایران - دوست عزیز! خواهش می کنم در مورد چیزی که اطلاع و تخصص ندارید اظهار نظر نفرمائید! طبق قوانین بین المللی ما هواپیمای با ایمنی کم نداریم! یا هواپیما ایمن هست و تمامی تست های استاندارد بین المللی را می گذراند و مجوز دریافت می کند و یا اینکه ایمن نیست و مجوز دریافت نمی کند! تمامی انواع هواپیماهای روسی لیسانس سازمانهای بین المللی ایکائو و یاتا رو دارند! اینکه هواپیماهای قدیمی شرقی مجوز پرواز به اروپا را ندارند نه برای شرقی بود بلکه به دلیل از رده خارج بودن آنهاست کما اینکه هواپیماهای جدید شرقی در اروپا پرواز می کنند و بوئینگها و ایرباسهای ایران مجوز پرواز در اروپا را ندارند! در ضمن طبق اطلاعات ایکائو و یاتا (در سایت این سازمانها موجود است) هواپیمای توپولف (منجمله نوع 154) به هیچ عنوان بیشترین حوادث را ندارد بلکه حوادث آن از بعضی از انواع نوع غربی هم کمتر است! شاید براتون کمی عجیب باشه ولی این آمار یک سازمان بین المللی است و اگر نیاز بود لینک می دهم! خود من هواپیمای غربی را به شرقی ترجیح می دهم و از شرقی دفاع نمی کنم ولی طبق تخصصم نمی تونم حرف نا معتبر بزنم!
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 10:02
romano - تهران - ایران
Davidoff - خارکوف - اوکراین خوب دوست عزیز من ابراز نظر تخصصی نکردم اصلا هم تخصص ندارم در این زمینه. مشکل این است که بنز استاندارهای بین المللی را می‌گذراند کیا موتورز هم می‌گذراند شما کدام را می‌خری کلا جدای تخصص اینها سازه مهندسی هستند و هر سازه مهندسی شاید بتواند یک حداقلهای مورد نظر را بگیرد ولی در شرایط خاص رفتار قطعه تا قطعه و کیفیت و مونتاژ صنعتی تغییر می‌کند و جدید و قدیم روسیه که کمتر از ترکیه نیست چرا خطوط هواپیمایی را قبضه نمی‌کند چرا در خدمات همان بویینگ و ایرباس قبضه نمی‌کند. خوب باید کمی منطقی بود در مورد تخصص خودم در زمینه هواپیما قبول می‌کنم ولی در مورد منطق شما لیست جدید و قدیم دنیا را باهم مقایسه کن و ببین آمار چه چیزی را می‌گوید شما می‌گویی موتور رولز رویس و لاکهید مارتین بدتر است دلیل فنی بیار من قبول می‌کنم. فکر میکنم کیفیت و اقبال مشتری فنی رابطه مستقیم داشته باشند مخصوصا در خطوط هوایی که بسیار فنی است و مشتری دیدگاه زیابیی شناختی یا تبلیغاتی ندارد.
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 11:12
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
Davidoff - خارکوف - اوکراین خوشحال میشم تعریف کنید.
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 11:50
Davidoff - خارکوف - اوکراین
romano - تهران - ایران - هموطن عزیز! ممنون از پاسخ شما. کاملا با گفته های شما موافق هستم! من فقط از نظر علمی و مهندسی نظر دادم و در رابطه با بازار خرید و تعداد مشتری و غیره که تخصصی در آن ندارم اظهار نظر نمی کنم! من کی گفتم که موتور رولز رویز و لاکیهد بد تر است!!!؟ من که خودم اعتراف کردم تکنولوژی غربی بهتر از شرقی است ولی این اظهاراتی که مردم از همه جا بی خبر در مورد تکنولوژی خاصی می کنند کمی ناراحت کننده است چون از واقعیت به دور است. ببینید! حرف من برتری و یا بد تری تکنولوژی کشورها نیست! خود شما مثال خوبی زدید در مورد اتوموبیل! مرسدس ماشین استاندارد می سازد آلفا رومئو و فیات و تویوتا هم ماشین استاندارد و قابل قبول می سازند! چرا یکی پرفروش ترین می شود و دیگری کم فروش ترین!؟ من از نظر علمی گفتم چون دراین مورد سر رشته دارم و هم در روسیه و هم در اروپا دوره گذرونم و متوجه شدم که تکنولوژی هوافضا چیزی نیست که بشه گفت اون بده اونیکی خوبه! اگر شما می دوستید که مهنداسان (چه روس و چه آمریکایی و چه ایرانی) با چه سختی و شب نخوابیدن ها و آزمایشها و غیره چیزی می سازند به همین راحتی نظر نمی دادید!
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 21:13
Davidoff - خارکوف - اوکراین
romano - تهران - ایران - شاید برایتان جالب باشد که در مسکو مرکز مهندسی و طراحی کمپانی بوئینگ هست.تمام کارمندان و مهندسان و طراحان روس هستند.لندینگ گیر و سیستم هیدرولیک چند مدل هواپیمای بوئینگ در مسکو و توسط مهندسان روس طراحی شده و می شود! عجیب است نه؟! منظور من هم این است که کمپانی های روسی که حتی سه برابر سن امارات متحده عربی هواپیما می سازند را نباید دست کم بگیریم!روسها کم تجربه ندارند!تجربه ای که غربی ها بعد از فروپاشی شوروی به بهترین نحو از اون استفاده کردند ولی ما ایرانی ها نه تنها استفاده نکردیم که به بدترین نحو ممکنه اون رو کوبیدیم!شصت درصد دانشمندان اسرائیل روس های مهاجر هستند.حدود چهار هزار متخصص اسرائیلی در دانشگاه های تکنولوزی هوافضای روسیه و اوکراین تحصیل می کنند! اونها یاد گرفته اند که نیمه پر لیوان رو ببینند و از هر چیزی بهترین را جدا کنند و کاری با مابقی نداشته باشند ولی ما هنوز در پی تائید مدرک دانشگاه ها هستیم!
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 21:43
Davidoff - خارکوف - اوکراین
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی - چون خاطرات بسیار است و طولانی من دو نمونه تعریف می کنم. در یکی از خریدها شرکتی اوکراینی چهار فروند توپولف 154 را برای فروش گذاشته بودند که من از طرف ایران مسئول تائید فنی برای خرید بودم. یک توپولف 154 نسبتا جوان و خوب بود و تمیز بود و نیازی به تعمیر نداشت ولی سه توپولف دیگر بسیار فرسوده و کاملا از رده خارج بودند و نیاز به تعمیرات کلی داشتند. قیمت این سه توپولف جمعا نصف قیمت اون توپولف جوونه بود! من اون سه تا را تائید نکردم ولی اونی که بهتر بود رو تائید کردم. وقتی نمایندگان خرید از ایران آمدند عصبانی شدند! بمن گفتند که ما اون سه تا رو بر میداریم و تو بیا و تائید و امضا کن که من مخالفت کردم! در آخر یه مسئول فنی دیگر از ایران آمد و تائید کرد و سه هواپیمای داغون را خریدند و هواپیمای سالم را نخریدند و مابالتفاوت قیمت را گذاشتند تو جیب خودشون!! اونجا بود که دلم برای مردم ایران سوخت!!
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 21:54
Davidoff - خارکوف - اوکراین
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی - و خاطره دوم اینکه یک شرکت اوکراینی برشکسته شده دو فروند هواپیمای بوئینگ 757 نسبتا خوب برای فروش گذاشته بودند و همینطور شش فروند هواپیمای ام دی (مک دانل داگلاس) نسبتا قدیمی. جمع قیمت اون شش فروند ام دی حدودا برابر با قیمت یکی از بوئینگ 757 ها بود. من هر دو گردوه را تائید کردم زیرا از نظر فنی مشکلی نداشتند ولی طرف ایرانی (نمایندگاه سازمان هواپیمایی کشوری) با وجود امکان خرید هواپیمای بهتر چهار فروند از شش فروند ام دی قدیمی تر را خریداری کرد و با فروشنده زد و بند کردند که قیمت را بالاتر بزند تا مابالتفاوت را بین خودشان تقسیم کنند!! بعد از دو هفته از خرید یکی از ایران با من تماس گرفت و تهدید کرد که چیزی به کسی نگم وگرنه مشکلات شدیدی برای من و خانواده ام اتفاق خواهد افتاد!! اینجا بود که کاملا از سیستم جدا شدم و به راه خودم رفتم!! حرف برای گفتن زیاد است و مجال کم! موفق باشید
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 22:08
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
Davidoff - خارکوف - اوکراین خیلی‌ جالب بود. مرسی‌. در رابطه با هواپیماهای روسی باید بگم که گرچه روس‌ها "بد" نمیسازند، ولی‌ چون دهه‌های متوالی از ساخت "اجناس لوکس" و "راحت" اجتناب کردن، اینه که هواپیماهای غربی برتری بیشتری داره، البته از نظر من. کلا روس‌ها خوب بلد هستن که اجناس ارزان و کار آمد تولید کنند، شما یک نگاه به تولیدات نظامیشون بنداز! آمریکا موشک ضدّ تانک تولید می‌کنه هر کدام ۱۰۰،۰۰۰$ و روسیه هر کدام ۸۰۰$! بعضی‌ کشور‌ها مدل روسی میخرند بعضی‌ مدل آمریکایی‌! . چون اکثر شرکت‌های هواپیمایی مطرح دنیا مدل روسی خریداری نمیکنن، اینه که من فکر نمیکنم چیز چندان جالبی‌ باشه. حالا شما چی‌ خودتون راجع به این مساله چی‌ فکر می‌کنید؟
یکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 02:30
morgan123 - واشنگتن - امریکا
دوست گرامی من از کامنتهای شما در مورد علوم هوا و فضا استقبال میکنم بخصوص وقتی حاوی نکات فنی مستدل باشه - سپاس از شما
یکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 07:43
morgan123 - واشنگتن - امریکا
Davidoff - خارکوف - اوکراین - کامنت قبلی من مربوط به شماست-
یکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 07:49
Davidoff - خارکوف - اوکراین
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی - گفته شما صحیح است! روسها ظریف نمی سازند (البته در چندین سال اخیر بسیار تغییر کرده اند) و برای اینکه بتوانند جایی در بازار جهانی داشته باشند سعی در منطبق کردن سازه های خود با خواسته های خریداران و همکاری با شرکتهای غربی کرده اند! برای مثال هواپیمای سوخو سوپر جت 100 و ایلیوشین 96 و توپولف 214 و توپولف 334 و غیره که بسیار پیشرفته هستند (ولی بنا بر دلایلی به ایران نمی فروشند). یک مسئله دیگر هم که نباید فراموش کرد مسئله بودجه و مارکتینگ است. روسها هرچه قدر هم که در تکنولوژی باهوش باشند به شدت در اقتصاد و مارکتینگ ضعیف هستند (به دلیل کم تجربگی)! به قول یکی از دوستان اگر غربی ها یه گوشتکوب هم بسازند چنان تبلیغی می کنند که همه دنیا می خرند! این را هم بگویم که ما الان داریم فقط درباره هواپیما صحبت می کنیم و نه دیگر صنایع هوافضا ...
یکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 12:18
Davidoff - خارکوف - اوکراین
من به شخصه هم با سیستم غربی تحصیل کرده ام و هم با سیستم روسی. به نظر من در موارد زیادی بعضی از سیستمها و قطعات همانطور که قبلا ذکر کردم مال روسها بهتر از دیگر کشورهاست! مثال زیاد است. برای مثال فقط دو یا سه نوع موتور هواپیمای ساخت روسیه و اوکراین هست که امکان پرواز به قطب شمال و جنوب را داشت (به علت سرمای شدید). به شخصه شاهد بودم که متخصصان جنرال الکتریک دوره های شش ماه می دیدند تا بتوانند چنین موتورهایی با چنین مشخصاتی (کار در سرما و بوران شدید) بسازند! در کل خود من به شخصه به عنوان یک مصرف کننده اجناس و لوازم و هواپیمای غربی را ترجیح می دهم ولی الان قصد من از بیان چنین مسائلی فقط روشن کردن موضوع از نظر تخصصی و فنی برای دوستان داران این صنعت است!
یکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 12:54
Davidoff - خارکوف - اوکراین
در مورد همین هواپیمای توپولف در زمستان زمانی که اکثر پروازها به علت برف و بوران کنسل می شوند این هواپیما کار خودش را ادامه می ده و پروازهای مربوط به این هواپیما کنسل نمیشه!! ولی در تابستان برعکس! یعنی وقتی هوا به شدت گرم میشه پروازهای توپولف ممکنه که کنسل بشه! غربی ها (با هکاری روس ها) بسیار سعی می کنند که از این تجربه استفاده کنند و هر دو توانایی را در یک مدل جمع کنند که فعلا موفق نبوده اند ولی به جاهای خوبی رسیده اند. یا مثلا سازه بدنه هواپیماهای روسی بسیار بسیار قوی تر و محکم تر از غربی هاست! ولی در عوض سیستمهای الکترونیک و کامپیوتری هواپیماهای غربی بسیار پیشرفته تر از روسها است! اینها را هر متخصص هوافضایی می داند و سکرت نیست!
یکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 12:54
Davidoff - خارکوف - اوکراین
در کل نظر شخصی من اینه که روسها در حال حاضر مشکل تکنولوژیکی در زمینه هوافضا ندارند زیرا حتی اگر خلائی در جایی احساس کنند از طریق همکاری های بین المللی به راحتی قادر به حل آن هستند (ما فقط در مورد هوانوردی صحبت کردیم ولی ناگقته نماند که در زمینه فضایی و موشکی من شخصا روسها را بسیار بیشتر از آمریکایی ها قبول دارم و حاضرم کاملا تخصصی و فنی در این مورد بحث کنم) برای مثال تمام سیستم الکترونیک هواپیمای سوخو سوپر جت 100 ساخت فرانسه است! و غیره...! مشکل روسها در دو بخش سه بخش خلاصه می شود. اول مارکتینگ ضعیف. دوم کم بودن اعتماد جهانی به روسها. و سوم نا آشنایی کشورهای دنیا با تکنولوژی روسی. بنابراین هم اکنون خط تولید هواپیمای مسافربری روسیه (به غیر از سوخو سوپر جت 100) با بیست درصد توان واقعی در حال تولید است!
یکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 12:55
Davidoff - خارکوف - اوکراین
یک خاطره تعریف کنم که شاید برایتان جالبت باشد! با یک متخصص از ناسا که در مسکو دوره می دید صحبت می کردم! بمن می گفت انگار من اومده ام به یک سیاره دیگه! اینجا (روسیه) همه چیز یه جور دیگه است! یک مسئله مشخص را کاملا از یک راه و روش دیگه حل می کنند و کاملا با سیستم ما (آمریکایی ها) متفاوت است ولی با این حال همان پاسخ و نتیجه را دریافت می کنند! با این گفته او یاد آن اتفاقی که در دهه هفتاد میلادی افتاده بود افتادم. در فضا امکان استفاده از خودکار معمولی نیست چون به علت بی وزنی خودکا نمی نویسد. آمریکایی ها میلیونها دلار خرج کردند تا خودکاری طراحی کنند تا بتواند در تمامی شرایط (فضا و زیر آب و در حرارت و یا سرمای شدید) بنویسد! بعد از اتمام و ساخت محصول متوجه شدند که روسها سالها از مداد (یک مداد مخصوص ولی ساده) استفاده می کنند و آمریکایی ها هم بعدا از این نوع مداد استفاده کردند!
یکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 12:56
Davidoff - خارکوف - اوکراین
morgan123 - واشنگتن - امریکا / winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی - متشکرم از حسن نظر شما دوستان. من از هر نوع بحث فنی و تخصصی به شدت استقبال می کنم تا زمانی که بحث به انحراف کشیده نشود. قبلا هم چنین بحثهایی در این سایت کرده ام ولی متاسفانه بحث به توهین و انگ زدن کشیده شد و ادامه ندادم! به هر حال من به قول اون خمینی گور به گور شده نه شرقی هستم و نه غربی بلکه برای اینکه بتونم با افکاری آزاد به کار علمی بپردازم خودم را از بند دین و سیاست کاملا آزاد کردم!! بنابراین کامنتهای من را حمل بر حمایت از شرق و مخالفت با غرب نگذارید! از نظر علمی هم شرق را دوست دارم و هم غرب را! هر دو حرفهای زیادی برای گفتن دارند!
یکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 13:08
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
باور نمی‌کنید اگه بگم هواپیمایی ماهان برتری کاملی به اکثر پرواز خارجی‌ داره. با اینکه میدونم توسط آخوندا اداره می‌شه و ازشون خیلی‌ بدم میاد، ولی‌ انصافا از تورکیش و بی‌.ای‌. و آذربایجان و امارات خیلی‌ بهتر بود. حیف که تحریم شد! اگه آخوندا عقل داشتن ایران عزیز ما بهترین کشور دنیا میشد، حیف که شده بد ترین! از خیلی‌‌ها هم شنیده بودم که ایران ایر زمان شاه چند بار جز "بهترین" خطوط هواپیمایی دنیا شده بود. شخصاً فکر می‌کنم شاه مرد خوبی‌ بود، اشتباهاتی کرد، ولی‌ خیلی‌ وطن پرست بود و نیت بعدی نداشت،. روحش شاد!
دوشنبه 18 ارديبهشت 1391 - 00:19
pezhman - وين - اتريش
Davidoff - خارکوف - اوکراین.. دوست گرامی‌، شما در کامنت اول از همه دوستان خواستید سکوت نکنند.و نظر بدهند.من هم با وجود بی‌ اطلاعی از علوم هوایی , به شوخی‌ نظرم را گفتم. و شوخی‌ بودنش را هم گوشزد نمودم. و نظر جدی خود را در خاتمه عنوان نمودم. و آن اینکه نسبت به میزان پرواز و سایر فاکتورها ی ایمنی.و میزان سقوط هوا پیما‌ها ، بوئینگ با تمام این حرفها بهتر از بقیه است. شاد باشید.
دوشنبه 18 ارديبهشت 1391 - 00:39
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
دوست عزیز بسیار استفاده کردم، خیلی‌ متشکرم از شما. دربارهٔ هوا فضا کاملاً موافقم، چون ناسا تمام برنامه‌های فضایی خودش رو کنسل کرد و از طریق روسیه اقدام به ارسال فضانورد به فضا میکنه، اولا چون خیلی‌ ارزون تره دوما چون امن تره!. مطمئنم روسها خیلی‌ پیشرفته هستن در بخش هوا فضا، ولی‌ همانطور که گفتم هواپیماهای "راحتی‌" نمیسازند، چون هر بار سوار توپولوف شدم به دلیل قد بلند دچار مشکل و "ناراحتی‌" زیادی بودم، خدا رو شکر که پرواز‌ها طولانی‌ مدت نبود! . صندلی‌ها بسیار تنگ و کوچک بود و حتی داخل هواپیما (راهرو و اینا) بسیار تنگ و معذب بود. حتی در ورود و خروج هم کوچک و تنگ بود. اما در مورد مدل‌های جدید نمیدونم، شاید این ایراد‌ها مرتفع شده باشه. کلا خاطرات خوبی‌ از بوینگ دارم، اون هم ۷۴۷ و ۷۲۷. ایرباس رو دوست ندارم چون پرواز هواپیمایی امارات به انگلیس فوق العاده ناراحت کننده بود (غذایی افتضاح و سرویس بد و خلبانی‌ نه چندان جالب).. شخصاً فکر می‌کنم خلبان‌های ایرانی‌ در دنیا جز بهترین‌ها هستند!
دوشنبه 18 ارديبهشت 1391 - 00:13
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.