تشویق امارات متحده عربی به توقف مبادلات مالی با ایران

خزانه‌داری آمریکا یک مقام ارشد امنیت ملی را به امارات و اسرائیل می‌فرستد تا آن‌ها را در جریان سیاست‌های جدید برای تشدید فشار بر ایران بگذارد. آمریکا تلاش می‌کند معامله با سیستم بانکی ایران به عنوان یک ریسک تلقی شود.

 

 

دیوید کوهن معاون، معاون خزانه داری و آمریکا گفته است که هدف از اعزام  مقام ارشد این وزارتخانه به امارات متحده عربی و اسرائیل، مشورت درباره تصمیم دولت اوباما پیرامون نحوه برخورد با ایران و قرار دادن آن را در فهرست بزرگ‌ترین کشورهای فعال در پولشویی بین‌المللی است.

با این اقدام زمینه برای تحریم نظام بانکی ایران از جمله بانک مرکزی فراهم می‌شود. به گزارش رویترز دیوید کوهن هم‌چنین قصد دارد موضوع تحریم صنایع نفت و پتروشیمی ایران را مورد بررسی قرار دهد.

این‌ها اقداماتی بودند که ابتدای این هفته اعلام شدند و بخشی از همکاری‌های مشترک با بریتانیا و کانادا برای تشدید فشار بر ایران به شمار می‌روند. طرح افزایش فشارها بر ایران با انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های مخفیانه این کشور در زمینه نظامی بودن برنامه‌هسته‌ای جدی‌تر از همیشه پیش برده می‌شود.

آمریکا هنوز تصمیمی دال بر تحریم بانک مرکزی ایران نگرفته، اما تلاش می‌کند معامله با سیستم بانکی این کشور به عنوان کمک به تروریسم، تولید سلاح‌های کشتار جمعی و پولشویی تلقی شود

 

تصمیم ایالات متحده ‌آمریکا برای قرار دادن ایران در فهرست کشورهای فعال در پولشویی به عنوان گامی «میهن پرستانه» عنوان شده که به منظور منصرف کردن بانک‌های غیر‌آمریکایی از انجام مبادلات با ایران برداشته می‌شود. البته هنوز تصمیمی دال بر تحریم بانک مرکزی ایران گرفته نشده، اما تلاش بر این است که معامله با سیستم بانکی این کشور به عنوان ریسکی قلمداد شود که در جهت منافع مالی تروریسم، تولید سلاح‌های کشتار جمعی و پولشویی است.

در وبسایت رسمی خزانه داری آمریکا به نقل از دیوید کوهن آمده است که «اقدام ما همراه با اقداماتی که کاناد و بریتانیا آغاز کرده‌اند، تاثیربازدارنده‌ای روی موسسات مالی خواهد گذاشت که با بانک‌های ایران مبادلات دارند.»

این وبسایت اضافه کرد که «بانک‌هایی که با تحریم‌های گسترده‌ایران موافق نبودند حالا بیشتر به این دیدگاه نزدیک شده‌اند که ایران  محلی پر ریسک برای مبادله است.»


 

دشواری‌های امارات در همراهی با تحریم‌ها

 اما مشکل این جا است که موسسات مالی در دوبی و ابوظبی، از بزرگترین مراکز مالی خاورمیانه‌‌هستند که با ایران  روابط مالی و اقتصادی گسترده‌ای دارند. تحریم‌های قبلی ایالات متحده که از موسسات مالی بین‌المللی می‌خواست مبادلات خود را با نهادهای ایرانی که در لیست تحریم‌ها قرار دارند متوقف کنند، تا مناسبات خود را با آمریکا به خطر نیاندازند، مشکلات بسیاری برای شرکت‌های امارات متحده عربی ایجاد کردند.

مقام‌های وزارت خزانه داری ‌آمریکا در سال‌های اخیر سفرهای متعددی به دوبی و ابوظبی کرده‌اند تا مقام‌های این کشورها را متقاعد کنند با تحریم‌های آمریکا همکاری کنند.

در این بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از تحریم‌های سخت‌تری از آن چه آمریکا و انگلستان در پی آن هستند سخن گفت اما روشن نکرد منظورش چه اقداماتی است.

خزانه‌داری ‌آمریکا می‌خواهد با مقام‌های امارات و اسرائیل بر سر گزینه‌های آتی برای افزایش فشار بر ایران و هدف قرار دادن بانک مرکزی این کشور مشورت کند.

رأی دهید
love-iran - چابهار - ایران
اگه کشوری مثل امارات مبادلات خودش رو با ایران قطع کنه از گشنگی میمیرن تمام اونجا دست تاجر های ایرانی هست و 70 درصد در امد اش از صادرات انجناس دوباره به ایران هست کشوری که نه تولید داره نه چیزی بد میخواد چیکار کنم امارات همیچین کاری نمیکنه اگه هم بکنه واسه ایران هم بهتر میشه چون واردات مستقیم میشه و دست ها کم میشه
جمعه 4 آذر 1390 - 21:16
خروس - دبی - امارات
love-iran - چابهار - ایران. دوست عزیز باور کن اگه نظر ندی کسی‌ شاکی‌ نمی‌شه با این سوادت. همه جا مخالف همه نظر میدی. چه عقده‌ای داری که همیشه با همه مخالفت میکنی‌؟
جمعه 4 آذر 1390 - 22:31
best-1350 - پاریس - فرانسه
love-iran - چابهار - ایران:امارات از راه ایران خیلی سود میکنه،در اون شکی نیست اما همین تاجرهای ایرانی جنس ها را چندین برابر به ایران میفروشن و اونا دلشون برای ایران و ایرانی نمیسوزه،مشکل اینجاست!!. میدونی سالی حداقل 1 میلیون ایرانی میرن تفریح 2-3 روزه در اماراتی که همه چیزش مصنوعی هست ،من با تفریح مخالف نیستم اما کاش مردم ما یکم متحد بشن و پوز امارات را با نرفتن به این کشور بزنن چون وقتی اونجا نرن جنس هم نمیخرن وقتی 1میلیون نفر 85000 تومان پول ویزا ندن میدونی چقدر میشه ؟و..... این برای اونا خیلی ضرر داره.فقط یکسال تحمل کنن و نرن اونجا . وقتی میشه با ایران ایر رفت اروپا نرن پول بدن با هواپیمایی امارات برن ،در اینکه هواپیمایی امارات بهتر هست شکی نیست اما ایران ایر هم اونقدر خراب نیست(چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است). جالب اونجاست که اونهایی که از عربها نفرت دارن بیشتر به عربها با رفتن به امارات و .. کمک میکنن :-). وقتی هوای همو داشته باشیم هیچ کس نمی تونه به ما آسیبی برسونه.هرچی نباشه ایران وطن ماست پس باید ازش حمایت کنیم.
جمعه 4 آذر 1390 - 23:00
Mossadegh - لندن - انگلیس
best-1350 - پاریس - فرانسه 100% همینه. افرین .. فقط رفتن به عربستان را از قلم انداختید که بدترین رفتار را با ایرانی ها دارند....!
شنبه 5 آذر 1390 - 02:32
soltane qalbha - دبی - امارات
best-۱۳۵۰ . چقدر از حرفات خوشم اومد واقعا گًل گفتی‌ یعنی‌ اینقدر کامل و محترم گفتی‌ که من سر تعظیم فرود میارم عزیز،،love-iran با شما هم موافقم حرف حساب جواب نداره. dubai و ایرانیا رو پا نگاه داشتن .
شنبه 5 آذر 1390 - 04:26
asiai - تهران - ايران
best-1350:. دوست عزیز با نظراتت موافقم اما با ایران آیر سوار شدن مخالفم ! هواپیما‌های ایران آیر، تابوت پرنده میباشند.
شنبه 5 آذر 1390 - 04:38
**elham** - اصفهان - ایران
بست-۱۳۵۰ . نظرتون رو قبول دارم چون دقیقا همینه،،،امیدوارم روزی تمام ایرانی‌‌ها با هم هم دلم و هم صدا بشن تا هیچ بیگانه‌ای نتونه میون ایران و ایرانی تفرقه بندازه. به امید اون روز درود به تمام ایرانی‌های عاشق وطن و هموطن
شنبه 5 آذر 1390 - 04:31
خروس - دبی - امارات
best-1350 - پاریس - فرانسه. دوست عزیز واسه شما که تو فرانسه نشستین و همه جور تفریح دارین اگه نیایین دوبی‌ واسه گردش مهم نیست. ولی‌ واسه اون جوون ایرانی‌ که کوچکترین تفریحی نداره چه اشکالی‌ داره بره مسافرت حالا یا امارت یا ترکیه یا جای دیگه، بهتره این عقدهٔ نفرت از عربا را از خودتون دور کنین، بعدن می‌بینین که زندگی‌ بدون کینه و نفرت خیلی‌ زیباتر می‌شه. فعلا" 2 تا کشور که ایرانی ها راحت میتونن برن ترکیه و اماراته. واسه اروپا واقعا" ویزا گرفتن مشکله. پس کمی هم بهشون جق بدیم.
شنبه 5 آذر 1390 - 05:52
love-iran - چابهار - ایران
خروس - دبی - امارات. حالا بیا جواب بده اقای مهندس حتما همه اشتباه میکنن شما درست میگید کل امارات رو ایرانی ها نگه داشتن
شنبه 5 آذر 1390 - 08:46
خروس - دبی - امارات
love-iran - چابهار - ایران. چیه حالا خوشت اومده 2 نفر بیسواد مثل خودت تایید کردن؟ این 2 نفری که حرق شما را تایید کردند به خاطر عقده ای که دارن نسبت به عربها این حرفا را میزنن. شما احتمالا" کارشناس مسایل اقتصادی هستی که میگی اقتصاد امارات به ایران وابسته هست. رو باد هوا حرف نزن. اولا" تاجرای ایرانی که اینجا هستن کل سودشونو میفرستن ایران. هیچ کس اینجا سرمایه گذاری نمیکنه. بعدش هم مطمئن باش که اگه اینا تحت فشار امریکا مجبور به قطع رابطه اقتصادی با ایران شوند امریکا 10 بربر بیشتر به اینا خواهد داد. تو هم برو کمی جمله سازی یاد بگیر بهتره ز
شنبه 5 آذر 1390 - 15:21
dashti - لارستان - ایران
دمت گرم (خروس- دبی)
شنبه 5 آذر 1390 - 20:21
miss dorna - دبی - امارات متحده عربی
من ۱۵ ساله آمارت دوبی‌ هستم،از زندگی‌ در اینجا راضیم هر چه هست از ایران بهتره حتا عربها هم انسانهای خوبی‌ هستند، قبول هم دارم که تجارت دست ایرانیهاست ،یکیش پدر خودمه که ۲۵ ساله اینجا تجارت می‌کنه، با تحریمها مخالفم،اما تفریح حق همه هست ،در هر صورت فعلا همینجاست که هم سالمه هم نزدیک به ایران و جوونها میان و می‌رن..
شنبه 5 آذر 1390 - 19:31
خروس - دبی - امارات
miss dorna - دبی - امارات متحده عربی. دوست عزیز کاملا حق با شماست. چه اشکالی‌ داره وقتی‌ یه جایی‌ مثل امارت همه جور تفریح داره هموطنامون بیان کمی‌ تفریح کنن؟ نمیدونم چرا این همه حسادت می‌کنن؟ شاید این ضرب‌المثل که میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده اینجا کارساز باشه
یکشنبه 6 آذر 1390 - 05:31
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.