چاوز برای درمان سرطان به کوبا می‌رود

چاوز برای درمان سرطان به کوبا می‌رود

هوگو چاوز گفته است که برای دومین دور درمان بیماری خود که شامل شیمی درمانی خواهد بود به کوبا باز می‌گردد. رئیس جمهور ونزوئلا به بیماری سرطان مبتلاست و در اوایل ماه ژوئن سال جاری در کوبا تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که برای "دومین مرحله‌ی درمان" خود به کوبا باز خواهد گشت. وی این موضوع را روز جمعه ( ۱۵ ژوئیه /24 تیر) پس از دیدار با اولانتا هومالا، رئیس جمهور منتخب پرو اعلام کرد.

بازگشت هوگو چاوز به ونزوئلا پس از نخستین عمل جراحی

رئیس جمهور ونزوئلا گفت که بر طبق قانون اساسی به رئیس مجلس این کشور نامه‌ای خواهد نوشت تا مجوز سفر وی به کوبا را صادر کند.

پیش از این گمان می‌شد که چاوز برای استفاده از خدمات بیمارستان"سیریو لیبانز" که یکی از بهترین مراکز درمان سرطان در آمریکای جنوبی است به برزیل سفر کند.

درمان سرطان در سکوت خبری

در اوایل ماه میلادی جاری چاوز در یک سخنرانی تلویزیون تایید کرد که برای خارج کردن یک غده‌ی سرطانی از بدنش در کوبا تحت عمل جراحی موفقیت آمیزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که در مراقبت از خود کوتاهی کرده و دچار اشتباهی اساسی شده، تصریح کرد که اولین بار فیدل کاسترو، خبر بیماری را به وی داد.

رئیس جمهور ونزوئلا که آن زمان در کوبا سخن می‌گفت،افزود ابتدا در ۱۰ ژوئن تحت عمل جراحی لگن خاصره قرار گرفت، اما آزمایش‌های بعدی وجود غده‌ای سرطانی را تایید کرد.

این اولین حضور چاوز در تلویزیون پس از هفته‌ها بستری بودن در بیمارستانی در هاوانا، پایتخت کوبا محسوب می‌شد. در این مدت حدس و گمان‌های متفاوتی در مورد سلامت جسمانی وی مطرح بود.

در آن زمان مقامات ونزوئلایی اعلام کردند که عمل جراحی به دلیل ورم لگن خاصره چاوز انجام گرفته است. همچنین الیاس خاو، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا رسانه‌ها را متهم کرده بود که به انتشار شایعات بی‌پایه کمک می‌کنند.

ملاقات چاوز و کاسترو در کوبا

تا زمانی که رهبر ۵۶ ساله ونزوئلا در ۱۰ ژوئن امسال در کوبا مورد عمل جراحی اضطراری قرار گرفت، اطلاعات بسیار اندکی در مورد شرایط جسمانی وی منتشر شده بود. حتی دستیاران نزدیک چاوز نیز اطلاعاتی زیادی در مورد بیماری وی نداشتند.

تنها دو روز پس از این نطق تلویزیونی،هوگو چاوز برای حضور در جشن دویستمین سالگرد استقلال کوبا از اسپانیا به کاراکاس، پایتخت ونزوئلا بازگشت.

وی از بالکن کاخ ریاست جمهوری خطاب به هوادارانش قول داد که در نبرد با بیماری پیروز خواهد شد. چاوز همچنین از فیدل کاسترو، رهبر کهنسال کوبا تشکر کرد.

ابهام در مورد آینده سیاسی چاوز

خبر سرطان هوگو چاوز کشور ۲۹ میلیون نفری ونزوئلا را شوکه کرد. وی ۱۲ سال است که ریاست جمهوری این کشور را بر عهده دارد.

در این شرایط این سوال مهم مطرح است که آیا چاوز در انتخابات پیش‌رو می‌تواند برای یک دوره ۴ ساله دیگر اداره کشور را به دست بگیرد؟

مخالفان از چاوز انتقاد می‌کنند که توانایی اداره کشور را ندارد و باید از قدرت کناره‌گیری کند. اما هواداران رئیس جمهور چپ گرای ونزوئلا انتظار دارند که وی بتواند برای یک دوره ۴ ساله‌ی دیگر اداره کشور را بر عهده داشته باشد. اتفاقی که ارتباط مستقیم با روند درمانی هوگو چاوز دارد.

iranian_x - ایران - وطنم
سلام.آقای چاوز و دوستان آقای چاوز بدانند که دیوارهای بتنی و پولادین و محافظهای خونخوار و بیرحم وخشن و میلیاردها دلاری که از چپاول ملتهایشان در حسابهای مختلف بانکی خود و بستگان و ایادیشان در بانکهای مطمئن ذخیره کرده اند به دردشان نخواهد خورد.این روال عادی سرنوشت دیکتاتورها است که طوری میمیرند که امکانات عریض و طویلشان به اندازه پشیزی در زمان گرفتاری بدردشان نمیخورد.خیلی دیر نخواهد پایید تا نقطه پایان زندگی ننگین این دیکتاتور نیز گذاشته شود.این احمق میتوانست کاری بکند که ملتش از رفتنش ناراحت باشد در حالیکه اکنون عکس آن است.
شنبه 25 تیر 1390

shahab46 - المان - هانوفر
دست راستش زیر سر یار شفیقش انتری نژاد وهمه خانواده اش وانتر بزرگوارشان علی سگدست.امیدوارم همه این قماش بزودی از درد نصیب ببرند
شنبه 25 تیر 1390

m_r - استرالیا - سیدنی
با درود. صحبت با آن هنوز کس یا کس‌های که طرفدار یا حمایت از عقاید و افکار این امام زمانی‌‌ها مثل احمقی نژاد که مثلا این‌ها کار و تلاش مردمی میکنه نه این‌ها تمام عوام فریبی است و سؤ استفده از احساسات پاک مردم است این متد و روش همه قدرتمندان فاشیستی بود و متاسفانه خواهد ماند از هیتلر تا صدام تا احمقی نژاد بیمار شاید جسمی‌ نه ولی‌ عقلی و روحی. چاوس یکی‌ از از نظر فکری کثیفترین و ضدّ انسان‌ترین‌ها مثل دوست صمیمی‌ و عاشق معشوقش احمقی نژاد می‌باشد هر چند نباید به بیمار شدن یا فوت کسی‌ خوشحالی‌ کرد ولی‌ امسال این جانوران باید بداند جهنم و انتقام در همین دنیا است احمقی نژاد میفهم منظر چی‌ است خون نداها عسگر اولادی‌ها و و دیگر عزیزان راه آزادی. زنده با د ایرانی‌ آزاد اندیش پاینده با د ایران عزیزمان. استرالیا.
شنبه 25 تیر 1390

neda2oo7 - ایران - شیراز
آخی ! چرا کوبا؟ خب دست حاج فیدل رو هم میگرفت با شلوار ورزشی تشریف بیارن بیت عظما. همگی دور هم بشینن بلکه بتونن سرطان فکر و روحشون رو درمان کنند. چاوز که مثل کفتار کیسه گدایی دستشه و به همه کشورها سر زده و هر کشور به فراخور حالش مقداری پول بهش داده بعضی کشورا یکی دوتا زن هم انداختن تو کیسه ش. محمود خودمون هم نشوندش پای سفره افطار. میگن هر 5 ثانیه یکبار سر و صورت چاوز رو میبوسیده.
شنبه 25 تیر 1390

amirkabir - استرالیا - سیدنی
بالاخره پولهای نفت ملت ایران رو که با مموتی کشیدی بالا باید حالا تاوانشو بدی .نوبت مموتی هم میرسه..
شنبه 25 تیر 1390

tanhaee - ایران - اصفهان
امیدوارم خبر مرگش بیاد
شنبه 25 تیر 1390

h.k - دانمارک - اودا
m. r استرالیا.هموطن عزیز.کدام,عسگراولادی,,منظورشماست?اگرچه سفراخرچاورز راازخدامیطلبیم.ولی خامنه ایی هم امیدواریم باخودش ببرد.اماعسگراولادی,,حبیب الله,,راماداریم.که ازان مارمولکهاست.
شنبه 25 تیر 1390

dara20 - ایران - تهران
عاقبت حمایت از رژیم سفاک اسلامی و غارت اموال ملی دیگران همین سرطانی است که به جان دریوزه ای فاسد الدنگی تن لش و دیکتاتوری وقیح نظیر چاوز افتاده است بی شک چلاقعلیخان رهبر مفتضح استفراق اسلامی نیز اگر به دست مردم کشته نشود با سرطان به درک واصل خواهد شد.پیشاپیش مرگ چاوز الدنگ را به همه ایرانیان تبریک عرض می کنم و منتظر خبر مرگ قریب الوقوع گدا علی هستیم.
یکشنبه 26 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.