تکذیب احتمال رفع ممنوعیت از فیس بوک در ایران

تکذیب احتمال رفع ممنوعیت از فیس بوک در ایران

هفته پیش تورج کاظمی، معاون مبارزه با جرایم "پلیس فتا" خبر از احتمال رفع فیلتر شدن فیس بوک داده بود

عبد‌الصمد خرم‌آبادی "دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه" و مشاور قضایی دادستان کل کشور گفت که تصمیمی برای رفع فیلترینگ سایت فیس بوک اتخاذ نشده و این موضوع حتی در دستور کار نیز قرار ندارد.

آقای خرم‌آبادی شنبه ۱۸ تیر (۹ ژوئیه) در مصاحبه با خبرگزاری فارس، با رد "اظهارنظرهایی که طی روز‌های اخیر در رابطه با امکان رفع فیلتر فیس‌ بوک شده" تاکید کرد: "هیچ یک از نهادهای عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نمی‌توانند به تنهایی در مورد فیلتر یا رفع فیلتر شدن سایتی، تصمیمی اتخاذ کنند."

تصمیم برای فیلتر کردن یا رفع فیلتر از سایت ها در ایران، توسط "کمیته تعیین مصادیق" صورت می گیرد که نمایندگان قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد، نیروی انتظامی و سازمان صدا و سیما از جمله اعضای آن هستند.

سایت های "دشمن نظام"

عبد‌الصمد خرم‌آبادی، که مشاورت قضایی دادستانی کل کشور را نیز بر عهده دارد، در مصاحبه جدید خود تاکید کرده است که "اگر کسی اعلام کرده باشد که اقدامات کاربران فیس بوک جرم محسوب نمی‌شود قطعا سخن صحیحی نگفته است".

آقای خرم آبادی با ذکر اینکه "جرم بودن یا نبودن استفاده از فیس بوک بستگی به اقداماتی دارد که کاربران در فیس بوک انجام می‌دهند"، انتشار مطالب علیه "اخلاق، عفت عمومی، مقدسات اسلامی و امنیت و آسایش جامعه"را جرم دانسته است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، در بخش دیگری از گفته هایش به "همه مسئولان" توصیه کرده که "از اظهارنظر‌هایی که موجب تشویق جوانان در مراجعه به سایت‌هایی که دشمنی آنها با نظام آشکار است [می شود] پرهیز کنند".

شبکه اجتماعی فیس بوک، مدت کوتاهی بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم فیلتر شده و جز در مقاطعی کوتاه، دسترسی به آن در ایران تنها از طریق "فیلترشکن" ممکن بوده است.

این سایت قبل از انتخابات نیز دو بار به طور موقت فیلتر و دوباره رفع فیلتر شده بود.

مسئولان امنیتی ایران، مخالفان حکومت را به استفاده از شبکه های اجتماعی چون فیس بوک برای هماهنگ کردن تظاهرات خیابانی و اعتراضات عمومی متهم می کنند.

siamaktg - ایران - تهران
وای خارج نشین ها نمیدونید چقدر زور داره آدم واسه خبر خوندن و فیس بوک رفتن پول بده بابت وی پی ان!!!. معلوم نیست این شرکت های وی پی ان چجوری اجازه فعالیت دارن!!!
یکشنبه 19 تیر 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
بالاخره تا کی این خیمه شب بازی ادامه دارد .خدا عالم است .از وقتی که چمپولی هپلو هپو سر کار امده این بازی ادامه داشته ودارد .یکی میگوید اره .یکی مگوید نه .معلوم نیست اره است یا نه .خدایا شیاطین را از ما دور بگردان وبفرست انحای که ارزو یش را دارند .امین .بلند بگو ..
یکشنبه 19 تیر 1390

rojina9000 - ایران - تبریز
به قول مموتی : آنقدر فیلتر کنن تا فیلتر دانشون پاره بشه. نه اینکه فیلتر کردن و کسی نمی تونه بره تو فیس بوک . هر کی بخواد بره فیس بوک مثل آب خوردنه ...
یکشنبه 19 تیر 1390

purelove_31 - ایران - مشهد
siamaktg - ایران - تهران. اینا فیلتر میکنن که وی پی ان هاشون فروش بره عزیز. اینم سیاستشونه
یکشنبه 19 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
ترسیدن نظام حاکم از اینترنت, فیس بوک, و امثالهم دلیل بر نیرنگ و دروغ و روراست نبودن با مردم میباشد. والا از چه حراس دارید اگر ملت دسترسی به مطبوعات ازاد و بین المللی داشته باشند. این هم نشانگر حماقت این ظالمان است که اینچنین علنی خودشون رو لو میدن, اونهایی هم که نمیدونن اگاه میشن که اینها ریگی در کفششونه.
یکشنبه 19 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.