درگیری مرزی بین نیروهای ایران و جمهوری آذربایجان

درگیری مرزی بین نیروهای ایران و جمهوری آذربایجان

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران از درگیری محدود نیروهای مرزی جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان، خبر داده و می‌گوید: احتمالا یکی از مرزبانان آذربایجان در این درگیری کشته شده است.
در حالی که معاون امنیتی وزارت کشور ایران علت درگیری را «بی توجهی» ماموران گارد مرزی  جمهوری آذربایجان به دستور ایست نیروهای ایرانی اعلام کرده است، مرزبانی جمهوری  آذربایجانمی‌گوید، افراد مسلحی که می‌کوشیدند از مرز ایران به داخل آذربایجان نفوذ کنند، به سوی نیروهای گارد مرزی این کشور تیراندازی کرده‌اند.در همین زمینه، علی عبداللهی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، ،علت وقوع این حادثه را «ورود غیرقانونی و بی‌توجهی نیروهای آذری به دستور ایست مرزبانان جمهوری اسلامی ایران» بیان کرده است.از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرزبانی جمهوری  آذربایجان روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرده است که یکی از نیروهای مرزبانی این کشور در جریان تیراندازی «افراد مسلحی» که قصد داشتند  از ایران «وارد آذربایجان شوند»، کشته شده است.  بیانیه مرزبانی جمهوری  آذربایجان اضافه کرده است: این درگیری در نقطه مرزی «یاردیملی» در جنوب آذربایجان و در روز یکشنبه روی داده است.مرزبانی جمهوری  آذربایجان همچنین می‌گوید: این افراد مسلح پس از درگیری به داخل مرز ایران گریخته‌اند.با این حال، علی عبداللهی  گفته است پس از وقوع درگیری در نقطه مرزی، «در تماس‌ها و ملاقات‌هایی که بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان انجام شد، موضوع از سوی مسئولان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و هم اینک نیز این موضوع از مجاری دیپلماتیک دو کشور در حال پیگیری است.»بررسی حادثه در کمیته مشترکدرهمین حال، رامین مهمانپرست، سخنگوی ورزات امور خارجه ایران می‌گوید، مراجع ذیربط در کمیته مرزبانی مشترک تهران - باکو در حال بررسی دلیل حادثه رخ داده در منطقه مرزی دو کشور هستند.رامین مهمانپرست همچنین  با اشاره به سفرها و دیدارهای مختلف مقام‌های دو کشور از جمله سفر چند روز اخیر رییس مجلس شورای اسلامی به جمهوری آذربایجان گفته است: «سفرهای مسئولین دو کشور تاییدکننده روابط خوب تهران - باکو است ، همچنان که سفر لاریجانی به جمهوری آذربایجان سفر موفق و پرباری بود.»علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، روز پنجشنبه هفته گذشته  به باکو ، پایتخت جمهوری آذربایجان، سفر کرد و با مقام های این کشور دیدار کرد.گسترش همکاری‌های پارلمانی، اقتصادی و همچنین تبادل نظر درباره موضوعات دو جانبه از جمله مسایل حقوقی دریای خزر از موارد گفت وگو با مقامهای جمهوری آذربایجان  از محورهای مذاکرات علی لاریجانی با مقام های آذربایجان بود.
ghafas - ایران - مشهد
چه بهتر این دزدهای سرگردنه آذری یکی شان کم شود امیدوارم صابونشان به تن هیچ تنابنده ای نخورد...وای وای وای همه دزدند..چقدر ماشین ما را به بهانه سرعت 40 به بلال گرفتند و تا 50 منات تلکه نکردند ولمان هم نکردند .خدا به دور از جاده هایشان ..خاک عالم بر سرشان کنند حتی دوردست ترین کوره راههای ایران هم جاده سنگلاخی ندارند که اینها جاده ترانزیتشان این است.خبر مرگشان نفت دارند
سه‌شنبه 14 تیر 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
بابا تحریم بهترین راه است .نه بخرید ونه بفروشید .دولت تروریست ومنطقه شلوغ کن .یعنی چمپولی هپلو وهپو . مگر خود محمد با حرام کردن شراب وگوشت خوک نمیخواست یهودیها ومسیحیان را وادار به اطاعت کند با خود اینها همین کار را بکنید .از ما گفتن .ملت بیچاره چه تحریم باشد وچه نباشد در رنج وعذاب هست .فرقی برایش نمیکند ...
سه‌شنبه 14 تیر 1390

Davidoff - اوکراین - خارکوف
یکبار برای یک ماموریت کاری سفری سه روزه با آذربایجان (باکو) داشتم! قسم خوردم تا آخر عمرم دیگه اونجا نروم! از همون لحظه ورود در فرودگاه بگیر تا لحظه خروج از کشور فقط رشوه و دزدی! مامور کنترل رودگاه کیف دستی منو برداشت که چک بکنه بعد بهم گفت اگر 20 دلار ندی کیف را بهت بر نمی گردونم!!! من هم از اون پر رو تر ندادم و خواستم با رئیس فرودگاه صحبت کنم! خلاصه 40 دقیقه تگه داشتند و بعد گفتند رئیس برای امثال شما وقت نداره و کیف را پس دادند! این فقط یک نمونه کوچیک بود! هر صد متر پلیس نگه میداشت پول می خواست! نسبت به هم و به خارجی ها بینهایت بی ادب هستند! خدا بخیر کنه
سه‌شنبه 14 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
باز این کشورک جعلی شلوغ کرد سرزمین اران باید به ایران برگردد
سه‌شنبه 14 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
پس یکباره بگویید دزد سر گردنه هستند. میدانستم بدبخت و ندار هستند و دستشان دراز و زنهایشان خرج خانواده را در میاورند، اما کلاشی و مفتخوری را نمیدانستم. تازه یک نفتکی هم دارند. برای توجه یک مشت جدایی خواه پیزوری!
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
Davidoff - اوکراین- خارکوف - دوست المانی من مهندس زیمنس است سه ماه ماموریت رفت انجا گفت اولا که خیلی بی فرهنگ تشریف دارند و رشوه خواری دزدی قتل و فحشا بیداد میکنه گفت اگر از زیمنس بیرونم کنند بهتر است تا دوباره انجا بروم.
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
قبل از شروع جنگ کشورمان با عراق هم ابتدا اینگونه اتفاقات از طرف عراقیان اتفاق میافتاد،اول درگیریهای کوچک مرزی و بعد هم یورش یکباره صدام،امیدوارم که این درگیری کوچک بین مرزبانان همیشه هوشیار کشورمان فقط یک سوُ تفاهم باشد و تکرار نشود.
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
ریشه بزهکاری و دزدی و خصلتهای کثیف ارانی ها بخاطر 150سال مجاورت و در هم شدن با فرهنگ روسها است.این بیچاره ها زمانی مثل اذری های خودمان بودند.شرف و غیرت و صفا و انسانیت داشتند.من برخوردهایی با داغستانی ها و چچن ها و گرجی ها داشته ام .ادمهایی کثیفتر و جانی تر از اینها وجود ندارد.کشورهای اروپایی که این جانوران را پذیرفته اند شاهد جنایت و دزدی بیسابقه ای هستند.حتی از دوستان ارمنی ایرانی شنیدم که دل خوشی از ارمنیان ارمنستان ندارند واینها چند ایرانی ارمنی را بخاطر چند صد دلار کشته اند.جان کلام اینکه باز هم به ایران با هر زبان و لهجه و عقیده ولی ایرانی. درد و بلای همه ایرانی های میهن پرست توی سر نوکران تجزیه طلب
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

Davidoff - اوکراین - خارکوف
فریدون شیرازی - ایران - شیراز - این گفته شما اصلا صحیح نیست! دزدی بی ناموسی و بی غیریتی و نامردی و جنایت و غیره که در ایران وجود دارد به هیچ عنوان بر گردن کشور دیگر (منجمله روس) نیست! چرا اشتباهات و کثافت کاری های خورمان را بر گردن کس دیگر می اندازیم؟ تمامی این مشکلات فقط و فقط بخاطر اسلام است! چرا وقتی من به ارمنستان که یک کشور مسیحی است رفتم به هیچ مشکلی بر نخوردم؟ چرا در اوکراین که 10 سال زندگی می کنم کسی بهم نگفته بالای چشمت ابروست و مردمی خونگرم و خوب دارند!؟چرا بعد از سه سال زندگی در سنت پیترزبورگ دلم نمی خواست از اونجا خارج بشم؟ ولی در آذربایجان و داغستان و چچن مسلمان نشین حتی جرات گردش در خیابان را نداشتم!؟ فنلاند و استونی و لاتویا و لتونی (که همگی سالها مستعمره روس بودند) و نروژ همسایه روسها هستند! چرا اونها اینطور نشدند؟ دوست من! اینها سفسطه است! بهانه ای بنام روس دیگر وجود ندارد! بیائید خودمان را درست کنیم!
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

ساعت 12 - ایران - تهران
(Davidoff - اوکراین - خارکوف :بهانه ای بنام روس دیگر وجود ندارد! بیائید) بهانه ای بنام روس وجود ندارد ، مهمترین موفقیت دشمن زمانی اتفاق می افتد که فکر کنی دشمن وجود ندارد و در خواب خرگوشی باشی ، بعد می بینی دشمن گوش تا گوش سرت را بریده! یا شاید آنقدر با روسها بوده ای که روس شده ای و می خواهی ایرانی ها را خام و خواب کنی که روسها با ایرانیها کار ندارند و بهانه ای بنام روس دیگر وجود ندارد!!! اگر فردا ایران دست روی آران یا ارمنستان و .. (سرزمینهای جدا شده توسط روسها) بگذارد آنوقت می بینی روسها وجود دارند یا نه؟
جمعه 17 تیر 1390

Davidoff - اوکراین - خارکوف
ساعت 12 - ایران - تهران - با شمایی که تفاوت بین بهانه و دشمن را نمی دانید صحبتی ندارم! من روس نشده ام! ایرانی هستم و کشورم هم دوست دارم! ولی آنقدر شعور دارم که تفاوت بین بهانه های بیجا را با دشمن بفهمم! روسها نه دوست ما هستند و نه دشمن ما! همانطور که هیچ کشوری نه دوست ما است و نه دشمن ما! این خود ما هستین که برای خود دشمن تراشی می کنیم! هر کشوری (منجمله روسیه) فقط و فقط به فکر منافع کشور خود است و یک سیاست صحیح است که می تواند روابط مسالمت آمیز با هر کشوری را بوجود بیاورد! سیاستی که ما نداریم! پاسخ شما بنده را به یاد گفته های دکتر روازاده انداخت!
شنبه 18 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.