از مصلای صدها میلیارد تومانی تهران تا مسجد شیخ زاید ابوظبی

از مصلای صدها میلیارد تومانی تهران تا مسجد شیخ زاید ابوظبی ؛

مقایسه ای که ای کاش وجود نداشت!

عصرایران ؛ جعفر محمدی - خبری که چند روز پیش بر روی خروجی خبرگزاری ها رفت و کمتر کسی بدان توجه کرد این بود:

"معاون وزیر مسکن وشهرسازی با اشاره اعتبارات مورد نیاز پروژه مصلای تهران اعلام کرد: برای تکمیل فاز اول نیاز به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و و برای فاز دوم هم احتمالا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار باید تامین شود. وی افزود:در ۵ سال گذشته که این پروژه در اختیار وزارت مسکن است 170 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آن جذب شده است."بدین ترتیب مصلای تهران که کار آن با دستور امام راحل(ره) در 23 آبان 67 آغاز شده ، برغم  گذشت 23 سال ، هنوز بنایی نیمه کاره و منتظر بودجه های کلان صدها میلیارد تومانی است!در این باره نکاتی چند قابل ذکر است:1 - کار احداث مصلای تهران ، از سال 67 آغاز شد و هنوز ادامه دارد! این در حالی است که 9 سال بعد از آغاز کار احداث مصلای تهران ، در سال 1376 کلنگ احداث مسجد "شیخ زاید" در پایتخت امارات متحده عربی بر زمین زده شد و در سال 1386 افتتاح شد.این مسجد بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ جهان است و به حدی بزرگ و شکوهمند و زیباست که یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار می‌آید و حتی گردشگران غیرمسلمان نیز از آن - که بعضاً یکی از عجایب هفتگانه جدید عالم توصیف شده است - بازدید می کنند. وسیع ترین صحن در میان مساجد جهان ، بزرگترین قبه در جهان ، بزرگترین فرش دستبافت جهان(بافته شده توسط ایرانی ها) ، بزرگترین لوستر جهان و برترین نورپردازی سال 2009 جهان از جمله ویژگی های خاص این مسجد است.


واقعاً شرم آور است که کشور کوچک امارات که هرگز به اندازه ما ادعای مسلمانی هم ندارد ، ظرف 10 سال ، سومین مسجد بزرگ جهان (بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی"ص") را با ویژگی هایی کاملاً منحصر به فرد  بسازد و ما بعد از 23 سال ، هنوز بشنویم که مسوولانمان بگویند 850 میلیاد تومان می خواهیم تا ظرف 5 سال آینده مصلی را تمام کنیم و خدا می داند که در پایان سال پنجم ، چقدر پول خواهند خواست و پایان کار را به چه زمانی حواله خواهند داد؟!


توجه کنید که  تکنولوژی و مصالح به کار رفته در ساخت مصلای تهران ، هیچ کدام مشمول تحریم ها نیستند تا بتوان گناه را به گردن این موضوع انداخت!بودجه هم که کم اختصاص نداده اند و آن طور که معاون وزیر مسکن گفته ، فقط در 5 سال اخیر ، 170 میلیارد تومان بودجه جذب این پروژه شده است و خدا می داند در 18 سال قبل از آن ، چقدر بودجه بدان اختصاص یافته است.تنها مساله ای که می ماند ، عامل مدیریتی است که تفاوت مدیریت اماراتی با ایرانی را مشخص می کند و چه تلخ است ، مقایسه این دو مدیریت و نتیجه اش!2 - صحبت از هزینه ساخت شد ، بد نیست نگاهی هم به هزینه تمام شده مسجد شیخ زاید ابوظبی بیندازیم. این مسجد عظیم ، با مساحت412 هزار متر مربع ، به ارزش پولی امروز ، 700 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است اما مصلای امام تهران ، با حدود 600 هزار متر مربع مساحت ، فقط برای 5 سال آینده اش 850 میلیارد تومان دیگر می خواهد و این ، جدای از صدها میلیارد تومانی است که تا کنون برای این پروژه هزینه شده است.


نکته قابل توجه این جاست که در ساخت مسجد شیخ زاید ، دهها شرکت بین المللی با هزینه های بالا کار کرده اند ولی در ساخت مصلای تهران ، حتی از سربازانی که به طور موظف خدمت می کنند ، در همه رده ها از کارگری تا مهندسی استفاده شده است که قاعدتاً باید هزینه ها بسیار پایین تر می بود!3 - قرار بود مصلای تهران ، به حدی ساده ساخته شود که یادآور مساجد صدر اسلام باشد. این دستوری بود که امام راحل (ره)در نامه خود برای ساخت مصلی بدان تصریح کرده بودند؛ بخوانید: "ضمناً سادگى مصلا باید یادآور سادگى محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد. و شدیداً از زرق و برق ساختمانهاى مساجد اسلام امریکایى جلوگیرى شود." (صحیفه امام، ج‏21، ص 188)حال باید پرسید آیا واقعاً سادگی صدر اسلام در این مصلای چند صد میلیارد تومانی رعایت شده است و آیا وقتی کسی وارد شبستان این مصلی می شود ، واقعاً به یاد مسجد النبی(ص)صدر اسلام می افتد؟جالب اینجاست که چندی پیش یکی از مسوولان احداث مصلی مدعی شده بود که این محل در نهایت سادگی احداث می شود و کسی هم نپرسید که اگر ساخت این بنای ساده(!)  بیش از هزار میلیارد تومان هزینه دارد و دهها سال زمان می برد ، اگر می خواستید ساده نسازید ، چند قرن زمان و چند هزار میلیارد تومان پول می خواستید؟این چه مصلای ساده ای است که از مسجد پر زرق و برق شیخ زاید ابوظبی هم بیشتر خرجش شده است و هنوز که هنوز است ، کار ساختش ادامه دارد؟!4 - گذشته از همه این ها ، شبستان مصلی که آماده پذیرش نمازگزاران است ، چرا به روی نمازگزاران باز نمی شود و مسوولان مدام آن را غرفه بندی می کنند و بسان یک شرکت تجاری ، به نمایشگاه های مختلف اجاره می دهند و پول می گیرند؟ از کتاب گرفته تا نرم افزار و از مطبوعات گرفته تا لباس و ماهی و میگو! ؛ "اگر می خواستید نمایشگاه بسازید چرا نامش را مصلی گذاشته اید؟!"


این در حالی است که نمازگزاران ، هر جمعه در محوطه باز دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن در سرمای زمستان و گرمای تابستان ، نماز بپا می دارند و علاوه بر این که خود در رنج هستند ، ناگزیر هر هفته محدودیت های ترافیکی هم در آن محدوده اجرا می شود.سخن در باب مصلای تهران فراوان است اما مطلب را به این جمله ختم می کنیم که مصلای ناتمام تهران در آن هم در مرکز شهر ، به نمادی از بی کفایتی مسوولانی تبدیل شده است که حتی ساختن یک مسجد را هم دهها سال طول می دهند!

محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
چاپیدن=فقط درایران!
شنبه 28 خرداد 1390

faramarz65 - ایران - تهران
دلتون خوش نکنید تا چند دهه دیگه هم کامل نمیشه . برای چی باید نون خودشون رو اجر کنند . می دونید چقدر تا حالا توی این پروژه خوردن ؟؟
شنبه 28 خرداد 1390

behnam2009 - انگلستان - لندن
بخور بخور جزئی از پروژه های جمهوری اسلامیست. از آخوند هم دزد تر که خودشه.
شنبه 28 خرداد 1390

pesare_ironi69 - ایران - ایران
امروز که از دانشگاه میومدم تو خیابون به طول 500 متری تا میدون اصلی شهر 7 تا مسجد داشت و هر 5 متر یک صندوق صدقات کل شهرهای ایران داره میشه مسجد و بنگاه خیریه
شنبه 28 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
گور بابای هر دو ساختمان/ دیوانگان!! در جهانی که روزی هزاران نفر از گرسنگی جان می سپارند مسابقه ی حماقت گذاشته اند برای مراکز عفونت فکری به جای کتابخانه و یا ریشه کن کردن فقر/ حال در غرب کمی عقلها به سر جایش برگشته و اکثر کلیساهای با شکوه مربوط به قرون گذشته است در کشورهای کوفتی اسلامی بر عکس!!!!!!!در جنوب ایران در ان گرمای وحشتناک در قسمتی از دهات مدارس در اتوبوسهای اسقاط یا در بیابان انوقت مصلی.بخورد به مغز اکبند اسلامیتان که هر احساس مثبتی در ان ذوب شده/خلایق هر چه لایق
شنبه 28 خرداد 1390

ahmad qtr - قطر - دوحه
ماله ایران که بت خانه شیعیان امام برست است
شنبه 28 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
کاربرهای مذهبی محترم سایت لطفا نظرتان را بنویسید که چطور به این اسراف و بزرگپردازی این نظام اسلامی مینگرید ?! اگر جوابم را ندهید, باید اینطور نتیجه بگیرم که شماها با هر " تصمیم " سیاسی / اقتصادی ج. اسلامی راضی هستید از کهریزک گرفته تا این ولخرجی گزاف و بیهوده ! شاد و جوابگوی باوجدانی باشیم ! ولی برای ساختن پل در روستا و برای ان مادر پولی نیست که مجبور باشد فرزند مریضش را با فرغون حمل و نقل کند !
شنبه 28 خرداد 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
با دیدن عکس سوم از بالا یاد یکی از رواقهای حرم امام رضا افتادم . وقتی میری توش و یه گوشه میشینی یه حال عجیبی پیدا میکنی . قربونش برم
شنبه 28 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
دولتی ها و اوباشان رژیم کی رو میخواید با مصلا سازی گول بزنید خدا ویا فرنگی ها رو که هیچکدام از این دو نه شماها و دین اسلامی قصابی رو قبول نداشته و ندارند و نخواهند داشت !! ....میلیاردها پول رو صرف کردن که یه جائی درست کنن که "مسلم ان" ها اونجا بتونند اون ذات و هیکل بی مصرفشون رو به صورت فرضی و خیالی به التهاب بندازن ..اگر این یه مصلاست اگر تمام ایران هم مصلا بشود خدا اصلا بخودش زحمت نگاه کردن به این جماعت متقلب و منفور و حشی و قاتل که خودشون رو هم بصورت خیالی و کذائی بنده او میدانند نمی ده !! میلیاردها پول یا مفت و دور ریخته رو اگر صرف شیرین کردن آب خلیج فارس و استفاده از انرژی خورشید میکردند بمراتب ثوابش بیشتر از مصلا بود !! ای زلزله کجائی...بیا دیگه !!
شنبه 28 خرداد 1390

love-iran - ایران - چابهار
بابا خودتون دارید میگید اون پروژه رو خارجی ها ساختن این رو اخوندهای ما خانه از بست خراب هست خواجه به فکر نقش ایوان هست بابا پول پول پول بخور بخوره اگه به اینها باشه ملیون سال هم طول اش میدن که هیچ بودجه 100 تا چاه نفت هم میزارن واسش ای بابا دلتون خوشه ها حجاب رو بچسب روسری ها داره کوتاه میشه اینها به درک
شنبه 28 خرداد 1390

Shamamai - ایران - کوردستان
سلام به همگی ،تازه عضو شدم و امیدوارم ارتباط دوستانه و سازنده ای با هم داشته باشیم
شنبه 28 خرداد 1390

Shamamai - ایران - کوردستان
با اون همه پول میشه خیلی کارهای دیگر در عرصه خدمات،آموزش،بهداشت،...انجام داد
شنبه 28 خرداد 1390

(_JuSt MujiZ_) - پاکستان - لاهور
واقعا زیبا ساختن.
شنبه 28 خرداد 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
تا نیمه کاره هست میتوانند تقاضای پول کنند. اگر تکمیلش کنند راه چپاول و دزدی خودشان را میبندند این سران نظام اسـ....
شنبه 28 خرداد 1390

ernest petrosian - روسیه - موسکو
اگر در جهان به جای مسجد و کلیسا و.. خانه برای بی خانمانان ساخته می شد فکر می کنم تا حدودی فقر ریشه کن می شد
شنبه 28 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
در آینده میشه برای اجرای کنسرت و دیسکو ازش استفاده کرد. جای خوبی هم هست. مرکز تهران!!! اولین جشن رو هم میشه بعد از سرنگونی حکومت توش برگزار کرد. به امید آنروز
شنبه 28 خرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
مردم به نون شب محتاجند, مستراح هزار میلیارد تومانی چه مشکلی رو قراره حل کنه? این هم چیزیست شبیه کلیساهای دین عیسی مسیح که واتیکان با نهادن نام بنای مقدس "کلیسا" اجازه سوال و توصیه و انتقاد رو از همه صلب میکنه . ای اون خدا و مسیح ومحمد و...و...و کمرتون رو بزنه که جیبهای اشخاص متوصل به اینها ته نداره و با این کذب کذائی که به محض اینکه برای کسی سوال پیش بیاید که این بودجه های فانتزی و سرمایه های کلان مردمی به کجا میرود با یک برچسب شکاک و عدم ایمان به خدا چنان چوبی در استین شخص مذبور میکنند که تا قیامت فراموشش نشود. رزلترین و اشرارترین مافیا , مافیاهای مذهبی در دنیا هستند , که خود خدا در برابر اونها به زانو در میاد. بخشکه اون تخم و ریشه تون که از بیرحمترانید.
شنبه 28 خرداد 1390

love-iran - ایران - چابهار
khosh bavar - ایران - یزد. من مذهبی نیستم از نظر قبلیم هم میتونی بفهمی اما ساختن این مکان ها چه ربطی به کسی هایی که مذهبی هستن داره خب یک عده این رو دارن میسازن که توش کلی بخورن چه ربطی به مردم مذهبی داره یعنی هر کی مذهبی هست با ساخت این موافقه مثلا یک کارگر مذهبی مخالفه چیکار کنه بره بگه نسازین بابا اینها واسه خر کردن مردم هست ربطی به مذهب و غیره مذهب نداره به هر حال کاره خوبی هست بزار بسازن یک 50 سال دیگه میشه موزه اخوند شناسی همه میرن با انواع اخوند اشنا میشن اخوند بزرگ کوچک اخوند دایناسوری ( جنتی ) اخوند بمب خوشه ایی ( الم الهدی) اخوند بزرگ ( خامنه ایی) اما خب مذهبی ها رو هم توهین نکن تاحالا کی دیدی یک ادم با شعور به کسی توهین کنه خوب نیست من خودم به همه ادیان احترام میزارم حتی بودایی گاو پرستیش چون باعث احترام به خودت و بقیه میشی موفق باشی
شنبه 28 خرداد 1390

مهران خان - ایران - تهران
عیب نداره ! اینا که گورشون رو گم کردن ، تبدیلش می کنیم به تالار موسیقی و آمفی تاتر!
شنبه 28 خرداد 1390

DADA_ST - هلند - آمستردام
کاخ یا مسجد ؟ تفریح گاه یا محل عبادت ؟ مکانی برای سیاهت یا سرو و سلوک ، کدام منظور سازنده بوده ؟ آیا در این ۲ بنا جایی‌ هم برای فقرا و نیاز مندان هست ؟ حال چرا با این همه ثروت باید فقیری باشد که به فکر جایش در کنار این بنا‌ها باشیم ؟ سخت این گونه بنا‌ها در کجای کدام کتاب آسمانی نوشته شده ؟ هااااییییی مذهبیون یکیتون یک آیه از یک کتاب آسمانی برای من بیاورد که در آن نوشته شده باشد مکان عبادت مؤمنین باید پر زرق و برق باشد . تا من هم به مذهب شما ایمان بیاورم . اگر نه من در مذهب خویش خواهم ماند .
شنبه 28 خرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
همینم واسه مسلمونا زباده اینا باید تو کپر برن نماز بخونن با اون بوی گند پاشون
شنبه 28 خرداد 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
khosh bavar - ایران - یزد- به نظر من تا اونجایی که این مکانهای مذهبی کمک مردم باشه یعنی مردم از پول خودشون واسه ساختن اینجور جاها کمک کرده باشند هیچ گونه اشکالی نداره که خیلی از مکانهای مذهبی ما همینطوره . مثلا همین حرم امام رضا هم مردم و هم خیرین کمک میکنند هم خود حرم با فروش قبر جا در حرم پول به دست میاره مثلا یه قبر جا داره 10 میلیون ، یکی داره 30 میلیون که البته همون پولدارها این جور قبر جاها رو میخرند و به نظر بنده مهم اعمال انسانهاست و اینکه کجا دفن بشه نمیتونه ملاک باشه ولی خب یه عده هم عشقشون همینه که تو حرم امام رضا دفن بشن . بنده دوستانی خادم در همین حرم امام رضا دارم که گفته من رو تایید کردند . خلاصه تا اونجا که مردم از جیبشون میدن هیج مشکلی نمیبینم و مردم شیعه ایران از این پولها تا دلت بخواد میدن و حتی واسه گسترش حرم امامان شیعیان در عراق هم ایرانیهای شیعه کمک میکنند . البته ناگفته نماند که چندین بار همین نیروهای آمریکایی حرم امامان رو در عراق تخریب کردند و باز هم طی چندین سال ، واسه بازسازی اونها کمک جمع شده و دوباره مرمت شده .
شنبه 28 خرداد 1390

man-malaysia - مالزی - کوالالامپور
این دزدهای سپاهی و بسیجی و اخوند غیر از چاپیدن مردم بیگناه و رواج مرده پرستی و خرافات کاری دیگری ندارند. به امید روزی که مردم عزیز ایران به دلخواه خود حقیقت را بشناسند
شنبه 28 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
با حداقل 750 میلیارد تومن میشه واسه 75000 دختر جهیزیه خرید تا ازدواج کنند و دیگه هیچ دختری بخاطر اینکه جهیزیه نداره ازدواج کردن رو عقب نندازه. مثلا این مصلا رو هم که بسازید مثلا چه استفاده ای میکنید؟ چهارتا جوجه بسیجی میرن داخلش جنگولک می اندازن...
شنبه 28 خرداد 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
موجودات دروغگوی اسلامی، چه عرب چه ایرانی، پولهای نفت و گاز را چاپیده و خرج ساختن آرامگاه و زیارت خانه و نمازخانه و ....میکنند، در حالیکه مردم کشورهای خود یا دیگر کشورهای مسلمان عرب در بدبختی و نداری بسر میبرند. اگر خیلی به خدا باور داشته و دیندار هستید، این پولها را صرف مسلمانهای بدبختی بکنید که شمارشان هم سدها میلیون نفر و از بدبخت ترین مردم جهان هستند. دینداری که به اندیشه مردم و همکیشانش نباشد، به درد لای جرز میخورد.
شنبه 28 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
love-iran - : همانطوریکه اقرار کردید, مذهبی نیستید که باور کردنش برایم سخت است با توجه به جمع بندی نظرات قدیمی جنابعالی ! چون " طبق معمول " در این تاپیکها از کاربر مذهبی ( مجذوب سیستم ) خبری نیست که انگار غیبشان میزند, بدینجهت انها را صدا زدم ! در ضمن تو نه بلکه شما ! راستی, من تا الان نزدیک به 4 بار از شما بطور مستقیم سوال کردم که جوابی از شما ندیدم که گفتم حتما مرا محرم خود نمیدانید ولی در اینجا که منظورم شما نبودید, محبت کردید و مرا محرم خود دانستید و جوابی دادید ! شاد و عاشق ایران باشیم .
شنبه 28 خرداد 1390

hamrah-sabz - آمریکا - لوس آنجلس
با درود،. Love Iranدوست گرامی‌، من چندین بار کامنت دیگر دوستمانkhosh bavar را خواندم و هیچ توهینی در آن ندیدم.سوال به جایی کرده .همیشه گفته اند سکوت علامت رضاست.واقعاً اگر من و ما از اینگونه هزینه که صرفاً جنبه تبلیغاتی برای اونها داره ابراز ناخوشنودی و مخالفت نکنیم،یعنی‌ موافقیم.اگر خیلی‌ هم فکر کنیم در کشور ما آزادی بین وجود دارد پس حق سوال و ابراز عقیده داریم،اینطور نیست.به هر حال شاد،آزاد،منتقد و انتقاد پذیر باشیم.با احترام. آمریکا لوس آنجلس.
شنبه 28 خرداد 1390

titan - ایران - ایران
khosh bavar - ایران - یزد . منظورت کاربران مذهبیه یا کاربران طرفدار جمهوری اسلامی (مذهبی یا غیر مذهبی)
شنبه 28 خرداد 1390

Shamamai - ایران - کوردستان
Love-iran. ایران چابهار تو که این همه به آزادی اندیشه اعتقاد داری و میگی هیچ آدم باشعوری توهین نمیکنه چرا در نظرهای کلیپ پله برقی هر آنچه از نفرت فکرت درمورد کورد درمیاد مینویسی این با آنچه مینویسی مغایرت داره
شنبه 28 خرداد 1390

nimamkh - امارات - دبی
احسنت به توان و هوش اماراتى ها.امارات زنده باد
شنبه 28 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
بیگلی بیگلی عزیز, عجب داستانی تعریف کردی که برایم بسیار باور نکردنیه ! فروش قبر ? و این جسد کدام شخص میباشد ?! مگر چقدر ما امامزاده ( نوادگان ) داریم, که از طریق فروش قبرشان پولدار بشوند ? تا مدرکی نیست, نباید به کسی تهمت زد که مثلا فلانی ( usa ) مقصر انفجار مقبرهها بوده ! یعنی ما نباید ادای اخوندها را در بیاوریم و بدون مدرک کسیرا محکوم بکنیم ! چرا از بیسوادی و مذهبی بودن مردم سواستفاده میکنند که انها چشم و گوش بسته چنین ولخرجها را بکنند !? ولی خدا وکیلی این با منطق جور در میاد که چنین خرجهایی از طریق صدقه ساخته میشوند !? بهر حال مرسی از همکاری و توجه شما ! راستی, شما مذهبی که نیستی ?! میدانم تعجب میکنید از سوالم, ولی چون کاربر شاداب و شوخی هستی این سوال را از شما کردم و شما هم اجازه داری, اصلا به این سوالم جواب ندهید ! شاد و پیروز باشید .
شنبه 28 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
titan - : گیلکی تی قربان ! من میخواستم " ادای " افراد سیاستمدار را در بیارم که به کسی اهانت نکنم که میبینیم با این انشای ضعیفم و این اصطلاحات پیچیده سوالم مبهم شد, پس جان کلام اینکه منظورم فقط " ساندیسخورها " بود ! حال افراد بسیار مومن مانند مسلمان ایرانی لطف کردند که چنین جوابی بمن دادند, بسیار سپاسگزارم , پس titan جان, شما هم اصلا بعنوان شخص ساکن ایران ازادید, بمن خوش باور جواب جدی بدهید ! از حمایت و همکاری دوست بسیار ارجمندم hamrah-sabz نهایت سپاس را دارم که مثل همیشه بمن کمک میکند, پس شاد و کمک هم باشیم !
شنبه 28 خرداد 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
با هزار میلیارد تومان میشه حداقل 25 هزار واحد مسکونی 60-50 متری ساخت، میشه حداقل برای 100 هزار نفر اشتغال ایجاد کرد تا زندگی حدود 400 هزار نفر تامین بشه،‌ میشه حداقل برای 200 هزار دختر جهیزیه تهیه کرد، میشه خرج درمان 500 هزار نفر رو پرداخت کرد، میشه برای 5 میلیون نفر یک ویلچر ساده خرید تا با فرغون مجبور نشن به مدرسه برن، میشه به هر نفر از 15 میلیون محصل و دانشجوی ایرانی 70 هزار تومان کتاب هدیه داد، میشه 30 میلیون نفر رو برای یک ماه سیر کرد تا از گشنگی نمیرند و .. و با تمام این‌ها این پول صرف ساختن مسجد میشه
یکشنبه 29 خرداد 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
khosh bavar - ایران - یزد- خوش باور جان تعجب نکن از قضیه فروش قبر . مادر بزرگ خدا بیامرز خودم وصیت کرده بود که از سهم ارثش خرج کنندو اون رو در حرم دفن کنند . 3 سال پیش با اینکه توی قبرهای ارزون حرم دفن شد (با توجه به نزدیکیش به ضریح و یه سری فاکتورای دیگه ) 9 میلیون تومن قبر جاش رو خریدیم . در ضمن در مورد آسیب رساندن به حرم امامان شیعه تو عراق که دیگه جای شک نیست . همون چند سال پیش که امریکا به عراق حمله کرد حتی فیلمهاش که چطور تیر و ترکشای نیروهای آمریکایی حرم رو خراب کرد هم پخش شد . در مورد مذهبی بودن هم من از اینکه رو خودم عنوان مذهبی بزارم خوشم نمیاد ، چرا که من اونی هستم که عمل میکنم نه اونی که روم اسم گذاشتند . اینی هم که اومدم به شما این مطلب رو عرض کردم فقط صرفا به دلیل این بود که شما سوالی کردی منم جوابی دادم .
یکشنبه 29 خرداد 1390

titan - ایران - ایران
khosh bavar - ایران - یزد . کدوم اصطلاحات پیچیده رو بکار بردی دوست عزیز؟؟؟؟؟؟ . من سوالم کاملا جدی بود برای مشخص کردن تفاوت بود کلام من جای هیچ شوخی نداشت. اما شما هم خوش باور خودتو اذیت نکن می تونی شوخی یا جدی جواب منو بدی
یکشنبه 29 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
بیگلی بیگلی جان, دمت گرم عزیز که خیلی با سرحالی و مهربانی جوابم را دادید که از شما سپاسگزارم . و داستان بسیار جالبی تعریف کردید ! پس تا بعد
یکشنبه 29 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
titan - : دوست گرامی, در سیاست اصطلاحات زیادی هست که در مورد ایران مثلا ما اسلامگرا , اسلامیون, مذهبی و 10 ها اصطلاح دیگر داریم که نمیدانم که معنیشان و تفاوتشان در چیست, بدینجهت از این اصطلاح ساده " مذهبی " استفاده کردم !
یکشنبه 29 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
این همه پول برای ساخت طویله
یکشنبه 29 خرداد 1390

love-iran - ایران - چابهار
Shamamai - ایران - کوردستان. دوسته خوبم من توهین نکردم فقط گفتم که این شلوارهای جالب نیست مثلا هر چیزی جایی داره اما دوستان کرد ما همه جا همین ها رو میپوشن فکر کنم اگه بنا به فضا رفتن هم باشه همین مدلی بپوشن اما من شرمنده شما هستم اگه ناراحت شدید دوم اگه اشتباه میگم ببخشید اما شما نوشتید کوردستان اما من فکر میکنم ((کردستان)) هست نه؟؟؟
یکشنبه 29 خرداد 1390

titan - ایران - ایران
khosh bavar - ایران - یزد . دوست من اینجا احتیاجی به اصطلاحات سیاسی نبود چون ربطی نداشت. اصلا استفاده از اصطلاح سیاسی در سوالتان غلط بود. مذهبیون طرفداران حکومت بهتر بود
یکشنبه 29 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
khosh bavar - ایران - یزد خوش باور جان خوشحالم که نوشته ام مورد توجه گرامیتان قرار گرفته! در ضمن عزیز من لایق لطف بی دریغ شما نیستم و خیلی آرزو دارم که بنده ی مومن خدا باشم.. آرزویتان را آرزومندم. شاد و دور هم باشیم!
یکشنبه 29 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
مسلمان ایرانی عزیز, خواهش میکنم, پس اجازه بفرماید در اینجا که فعلا جو خلوت و ارامتری دارد از شما بابت پیشگوییهای تاریخی در این تاپیک https://iranianuk.com/article.php?id=64469 در مورد منبع موثق ان سوال کنم که برایمان بنویسید که از کجا تهیه کردید ? با سپاس فراوان از همکاری شما و شاد و باهم باشیم .
دوشنبه 30 خرداد 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز مومن یعنی خرفت!یعنی ایمان به چیزهایی که با عقل جور در نمیاد!
دوشنبه 30 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
khosh bavar - ایران - یزد درود بر شما عزیز. نگفتید راجع به کدومشون منبع میخواهید ولی چشم من امشب حتما براتون منابع رو میذارم. الان با عرض پوزش با کمبود وقت مواجهم. شاد باشید
دوشنبه 30 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
khosh bavar - ایران - یزد فرهاد جان گل؛ با عرض پوزش از تاخیرم. بفرمایید این هم همانی که قول داده بودم. اگر باز هم سوالی داشتید من در خدمت هستم داداش! « خروج می کند مردی از سرزمین تازیان از ذریه ی هاشم ، مردی با سری بزرگ ، جسمی عظیم ، ساقی بلند ، بر دین جدش ، همراه با لشکری بسیار به ایران روی می آورد و زمین را آباد می کند و نیز آن را پر از عدل و داد خواهد کرد » بشارت العدین ، ص 242 -243 *** « و از ذریه ی دختر آن پیامبر که به خورشید عالم و شاه زمان ( شاه زنان ) معروف است ، مردی به حکم یزدان حکومت می کند که او آخرین خلیفه ی آن پیامبر است. حکومت او در وسط عالم یعنی مکه است . و دولت او تا روز قیامت متصل خواهد شد .. در آن هنگام تعداد بسیاری از افراد خوش نفس و انبیاء رجعت خواهند کرد...» بشارت العدین ، ص 273 . شاد باشید عزیز
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.