حذف وزیر اطلاعات از شورای پول ایران

حذف وزیر اطلاعات از شورای پول ایران

طبق مصوبه جدید دولت ایران و با ابلاغ ریاست جمهوری، وزیر اطلاعات از ادامه عضویت در شورای پول و اعتبار کنار گذاشته شده است.

هیات وزیران در جلسه ای و با استناد به ماده ۸۹ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، وزیران کار و امور اجتماعی و تعاون را به عنوان وزرای عضو شورای پول و اعتبار تعیین کرد.

در حالی که تا پیش از این حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات به عنوان یکی از اعضای منتخب دولت در شورای پول و اعتبار به عنوان عالی ترین رکن سیاستگذاری پولی ایران حضور و عضویت داشته است، هیئت وزیران در یکی از جلسات اخیر خود با سلب عضویت وزیر اطلاعات تصویب کرده است که وزیران کار و امور اجتماعی و تعاون، به عنوان وزیران عضو شورای پول و اعتبار تعیین ‌شوند.

در هفته های گذشته اختلاف بین محمود احمدی نژاد و آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، درباره ابقای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات یکی از خبرهای جنجالی در رسانه های ایران بود و بسیاری از اصولگرایان نسبت به برخورد آقای احمدی نژاد با رهبر ایران واکنش های تندی نشان دادند.

آقای احمدی نژاد در اعتراض به ابقای آقای مصلحی توسط رهبر ایران، حدود دو هفته از حضور در دفتر خود و جلسات هیأت دولت خودداری کرده بود.

بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، ترکیب اعضای شورای پول و اعتبار شامل وزیر امور اقتصادی و دارایی یا معاون وی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور یا معاون وی، دو تن از وزرا به انتخاب هیأت وزیران، وزیر بازرگانی، دو نفر کارشناس و متخصص پولی و بانکی به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تأیید ریاست جمهوری، دادستان کل کشور یا معاون وی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، رئیس اتاق تعاون و نمایندگان کمیسیونهای اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی (هر کدام یک نفر) به عنوان ناظر با انتخاب مجلس می باشد و ریاست شورا بر عهده رئیس کل بانک ‌مرکزی جمهوری‌اسلامی ‌ایران خواهد بود.

بر اساس این قانون دو وزیر به انتخاب هیات وزیران انتخاب می شوند که در یکی از جلسات اخیر هیات دولت، با سلب عضویت وزیر اطلاعات، وزرای کار و امور اجتماعی و تعاون به عنوان وزیران عضو شورای پول و اعتبار تعیین شدند.

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
مموتی دمت گرم
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

م ر - ایران - تهران
خانه به دوش - سوئد - استکهلم - چرا دمش گرم ؟ این آقا همونی بود که در اون سال یک مشت ملت را خس و خاشاک نسبت داد حالا چون این پالون رو از کول این برداشته رو کول یکی دیگه گذاشته دمت گرم داره ؟ عزیز جان اینها از خامنه گرفته تا نوچه هاشون مثل مغول تو سرمایه ایران حمله ور شدن و دارند میچاپن و این کارهای آقایون سناریوست که فکر من و تو رو گمراه کنند . هر کدامشان بنحوی ملت را میچاپند .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
این دفعه دیگه حاج علی خارتو در میاره !!
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.