نقش «تحریک جنسی» در تجاوز دسته جمعی اصفهان

نقش «تحریک جنسی» در تجاوز دسته جمعی اصفهان

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان به جای آنکه توضیح دهد، چرا شروران معروف منطقه استحفاظی ایشان که از مدتها پیش قرار بود شناسنامه دار باشند، هر هفته خود را معرفی کرده و تحت نظر باشند، در عوض چنین گستاخ بوده اند که بی واهمه وارد یک مهمانی شده، مردان را حبس کرده، لباس های زنان و دختران را دریده و آنان را مورد تجاوز قرار داده اند، چنین اظهار نظر کرده اند که اگر در این حادثه، خانم‌ها حداقل حجاب را در این باغ رعایت کرده بودند...

اظهارات فرمانده ناجی اصفهان درباره جنایت دهشتناک خمینی شهر اصفهان، موجب شد که پرسش ها و ابهاماتی درباره این حادثه و علل این توجیهات در اذهان عمومی بروز کند که به آن می پردازیم.

به گزارش «تابناک»، سرهنگ حسن کرمی راد، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان به جای آنکه توضیح دهند، چرا شروران معروف منطقه استحفاظی ایشان که از مدتها پیش قرار بود، شناسنامه دار بوده و هر هفته خود را معرفی کرده و تحت نظر باشند، در عوض چنین گستاخ بوده اند که بی واهمه وارد یک مهمانی شده، مردان را حبس کرده، لباس های زنان و دختران را دریده و آنان را مورد تجاوز قرار داده اند، چنین اظهار نظر کرده اند که «اگر در این حادثه خانم‌ها دست کم حجاب را در این باغ رعایت کرده بودند، شاید مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گرفتند».

در این خصوص نکاتی را باید یادآوری کرد:

1 ـ نقش نیروی انتظامی به ویژه پس از یک حادثه تکان دهنده ناموسی، ارایه آسیب شناسی روانشناختی و جامعه شناختی نیست، بلکه انجام اقدامات لازم برای دستگیری مجرمان و نیز بیان تمهیدات جدید نیروی انتظامی برای تکرار نشدن رخدادهای مشابه است و اینکه آیا در حادثه مزبور، نیروی انتظامی در وظایف خود کوتاهی کرده یا خیر. مهمتر اینکه سخنان مقام انتظامی پس از چنین حوادثی باید لرزه بر اندام شروران اندازد نه قربانیان.

2 ـ مطرح کردن مسأله «تحریک جنسی» به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز تجاوز، آن هم از سوی مسئولان نیروی انتظامی، کار را بسیار دشوار می کند، زیرا هر شرور به محض تحریک به خود حق می دهد، قدمی به سوی تجاوز نزدیک شود. آستانه تحریک جنسی افراد یکسان نیست. کسی ممکن است از یک گردی صورت زیبا تحریک شود. آیا در مورد خانم های چادری که تا کنون مورد تجاوز شروران قرار گفته اند، باز باید راه توجیهی برای شرور متجاوز درست کرد که چون چهره زیبا بود، جناب شرور تحریک شد و نتوانست جلوی خود را بگیرد؟ آیا تجاوز به آن بانوی روزه دار شیرازی در ماه مبارک رمضان را که به رغم التماس ها در حضور فرزند پنج ساله اش مورد تجاوز قرار گرفت، هم همین گونه توجیه می کنید؟

3 ـ این سخن جناب سرهنگ کرمی با بیانات سرهنگ جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ایشان در هشتم اردیبهشت امسال که فرمودند «زنان بدحجاب 50 درصد قربانیان جرایم آزار و اذیت را تشکیل می دهند»، چگونه سازگار است؟ وقتی 50 درصد تعرضها ربطی به حجاب ندارد، چگونه در این حادثه وحشتناک جناب سرهنگ کرمی بدون هیچ تحقیقی به جای حساب نبردن شروران از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی یکسره نحوه حجاب حاضران را از عوامل این حادثه قلمداد کرده اند؟ البته رعایت نکردن مسائل شرعی بسیار نادرست بوده و باید پرهیز شود و تذکرات در این باره باید در جای خود داده شود.

4 ـ عامل تحریک تنها در جامعه بیرونی نیست. سایت های پورنوگرافی هم عامل تحریکند، آن هم در مقیاسی بسیار بالاتر. اگر شروری پس از دیدن آن سایتها به جان کودک مردم افتاد در آنجا هم می توان با استناد به تحریک شدن شرور، جنایت او را کمرنگ کرد؟

5 ـ خیابان های کشورهای غربی به ویژه در تابستان سرتاسر تحریک است و حتی گاهی پارک ها و سواحلی وجود دارد که افراد باید به صورت کاملا عریان در آن تفریح کنند؛ اما چون ترس از قانون هست، هیچ کس جرأت حتی نگاه خیره ندارد و یا بگوید تحریک شدم و در نتیجه یک متلک به دیگری انداختم، چه رسد به اینکه بدون رضایت او را لمس کند.

6 ـ تلاش برای منحرف کردن ذهن مردم از عمق فاجعه به پوشش غلط شرکت کنندگان ـ در صورت درست بودن خبر ـ مانند این است که کسی به مناطق پر خطر دریا برود و مشغول شنا کردن باشد. در این هنگام فرد شروری برود، سر او را زیر آب نگهدارد تا خفه شود و بعد نیروی انتظامی به جای آنکه بگوید، چرا امنیت وی تأمین نشده، بگوید اگر آن فرد در منطقه پر خطر دریا شنا نمی کرد، این اتفاق برای او نمی افتاد. بله، اگر او اساسا به شمال مسافرت نمی کرد هم این اتفاق برای او نمی افتاد، ولی اینها ارتباطی با وظایف نیروی انتظامی ندارد و چه ربطی دارد به اینکه فرد شرور چنین گستاخانه عمل کند.

7 ـ نقش بدحجابی در کلید خوردن دوستی های خیابانی، تشدید نگاه های خیره و افزایش برخی متلک ها انکارناشدنی است؛ اما در حادثه ای چنین بی شرمانه و دهشتناک، دست گذاشتن بر این عامل کاملا ناموجه است. بله، اگر شروران وارد مجلس مذکور در اصفهان شده و صرفا پیشنهاد دوستی داده بودند، می توانستیم بر نقش خود قربانیان در تحریک اشرار تأکید کنیم.

بهتر است، به جای اینگونه توجیهات ـ که متأسفانه در مصاحبه سخنگوی دستگاه قضایی نیز شاهد آن بودیم ـ در درجه نخست قوه قضائیه و بعد نیروی انتظامی پاسخ دهند که چگونه عمل کرده اند که شروران حتی برای شنیع ترین اعمال جنسی آن هم به طور گروهی ـ که می دانند سریعا لو می روند ـ هیچ ترسی از آنان ندارند.

البته در پایان باید از سرهنگ کرمی تقدیر کرد که در همین مصاحبه، صراحتا و شجاعانه پرده پوشی نکرده و این آمار را اعلام کرده اند که تجاوزات به عنف در استان اصفهان در اردیبهشت ماه 113 درصد رشد داشته است.

منبع: تابناک

karaji - سوئد - گتنبرگ
تحقیر جایگاه انسان و نزول ان به پایین ترین طبقه از حیوانیت و ناتوانی از زندگی جمعی نشانه بارز حکومتی است که داعیه جهان شمولی دارد !!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
سرهنگ کرمی : کرم نریز که واقعا بی وجدانی است که بخاطر ضعف مردها که با کوچکترین بدحجابی ?! خانمها دچار تحریک و حشری بشوند و انان باید برای مریضی مردها مصیبت و زجر بکشند !
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
خودشان گا.........قبول کنید.اصفهانی هایه موز خور دیروز حالا شدن ساندیس خور و بسیج و.....دختربلند کن و..........کار خودشانه
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
از این بی ناموس سرهنگ تا ان اخوند که چنین تفسیر هائی میکنند بایدپرسید ایا اگر دزدی وارد خانه شان شود و زنان یا دختران انها در حمام باشند پس تجاوز ان دزد به انها توجیه پذیر است وتعقیب قانونی ندارد؟ ورود به حریم خصوصی افراد انهم برنامه ریزی شده و با چنین ابعادی چیزی نیست بغیر از بی عرضه گی مسئولان و باز گشت به حکومتهای خان خانی و قبیلهای. اگر ایناتفاق در جائی رخ داده بود که قانون و کمی غیرت وجود داشت مردم ان شهر را بر سر یاغیان حکومتی خراب میکردند.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

aydin_hamedan - ایران - همدان
چی بگم آقا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

behnam2009 - انگلستان - لندن
اونها وارد باغ به این قصد شده بودند پس دیگر لباس خانم ها نقشی نداشته و این فقط توجیهه. اما من تعجب می کنیم که شما هم چرندیات تابناک را بلغور می کنید.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

Reza-azad - آلمان - روستوک
این ضعف قانون و اجرا در آن هست همانطور که در نوشته بالا آمده من خودم ساکن روستوک آلمان هستم که شهری بندری و تفریحی در آلمان محسوب میشه و در نقاطی از این سواحل واقعا هردو جنس(مذکر و مونث}عریان هستند اما دریغ از یک نگاه خیره ویا بالاتر از آن آنهم باتوجه به مصرف مشروبات.مشکل سردار عزیز جایی دیگر است باید آنرا هم به جامعه شناسان جهت واکاوی گذارد.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

آرش کمانگیر3 - ایران - تهران
فقط باید از این جناب نیروی انتظامی(ونه پلیس که خود پلیس دارای تعریف خاص است )پرسید اگر همسر جنابعالی در حریم خانه تان رعایت حجاب ننماید حضرتعالی این حق را به همسایه تان می دهید بصرف تحریک شدن در جلوی چشمتان لباس از تن همسرتان بدرد وبه او تجاوز نماید . بگفته عالمان علم روان شناختی متجاوزین جنسی بیمارانی خطرناکند ولی انانکه جنایت ایشان را توجیه می کنند و قربانی تجاوز را مقصر می دانند بیمارانی خطرناکترند طنز گریه دار اینکه در کشور ما اینگونه افراد بیمارخود مامور تامین امنیتند!!!!!!!؟؟؟؟؟/
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
شروران نازنین راه بسیجی ها رو رفتن. مسوولان هم به سبک جمهوری اسلامی جواب دادن. بسیجی ها هم به ناموس مردم تجاوز می کنن و میگن حجابشون بد بود پس فاحشه بودن، پس حقشون بود که بهشون تجاوز بشه (منطق بسیجی). تنها فرقش اینه که این شروران ساده، باید قبلش عضو بسیج میشدن و یه کارت فسقلی بسیجی تو جیب میذاشتن تا هم کار خودشون را بیافته و هم بسیج از استعدادشون استفاده و بیشتر شکوفا کنه و هم اینکه مسولان زحمتکش رو تو این دردسر جزیی جواب به مردم نندازن. حالا هم طوری نشده. همین شرورهارو نفری یه کارت بسیج بدید چون اسنعداد بسیجی هم دارن برای نظام متجاوز اسلامی هم خوبه و اصلا گور بابای اون بدحجابها با شوهرای قرتیشون
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

porharfi - هلند - آرنم
ســــَوآی بــــو دار بودنه ماجرا.!! این مَـــردان چی فی البداعه!..آمادگی تجاوز. دارند؟؟؟!!..چون با یورش به مهمانی .هیچ زنی دل و دماغ و حالشو نداره که:. .."تحــــریک!!". کُنه!! عجب مـــَردانی!؟.عجب پایین تنه آماده ایی!!؟؟؟...
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
برای همین قرار شده بدحجابان شناسنامه دار بشن دیگه,اگه تجاوزی صورت گرفت با توجه به اسناد و مدارک موجود خانم بدحجاب مجرم باشد...اینست قانون مداری ملایان و دینشان!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

zahra50 - دانمارک - کپنهاگ
همه میدونیم که مسئله حجاب در ایران در بدترین شکل ممکن قرار گرفته البته با مقاومت بانوان ایرانی طی سالهای اخیر.رژیم آخوندی افکار پلیدی برای طرح حجاب کامل در سر دارد . و از طرفی دیگر حکومت آخوندی با ایجاد ترس و وحشت قصد داره مردم رو هر چه بیشتر خانه نشین کنه .با اعدام در ملا عام و طرح تجاوز فردی و دسته جمعی قطعا خانواده ها در جهت محافظت از فرزندانشان آنان را از خیلی آزادی ها محروم میکنند .همانگونه که خانواده های ما در دهه های شصت و هفتاد ما را محروم کردند .
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
یکبار دیگر می نویسم برای مغز!!!!!خورده ها//کسی که بیمار جنسی اسلامی هست و از مو گرفته تا نوک انگشت زن او را تحریک می کند//فقط یک درمان مراجعه به سلاخ خانه و قطع عضو شریفه ی اسلامی/هم خودشان راحت و هم زنان در امان!!!!!!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

hamrah-sabz - آمریکا - لوس آنجلس
با درود،. مدتی پیش منزل یکی‌ از دوستان را دزد زد.آنها از دریچهٔ پنجره طبقه دوم که بسیار بالا بود وارد شده بودند و بعد از بیهوش کردن صاحب خانه با کامل آرامش هر چه توانسته بودند بردنند.بعد از شکایت رئیس پلیس منطقه اولین چیزی که گفت این بود:چرا پنجره را باز گذشته بودید که آنها بتوانند وارد شوند.این شگرد ریاکاران است.چون به وظیفه خود که حفظ امنیت و آرامش مردم است عمل نمی‌ کنند ،سعی‌ دارند که مظلوم را گناهکار جلوه دهند که دیگر شاکی‌ نباشند.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

sora.sefid - ایران - تهران
چه جوری میتونم از این حکومت کثیف که مملکتو به کثافت کشیدن فرار کنم یه جای دیگه؟؟؟ تا هنوز مورد تعدی از هر شکل و رقمش قرار نگرفتم!!! امنیت من هویت من زن بودنم انسان بودنم کجاست؟!؟!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
به عقیده من مردان ان مهمانی باید مورد تجاوز قرار می گرفتن .چون مرد نبودن .در ضمن وقتی ملتی روزی 17 بار دولا راست میشن و با زبان عربی باخداود بعع بعع می کنند بیشتر از این لایق نیستند.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

anty mola - عراق - اربیل
شرمتان باد پولیس اسلام ناب محمدی گل کاشتید ،در جامعه کثیف وآلوده . اسلامی باید انتظار این چنین رویدادهای باشیم هر روز شاهد بدترین اخبار مثل جنایت ،بیشرفی ،بیناموسی این ملت اسلام زده هستیم ،بدا به حال مردمی که در حال حاضر در ویرانه ای به نام ایران اسلامی در ظاهر زندگی. میکنند که امنیت جانی ،مالی ،ناموسی و ... ندارند. پس نیست باد لکه ننگ. اسلام بر دامن جامعه جهانی ...............................
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

anty mola - عراق - اربیل
هر چه بدبختی ،مشکل ،فقر ونداری ،نبود امنیت کاری عقب ماندگی ،بیچارگی و خریت و حماقتی که ما ایرانیها داریم از اسلام ناب محمدی است و بس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

sama128 - ایران - شیراز
در نظام مقدس جمهوری اسلامی مگه تحریک معنی داره تحریک مخصوص امثال حاج آقا گلستانی نماینده مقام رهبری در تویسرکان و امثال مددی ها در دانشگاه زنجان هستش . تحریک یعنی چه ؟
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

فریاد - ایران - بم
با جمعبندی گفتار و نظرات حکیمانه مقامات استان و تاخیر و تعلل عمدی آنان در کمک به قربانیان پی به واقعیت تلخ دیگری می بریم که هدف از آن در شروع فصل تابستان دامن زدن به نگرانی خانواده ها از برگزاری مراسم مشابه در مکانهای غیر کنترل شده ، بهانه محکم برای مهر و موم کردن اماکن و باغات خصوصی برای جلوگیری از اجرای مراسم ناپسند و .... لذا این سناریویی بیش با کارگردانی به اصطلاح حافظان امنیت و با بازی سگان هار افسار گسیخته نیست . سگانی که برای مقاصدی خاص آزاد می شوند و سپس افسارشان برای چند صباحی کشیده می شود . و اگر فردا مخالفینی در پوشش حمله کنندگان به نوامیس مردم در برابر دیدگان مردم اعدام شدند ، سناریوی دوم شکل گرفته است .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

ssepehr - ایران - ایران
تحریک جنسی!!! چقدر پست و فرومایه هستند کسانی که نمیتوانند بر امیال و هوسهای دون و زودگذر!! خود فائق آیند. اینان ددمنشانی بودند در لباس آدمی!! چون که مانند حیوانات وحشی(با عرض پوزش از حیوانات وحشی) نتوانستند خود را کنترل کنند و بدون آنکه بدانند در آن باغ که زنان هم حضور داشتند چه پوششی دارند!!! یورش برده و یکبار دیگر فاجعه غیر انسانی آفریدند!! جالب است هم جوان از نوع مذکر! با ایمان! با دیدن خانم بقول اینان بد حجاب، تحریک میشود وهم این اشرار بی ایمان! حال چه تفاوتی بین با ایمان و بی ایمان وجود دارد؟!!! اینهمه مسلمین و مسلمات در کشورهای غیر اسلامی زندگی میکنند لابد چشم بند بر چشم میگذارند تا جنسشان!! تحریک نشود و خدشه ای به ایمانشان وارد نشود!! تحریک جنسی! لرزه بر ایمان جوانان!! این است تجزیه و تحلیل عجیب و غریب تان از یک مشت نادان و بیمار روانی!!
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
اگر این جنایت در هر کجای دنیا مخصوصا در بلاد کفر انجام میگرفت بحقانیت حق قسم .بشرف هر چه انسان قسم دولت ان کشور سقوط میکرد . اینکار اگر در المان میشد بحق خدا دولت سقوط میکرد . مردم و روزنامه ها در یک هفته اول تمام تمام ملت را بخیابان میاوردند . خالا دیروز ان مردک ابله نماینده خمینی شهر که باید از این جریان دست بخود کشی بزند . افاضه کلام کردند که چرا شما اینگونه مسائل را رسانه ای کردید . چرا شما در ماه رجب این حرف ها مطرح میکنید . مرتیکه پفیوز در ماه رجب بزن وبچه مردم تجاوز میشود تو نماینده احمق حرف نمیزنی . در ماه رحب . در ماه رحب کیرم تو ماه رجب
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
چرا اینجا ادم تحریک جنسی نمیشه هر چیزی محدود بشود بدتر میشود
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

م ر - ایران - تهران
آخه مرتیکه عوضی چرا بجای حل مسئله صورتمسئله را پاک میکنید عوضی خان اگر اون خانمها بد حجاب یا اصلا لخت بودن در کنار همسراشون بودن وقتی اون ارازل و اوباشی که نمیتونند جلوی خودشون را از یک دیوار بلند هم بگیرند پس جز حیوان چیزی دیگر نمیشود به آنها گفت و این حرفهای نسنجیده و برای اینکه اشتباه کثافتکاریهای خودتون رو سر پوشی کنید بالافاصله حربه بد پوششی اون خانمها رو خبر روز کردین تا مردم عوام بگن خوب حقشونه میخواستن درست پوشش داشته باشند تا خدای نکرده بی کفایتی شما ضربه بهتون نزنه آخه بی ناموسها چقدر آمار میخواهید که خانم محجبه هم رحم نشده و این چرت و پرتهای شما آشغالها راهی باز میشه برای شرورتر شدن یک مشت لات و لوت اونها میتون خودشون را توجیه کنند که با دیدن فلان خانم تحریک شدم دست خودمون هم نبود .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

محمد طاهر حقیقتجو - افغانستان - کابل
با عرض سلام به همه خوانندگان سایت، . دوستان این است عاقبت جوامع بسته. هر جا آزادی وجود ندارد باید منتظر وقوع چنین حوادثی بود. حال آنکه در کشور های غربی که دولت در پوشش افراد مداخله نمیکند از این دست جرایم اصلاً رخ نمیدهد.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

hassan5 - ایران - تهران
این عناصر مزدور با فتوای مراجع عقب افتاده دست باین عمل شنیع زده اند..شاید برای عبرت دیگران..همانطور که نظام برای ایجاد جو رعب و وحشت از عمل تجاوز در کهریزک استفاده کرده است
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
اینها همش شایعه است !!!تجاوز در مملکت اسلامی با حکومت عدل علی ودر برابر دیدگان تیز بین امامزمان,امکان نداره.تازه ابوالفضل هم تشریف دارند با اقا رضا/مملکت امن و ارام هست.lolllll
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
خدا یک کم عقل بده به جناب سرهنگ با این منطقش
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

بابک میهندوست - ایران - تهران
بابک میهندوست به تمامی دوستان آزادی خواه درود میگه. ----. خود این جناب سرتنگ!!!!! کرمکی زاد!!!! باید یک .....چند باری مورد تجاوز دسته جمعی قرار بگیره تا دیگه چنین اراجیفی قرقره نفرمایند.!!!. ----. دوستان محترم .. انقلاب ننگین اسلامی سال 1357 یاد آور هجوم تازیان و اعراب بیابانگرد 1400 سال پیش است که به بهانه اسلام . آمدند و ایران ما را نابود کردند. کشتند و سوزاندند و تجاوز کردند و اسلام عزیز!!!!!!!! را برایمان کادو آوردند!!!!!!!. این حکومت هم از همان تخم و ترکه است............. اراذل و اوباش حکومتی از یک سو و غیر حکومتی اش هم از طرفی دیگر عرصه را برایمان تنگ کرده اند. ------ یه جمله حکیمانه:!!!!!!. هر متجاوز به ناموسی یک بسیجی بالقوه است. که میتواند با استخدام در بسیج تبدیل به بالفعل شود .
جمعه 27 خرداد 1390

بابک میهندوست - ایران - تهران
راستی دوستان گرامی: در تالار گفتگوها..... در بخش گفتگوی آزاد . در تاپیکی به نام : -اعراب با ما چه کردند- با مدافان اعراب!!! و ماله کشان اسلام ناب محمدی در کارزاریم... هر ایرانیاری که برای دفاع از ایرانیت.. آمد به آنجا خوش آمد.... ارادتمند تمامی ایرانیان وطن پرست: بابک میهندوست.
جمعه 27 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.