وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر عادی نیست

وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر عادی نیست

روزنامه مردم سالاری در شماره سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ از وضعیت غیرعادی نیروگاه اتمی بوشهر خبر داده است.این روزنامه به نقل از حسن غفوری‌فرد، نماینده مجلس و رئیس کمیته بررسی وضعیت نیروگاه بوشهر نوشته است: «بعد از حادثه نیروگاه اتمی بوشهر که منجر به خارج کردن سوخت از قلب رآکتور شد، با وجود بارگذاری مجدد سوخت در این رآکتور، هنوز نیروگاه به وضعیت عادی برنگشته است و نیروگاه اتمی بوشهر در حال حاضر از وضعیت سه ماه پیش خود هم عقب‌تر است.»

رئیس کمیته بررسی وضعیت نیروگاه بوشهر، «بهترین» راه برای بررسی دقیق وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر را بازدید میدانی از این نیروگاه و مشاهده وضعیت آن از نزدیک دانسته است.وی بر همین اساس افزوده تعدادی از نمایندگان یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ برای بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، به این شهر می‌روند.

نمایندگان مجلس اواخر سال ۸۹ طرحی را برای تحقیق و تفحص از دلایل تأخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر تدوین کردند. این طرح با توصیه هیئت رئیسه مجلس مدتی به تعویق افتاد و کمیته‌ای از اعضای کمیسیون انرژی مأمور بررسی وضعیت این نیروگاه قبل از انجام تحقیق و تفحص شدند. حسن غفوری‌فرد، حسین امیری خامکانی، غلام‌علی میگلی‌نژاد، عسکر جلالیان، حسین نجابت و حسین ذوالانوار اعضای کمیته بررسی وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر هستند.

 حسن غفوری‌فرد مدتی پیش به خبرگزاری مهر نیز گفته بود ممکن است ساخت یک نیروگاه اتمی‌ جدید از تکمیل نیروگاه بوشهر باصرفه‌تر باشد.نیروگاه بوشهر نخستین نیروگاه اتمی ایران است. ایران می‌گودید هدفش از راه‌اندازی نیروگاه بوشهر تولید برق است. عملیات احداث این نیروگاه در سال ۱۳۵۵ و در زمان محمدرضا پهلوی، آخرین پادشاه ایران طی قراردادی با کشور آلمان آغاز شد. اما در زمان جنگ ایران و عراق در دهه ۶۰ خورشیدی، آلمان از ادامه همکاری در این پروژه انصراف داد. با انصراف آلمان، روسیه از ۱۵ سال پیش کار احداث نیروگاه بوشهر را آغاز کرده اما تاکنون زمان راه‌اندازی این نیروگاه چندین بار به تعویق افتاده است. نفوذ کرم استاکس‌نت به نیروگاه بوشهر به عنوان یکی از دلایل تأخیر احتمالی در آغاز به کار این نیروگاه مطرح شده است. اما مقامات ایران می‌‌گویند استاکس‌نت نتوانسته تأثیری بر نیروگاه بوشهر بگذارد.

محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
فوقش این عهد رضا شاهی منفجرمیشه!امتحانش ضرر نداره واسه آخوندا.بوشهر کجا تهران کجا؟!آسیب به تهران نرسه راضی اند.فوقش جنوبیها...............
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

منگوله مشهدی - ایران - ایران
امیدوارم از محیط داخلیش بعنوان لوکیشن ساخت سری جدید پت و مت استفاده بشه ..
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

maziyar-m - ایران - مازندران
1:نیروگاه اتمی 30 سال تاریخ انقضا بیشتر نداره . این نیرو گاه هنوز افتضاح نشده تاریخش تموم شده 2:به ما ربط نداره ما که شمال هستیم ولی خدا به مردم بوشهر و کشور های عربی رحم کنه
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
حالا دردسرهای این نیروگاه که روسها کلی بابت ان مملکت را غارت کردند مونده از انواع افات گرفته تا کارشکنیها و حتی فجایعی چون نشت رادیو اکتیو و حملات هوایی و غیره!!!!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
بیخود نیست که این دیکتاتورهای روسی در سازمان ملل از دیکتاتورهای جهان پشتیبانی میکنند چون درامدهای هنگفتی که بدست می اورند را از دست میدهند. دقیقا همان برنامه های چین دیکتاتور را انجام میدهند.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
ما همیشه گفتیم: آخوند نمیتونه تمبونش رو بالا بکشه اونوقت می خواد نیروگاه اتمی را بندازه؟ آخوند بهتره بره اتمش رو از امام زمانش بگیره. یادمه بچه که بودیم بندرعباس چقدر زیر دریایی که می گفتن اولین زیردریایی ساخت چمهوری اسلامیه آوردن و تا میومدن افتتاحش کنن زیر دریایی صاف میرفت زیر آب و بالا نمیومد و مردم زیر لب کلی به ریش جمهوری اسلامی می خندیدن و میومدن خونه. سال به سال این جوک تکرار میشد
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

م ر - ایران - تهران
فیلم جدید و اکشن اکشن آینده در تمام سراسر دنیا . دولت افتتاح = افتضاح ==== انفجار .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.