هشدار اوباما درباره احتمال تشدید تحریم های ایران

هشدار اوباما درباره احتمال تشدید تحریم های ایران

ایران می گوید برنامه اتمی اش صلح آمیز است

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، برنامه اتمی ایران را یک نگرانی جدی دانسته و درباره امکان تشدید تحریم ها علیه این کشور هشدار داده است.

آقای اوباما سه شنبه پس از دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در کاخ سفید برنامه اتمی ایران را یک "نگرانی جدی" برای ایالات متحده و آلمان توصیف کرد.

او گفت اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی این هفته تشخیص دهد که ایران به تعهدات بین المللی اش عمل نکرده است، آمریکا و متحدانش برای تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهند کرد.

شورای حکام آژانس دوشنبه این هفته نشست دوره ای خود را در وین، پایتخت اتریش آغاز کرده و برنامه اتمی ایران یکی از موضوع های مورد بحث در این نشست است.

ایران می گوید فعالیت های هسته ای این کشور صلح آمیز است.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس دوشنبه در جلسه شورای حکام اعلام کرد که در ارتباط با فعالیت های هسته ای کنونی یا قبلی فاش نشده ایران اطلاعاتی به دست آمده که "به نظر می رسد نشانگر وجود احتمالی ابعاد نظامی در فعالیت های هسته ای این کشور باشد."

باراک اوباما گفت: "ما چاره ای نخواهیم داشت جز آنکه اقدامات بیشتری در نظر بگیریم، از جمله تحریم های احتمالی بیشتر تا فشار را بر رژیم ایران تشدید کنیم."

ایران می گوید تحریم های بین المللی سیاست هسته ای این کشور را تغییر نمی دهد.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، سه شنبه در کنفرانس خبری خود از فعالیت های هسته ای کشورش دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وی گفت: "خیال می‌کنند اگر اعلام کنند ایران به دنبال این و آن است، افکار عمومی را پشت سر خود می‌برند. بحث مذاکره بیشتر برای بهانه‌ تراشیدن است؛ چند وقت دیگر می‌گویند چرا وسط ایران کویر وجود دارد که آب آنجا تلخ است! نظام سلطه دائما به دنبال ونگ (نق) زدن است."

او افزود: "در بخش فنی و تکنولوژیک به سرعت جلو می‌رویم. سانتریفیوژها کار می‌کنند، نسل‌های جدید سانتریفیوژها در راه است و تولید ‌۲۰ درصد را هم در دست داریم که قبلا نداشتیم. در بخش حقوقی در مرز قانون حرکت می‌کنیم و ما بیشترین همکاری را با آژانس داشته و داریم و فعالیت‌های ما بر اساس قانون است."

این در حالیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های مختلف خود بارها گفته است که ایران با این سازمان همکاری لازم را ندارد و به ابهامات و سوال های مطرح شده درباره برنامه هسته ای خود پاسخ نداده است.

شورای حکام آژانس در سال های گذشته با صدور قطعنامه های مختلف از ایران خواست است که برنامه غنی سازی اورانیوم را به حالت تعلیق در آورد اما ایران این درخواست را رد کرده است.

دیوید کوهن، کفیل معاونت وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، روز سه شنبه به منظور ترغیب دولت کره جنوبی به تشدید تحریم های تجاری و مالی علیه ایران به این کشور سفر می کند.

وی سپس برای رایزنی با مقام های ژاپنی به توکیو سفر خواهد کرد.

در حال حاضر، ایران با تحریم های بین المللی مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه است و علاوه بر آن، ایالات متحده و اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورها نیز تحریم های جداگانه ای را علیه جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته اند.

تحریم های اقتصادی و مالی آمریکا علیه جمهوری اسلامی باعث شده است تا شرکت ها و موسسات مالی و تجاری بسیاری دیگر از کشورها هم از بیم مواجه شدن با محدودیت در دسترسی به بازارهای ایالات متحده، از این تحریم ها تبعیت کنند.

love-iran - ایران - چابهار
چی رو میخوان تحریم کنن حتما غذا خوردن مردم رو برید گم شید که شما ها از اخوند ها کثیف تر هستید تحریم انگار که رو دولت فشار میاد همه اش رو مردم فشار میاد و باعث بدبین شدن به شما و دارو دستتون میشه
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

malmolak - مالزی - کوالالامپور
من نمی دونم این اوباما کاره دیگه ای بجز سخنرانی درباره تحریم کردن ایران ندار.یکی نیست بهش بگه نیای بگی هم قبوله ....
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
تحریم بیشتر یعنی بیکاری و فقر بیشتر در ایران.. چیزی که برای حکومت ضد ایرانی حاکم هیچ ارزشی نداره. مرگ بر خامنه ای و حکومتش
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
اراذل ومنافق به شما آمریکایان باید گفت .لاشخورها.تحریم بخوره توی سرت آقای اوبامای هفت رنگ.بسه رنگ کردن مردم .در ظاهر تحریم وسازش ومعاملات وبذل بخشش از پشت پرده.گمشید.هموطنان شریف ایرانی نباید اصلا بهیچ به کشورهای غربی اعتماد کنند.این ها فضله خور ما هستند.از بالا به پائین به آنها نگاه کنید.چرا خودمان را اینقدر نوکر ومحتاج این ریاکاران می کنیم؟اگر صادق وشفاف بودند روی سرمان بذارم شان ولی جنایتکار وهمدست مجرمین اند.کسی نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.اتحاد داشته باشیم تا قدرتمان زیاد شود.این اوبامای دروغ گو فقط به دنبال رای وانتخاب شدن مجدد است. ساده دلی را کنار بذاریم.
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

II99N99SS - ایران - خوی
یک نفر به من بگوید که چرا امریکا و وحشی های دیگر بمب اتمی داشته باشند اما کشورهایی که به آنها باج نمی دهند نباید حتی انرژی صلح آمیز هسته ای داشته باشند اگر گاوچرانان امریکایی لیاقت داشتن بمب اتمی را داشتند چرا آن را در هیروشیما و ناکازاکی منفجر کردند.
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

hassan5 - ایران - تهران
نتیجه تحریم های قبلی را اعلام کنید.مثلا بگوئید که چقدر از اموال مسئولان تا حالا بلوکه شده است و در کجا تا کی نگهداری میشود.یا اگر فرد مسئول تحریم شده ای که از حقوق اجتمائی در اروپا یا امریکا محروم شده را نام ببرید.
شنبه 21 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.