کاشی‌های تئاتر شهر به سرقت رفت

کاشی‌های تئاتر شهر به سرقت رفت

متأسفانه به دلیل نبود امنیت و محافظت از تنها مجموعه حرفه‌ای تئاتر ایران نمای ضلع جنوبی تئاتر شهر مورد سرقت و تخریب قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه تئاتر شهر که مدت‌ها است که با مشکلات متعددی مواجه شده و هر بار به نوعی از محیط اطراف خود و بی‌توجهی مدیران و مسئولان آسیب می‌بیند این بار با مشکلی جدید و تأسف‌بار مواجه شده است. در روزگاری که گودبرداری و ساخت و ساز در ضلع جنوبی مجموعه آسیب‌هایی به این بنای تئاتر وارد کرده نمای بیرونی مجموعه نیز مورد سرقت و تخریب قرار گرفته است.

متأسفانه فضایی که در پیرامون حرفه‌ای‌ترین مجموعه تئاتری ایران شکل گرفته نه تنها فضایی مناسب نیست بلکه همواره باعث بروز مشکلات مختلفی برای تئاتر شهر شده است. نمای بیرونی مجموعه تئاتر که یکی از زیبایی‌های بصری این مجموعه است هم تحت تأثیر این فضا در حال تخریب است.بخشی از نمای ضلع جنوبی تئاتر شهر تبدیل به مکانی برای دست‌ نوشته‌های کسانی شده که همه روزه در مجاورت این بنای هنری حضور دارند.  این در حالی است که تنها این دست نوشته‌ها نیستند که نمای بیرونی را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند.کاشی کاری‌های نمای بیرونی مجموعه تئاتر هم در حال به سرقت رفتن و تخریب است. متأسفانه نبود امنیت لازم در پیرامون مجموعه تئاتر شهر این نوید را می‌دهد که این مجموعه تئاتری به زودی تهی از نمای بیرون و درون شود و روزی تبدیل به خاطره‌ای محو در اذهان عمومی شود.مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری باید هر چه زودتر تهمیداتی را برای محافظت و حمایت از مجموعه تئاتر شهر به عنوان بنایی فرهنگی و هنری و بخشی از میراث فرهنگی کشور در نظر بگیرند. اگر چنین تمهیدی در نظر گرفته نشود تئاتر شهر با معضلات و مشکلاتی بیشتر مواجه می‌شوند.

alexxx - اتریش - وین
چندی دیگه ملت از زور فشار اجر رو از دیوارا در میارن میبرن. به این امید که شاید بشه به یک دری زدش.....!!!
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

robinhoodd - استرالیا - ملبورن
چقدر تابلوس کار اطلاعاته این دزدیای فرهنگی.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
دلتان خوش است .زندگی ما را برده اند. نفت وگاز واهن ومس والمینیوم . جواهرات سلطنتی وکتابهای خطی وباز از همه مهمتر فرهنگ وشعور مارا دزدیده اند .تو بگو این حکومت چی ندزدیده ..
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.