پرسپولیس ۴ ملوان ۲ - طوفان سرخ‌ در آزادی

پرسپولیس 4 ملوان 2  - طوفان سرخ‌ در آزادی

پرسپولیس دیدار رفت فینال جام حذفی فوتبال ایران را با پیروزی پشت سر گذاشت تا 90 دقیقه دیگر با قهرمانی فاصله داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیدار رفت مرحله نهایی جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس تهران و ملوان بندر انزلی از ساعت 19 و 40 دقیقه امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار شد که سرخ‌پوشان پایتخت موفق شدند با نتیجه 4 بر 2 حریف خود را شکست دهند. برای پرسپولیس علیرضا نورمحمدی (47)، هادی نوروزی(63) و محمد نوری(71 و 84) و برای ملوان محمد رستمی (34) و محمد نزهتی (69) گلزنی کردند.

گزارش نیمه نخست

بازیکنان پرسپولیس به مانند بازی گذشته، با نوشته روی لباس‌های قرمزشان یاد و خاطره مرحوم ناصر حجازی را گرامی داشتند. در سمت دیگر زمین هم بازیکنان ملوان با لباس‌های یکدست سفید حاضر شدند.

پس از اینکه علیرضا فغانی به نشانه آغاز بازی در سوت خود دمید، این قوهای سپید انزلی بودند که به سمت دروازه سرخ‌پوشان پایتخت حمله‌ور شدند و دو موقعیت را به دست آوردند که در یک موقعیت خطرناک پژمان نوری از سمت راست دروازه پرسپولیس توپی را به روی دروازه این تیم فرستاد که با کم‌دقتی دغاغله، مهاجم ملوان به بیرون رفت.

فرهاد پورغلامی، سرمربی انزلی‌چی‌ها که در بازی قبل مقابل استقلال به دلیل اعتراض توسط داور اخراج شده بود، از روی سکوهای بازی نظاره‌گر کار بازیکنانش است و با تلفن همراه نکات لازم را به نیمکت منتقل می‌کند. در ادامه کار شاگردان دایی تلاش می‌کردند که بازی را به تعادل بکشانند و کم کم به دروازه ملوان نزدیک شدند و چند موقعیت را به دست آوردند که با بی‌دقتی بازیکنان از بین رفت. در این میان محمد نوری داخل محوطه جریمه ملوان صاحب موقعیت شد که با برخورد او با مدافع ملوان به زمین خورد اما فغانی اعتقادی به پنالتی نداشت. این امر باعث شد که فریاد تماشاگران قرمز‌پوش پرسپولیس بلند شود و در نهایت وحید هاشمیان که به عنوان کاپیتان این تیم اعتراضی به داور داشت در بیست و دومین دقیقه بازی اولین کارت زرد را دریافت کند.

شاگردان پورغلامی دست از حملات خود نکشیدند تا این بار توانستند از سمت چپ دروازه حقیقی سانتر کنند و محمد رستمی توانست در سی و چهارمین دقیقه این بازی قفل دروازه پرسپولیس را باز کند.

پس از به ثمر رسیدن این گل بازیکنان پرسپولیس برای جبران نتیجه به طرف دروازه هجوم بردند که بادامکی موقعیت به دست آورد اما نتوانست از آن استفاده کند و با اختلاف کمی از سمت راست دروازه حسنی صفت به بیرون رفت.

پرسپولیسی‌ها دست از تلاش خود برنداشتند تا اینکه حمید علی عسگری صاحب توپ شد و پشت محوطه جریمه ملوان توسط ابوالحسن جعفری به خطا متوقف شد که این صحنه منجر به اخراج او توسط داور شد. تا این تیم از فاصله 27 متری دروازه صاحب یک ضربه آزاد شود. مازیار زارع و حسین بادامکی پشت این توپ قرار گرفتند که در نهایت زارع توپ را به سمت دروازه شوت کرد که به دیوار دفاعی ملوان برخورد کرد.

گزارش نیمه دوم

پرسپولیس نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و نوری ضربه‌ای را به سمت دروازه ملوان ده نفره زد که به دفاع برخورد کرد و در بازگشت همان توپ را روی دروازه ارسال کرد که علیرضا نورمحمدی توانست در دقیقه 47 با زدن گل تساوی هم تیمی‌هایش را به ادامه بازی امیدوار کند.

در حمله دیگری که سرخ‌پوشان پایتخت ترتیب داده بودند، مازیار زارع پاسی به هادی نوروزی داد که در این صحنه هادی نوروزی در محوطه جریمه ملوان با رمضانی برخورد کرد و به زمین افتاد اما داور معتقد بود که نوروزی قصد فریب داور را داشته و به او کارت زرد داد.

در دقیقه 63 توپی به هادی نوروزی رسید که او توانست در حالی این توپ را وارد دروازه کند که بازیکنان ملوان فکر می‌کردند که نوروزی در منطقه آفساید قرار دارد.

سفیدپوشان انزلی از سمت راست دروازه حقیقی موقعیتی را تدارک دیدند و با ارسال توپ روی دروازه محمد نزهتی در میان چهار مدافع پرسپولیس با ضربه سر توانست دروازه حقیقی را برای بار دوم باز کند.

پس از آن پرسپولیسی‌ها درصدد جبران گل خورده برآمدند که ابراهیم شکوری توپ را روی دروازه ملوان فرستاد و نوری توانست در دقیقه 71 پرسپولیس را پیش بیاندازد.

در ادامه مازیار زارع توانست ابراهیم شکوری را صاحب موقعیت کند اما او نتوانست از این موقعیت استفاده کند و توپ را به تیرک افقی دروازه ملوان کوباند.

پرسپولیس باز هم به روی دروازه ملوان فشار آورد تا سرانجام صاحب موقعیت پنالتی شد که این بار علی دایی این ماموریت را به محمد نوری سپرد و او توانست در دقیقه 84 دروازه ملوان را برای چهارمین بار باز کند و پیروزی تیمش را تثبیت کند.

ابوالحسن جعفری (37 ) و محمد رستمی (86) از زمین مسابقه اخراج شدند.

دیداربرگشت ساعت 17 جمعه برگزار می‌شود.

zoroye iran - اتریش - وین
دایی در انتهای فصل به تجربه رسید و با مصدومیت سپهر و اخراج شیث و اوردن سامان اقا زمانی به بک راست و اوردن مجتبی شیری در بک اخر تیم نتیجه گرفت اسرار بیش از حد دایی از یک تعداد بازیکن در ابتدای فصل باعث شد پرسپولیس نتیجه نمیگرفت این تیم اگه در بعضی نقاط در فصل جدید تقویت بشه عالی میشه اگه دو بک وسط قلدور مثل عقیلی یا حسینی بگیره و یگ سانت فوروارد خوب مثل انصاری فرد و اولادی بگیره خیلی محشر میشه .ناگفته نماند ملوان عالی بود هیچ وقت ملوان رو اینطوری ندیده بودم
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

khatat - ایران - ایران
من میخواهم بگویم این خیابانی چرا خودشو داشت پاره میکرد؟. گزارشگر هم پرسپلیسی؟
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
زنده باد پرسپولیس عزیز که امروز گل کاشتن !!بچه ها ممنونم
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
پرسپولیس زلزله سرور استقلالهههههه...پرسپولیس داره دومین جامش رو در 2 سال اخیر میگیره ..البته این کیسه ها خواب قهرمانی میبینند لوول
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
پسر شجاع - ایران - تهران ای ول بنظر من حتی شاید خوابشو نبینن . ولی عجب سوراخ کردن این ملوان رو کاشکی حریفش استقلال میشد اونم با این نتیجه البته 4 بر 0 سوراخ سوراخ میکردنش واااااااااای چی میشد
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

pandora - المان - کلن
*پسر شجاع* - ایران - تهران. سرور که رفت و برگشتی نمیشهlo0ol امسال 4امین سال پیاپی هست زیر استقلال هستید اخر لیگ(:از جام پارسال نگو که چهارم شدنتون در گروه در اسیا نشون داد چه مدلی قهرمان شدید
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

morteza00 - ایران - رشت
من خودم پرسپولیسی ام -ولی خیابانی خیلی بدگزارش میکنه-تابلویه طرفدار پرسپولیسه-گزارشگراینقدررآماتور!!
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

pandora - المان - کلن
zoroye iran - اتریش - وین. به به!یار قدیمی(:دیدی میشه 2سال پشت هم قهرمان لیگ شد!!البته فقط با امیر خان(: حداقل 10تا کامنت زده بودی که محال اجازه بدهند امسال سپاهان اول بشه
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

Ehsan_14 - اتریش - وین
اخی بوی پشم های استفراقیها تا وین رسید
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

mohammad54 - انگلستان - لندن
پرسپولیس زلزله همینه..همینه
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

pandora - المان - کلن
*پسر شجاع* - ایران - تهران. این مدل بردن لذت داره?توی نیمه نهایی فولاد از دقیقه 20 ده نفره شد,به گفته کارشناسها و خود دایی پنالتی فولاد رو نگرفتن!بازی با سپاهان در شرایطی بود که لنگ 9روز استراحت کرده بود اما سپاهان 4روز بعد از بازی در اسیا اومد 120 دقیقه با لنگ جنگید!میزبانی هم با شانس به لنگ رسید!حالا افتضاح استیل اذین بماند که باعث 4امی در لیگ شد.پارسال هم با شانس خوبتون از مرحله اول تا خود فینال به تیمهای لیگ یک خوردید,یعنی چیدن براتون
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

robinhoodd - استرالیا - ملبورن
پرسپولیس قهرمان میشه خدا میدونه که حقه شه به لطف یزدان و بچه ها پرسپولیس قهرمان میشه پرسپولیس قهرمان میشه...حالا همه .. حالا لای لای لا لای لا لای لا لای لالای لای لالای لا لای حالا لای لا....:)
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

jeneral75 - ایران - اصفهان
استقلال همینکه پرسپولیسو رفت و برگشت سوراخ کرد واسمون کافیه LOOOOOOL
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

پسرسیدان - ایران - بیجار
امیدوارم با قهرمانی در جام حذفی دل هواداران شاد بشه
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

red.boy - ایران - تهران
با پیروزی 4 بر 2 مقابل ملوان متن قهرمانی رو نوشتیم و روز جمعه هم پای این متن رو در انزلی امضا میکنیم. البته ما که دیشب از استادیوم برمیگشتیم جشن قهرمانی رو هم گرفتیم چون تو انزلی 1-0 هم ببازیم باز قهرمانیم. علی دایی علی دایی علی دایی علی دایی علی دایی علی دایی. پرسپولیس قهرمان شد به کوری چشم کفاشیان و تاج و همه اصفهانی ها.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

Salar_uk - انگلستان - بلاکپول
ملوان ٩ نفره بازى کرد تو انزلى سوراخید.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
robinhoodd - استرالیا - ملبورن زنده باد رابین هود با این یادآوری شعر بسیار زیبا در مورد بچه های همیشه قهرمان پرسپولیس , دمت گرم لذت بردم به امید قهرمان شدم پرسپولیس...
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد . آره راست میگی این کیسه ها فکر کنم حالا یادشون رفته که جام چه شکلی تا اون رو تو خواب ببینند لوول .
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
pandora - المان - کلن. بابا اگه قرار باشه که یک تیم قهرمان نشه چه فرقی داره که تو جدول تیم دوم باشه یا دهم ..البته حق واقعی تیمهایی که قهرمان 2 جام باشگاههای ایران و جام حذفی هستند شرکت در جام باشگاههای آسیا هست ..حالا که سهمیه 4 تا هست تیمهایی مثل استقلال هم به عنوان نخودی شانس حضور در این جام رو دارند ..راستش تا اونجایی که یادم میاد آخرین قهرمانی استقلال زمانی بود که مجید جلالی مرد بود ..یعنی اگه جلالی مرد نبود و فولاد ذوب آهن رو متوفق نمیکرد استقلال بازم حالا حالا دستش به جام نمیرسید ..ولی پرسپولیس آخرین قهرمانیش وقتی بود که فیفا 6 امتیاز از پرسپولیس کم کرد ولی باز هم پرسپولیس با شکست سپاهان در آزادی قهرمان شد..در ضمن بابا مدافعی که روی مهاجم در موقعیت تک به تک جلو دروازه خطا می کنه انتظار داری که داور بهش جایزه بده؟! ..ملوان باید 3-4 تا دیگه میخورد ..تو اهواز هم با اون وضعیت گرما و غبار پرسپولیس با برد فولاد شاهکار کرد..واقعا این کیسه ها شانس دارن که ملوان اونها رو تو نیمه نهایی حذف کرد وگرنه با این تیمی که من دیدم در فینال استقلال بازم 6 تایی میشد..لوول.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

kili_patilaki - قطر - دوحه
پیشاپیش قهرمانی پرسپولیس رو به همه ی بچه های خوب سایت،حتی شما استقلالی عزیز،تبریک میگم.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
Salar_uk - انگلستان - بلاکپول ربطی نداره , پرسپولیس خدایی حرفه ای بازی کرد مقابل ملوان . در ضمن باخت پرسپولیسو باید تو خواب ببینی ..یک کلام پرسپولیس سرور هر چی لیگ تو ایرانه !!!!!
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
kili_patilaki - قطر - دوحه فوق العاده خوب و زیبا و بجا گفتی ممنون منم به شما تبریک میگم
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
pandora - المان - کلن¨,حالا چرا گریه میکنی? درسته تو لیگ قهرمان نشدین ورنگ فینال حذفی را هم ندیدین.مهم جام بردنه.شما ها هم دلتون را به زیر وبالا خوش کنید.پووووووووز میزنیم های پوز میزنم.ابی ها واسه 3تا جام تیم بسته بودن!!!!زپپپرررررررررررشک.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

pandora - المان - کلن
*پسر شجاع* - ایران - تهران. عزیزم با من کل بندازی عاقبتت دیدنیه ها.چیزی از جام درجام اسیا یادته??چندساله جمعش کردن!جای قهرمان حذفی اونجاست!!تا نیاد و بین 4تیم,4ام بشه/توی اروپا قهرمان حذفی هر کشور میره لیگ اروپا,نه چمپیونزلیگ!!اسیاست که همه چیش قاطیه.این از این!!///استقلال اول فصل اوضاعی داشت که لنگیا گفتن میره دسته اول!!با این حال نتایج بسیار خوبی گرفت.برو تاپیک lt;. دایی: فقط تا20 خرداد مهمان پرسپولیسم!gt;اونجا افتضاحات این فصل تیمت رو گفتم.تو هم بیا از گندکاری این فصل استقلال بگو تا معلوم شه کی سرورهD:D:
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

pandora - المان - کلن
*پسر شجاع* - ایران - تهران. عزیزم با من کل بندازی عاقبتت دیدنیه ها.چیزی از جام درجام اسیا یادته??چندساله جمعش کردن!جای قهرمان حذفی اونجاست!!تا نیاد و بین 4تیم,4ام بشه/توی اروپا قهرمان حذفی هر کشور میره لیگ اروپا,نه چمپیونزلیگ!!اسیاست که همه چیش قاطیه.این از این!!///استقلال اول فصل اوضاعی داشت که لنگیا گفتن میره دسته اول!!با این حال نتایج بسیار خوبی گرفت.برو تاپیک lt;. دایی: فقط تا20 خرداد مهمان پرسپولیسم!gt;اونجا افتضاحات این فصل تیمت رو گفتم.تو هم بیا از گندکاری این فصل استقلال بگو تا معلوم شه کی سرورهD:D:
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

Salar_uk - انگلستان - بلاکپول
Fanoos-ایران @ حالا خوبه همین ملوان تو لیگ پرسپولیسو برد، در ضمن اینو بدون بازى در انزلى براى هر تیمى سخته.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

Salar_uk - انگلستان - بلاکپول
Fanoos-ایران @ حالا خوبه همین ملوان تو لیگ پرسپولیسو برد، در ضمن اینو بدون بازى در انزلى براى هر تیمى سخته.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

robinhoodd - استرالیا - ملبورن
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد فدای شما.
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.