سوریه: ۱۲۰ نیروی امنیتی به دست افراد مسلح کشته شدند

سوریه: ۱۲۰ نیروی امنیتی به دست افراد مسلح کشته شدند

تلویزیون دولتی سوریه روز دوشنبه اعلام کرد در جریان  عملیات نیروهای سوری در شهری در شمال غربی این کشور ۱۲۰ پلیس به دست «گروه‌های مسلح» به قتل رسیده‌اند.
تلویزیون دولتی سوریه گفته است که نیروهای امنیتی و پلیس در حال عملیات سه روزه‌ای در منطقه جسر الشغور در استان ادلب و در شمال غرب سوریه بودند که بر اثر کمین و حمله «افراد مسلح» تعدادی از آنها کشته شده‌اند.طبق این گزارش، گزارشگر تلویزیون دولتی سوریه گفته است: گروه‌های مسلح یک قتل عام واقعی انجام دادند. آنها اجساد مثله شده را به رودخانه «آسی» انداختند و ساختمان‌های دولتی را به آتش کشیدند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، فعالان سوری در قبرس آمار تلفات اعلام شده توسط  حکومت بشار اسد را مورد تردید قرار داده و می‌گویند، نیروهای امنیتی طی روزهای اخیر در شهر جسرالشغور در حال سرکوب مخالفان بودند.در نخستین گزارش‌هایی که تلویزیون دولتی سوریه روز دوشنبه از شهر جسر الشغور ارسال کرد، آمار تلفات نیروهای پلیس ۲۰ نفر اعلام شده بود. براساس این گزارش این نیروهای پلیس و امنیتی در کمین افراد مسلح افتاده و کشته شدند.تلویزیون دولتی سوریه در این خصوص اعلام کرده بود: «نیروهای امنیتی و پلیس با صدها مرد مسلح به مقابله پرداختند و توانستند یک منطقه را که به کنترل این افراد مسلح در امده بود، آزاد سازند.»تلویزیون دولتی سوریه می‌گوید، نیروهای امنیتی و پلیس به دنبال درخواست «کمک مردم برای دخالت سریع ارتش» به شهر جسر الشغور رفته بودند. جسر الشغور در ۳۳۰ کیلومتری شمال دمشق قرار دارد.این در حالی است که فعالان سیاسی سوری می‌گویند، روز دوشنبه شهر جسر الشغور آرام بوده است.این فعالان سوری در نیکوزیا، در قبرس، به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند روز یکشنبه صدای تیراندازی در مرکز پلیس در شهر جسر الشغور شنیده می‌شد.پیشتر کمیته هماهنگی محلی، که تظاهرات ضد دولتی در سوریه را سازماندهی می‌کند، روز شنبه اعلام کرد بود، دست کم شش نفر  در جریان شلیک نیروهای امنیتی به سوی تظاهرکنندگان در شهر «جسرالشغور»، جان خود را از دست داده‌اند.بر اساس این گزارش این شهر از زمان آغاز اعتراض‌های ضد حکومتی در سوریه از میانه ماه مارس تاکنون بارها صحنه اعتراض‌ها به حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، بوده است.اعتراضات یازده هفته‌ای علیه حکومت بشار اسد، با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شده است و به گفته فعالان حقوق بشر تاکنون در حدود ۱۲۰۰ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند.نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت ۲۱ میلیونی سوریه را مسلمانان تشکیل می‌دهند؛ ۷۴ درصد از مسلمانان سوریه سنی مذهب و ۱۲ درصد علوی‌اند که مذهبی نزدیک به شیعه است.حزب بعث سوریه از دهه ۱۹۶۰ قدرت را در این کشور در اختیار دارد. پس از مرگ حافظ اسد در سال ۲۰۰۰ فرزندش بشار رئیس جمهور این کشور شد.
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
درود به شجاعت مردم سوریه که کارشون رو بلدن. ما رفتیم جلو بسیحی ها سکوت کردیم. البته من یکی مطمئنم یه روزی میشم قاتل زنجیره ایه آخوندها حتا اگه رژیم هم عوض نشه
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

fereschteh.p - اتریش - وین
دستشون درد نکنه. انشا‌الله که همین روزها ایرانیها هم مسلح بشن و هرچی‌ حزب الشیطانه قتل عام کنند.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
نوش جان! حکومتی که 1300 شهروند معترضش رو به فجیع ترین شکلی از زیر تانکهاش رد میکنه ازین بدترها حقشه، کاش از 2 سال پیش اینجا هم شرایط به همین منوال پیش میرفت، شاید مثل دیروز اون مجهول زاده پرورش یافته دست مذهب از ترس بخودش جرات نمیداد روز روشن دختر دانشگاهی رو بزنه و بهش تجاوز کنه و بفرستش بیمارستان. افسوس که بعضی شبه روشنفکر نماهای تیتیش این کشور هنوز سرشون توی لاک مبارزات مسالمت آمیز به نشخوار توهمات خودشون مشغوله غافل ازینکه هزینه این حرکات احمقانه مثلا دموکراتیک سالهاست از رگها و گلوهای عزیزترین زنان و مردان این سرزمین جاریه، کو چشم بینا؟ تا حرف از مشت در برابر مشت میشه صف متوهمین توی کتابای دموکراتیک جامونده تشکیل میشه که های و هوی، نه! فقط ما میفهمیم که صلاح این مملکت چیه!
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
ازین .. زاده ها بعید هم نیست که این خبر رو خودشون برای توجیه قتل عام های آتی مردم درست کرده باشند..
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
مممممم داستان اشناست.اقا حق چاپ ولی وقیح محفوظ بود ها!
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

dara20 - ایران - تهران
مزدوران حـ... بشار اسد بی شرافت را به اتش بکشید تا بقیه سگ های هار وی جرات تعرض به جانتان را نکنند. این بشار اسد کثافت فردا میخواد به ایران اشوب زده فرار کند یا به روسیه کثیف? ایران بیاد همراه با علیگدا به دار اویخته خواهد شد. باید با این وحوش ادمکش با استحکام و جدیت برخورد کنیم والا رژیم کثافت اسلامی رفتنی نیست. بسیجی و سپاهی و اخوند مستحق مرگ با اعمال شاقه است.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • فرمانده پیشین سنتکام: ایران در میانه درگیری با اسرائیل،‌ دست پائین را دارد
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند