مردم ازپیروزی احمدی نژاد یاخامنه ای سودی نمی برند

وال استریت جورنال: مردم از پیروزی محمود احمدی نژاد یا آیت اله خامنه ای سودی نمی برند

روزنامه های انگلیسی زبان با توجه خاصی به خبرهای تازه از ایران تحولات منطقه خاورمیانه را مورد بررسی قرار می دهند.

سرمقاله وال استریت جورنال به اختلاف های جاری محمود احمدی نژاد و آیت اله خامنه ای پرداخته و می نویسد مردم ایران و جهان از پیروزی هیچیک از دو حریف در دعوای کنونی سودی نمی برند. هرکدام پیروز شود برنامه هسته ای و سرکوب مردم را دنبال خواهد کرد اماهرچه نزاع کنونی بیشتر ادامه یابد امیدها بیشتر می شود ضمن اینکه باید فشارها به رژیم همچنان افزایش یابد. وال استریت جورنال می افزاید دولت اوباما دوسال را برای تعامل با تهران به هدر داد و حالا اروپا و آمریکا برفشارها ی اقتصادی افزده اند. به نوشته این روزنامه، این فشارها کارگر افتاده و حمایت از جنبش آزادی خواهی مردم ایران، این امید را تقویت می کند که ایرانیان شهامت خودرا بازیابند و با قیام خود رژیم را سرنگون سازند. در سرمقاله وال استریت جورنال همچنین به برنامه جنبش سبز برای راه پیمائی ۲۲ خرداد، سالگرد انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش اشاره شده است.

نیویورک تایمز می نویسد محمود احمدی نژاد، محمد علی آبادی، سرپرست کمیته المپیک، و از متحدان نزدیک خود را به سرپرستی وزارت نفت منصوب کرد. به نوشته نیویورک تایمز این سومین رویاروئی آشکار احمدی نژاد طی سه ماه گذشته بود که با تهدید مجلس به فرستادن پرونده وی به دستگاه قضایی، عقب نشینی اورا به دنبال داشت.

روزنامه گاردین چاپ لندن با چاپ بیانیه وزارت امور خارجه بریتانیا درمورد مرگ هاله سحابی می نویسد لندن هم مانند واشنگتن از تهران خواسته است هرچه زودتر درباره این مرگ که درجریان درگیری درمراسم خاکسپاری مهندس سحابی و با مداخله ماموران امنیتی رژیم روی داد، تحقیق شود.

واشنگتن پست از تلاش مخالفان رژیم اسد در تبعید برای رسیدن به وحدت خبری دارد و می نویسد آنتالیای ترکیه میزبان ۳۰۰ تن از مخالفان حکومت اسد بود و جنبش اصلاحات در سوریه با گذراندن سه ماه خونین اکنون مطالبه های خودرا بالا برده و با تهیه یک نقشه راه، خواستار برکناری رژیم اسد شده است.

ساعت 12 - ایران - تهران
مردم ایران حکم مرغ را دارند که چهد عروسی باشه چه عزا سرشون را نی برند ، چه محمود برنده بشه چه سید علی و چه اصلاح طلبها آخر کار مردم ایران هستند که فنا می شوندو حکومت دست خودشون هیچ وقت نمیفته این حرف من نیست این حرف تاریخه ، ما فقط برای مدت کوتاهی صاحب حکومت مردمی شدیم و آن زمانی بود که مصدق قدرت را در دست گرفت و چه زود این حکومت را به انتها رساندند!
شنبه 14 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
.. اختلاف های جاری محمود احمدی نژاد و آیت اله خامنه ای .. ?!!! اختلاف شون در اینه که خامنه ای معتاد و تریاکیست و مموتی بجای مصرف تریاک به قیافه میمون خودش توجه میکنه و از بوتاکس و .. استفاده میکنه و در غیبت بعدی میخواد زیر ابرو برداره .. مرگ بر هر دوتاشون. پاینده ایران
شنبه 14 خرداد 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
مردم قرار نبود از پیروزی موسوی هم سودی ببرند. موسوی هم قرار بود یه کلاه هشت ساله دیگه مثل خاتمی بذاره سر مردم (البته ایستادگی بعد انتخاباتش قابل تقدیره) ولی من کمال تشکر رو از محمود جان عزیز دلم دارم که منجی ایرانی ها شد و عمر این رژیم جسد دزد رو کوتاه و تو دنیا هم سکه یه پولش کرد. درود به تو محمود که علنی، پشت میکروفون به رهبر میگی آقای رئیس و نه رهبر فرزانه و از این قبیل مزخرفات
شنبه 14 خرداد 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن. دوست عزیز هیچ وقت مهندس موسوی شجاع را باخاتمی مقایسه نکن.موسوی اگه رییس جمهور میشدولی فقیه را محدود میکرد.
شنبه 14 خرداد 1390

مرد شنگول - ایران - مشهد
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن . مردم قرار نبود از پیروزی موسوی هم سودی ببرند. موسوی هم قرار بود یه کلاه هشت ساله دیگه مثل خاتمی بذاره سر مردم (البته ایستادگی بعد انتخاباتش قابل تقدیره) ولی من کمال تشکر رو از محمود جان عزیز دلم دارم که منجی ایرانی ها شد و عمر این رژیم جسد دزد رو کوتاه و تو دنیا هم سکه یه پولش کرد. درود به تو محمود که علنی، پشت میکروفون به رهبر میگی آقای رئیس و نه رهبر فرزانه و از این قبیل مزخرفات . . گل گفتی عزیز دقیقا نظر من هم همینه در آینده به این میمون درود می فرستیم
یکشنبه 15 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • فرمانده پیشین سنتکام: ایران در میانه درگیری با اسرائیل،‌ دست پائین را دارد
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند