روسیه واردات سبزیجات از اروپا را متوقف کرد

روسیه واردات سبزیجات از اروپا را متوقف کرد

در پی آلودگی سبزیجات در آلمان و بعضی از کشورهای اروپایی به باکتری ای . کولای، روسیه واردات این کالا از اتحادیه اروپا را ممنوع اعلام کرده است.

گنادی اونیش چنکو، رئیس آژانس حمایت از مصرف کنندگان در روسیه گفت که مرگ ناشی از باکتری ای.کولای که موجب اسهال خونی و آسیب شدید به کلیه می شود، نشان می دهد که قوانین بهداشتی اتحادیه اروپا کارآیی لازم را نداردفدریک وینسنت سخنگوی اتحادیه اروپا واکنش روسیه را "غیر متعارف" توصیف کرده و از روسیه خواسته است تا در مورد تصمیم خود توضیح بیشتری دهد.

بیش از ۱۵۰۰ نفر تا کنون به بدترین و بالقوه مرگبار ترین گونه این باکتری آلوده شده اند.

تا کنون ۱۷ نفر در آلمان و یک نفر در سوئد در اثر ابتلا به این بیماری تلف شده اند.

بعد از آنکه معلوم شد خیار اسپانیایی منبع نوع مرگبار باکتری ای.کولای نیست، محققان آلمانی اذعان کرده اند که در کشف منبع شیوع این باکتری ناکام مانده اند.

آقای وینسنت افزود که صادرات سبزیجات از اروپا به روسیه، یک چهارم میزان کل صادرات اتحادیه یعنی ۶۰۰ میلیون یورو در سال را تشکیل می دهد.

اسپانیا، فرانسه، آلمان و مجارستان بزرگترین صادر کنندگان سبزیجات محسوب می شوند.

آقای اونیش چنکو، اعلام کرد که به مقامات گمرک در روسیه دستور داده شده است تا از ورود محموله های سبزیجات اتحادیه اروپا جلوگیری کنند.

وی از مردم روسیه خواسته است تا از سبزیجات داخلی برای مصرف روزانه استفاده کنند.

مقامات بهداشتی در آلمان می گویند که ممکن است ماه ها طول بکشد تا منبع شیوع این باکتری شناسایی شود.

به گفته آنان، شناسایی منبع شیوع بستگی به آن دارد که آیا سبزیجات آلوده همچنان در انبارها موجود است و آیا منشا آلودگی همچنان فعال باقی مانده است یا نه.

رینهارد برگر، رئیس موسسه رابرت کوخ به بی بی سی گفته است که "ممکن است هیچوقت نتوانیم" منبع شیوع این باکتری را شناسایی کنیم.

اسپانیا در نظر دارد که به علت اینکه آلمان در مراحل اول شیوع آلودگی اعلام کرده بود خیارهای اسپانیا منشا این مشکل هستند علیه این کشور ادعای خسارت کند.

مزرعه داران اسپانیایی در پی اعلام این خبر هر هفته متحمل ۲۰۰ میلیون یورو زیان مالی می شوند.

neda2oo7 - ایران - شیراز
مردم روسیه بهتره بجای سبزیجات بیان از ایران کیک زرد بخرن.
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.