تمدید امپراطوری سپ بلاتر در فیفا

تمدید امپراطوری سپ بلاتر در فیفا

جوزف سپ بلاتر با 186 رای در سالن همایش زوریخ برای 4 سال آینده به عنوان رئیس فیفا شناخته شد.

سپ بلاتر برای چهارمین دوره 4 ساله، با کسب 186 رای از 203 رای اخذ شده بر صندلی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تکیه زد.

وی که تنها رقیب خود، محمد بن‌همام را از چند روز پیش حذف شده می‌دید با خیالی آسوده نظاره‌گر رای حضار به تمدید مدیریت خود بود. بسیاری از کارشناسان ریاست بلاتر را به امپراطوری تشبیه کردند که برای 4 سال دیگر‌ تمدید شد و به راحتی رقبای آسیایی و آفریقایی خود را خاموش کرد. بلاتر برای چهارمین دوره چهار ساله رئیس فیفا شناخته شد اما ابهام زیادی در خصوص حذف بن همام و متحدانش بر سر زبان‌ها است. این پیرمرد سوئیسی در 8 ژوئن 1998 به‌عنوان هشتمین رئیس فیفا برگزیده شد. وی آن زمان در انتخاباتی که در پاریس انجام شد بر لنارت یوهانسون رئیس سابق یوفا پیروز شد. بلاتر 4 سال بعد از عیسی حیاتو پیشی گرفت و در سال 2007 نیز برای سومین بار در زوریخ ریاست فیفا را بدست آورد.

خبر خوش بلاتر و حرکات عجیب و غریب تعدادی از اعضای فیفا
شصت‌و‌ششمین کنگره فیفا برای انتخاب رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) حاشیه‌‌های متفاوتی به همراه داشت

عصر روز چهارشنبه  در پایان شصت‌ویکمین کنگره فیفا در زوریخ مراسم رای‌گیری برای انتخاب سپ بلاتر انجام گرفت. این رئیس 75 ساله که از سال 1998 زمام امور سازمان مرجع جهانی این رشته ورزشی را برعهده دارد، با کسب 186 رای از 203 رای ممکن برای 4 سال دیگر در ریاست فیفا باقی ماند. در زیر حاشیه‌های این مراسم را می‌خوانید: * 8 ساعت کنگره و یک ساعت و نیم رای‌گیری در شرایطی نشست فیفا امروز آغاز شد که این کنگره بیش از 8 ساعت طول کشید و مراسم رای‌گیری رئیس فیفا نیز بیش از یک ساعت و نیم به‌طول انجامید. *ترک سالن توسط بلاتر قبل از آغاز رای‌گیری بلاتر اقدام به ترک سالن کرد. وی به هنگام خروج مقابل میکروفن حضور یافت و اظهارداشت این کار را براساس قوانین و به منظور راحتی کار روسای فدراسیون‌ها انجام می دهد. *گروندونا؛ رئیس کنگره با ترک سالن توسط بلاتر، خولیو گروندونا،‌ نایب رئیس آرژانتینی وی مسئولیت اداره جلسه را برعهده گرفت. در این حال جروم والکه، مسئولیت هدایت مراسم رای‌گیری را برعهده گرفت. وی به ترتیب حروف الفبا روسای فدراسیون‌ها را به پای دو صندوق شماره یک و دو فرا می‌خواند. *کفاشیان در صندوق یک علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران رای خود را به صندوق شماره یک انداخت. وی همراه با همتای عراقی برای ارائه رای حاضر شد. *حرکات عجیب‌و‌غریب تعدادی از اعضا برخی از روسای فدراسیون‌ها پس از فارغ شدن از رای دهی،‌ با خوشحالی عجیبی به سمت محل استقرار خود حرکت می‌کردند. در این بین با حرکات دست برای برخی از نایب‌ ‌رئیس‌های فیفا، حرکات عجیب‌و‌غریب و بحث‌‌انگیزی از خود بروز دادند. *برق شادی در چشمان والکه پس از آنکه کار رای دهی 203 رئیس فدراسیون حاضر در جلسه باحضور نمایندگان زامبیا و زیمباوه خاتمه یافت،‌ چهار کارمند فیفا مشغول خالی کردن و شمارش آرا شدند. در مرحله آخر والکه برای ثبت صورت‌جلسه در پای میز شمارش حاضر شد. وی هنگامی که همکارانش اعلام آرا نهایی را به وی کردند،‌ برای یک لحظه برق شادی در چهره‌اش نمایان شد. *حضور مجدد بلاتر پس از اعلام رای انتخاب مجدد بلاتر، وی بلافاصله در سالن حضور یافت. در این حال اعضا خانواده‌اش با خوشحالی بسیار جزو اولین نفراتی بودند که به سویش رفتند و انتخابش را تبریک گفتند. *تشکر از نایب رئیس‌ها پس از انتخاب بلاتر به عنوان رئیس آینده فیفا وی از زحمات همکارانش و نایب‌‌رئیس‌های خود تشکر کرد. در این حال از زحمات شخصیت‌های همجون جف تامپسون، جونجی اوگورا، شاهزاد علی بن‌الحسین، دیوید چونگ ‌و جیم بویس قدردانی شد. *خبر خوش بلاتر در مورد بکن باوئر بلاتر که از تک تک نایب‌ رئیس ‌های فیفا با اعطا هدیه تشکر کرد، به هنگام رویارویی با فرانتس بکن باوئر گفت: باید به همه علاقمندان در جهان یک خبر خوش بدهم و آن اینکه فرانتس بکن باوئر همچنان در فیفا باقی خواهد ماند و به پیشبرد فوتبال کمک خواهد کرد. در این هنگام گروندونا، رئیس فدراسیون آرژانتین با خنده معنی‌دار به حرکات بلاتر می‌نگریست.

zartusht67 - المان - فرانکفورت
مافیای قانونی در فوتبال المان هم رشوه بیداد میکند رئیس فدراسیون المان شارلاتان درجه یک....
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
از این سیاست چشم ابی ها خیلی خوشم میاد ! زیرا بلاتر گدا گشنه رشوه ای که شکمش را با رشوه پر کرده و مچش را گرفتند, باز دوباره شغل او را تمدید کردن که فیفا خراب شده را از بنیان ترمیم کند, نه اینکه باز شخص " جدیدی " اورده که گداتر از بلاتر و بمراتب رشوه ای تر از او !
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.