عباسی: آژانس اتمی رفتار خود را تصحیح کند

عباسی: آژانس اتمی رفتار خود را تصحیح کند

محمد عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، اسناد مورد استناد در گزارش آژانس بین المللی اتمی در باره برنامه اتمی ایران را نادرست خوانده و از آژانس خواسته تا رفتار خود را "تصحیح" کند.

آقای عباسی تحریم ایران بر سر برنامه اتمی این کشور را بی ثمر دانسته است.

سخنان آقای عباسی نخستین واکنش مسوولان برنامه اتمی ایران به پیش نویس گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی است که گفته است نمی تواند صلح آمیز بودن برنامه اتمی ایران را تایید کند.

در واکنشی دیگر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، گفته است که " ایران آماده مذاکرات منصفانه و عادلانه در زمینه هسته ای بر اساس احترام متقابل است."

آقای صالحی که بنا بر گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در شانزدهمین اجلاس وزیران کشورهای غیر متعهد در شهر بالی در اندونزی سخن می گفت بار دیگر خواستار خلع سلاح کامل هسته ای همه کشورهای جهان شده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود می گوید که اطلاعات تازه ای دریافت کرده است که نشانه کار مخفیانه در ایران بر روی یک برنامه تسلیحات اتمی است.

این گزارش برای بررسی در نشست ششم تا دهم ماه ژوئن شورای حکام تنظیم شده است.

در این گزارش آمده است: "آژانس نگران وجود احتمالی فعالیت های فاش نشده اتمی در گذشته و حال است... از جمله فعالیت هایی مرتبط با توسعه یک کلاهک اتمی برای یک موشک."

آقای عباسی در پاسخ به پرسشی در باره گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است بر مبنای همین اسناد ادعایی که در این گزارش به آنها اشاره شده، پرونده ایران را به اشتباه به شورای امنیت برده اند.

آقای عباسی همچنین گفته است "این روزها با پیشرفت تکنولوژی مدرک سازی و جعل کار آسانی است." معاون رییس جمهوری ایران خطاب به آژانس بین المللی گفته است " بهتر است آنان دست از این اقدامات برداشته و رفتار خود را تصحیح کنند."

رییس سازمان انرژی اتمی گفته است که این سازمان برای راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس زمانبندی داخلی کار می کند و پس از "حصول اطمینان " در مورد مسایل ایمنی و " کسب صحت آزمایش ها " به شبکه برق متصل خواهد شد.

آقای عباسی همچنین با اشاره به این که نام خود او در شمار فهرست تحریم های شورای امنیت گفته است که " تحریم، تلاش بی ثمری است."

shahab46 - المان - هانوفر
دهن کثیفتان را ببندید حالم از قیافه کریه اتان بهم میخورد زالوها
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
عباسی, درست صحبت کن ! یک سوزن بخودت بزن و یک جوالدوز بدیگران ! رفتار ?! تصحیح ?! بمدت 32 سال بشماها اعتراض میکنیم, که رفتارتان را اصطلاح کنید و هر جنایتتان را بنام اسلام بر ما نفروشید, از حجاب اجباری در هوای گرم گرفته تا اعترافات اجباری و تجاوز در زندانها و و و , حتی هیچ قدم کوچکی در جهت اصلاح اعمالتان را نگرفتید و بتازگی دست بدامن ارواح خبیث خمینی هندی و اجنه شدید ! کم ما را شکنجه اسلامی دادید, الان هم از جن و اجنه کمک میگیرید ! ننگتان باد .
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
تصحیح نکند چه غلطی خواهی کرد.مزدور ولایت تروریستی اسـ...
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

gol andam - سویس - زوریخ
اول شما ها خودتون رو تصیح کنید بعد شرو ور به دنیا تحویل بدین ...دیوونن اینا به خدا ,,,,,, دست دراکولا رو از پشت بستن ...
جمعه 6 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +459واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +424شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +305عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +272رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +210یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +178پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید