توکلی:افراداطراف احمدی‌نژاد یامنحرفند‌یامتهم به فسادمالی

توکلی: سه وزیر برکنارشده با فرد معلوم‌الحال کنار احمدی‌نژاد مسأله داشتند

احمد توکلی، نماینده اصول‌گرای مجلس به ادغام وزارت‌خانه‌ها و برکناری سه وزیر انتقاد کرد و گفت اصلی‌ترین افراد اطراف محمود احمدی‌نژاد یا منحرف‌اند یا متهم به فساد مالی یا هر دو.

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران و نماینده اصول‌گرای تهران در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس به‌شدت از ادغام وزارت‌خانه‌ها توسط دولت انتقاد نمود.

وی در مورد ادغام وزارت‌خانه‌ها و برکناری سه وزیر گفت استناد محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران به ماده ۵۳ برنامه پنجم توسعه است در حالی‌که «عزل یک وزیر یا سرپرستی یک وزیر دیگر بر یک وزارت‌خانه از لوازم ماده ۵۳ برنامه پنجم نیست.»
توکلی در توضیح این ماده گفت: «ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم تصریح می‌کند که دولت مکلف است یک یا چند وزارت‌خانه را به نحوی در وزارت‌خانه دیگر ادغام کند که تعداد وزارت‌خانه‌ها از ۲۱ وزارت‌خانه به ۱۷ وزارت‌خانه کاهش یابد و در ادامه بلافاصله می‌گوید که دولت باید شرح وظایف و اختیارات وزارت‌خانه جدید را برای تصویب به مجلس ارائه کند.»وی افزود: «بنابر این معنای این ماده از برنامه پنجم این نیست که ما ابتدا وزارت‌خانه‌ها را در هم ادغام کنیم و سپس به مجلس بگوییم که کار ما را امضا کند؛ بلکه به این معناست که دولت ابتدا شرح وظایف را تدوین کند و پیشنهاد دهد به مجلس که مثلأ وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو با یکدیگر ادغام می‌شوند و وزارت انرژی تشکیل می‌شود.»

توکلی تأکید کرد که احمدی‌نژاد از ابتدا «برداشت نامناسبی» از ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم داشت که «مجلس و شورای نگهبان و حقوق‌دانان آن را تأیید نمی‌کنند.»این نماینده مجلس گفت احمدی‌نژاد با این کار می‌خواهد مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد.هیأت دولت در تاریخ‌های چهارم و ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ به ادغام وزارت‌خانه‌ها رأی مثبت داد. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از این تصمیم دولت گفت ادغام وزارت‌خانه‌ها بدون تصویب مجلس و رأی اعتماد به وزیران، «غیرقانونی» است.وی افزود: «وزرای وزارت‌خانه‌های ادغامی به دلیل رأی اعتمادی که از نمایندگان ملت گرفته‌اند موظف به ادامه کار خود هستند مگر این‌که به دستور صریح رئیس جمهور عزل شوند.» محمود احمدی‌نژاد نیز روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در جلسه هیأت دولت، علی لاریجانی را مورد انتقاد قرار داد و گفت رئیس مجلس فکر می‌کند «عین قانون» است. ساعتی پس از این اظهارنظر رئیس‌جمهور ایران، شورای نگهبان در جلسه روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت، اعلام کرد ادغام وزارت‌خانه‌ها باید به تصویب مجلس برسد.احمد توکلی در مورد برکناری سه وزیر گفت عزل وزرا قانونی است اما با مصالح ملی مغایرت دارد.وی در این‌باره افزود: «در حالی که ما از سوی کشورهای بیگانه به وسیله تحریم و فشارهای سیاسی و تبلیغاتی تحت فشار هستیم، در داخل با مشکلات اقتصادی جدی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، رئیس جمهور به یک‌باره سه وزیر اقتصادی - اجتماعی را عزل می‌کند. پیام این کار برای جامعه و خارج از کشور چیست؟ آن هم وزیر نفت که یک وزیر کاملأ اقتصادی، سیاسی و فنی است.»وی تأکید کرد: «کدام مصلحت ملی اقتضا می‌کرد که ایشان وزیر نفت را عزل کند؟... آیا درست است که وزیر صنایع که برای مذاکرات سیاسی - اقتصادی عازم سفر چین بود، عزل شود و ما در برابر طرف خارجی که ارتباطات زیادی با آن داریم، کوچک بشویم؟ چه لزومی داشت؟» محمود احمدی‌نژاد، ۲۴ اردیبهشت‌ماه جاری در ادامه ادغام وزارت‌خانه‌ها، در حکم‌های جداگانه‌ای صادق محصولی وزیر رفاه؛ مسعود میرکاظمی، وزیر نفت و علی‌اکبر محرابیان وزیر صنایع دولت دهم را برکنار کرد.توکلی در مورد دلیل برکناری سه وزیر گفت: «یکی از فرض‌ها که فکر نمی‌کنم چندان اشتباه باشد و من هم اجمالأ به درست بودنش اعتقاد دارم این است که این سه وزیر با فرد معلوم‌الحالی که کنار آقای احمدی‌نژاد است مسأله داشتند و به همین دلیل از صحنه حذف شدند.»اصول‌گرایان مخالف دولت در هفته‌های اخیر نوک پیکان حمله خود را به سوی «جریان انحرافی» در اطراف محمود احمدی‌نژاد، به‌ویژه اسفندیار رحیم‌مشایی، نشانه گرفته‌اند. آن‌ها معتقدند مشایی رهبری «جریان انحرافی» را بر عهده دارد.احمد توکلی با بیان این‌که «اکنون اختلاف ما با دولت مبنایی است» گفت: «الان اصلی‌ترین افراد دور دکتر احمدی‌نژاد را نگاه کنید، یا منحرف‌اند یا متهم به فساد مالی یا هر دو. این عدالت در توزیع قدرت است؟»

sobhanjan - امارات - ابوظبی
توکلی تو نمیدونی داری با نجاست نژاد زندگی میکنی این یارو هر کار بخواهد میکنه زور نزن مشکل جشمانی پیدا میکنی آب روغن قاطی میکنی در ضمن رهبرت که کور نیست داره میدزده براش مموتی نگران نباش درست میشه . البته درست شده بهتراز این میشه
جمعه 30 اردیبهشت 1390

Ezhaq - ایران - تهران
تو کلی یک احمق دوست داشتنی ...
جمعه 30 اردیبهشت 1390

Sir.amir - انگلستان - منچستر
م. گویی شکست شیر را از موش باور میکنم. وقتی تو می گویی وطن یکباره خشکم می زند. این دیده ی مبهوت را با خون دل تَر می کنم. وقتی تو میگویی وطن بر خویش می لرزد قلم. من نیز، من نیز رقص مرگ را با او به دفتر می کنم. بی کوروش و بی تهمتن با ما چه گویی از وطن. با تخت جمشید کهن من عمر را سر می‌کنم. خون اوستا در رگ فرهنگ ایران می‌‌دود. من گادهای عشق را مستانه از بر می‌کنم. وقتی‌ تو میگویی وطن شهنامه پر پر میشود. من گریه بر فردوسی آن‌ پیر سخنور می‌کنم. وقتی‌ تو میگویی وطن بوی فلسطین میدهی. ‌ من کی‌ نژاد عشق با تازی برابر می‌کنم. وقتی‌ تو میگویی وطن از چفیه ات خون میچکد
جمعه 30 اردیبهشت 1390

monairan - ایران - تهران
همه تون فاسد هستین . میگه اطرافیان احمدی نژاد در حالی که خود احمدی نژاد سر دسته دزدهاست.دیگه حتی ارزش نداره کامنت بگذاریم. ایران تهران
شنبه 31 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +459واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +424شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +305عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +272رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +210یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +178پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید