متهم شدن مشایی به تلاش برای تماس با آمریکا

متهم شدن مشایی به تلاش برای تماس با آمریکا

دو نماینده جناح اکثریت مجلس ایران اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد و همفکران او را متهم کردند که در صدد ارتباط با آمریکا و دشمنان خارجی حکومت ایران هستند.

اظهارات آقایان فدایی و سروری، امروز ۲۸ اردیبهشت (۱۸ مه)، به ترتیب در خبرگزاری های مهر و فارس منتشر شده و در برگیرنده انتقاداتی بسیار تند علیه "جریان انحرافی" است. "جریان انحرافی" اصطلاحی است که از سوی محافظه کاران منتقد دولت، برای اشاره به آقای مشایی و همفکرانش به کار می رود.

آقای فدایی در بخش دیگری از سخنان خود، ادعا کرده که این جریان برای برقراری ارتباط با "سرویس های جاسوسی بیگانه" می کوشد و آقای سروری نیز وعده داده که در آینده "ارتباط جریان انحرافی با دشمنان و بیگانگان شفاف‌تر از امروز خواهد شد و مردم نیز به روابط‌ پنهانی پی‌خواهند برد".

اخیرا تازه ترین شماره هفته نامه شما، ارگان جمعیت موتلفه اسلامی، اظهارات محمدتقی مصباح یزدی را به چاپ رسانده بود که آقای مشایی را تلویحا به "ارتباط با برخی از مقامات خارجی" متهم می کرد.

آقای مصباح یزدی، که از مهمترین نظریه پردازان حکومت ایران محسوب می شود، در ادامه سخنان خود گفته بود: "ایشان سفرهای متعددی به کشورهای خارجی، اعم از شرق و غرب داشته و با بالاترین شخصیت‌های آن کشورها ملاقات کرده و اخبارش هم در هیچ‌ جا منعکس نشده است."

محمد تقی مصباح یزدی در ادامه افزوده بود: "اگر قضیه به همین شکل پیش برود و قدرت و ریاست هم دست چنین فردی بیفتد، بودجه مملکت هم در اختیارش قرار بگیرد و به احتمال ۹۹ درصد کمک‌های خارجی هم به آن ضمیمه شود، ببینید چه بساطی در کشور راه می‌افتد و چگونه در میان جوانان جا می‌افتد که کسی در مملکت سر کار است، بالاتر از ولی‌فقیه است و اصلاً خودش با امام زمان ارتباط دارد."

یک هفته پیش، روزنامه کیهان نیز با طرح ادعای همکاری برخی از منسوبان محمود احمدی نژاد با افراد متهم به ارتباط با مقام های آمریکایی، از آنها خواسته بود تا از رفتار "غیرشفاف" در این زمینه بپرهیزند.

این روزنامه که مدیر مسئول آن توسط رهبر جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود، در سرمقاله خود از "رفتارهای پرخطر" برخی همکاران رئیس جمهوری که "به اسم تعامل با ایرانیان مقیم خارج از کشور" انجام می شود، انتقاد کرده بود.

انتقاد کیهان در شرایطی مطرح می شد که مجلس ایران به تازگی بودجه پیشنهادی دولت برای "شورای ایرانیان مقیم خارج از کشور" به ریاست اسفندیار رحیم مشایی را به علت "استفاده ناصحیح از اعتبارات" حذف کرده بود.

یک ماه پیش، روزنامه جوان نزدیک به سپاه پاسداران ایران نوشته بود که "جریان انحرافی اصولگرایان" در سال جاری، پیگیری موضوعاتی همچون "ارتباط با آمریکا" و "دفاع از تبادل سوخت هسته‌ای" را در دستور کار خود قرار داده است.

عده ای از مدافعان دولت دهم، اتهامات طرح شده علیه اسفندیار رحیم مشایی در زمینه های مختلف را تلاشی هدایت شده از سوی رقبای محافظه کار آقای احمدی نژاد برای تضعیف رئیس دولت می دانند.

۱۰ روز پیش روزنامه آمریکایی واشنگتن ‌پست با اشاره به خبرهایی غیر رسمی در مورد "تلاش های اسفندیار رحیم مشایی برای گشودن باب مذاکره با آمریکا" نوشته بود که آقای مشایی "علائم متعددی فرستاده مبنی بر اینکه مایل به دیدار با مقام های آمریکایی است".

این روزنامه در ادامه، به نقل از برخی "مقام های آمریکایی" آورده بود که دولت باراک اوباما تاکنون از تلاش های رئیس دفتر محمود احمدی نژاد برای مذاکره استقبال نکرده، "احتمالا به این علت که برای واشنگتن مشخص نیست که آقای مشایی چه کسانی را [در حکومت ایران] نمایندگی می کند و هدف او برای مذاکره ممکن است چه باشد."

این روزنامه آمریکایی همچنین اظهارات "یک مقام ارشد دولت آمریکا" را نقل کرده بود که اعتقاد داشت "محمود احمدی نژاد علاقه مند است تا در خارج از ایران به رسمیت شناخته شود و مشایی ابزار او برای انجام این کار است."

واشنگتن پست افزوده بود: "اگرچه باراک اوباما هرگز از دعوت خود از ایران برای مذاکره صرف نظر نکرده، اما مذاکره کردن با یک جناح واحد در ایران، اقدامی پر مخاطره است."

تاکنون هیچ منبع دیگری ادعاهای واشنگتن پست را در مورد تلاش های آقای مشایی برای نزدیک شدن به مقام های آمریکایی تایید نکرده است.

tanhaee - ایران - اصفهان
به امید ترور شدن دلقک احمدی نژاد
چهار‌شنبه 28 اردیبهشت 1390

Royan - المان - المان
این هم یه حیله دیگه است برای جمع اوری رای /مشائی را امریکائی و امریکا دوست جلوه بدن که ملت ساده ایران که به هر کاهی اویزان میشوند تا زیر اب نروند را گول بزنند یه بار دیگه پای صندوق های رای برن بعد دوباره میشه یه اشغالی مثل احمدی نژاد و چهره واقعی اش را نشان میده و به ریش ملت می خنده کسی اصلا نباید رای بده پای صندوق رای رفتن یعنی خیانت به وطن و اینده فرزندان مان.
چهار‌شنبه 28 اردیبهشت 1390

adgjl - ایران - تهران
Royan - المان - المان. آفرین بر هوش و ذکاوت شما .دقیقا سناریویی که از قبل نوشته شده بود مو به مو پیش میره و مثل بازی شطرنج هر روز مردم با یک کیش از طرف دولت موقعیتی را انتخاب می کنند به سمتی که آنها خواسته اند.من یک کم جلوتر میروم در چند روز آینده با فرار مشایی از ایران احمدی نژاد و تیم رهبری از همه گناهان بری می شوند
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
پیشنهاد میشود نظارت استصوابی بر جن ها هم انجام شود تا هیچ جن بو داده ای نتواند باعث کارهای بودار این مغغغغز متفکر بشود D:
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
این فیلمهای اسلامی و پر از تقیه دروغ رسمی در دینتان!!!! تمامی ندارد تنها مغز خر خورده ها باورتان دارند.عاشقان سینه چاک خاتمی دیدند که در اخرین نوشته اش چه بی شرفی است در همین سایت خود را برای او تکه پاره می کردند و اکنون خفه خون مرگ/// منتظر باشید ملیجک های سبزتان نیز روزی افشا خواهند شد!!!!!!!
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

مرگ بر امریکا - ایران - ایذه
رویان.المان. رای دادن در هر صورت برای ما واجب است حالا از هر جناحی باشد.این حکومت را به کوری چشم دشمنان اسلام امام زمان هدایت میکند. اللهم عجل لولیک الفرج.لبیک یا خامنه ای
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

بی سرزمین - ایران - تهران
در ویکی پدیا که جستجو می کنی مشایی را یکی از اطلاعاتی های قدیم و کارشناس مسائل منطقه استراتژیک کردستان معرفی می کنه یعنی باید عمق ارتباط این آدم را با دستگاه حکومتی و نفوذش را فهمید و گول این حرفها را نخورد هر چن که من معتقدم ظلم تنها به دست دست ظلم از بین میرود
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
چین وامریکا چه فرقی دارن یا بطور کل غرب یا شرق همه بدنبال چپاول کشور های ضعیف هستند همین کار را هم در طول تاریخ انجام داده اند البته درزمانی که ما ضعیف بوده ایم .پس چه فرقی میکند .فرقش در این است کی حق وحسابش بیشتر برسد .بقیه اش حرف مفت است .وهمه دعوا ها هم سر همین چندر غاز میلیاردی است که تو حساب اغایون در بانکهای خارج پس انداز بشه .وهروقت هم حرف گوش نکردند .بلوکه بلوکه بشه .باز مال خودشان است . پولهای زمان شاه چی شد .از ما گفتن ..
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
نمیشه اعدامش کنن?!!! احتمالا 99 درصد کسانیکه با دکتررررررررررر کار میکنن جاسوس استکبار هستند. اگه این خائن ها رو اعدام کنن کار مردم در پاکسازی ایران از وجود جانورهای موذی راحت تر میشه. مرگ بر خامنه ای و مزدوران کثیفتر از خودش
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +461واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +429شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +307عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +274رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +236یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +180پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید