پرواز مستقیم ایران‌ایر در مسیر تهران- رم متوقف شد


پرواز مستقیم ایران‌ایر در مسیر تهران- رم متوقف شد

پرواز تهران- رم و برعکس شرکت هواپیمایی ایران ایر پس از ۴۵ سال متوقف شد.

از یک ماه پیش پرواز مستقیم تهران - رم و رم- تهران شرکت هواپیمایی ایران ایر که از ۴۵ سال پیش به‌طور روزانه انجام می‌شده، لغو شده است.

واحد مرکزی خبر در گزارشی علت این تصمیم مدیر شرکت هواپیمایی ایران ایر را ممنوعیت سوخت‌گیری هواپیماهای ایرانی در فرودگاه رم عنوان کرده است.

مهرماه سال گذشته، چند شرکت بزرگ نفتی در اروپا و ایالت متحده آمریکا، بر اساس یک قرارداد هم‌پیمان شدند تا در ادامه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، از تحویل سوخت به هواپیماهای دولتی ایران ایر در اروپا خودداری کنند.

براساس این قرارداد، بریتیش پترولیوم، رویال ‌داچ‌شل و شرکت کیوهشت از جمله شرکت‌هایی بودند که تحویل سوخت به شرکت ایران ایر را متوقف کردند.

در نتیجه لغو قرارداد سوخت‌گیری هواپیمایی دولتی ایران ایر، هواپیماهای ایران نمی‌توانند در فرودگاه‌هایی چون آمستردام، لندن و استکهلم سوخت‌گیری کامل کنند، بلکه باید از آن دسته فرودگاه‌های آلمان و اتریش، که طرف قرارداد شزکت نفتی توتال فرانسوی و شرکت نفتی او.ام. و اتریشی هستند، سوخت‌دهی کامل بگیرند.

اما نهم فروردین ماه جاری نیز گروه اتریشی نفت و گاز «او.ام.وی» اعلام کرد که هواپیماهای ایرانی خط هوایی دولتی «ایران ایر» نمی‌توانند از این پس در فرودگاه وین سوخت‌گیری کنند.

گروه اتریشی او.ام.وی در راستای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، قرارداد خود را با ایران ایر که در تاریخ سوم فروردین ماه تمام شد، تمدید نکرد.

در مقابل ۲۴ فروردین ماه گذشته نیز معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تامین سوخت هواپیماهای غربی در ایران ممنوع است.

مدیران شرکت هواپیمایی ایران ایر در حالی عدم امکان سوخت‌گیری هواپیماهای ایرانی در رم را علت لغو این پروازها اعلام کرده‌اند که علی‌رغم وجود مشکل مشابه در دیگر شهرهای اروپایی نظیر ژنو و وین، پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از طریق فرودگاه‌های این شهرها انجام می‌شود.

در حال حاضر ایران ایر یک پرواز هفتگی از مقصد میلان به تهران و برعکس نیز دارد.

فشارها بر بخش انرژی ایران پس از آن شدت گرفت که خردادماه گذشته، چهارمین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تصویب شد.

در این قطعنامه که تحریم‌های شدیدتری را شامل می‌شود، محدودیت‌هایی برای همکاری با ایران در بخش‌های حمل و نقل، انرژی و بیمه پیش‌بینی شده است.

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
لذتی داشت یک هواپیما پر ایرانی و به مقصد تهران و دیدن میدان آزادی از بالا. بیایید پول بلیت هایمان را به جیب این اروپایی های خبیث نریزیم! همه باهم بریم تورکیش ایرلاینس!
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
اینم از برکات اوس محموده کسیکه اندیشه مدیریت جهان رو در سر میپروراند
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫این یعنی ندیده گرفتن مردم،اگر توانائی دارند منافع رژیم و دولت را مستقیم هدف قرار دهند،ندادن سوخت و در اختیار نگذاشتن قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری کاریست که خود را مستقیما با مردم رو در رو میکنند.سران رژیم و وابستگان آنان حتما در خارج از ایران سرمایه گذاری و مستغلات دارند و پیدا نمودنش برای هر دولتی در این عصر و زمان بسان آب خوردن است،همه را به نفع ملت ایران مصادره نمائید،نه اینکه فردا مثلا شکایتی از بازماندگان ۱۱سپتامبر تهیه و خسارت ضربه خوردن روحی و روانی آنها را از پولهای بلوکه شده مردم ایران بردارید،حقوق بشر برای سیاستمداران یعنی کشک،به بهانه حقوق بشر اشغال نظامی کشورهائی همچون عراق افغانستان،لیبی،بحرین و ..و چپاول نفت و معادن طبیعی آنهاست،برای بعضی دولت های غربی حقوق بشر دوّل منطقه نفت خیز یعنی کشک.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
اقای فراز نروز- از جونمون سیر نشدیم که هوابیمای کهنه ایران سوار بشیم سقوط کنه.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

delmorde - سوئد - یوتوبوری
این فشارها فقط و فقط دودش به چشم مردم میرود. سیاستمداران غربی می خواهند مردم ایران برعلیه دولت قیام کنند . اما بدون استفاده از اسلحه که در ان صورت جز سرکوب و کشتار چیزی عاید نمی شود.رژیم ایران افراد مزدور خودفروخته و خائن زیاد دارد در قالب سپاه و بسیج. اما ارتشی ضعیف که نمی تواند در کنارمردم قرار گیرد زیرا در بین شان نیز افراد مزدور گماردند. اما در نهایت این نظام سرنگون و مزدوران به سزای خیانتشان میرسند و هرانچه اراین راه بدست اوردند باید گرفته شود. اتحادیه اروپا اخیرا کلیه نقل و انتقال پول را به خارج تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده زیرا هدف ایجاد مانع انتقال ارز به ایران است.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

delmorde - سوئد - یوتوبوری
اینهااگر واقعا راست می گویند که صد البته نیرگ و فربکاری و عوام فریبیست. دارائهای سران در کشوهایشان را بلوکه کنند. که این یکی با منافع انها همخوانی ندارد انوقت داعیه حقوق بشر را احمقانه سر میدهند. سیاستمداران اروپائی تشکیل شده اند از مشتی دروغگوی ریاکار و جنایتکار که صد رحمت به هیتلر. زیرا او مرد بود و نیرنگی در کارش نبود انچه می گفت همان عمل او بود اما این سیاستمدارها داعیه حقوق بشرشان فقط حرف و شعار است. می گویند دروغ جرم است ولی پدر دروغگویانند.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

مهرداد2538 - ایران - تهران
تا کی می خواهند با تمام دنیا خصمانه رفتار کنند؟ جز نکبت از این اسلام نصیبمان نشد.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
زمان خدا بیامورز اولین کشور در خاور نزدیک ایران بود که جمبوجت 747 خریداری کرد و فقط از تهران پرواز مستقیم به نیویورک داشت و در جهان دومین هواپیمایی دنیا بعد از امریکا بود بهترین سرویس را داشت پس نتیجه میگیریم خلایق هر چه لایق........
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
poriyaye_vali - قطر - دوحه . سلام دوست عزیز شما که قطر زندگی میکنی نزار از این میدان مشترک گازی سهم ایران را به یغما ببرند.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

botparast - ایتالیا - میلان
بهتر!
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

supernova - انگلستان - منچستر
از کسانی که هواپیمای مسافر بری ایران را بر فراز خلیج فارس میزنند و بعد هم به آن قاتل مدال شجاعت میدهند بیش از این هم انتظار نمیرود. سیستم اینها همیشه همین بوده . یا باید جلوشان سر خم کنید یا اینکه سرت را خم میکنند . بعد جالبه که میان و از حقوق بشر و نقض آن در ایران هم حرف میزنند. آدم کدومش را باور کند ؟
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
اگر واقعا دنیا میخواهد از دست این نظام ضد خدا و دین و انسانیت راحت شود باید نفت ملت ایران را تحریم کند تا نفروشند و با پولش ملت را سرکوب کنند و تروریستهای دنیا را پرورش دهند.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
این قدر مردم .مردم نکنید .80 درصد مردم ایران قادر بسوار شدن هواپیما نیستند بحال انها هیچ فرقی ندارد .پس این خودش فشاری بر حکومت است نه مردم .حال اگر اموال اغایان در خارج از کشور توقیف شود چه بهتر .طبق معمول بما که چیزی نمیرسد فرقی ندارد که کی بخورد . ضمنا دایه از مادر مهربان تر نشوید .
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

hamham78 - ایران - تهران
خوش به حله ترکیش ایر لاین شد.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
مهرداد2538 - ایران - تهران برعکسش که گفتی درسته.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

akbarjeni_shikar - المان - برلین
pesar shoja - استرالیا - استرالیا .......اقا پسر ایدیت بزار پسر ترسووو......
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

Mahdi_tala - انگلیس - لندن
دمش گرم من حاضرم تحریم کنن 10 ساعت ترانزت داشته باشمم میرضه
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
مهرداد2538 - ایران - تهران:بله دقیقاً درسته. danial nabi - سوئد - استکهلم: شاید در استکهلم اینجوری باشه که شما میگید ولی‌ در ایران اینجوری نیست!
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

red.boy - ایران - تهران
89562389 - ایران - نجف آباد - به دولت امام زمانی بگو که انقدر باج نده. خب دست خودش هم نیست دیگه از قطر میترسه.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

ezatdf - ایران - تهران
با این سرعتی که داریم پیشرفت می کنیم باید کاروانهای شتر بین ایران و اروپا رو دوباره راه بیاندازیم
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

ekman - ‫ایران - ‫شیراز
زمانیکه نرخ بلیط هواپیما در مسیری مثلا تهران مشهد ۱۲۰ تومان بود و چند روز در هفته و فقط یک پرواز در روز انجام میشد،آنوقت اگر کسی آگاهانه آمار میداد،شاید میتوانست بگوید ۲۰ در صد یا کمتر برای مسافرت از وسیله هوائی استفاده میکنند،نه اکنون که در تمام فرودگاهای شهرهای بزرگ ایران شبانه روز پرواز انجام میشود و هر زمان هم جهت خرید بلیط مراجعه میکنید،میگویند پرواز جا ندارد.اگر هواپیمائی فرسوده سقوط کند،آیا به حکومت آسیب میرسد یا به مردم؟حکومتیان مردم که هیچ حتی حاضرند که زن خودشون را هم بدهند ولی حکومت کنند.ایکاش بعضی ها مغز خودشان را بکار می انداختند،حد اکثر به اندازه همان ۲۰درصد!!!.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
akbar jeni_shikar المان برلین- حماقت کردن دلیل بر شجاع بودن نیست
چهار‌شنبه 28 اردیبهشت 1390

جو جو زنجان - ایران - زنجان
lما از اول از رم بدمون میومد. حالا اونا فهمیدند و عوضشو در میان
شنبه 31 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +434شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +248یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید