حضور رئیس صندوق بین‌المللی پول در دادگاه به تعویق افتاد



حضور رئیس صندوق بین‌المللی پول در دادگاه به تعویق افتاد

حضور دومینیک استراوس کان، رئیس صندوق بین‌المللی پول در دادگاهی در نیویورک یک روز به تعویق افتاده است.دومینیک استراوس کان دستبند به دست، از یکی از ساختمان‌های پلیس نیویورک منتقل شد.

قرار بود آقای استراوس کان روز یکشنبه در دادگاه حاضر شود و به اتهام سوءاستفاده جنسی، تلاش برای تجاوز و حبس غیرقانونی یک مستخدم زن در هتلی در منهتن پاسخ دهد.

پلیس برای تکمیل پرونده خواستار انجام یک رشته آزمایش شده بودند و وکلای آقای استراوس کان می‌گویند که او با انجام این آزمایش‌ها موافقت کرده است.

جلسه دادگاه یک روز دیرتر برگزار می‌شود تا نتایج آزمایش‌هایی که انجام گرفته است، مشخص شود.

پیشتر، آقای استراوس کان در حالی که دست‌هایش از پشت با دستبند بسته شده بود، هنگام انتقال از یکی از مراکز پلیس نیویورک مشاهده شد.

به کارآگاهان مسئول رسیدگی به پرونده، مجوز بررسی و انجام آزمایش دی ان ای روی لباس‌های آقای استراوس کان داده شده است.

وکلای او می گویند که آقای استراوس کان اتهاماتی را که در باره تعرض جنسی و اقدام به تجاوز جنسی علیه او مطرح شده‌اند، قاطعانه رد می‌کند.

او که یکی از نامزدهای احتمالی پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فرانسه به شمار می‌رفت، قرار بود روز یکشنبه با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در برلین دیدار کند و بعد در نشست وزیران دارایی اتحادیه اروپا حاضر شود.

این نشست روز دوشنبه در بروکسل برگزار می شود. قرار است وزیران دارایی اتحادیه اروپا بحران مالی را که منطقه یورو را تهدید می‌کند، بررسی کنند.

انتظار می‌رود در این نشست شرایط اتحادیه اروپا برای ارائه کمک‌های مالی به پرتغال بررسی شود. وضعیت اقتصادی یونان که با وجود دریافت کمک مالی قابل توجه در سال گذشته، همچنان از شرایط بحرانی خارج نشده است، از دیگر بحث‌های مطرح در این نشست خواهد بود.

آقای استراوس کان به عنوان رئیس صندوق بین‌المللی پول، نقش موثری در تضمین حمایت این صندوق از اقتصادهای مشکل‌دار منطقه یورو داشت و بازداشت او، نگرانی‌هایی را در بازارهای پولی و مالی جهانی درباره تاثیر احتمالی این بازداشت بر طرح‌های اتحادیه اروپا برای کمک به اقتصادهای پرتغال و یونان به دنبال داشته است.

با آغاز معاملات در بازارهای مالی آسیا در بامداد روز دوشنبه، ارزش یورو به معادل یک دلار و ۴۱ تنزل کرد که کمترین نرخ برابری یورو با دلار طی شش هفته اخیر است.

بر اساس گزارش‌ها، بعد از بازداشت آقای استراوس کان، جان لیپسکی، معاون اول رئیس صندوق بین‌المللی پول، به طور موقت جانشین او شد.

دومینیک استراوس کان روز شنبه در فرودگاه جان اف کندی و زمانی بازداشت شد که هواپیمای حامل او آماده پرواز به سمت اروپا بود.

او که متاهل است و ۶۲ سال دارد، در طول شب در واحدی ویژه در اداره پلیس نیویوک به سر برد و در باره ادعاهای مرتبط با سوءاستفاده جنسی بازجویی شد.

پلیس نیویورک روز یکشنبه، اتهام‌های آقای استراوس کان را سوءاستفاده جنسی، تلاش برای تجاوز و حبس غیرقانونی یک زن اعلام کرد.

به گفته پلیس، یک زن ۳۲ ساله که مستخدم هتل "سوفیتل" در منهتن است و مدعی است پس از ورود به اتاق یکی از ساکنان این هتل مورد حمله قرار گرفته است، آقای استراوس کان را رسما به عنوان فردی که او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده، شناسایی کرده است.

این زن گفته است که وقتی وارد اتاق هتل شد، آقای استراوس کان که لباسی به تن نداشت، به سمتش پرید و قبل از این که او را آزار دهد، تا راهروی هتل دنبالش کرد.

گفته شده است که دومینیک استراوس کان برای کارهای شخصی به نیویورک رفته بود و در زمان بازداشت، مصونیت دیپلماتیک نداشته است.

saitama - ژاپن - توکیو
اگر در فرانسه اسلام نفوذ داشت با این کارش درانتخابات سال اینده صد در صد رئیس جمهور میشد
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

saitama - ژاپن - توکیو
feminism گرامی خبری از شما نیست ; نگران هستیم . خبری از تندرستی خودتان درج کنید سپاسگزار میشویم . همیشه پایدار باشید
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
باز بگوئید این خانم ها ضعیفه هستند. باز بگوئید که از دست رن کاری بر نمی اید . قدرت زن را ببین .قوی ترین مرد دنیا را از داخل هواپیمای جت بیرون میکشد.البنه این اقای اشتراوس هنوز هم که هنوز است گیج این قضیه است. بطوریکه خبرگزاری ها گزارش دادند نامبرده گفته در نیوریورک هر روز 10 نفر همدیگر را بصورت خام میخورند و پلیس توجهی نمیکند ولی چطور ما را از داخل هواپیما با دستبند فورا بزندان بردند. قاضی که گویا عرب بود و زبان این اقا را نمی فهمید در جواب گفت اسکوت ای ایا لاحمر. حکما میگویند منظور قاضی مطلب دیگری بود ولی گفت خفه. یعنی سیاست خیلی بی حیا و دریده است.گویا این اقا سوابق بی ناموس فراوانی داشته از جمله اینکه با عمه خودش هم یک زمانی قصد بی ناموسی داشت. مامورین در حال تحقیق هستند امیدوارم اینگونه نسبت های بی ناموسی باین اقا ندهند
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +434شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +248یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید