وزیر علوم: معاند نظام نمی‌تواند عضو هیأت علمی شود


وزیر علوم: شوخی نداریم، معاند نظام نمی‌تواند عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها شود

کامران دانشجو ضمن اعلام شاخص‌های جدید برای مؤسسات آموزشی غیردولتی گفت مخالفان حکومت جایی در دانشگاه‌های ایران ندارند. وی وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها را نیز به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران دانشجو، وزیر علوم جمهوری اسلامی ایران در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی با بیان این‌که « اگر اقدامی در برخورد با مؤسسات غیردولتی صورت می گیرد بر اساس اصول است»، گفت وجود ۳۰۰ مؤسسه آموزش عالی غیردولتی در کشور یک «مشکل و مسئله» است.

کامران دانشجو از ارزیابی و رتبه‌بندی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی خبر داد و افزود: «پس از ارزیابی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی حتا ممکن است برخی مؤسسات پلمپ هم بشوند. بنابراین وزارت علوم در ارتباط با مؤسسات آموزش عالی غیردولتی بر مبنای ارزیابی و رتبه‌بندی اقدام می‌کند.»وزیر علوم گفت: «برخی شاخص‌هایی که برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تعیین و جمع‌بندی می‌کنیم با شاخص‌هایی که دنیا دارند بر اساس‌شان رتبه‌بندی می‌کنند متفاوت است البته شاخص‌های آن‌ها را نیز داریم اما شاخص‌هایی که معادل فرهنگ بومی خودمان و جهان‌بینی توحیدی است را نیز در نظر می گیریم.

دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «اگر در دانشگاه یا مؤسسه‌ای مشاهده کنیم که افرادی معاند نظام هستند جای این افراد در دانشگاه نیست.»

وی افزود: «چه کسی گفته آزادی مطلق ارزش است؟ آزادگی ارزش است. آزادی از بند شیطان و عبد خدا بودن ارزش است.»کامران دانشجو تأکید کرد نظام جمهوری اسلامی ایران یک طرز تفکر دارد و در توضیح آن گفت: «معاند نظام نمی‌تواند در این کشور عضو هیأت علمی شود. شوخی هم نداریم و شفاف هم از روز اولی که به وزارت علوم آمدم گفتم. معاند نظام را هم ما تشخیص نمی دهیم بلکه به هر حال مراجعی هستند که اعلام و مشخص می‌کنند.» وزیر علوم در اسفندماه سال ۱۳۸۸ نیز اعلام کرده بود پرسنل علمی که «با نظام هم‌سو نیستند» و «التزام عملی به ولایت فقیه ندارند»، اخراج خواهند شد. دانشجو گفته بود: «ما به دانشگاهیانی که تمایلات و فعالیت‌های‌شان با نظام جمهوری اسلامی هم‌سو نیست نیازی نداریم.»با روی کار آمدن دولت دهم و کامران دانشجو به‌عنوان وزیر علوم، روند اخراج استادان دانشگاه در ایران شدت گرفته است.در سال گذشته از جمله محمد شریف، وکیل دادگستری و استاد حقوق دانشگاه علامه طباطبایی؛ مرتضی مردیها، استاد فلسفه در دانشگاه علامه طباطبایی؛ علی‌اصغر بهشتی شیرازی، استاد ارتباطات در دانشگاه علم و صنعت، پروفسور محمد شهری، استاد مهندسی الکترونیک؛ و پروفسور تورج محمدی؛ اخراج شده‌اند. همچنین بیش از ۵۰ استاد دانشگاه به‌شکل اجباری بازنشسته یا اخراج شدند که در میان این گروه نیز نام کسانی چون حسن نمک‌دوست تهرانی، امیرناصر کاتوزیان، هادی حکیم شفایی، رحمت‌الله باستانی، کریم مجتهدی، حسین جاودانی، علی شیخ‌الاسلام، حسن بشیریه، محمد عرفانی، ابوالقاسم گرجی، محمد آشوری، جمشید ممتاز، محمدرضا شفیعی کدکنی و رضا داوری به چشم می‌خورد.کامران دانشجو در سخنان امروز خود وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها را نیز مورد انتقاد قرار داد و آن را «غیرقابل پذیرش» خواند.وی گفت: «تا زمانی که کامران دانشجو در وزارت علوم است با رفتارهای غیر اخلاقی و (عذر می‌خواهم) تبرج و سالن آرایش و ... که اصلاً در شأن دانشگاه نیست برخورد خواهد شد.»دانشجو گفت: «این‌ها آزادی نیست بلکه شأن دانشگاه را از بین بردن است. دانشگاه در کجای دنیا "سالن مد" است. ساده‌ترین نوع لباس‌ها را در دانشگاه‌های دنیا می‌پوشند. وقتی ما در نظام اسلامی صحبت از عفاف و حجاب می‌کنیم منظورمان فقط پوشش نیست بلکه حجاب نگاه، حجاب رفتار و حجاب گفتار نیز باید رعایت شود.»مسأله حجاب بار دیگر در روزهای اخیر به موضوع سخنان مقامات ایرانی تبدیل شده است.روز دوشنبه گذشته سردار احمد روزبهانی، رئیس «پلیس امنیت اخلاقی» گفت برخی فکر می‌کنند که اقدامات پلیس در رابطه با «امنیت اخلاقی» تعطیل شده در حالی‌که این طرح با «حضور پررنگ ۷۰ هزار نیروی پلیس» در حال اجرا است.وی افزود: «در طرح امنیت اخلاقی با کسانی که به صورت مانکن‌گونه ظاهر می‌شوند، پلیس به صورت قانونی برخورد خواهد کرد.» رئیس «پلیس امنیت اخلاقی» گفت: «این موضوع که حجاب را در خیابان رعایت نکنند یعنی حقوق شهروندی را زیر پا گذاشته‌اند.»

sobhanjan - امارات - ابوظبی
آهاااااااااااااااای بچه سوسول تورو خداتو دیگه وراجی نکن و زر زیادی نزن هرکی ندونه داییم میدونه و برام تعریف کرده از کودکیهای قشنگت تو محله قلهک پشت کوچه امامزاده تو تو خواب هم نمی دیدی روزی آبدارچی اداره بشی چه برسه به وزارت مرتیـــــــــــــــــکه حرامی
شنبه 24 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
مملکتی که بدست امثال دانشجو ها و سردارهای بیسواد که حتی مدارک تحصیلیشان قلابی هست .بیشتر از این نمیشود انتظار داشت. مخصوصا رهبر الدنگ بیسوادی که دنبال یک چنین افراد غلام حلقه بگوشی میگردد همیشه. 25 اردیبهشت باید مشت محکمی بر دهان کثیف و دروغگوی رهبر ولایت شاهنشاهی بزنیم تا هی ملت ملت بلغور نکند. مثل ورزشگاه ازادی.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
بعد از پیروزی جنبش وای به حالت در ایران بمانی.اعدامت می کنیم.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

hassan5 - ایران - تهران
مسئله مسیحی شدن دانشجو و زن مسیجی گرفتنش بکجا کشید؟؟
شنبه 24 اردیبهشت 1390

Shomali - ایران - لاهیجان
من شک دارم داخل کله اش مغز انسان باشد؟!
شنبه 24 اردیبهشت 1390

iranazadiran - ایران - تهران
hassan5 - ایران - تهران. هموطن گرامی متاسفانه سیاست رذیلانه و ریاکارانه ی این حکومت از ابتدا چنان تیشه به ریشه ی هر چه اصالت فرهنگی یا مذهبی زد که غیر قابل باور است. از سویی جهودان صهیونیست به جان مذهب در ایران افتادند و از سوی مبلغین مسیحی مانند این ناشاخول عوضی. عده ای هم مانند بسیجیان ساندیس خور با ندانم کاری و جهل آب به آسیابشان می ریزند . این بلا بر سر تمدن و فرهنگ ایران هم آمد و این نالایقات بی بته حتی به جان آثار باستانی ما هم افتادند. درد نا آگاهی مردم و در جهل قرار دادن اکثریت عوام جامعه است. آگاهی تنها درمان این معضل نحس و خبیث حکومت ولایت وقیح است.
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +434شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +248یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید