تلاش روسیه برای منع انتشار گزارش سازمان ملل از صادرات اسلحه ایران


تلاش روسیه برای منع انتشار گزارش سازمان ملل از صادرات اسلحه ایران

شماری از دیپلمات‌های غربی روز پنج‌شنبه اعلام کردند که روسیه در تلاش است جلو انتشار رسمی گزارش سازمان ملل از نقض قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی ایران و ارسال سلاح و مهمات به سوریه را بگیرد.



به گزارش خبرگزاری رویترز، شماری از دیپلمات‌های غربی که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود، این مسئله را تایید کرده و گفتند: «روسیه اجازه نمی‌دهد که گزارش نقض قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی ایران، به عنوان سندی رسمی در شورای امنیت ثبت شود.» یک دیپلمات دیگر در همین زمینه گفت: «این کار آشکارا برای حفظ و حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، است که دست به سرکوب خشونت‌بار مردم سوریه زده است.» این گزارش محرمانه که نسخه‌ای از آن به دست خبرگزاری رویترز و خبرگزاری فرانسه رسیده، حاوی فهرستی از موارد نقض قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی جمهوری اسلامی ایران در امر ارسال مهمات و سلاح است که به سوریه و به مقصد نهایی لبنان و سرزمین‌های فلسطینی فرستاده شده است. این گزارش برای بررسی موارد اجرای چهار قطعنامه تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تنظیم شده و در آن گفته شده است که به جز موارد ارسال سلاح، جمهوری اسلامی هنوز به غنی‌سازی اورانیوم نیز ادامه می‌دهد. به دنبال سر باز زدن ایران از متوقف ساختن غنی‌سازی اورانیوم، شورای امنیت سازمان ملل چهار قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی به تصویب رساند تا تهران را وادار کند فعالیت‌‌های مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم را به حالت تعلیق درآورده و صحت صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های خود را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ثابت کند.جمهوری اسلامی ایران این قطعنامه‌ها را رد کرده و هم‌چنان به فعالیت غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد. ایران از دید کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا مظنون به تعقیب برنامه اتمی برای دستیابی به بمب اتمی است، ولی تهران می‌گوید فعالیت اتمی را برای تولید برق دنبال می‌کند. به گفته دیپلمات‌ها، روسیه می‌گوید این گزارش نباید به این شکل عرضه شود و باید اول در کمیته بررسی تحریم‌های ایران بررسی شده و بعد از آن به صورت عمومی اعلام شود. یک دیپلمات دیگر به رویترز گفته است: «بالاخره باید روسیه با این قضیه همراه شود، فقط نمی‌دانیم چه قدر طول می‌کشد تا به آن نقطه برسیم.» گزارش‌های این‌چنینی باید با رای اجماعی ۱۵ کشور عضو شورای امنیت همراه شود و از همین رو روسیه در این مرحله توانسته است فعلا جلو آن را بگیرد. اقدام روسیه برای جلوگیری از انتشار این گزارش در حالی است که بریتانیا و فرانسه تلاش می‌کنند قطعنامه‌ای برای محکوم کردن سرکوب‌های خشونت‌بار توسط دولت سوریه آماده کنند. پیشتر، بریتانیا و فرانسه تلاش کرده بودند قطعنامه‌ای برای محکومیت سرکوب‌ها در سوریه آماده کنند که این اقدام توسط روسیه، چین و هند متوقف شد.

khosh bavar - ایران - یزد
امان از دست این روسها ! اتیش پاره این روسها را خیلی خوب میشناسد ! شاد و اتیش پاره باشیم .
جمعه 23 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
روسها همیشه به نامردی کردن و از پشت خنجر زدن معروف هستند
جمعه 23 اردیبهشت 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
همیشه گفته شده.که سگ زرد برادر شغال است .حالا باید دید چه وعده .وعیدی به روسیه داده اند از دریای شمال که گذشتند وهمه بانها داد .فکر کردن مهریه مادرانشان است .نفت شمال هم همنطور .چی مانده که برای این حمایت میخواهند بخشند گندش بعدا در خواهد امد .البته اگر خواهر ومادرشان بدرد بخور بودندند .به انها هم رحم نمیکردند ..
جمعه 23 اردیبهشت 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
روسها همیشه به نامردی معروف بودند و هستند.و از آب گلالود ماهی گرفته اند الان خدا میداند که رژیمهای جنایتکار.آخوندی ایران و افراطی سوریه چقدر باج تو پاچه روسها ریخته اند که روسیه کاسه از عن داغتر شده.خلا صه این بازی یک بام و دو هواست و همگی این جنایتکاران دستشان برای همدیگر رو شده.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

atish pare - امریکا - سیاتل
khosh bavar جان زمانی که 18 سالم بود برای ادامه تحصیلات عازم مسکو شدم.2سال تمام اونجا زجرکشیم!افسرده شده بودم!دمای هوا زمستانها منفی 40 درجه بود!مردم روس همانند هوای سرد کشورشون سرد و خشک و خشن!هیچ وقت ندیدم لبخند بزنن!اگه صدای خنده ایی شنیده میشد تنها به دلیل استفاده از مشروبات الکلی بود.نزاد پرست و قاتل.منفعت طلب وحیله گر!ظالم وحسود!هیچ وقت یادم نمیره روزی رو که درمترو لبخندزنان که عادت همیشگی من هست وارد واگن شدم ونگاههای متعجب وخشم الود مسافران که چرامن لبخند برلب دارم!به مدت 2سال ازخندیدن ولبخندزدن می ترسیدم! زنهای روس خشن و نامهربان!مرداشون بی رحم وبی وفا نسبت به خانواده!... من این روسها رو میشناسم!!
جمعه 23 اردیبهشت 1390

atish pare - امریکا - سیاتل
شاد اما روس نباشیم!
جمعه 23 اردیبهشت 1390

kian ahvaz - ایران - اهواز
از دیر باز دهان روسیه برای بلعیدن ایران باز بوده و هر لحظه به قسمتی از این طعمه گاز زده و همواره امیدوار بوده که روزی ایران را یکجا خواهد بلعیید و ملت ایران هرگز دشمنی به خطرناکی روسیه نداشته و نخواهد داشت و دست این وحشی صفتان تا مرفق به خون جوانان ایران زمین الوده است ولی از چه رو ولایت ننگین و نامشروع صید علی اقا مدام امتیاز پشت امتیاز به این خون اشامان میدهد نمیدانم فقط این را میدانم که خدا از هرچه بگذرد از حق مردم بی دفاع و زنان ودختران و مردان مظلوم ایران زمین نمیگذرد و دیر نخواهد شد که صیدعلی اقا و ذوب شدگان در ولایت جور و جهل و فساد را مانند دیکتاتور قادسیه صدام ملعون از سوراخ جهالت و خودکامگی همچون کفتار پیر بیرون خواهند کشید همین پسران و دخترانی که ندای حق طلبی شان را با باطوم و سرنیزه و تجاوز و کهریزک و اوین پاسخ دادند این بی بته های مذاب و فرزندان ناخلف و نامشروع ولایت قبیح وانقلاب سرشار از ریا و تزویر........شاد باشید....کیان....
جمعه 23 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
اتحاد سرخ//کمونیست/// سیاه//اسلامی//<<<1357//چیز جدیدی نیست/
جمعه 23 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
روسها همیشه همین طور بوده و هستند. برای منافع مالی خودشان دست به هرجنایتی میزنند و با هر جنایتکارانی در دنیا هم دست میشوند. از باندهای روسی گرفته تا دولتش.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

ساعت 12 - ایران - تهران
روسها بعد از انگلو ساکسونها بزرگترین دشمنان مردم ایرانند ، قابل توجه خامنه ایف.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
atish pare عزیز و مهربون, چقدر خوشحال شدم که از این تاپیک استفاده کردم و موضوعی را که خیلی " سربسته " عنوان کردید, زیر سوال ببرم و شما هم چقدر زیبا و متکی به نفس موضوع را " شکافتید " ! خانم دکتر عزیز, میدانم تجربه تلخی کردید, ولی حتما باعث پیشرفت زندگیتان شده که از این کشور بخاطر مشکلاتش که برای شما فراهم کرده بود بعنوان " سکوی پرش " زندگی خود استفاده کنید و و و, پس به امید روزها و خاطرات اتشین تر از قبل . شاد و ادم شناس باشیم .
جمعه 23 اردیبهشت 1390

shahab46 - المان - هانوفر
مرگ بر روسیه
جمعه 23 اردیبهشت 1390

atish pare - امریکا - سیاتل
khosh bavar عزیزودوست داشتنی.خیلی خوشحالم که با زیر سوال بردن ان موضوعه سربسته از خاطرات جوانی!!!! من مطلع شدین.تشکرکه روزها و خاطرات اتشین تر از قبل !رو برای من ارزو دارین.با اجازه ی شما:شاد و بالبخند وارده واگن باشیم!!!!
جمعه 23 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
atish pare مهربون, من متاسفانه متوجه این اصطلاحتان نشدم : شاد و بالبخند وارده واگن باشیم!!!! پس تا بعد .
شنبه 24 اردیبهشت 1390

atish pare - امریکا - سیاتل
khosh bavare عزیز اشاره ایی بود به ترسی که درروسیه برمن غلبه کرده بود.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

huka - نیوزلند - ولینگتون
atish pare - امریکا - سیاتل . دوست عزیز سلام می خواستم خدمتتان بگم که من می خواهم در مرداد ماه به مدت دو هفته به قصد توریستی با همسرم از روسیه دیدن کنیم شما در این دو هفته محدود و با بودجه محدود چه توصیه های ایمنی گردشی دارید به بنده بکنید در ضمن من خلاف فرمایش شمارو شنیده بودم شنیده بودم روس ها خیلی خونگرم و خاکی هستند.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

atish pare - امریکا - سیاتل
huka_ سلام از بنده هست عزیز.برایتان پیام در تبادل نظر ارسال کردم
شنبه 24 اردیبهشت 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫روسیه،چین و هند،سه کشوری که خودشان حقق بشر را رعایت نمیکنند،البته فکر کنم که هند یک پِلِقی بهتر از دوتای دیگرباشد.این سه کشور نخست منافع اقتصادی خودشان با سوریه را مدّ نظردارند و با محکوم کردن سوریه خیلی معادلات اقتصادی بهم میخورد.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +434شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +248یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید