دارچین (Cinnamon)


                    دارچین (Cinnamon)

دارچین از قدیم‌الایام در دنیا به‌کار می‌رفته است در مصر حتی قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر برای درمان امراض مختلفه مصرف می‌شده است. اسم دارچین Cinnamon از کلمه عربی Kinnamon مشتق شده و در کتاب مقدس به آن اشاره شده است و در مراسم مذهی یهودیان به‌کار می‌رفته است. دارچین پوست درختی است که تا ۱۰ متر ریشه می‌کند برگ این درخت سبز سیر و دارای گل‌های به رنگ سفید می‌باشد.
  پوست این درخت را کنده و معمولاً پودر می‌کنند و در غذا یا به‌عنوان چای از آن استفاده می‌کنند.     خواص داروئی  ۱. دارچین رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه می‌دارد.  ۲. دارچین برای زیاد شدن و بازیافتن نیروی جنسی نیز به‌کار می‌رود کلیه را گرم می‌کند و ضعف کمر و پاها را ازبین می‌برد و کم‌خونی را درمان می‌کند‌.  ۳. دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و جدیداً در آمریکای شمالی و کانادا کرم‌هائی به بازار آمده که دارای دارچین است و برای رفع درد به‌کار می‌رود‌.  ۴. حتماً تا به حال متوجه شده‌‌اید که بعد از خوردن یک دونات دارچین‌دار همه چیز را زیبا می‌بینید و چقدر آرام هستید‌. این خاصیت دارچین است زیرا دارچین اثر آرام‌کنده و شاد‌کننده دارد و از بسیاری از داروهای آرام‌بخش بهتر است. و در حقیقت می‌توان گفت دارچین والیوم گیاهی است زیرا در دارچین ماده‌ای است به‌نام Cinnamodehyde که روی حیوانات و انسان اثر آرام‌بخش دارد.  ۵. اثر مهم دیگر دارچین پائین آوردن تب می‌باشد و حتی امروزه دارچین را به‌صورت قرص و کپسول درآورده‌اند که به‌عنوان تب‌بر به‌کار می‌رود. شما می‌توانید به آسانی با نوشیدن یک فنجان چای دارچین تب را به‌سرعت پائین بیاورید. دارچین رگ‌ها را باز می‌کند و اثر خوبی در گردش خون دارد.  ۶. دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد و آن قوی کردن مصونیت بدن در مقابل امراض است و حتی می‌توان گفت که اثر پنی سیلین و آنتی بیوتیک را به مقدار زیادی درا است. اگر حس کردید که ضعیف شده‌اید و ممکن است مریض شوید چای دارچین را فراموش نکنید و حتی اگر سرما خورده‌اید یا ضعف شدید چای دارچین بهترین دارو است.  ۷. یکی از دانشمندان انگلیسی در کتابی که قرن نهم تالیف نمود ادعا کرد که دارچین معده را تمیز و آرام و قوی می‌کند. بنابراین اگر ناراحتی معده دارید حتماً از دارچین استفاده کنید دارچین با این همه خواص طعم بسیار خوبی دارد. حتی اگر چای معمولی می‌نوشید آن را با یک قطعه پوست دارچین به‌هم بزنید که طعم آن را بهتر کند.  بی‌دلیل نیست که در گذشته سلمانی‌ها که در حقیقت دکترهای طب قدیم بودند به مشتری‌های خود چای دارچین می‌دادند.  مضرات  مضرات خاصی برای آن بیان نشده است.

kafar - المان - اخن
مضرات, یبوست اور است .
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

mahdi1988 - اتریش - وین
kafar - المان - اخن این همه خوبی داره بدیشو چی کار داری?
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
چای رو خیلی خوشمزه میکنه
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
تو بعضی غذا ها غوغا میکنه مانند قیمه یا ماهیچه !!
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
زمانی که اولین تجار اروپایی ادویه و دارچین را از هند و مستعمرات آسیایی به اروپا بردند ، یک گرم دارچین از یک گرم طلا گرانتر بود و به عنوان محرک و تقویت کننده قوای جنسی‌ به فروش میرفت و چیزی بود مثل ویاگرای دوران حاضر.
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

pariha - کویت - کویت
karaji - سوئد - گتنبرگ دوست عزیز باشما موافقم واقعا خاصیت دارچین فوق العاده اس من تقریبا تو بیشتر غداها دارچین و زنجبیل استفاده میکنم طعم خاصی میده حتی بعضی از انواع کیکها یا پای یا بسکویت با اضاف کردن دارچین هنگام پخت فضای خونه هم خوشبو میشه و هم کیک تون خوشمزه تر میشه مخصوصا کیک سیب - موز و کافی کیک
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
kafar - المان - اخن لطفا اگر جز این که گفتی اگر اثر بد دیگه ای هم میدونی بگو. دونستنش بد نیست هرچند که در مقابل خواصی که داره شاید ناچیز باشه.ممنون. موفق باشی همیشه.
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

ممقلی - ایران - شیراز
درد نگاه کردن به قیافه مموتی را هم خوب می کند
شنبه 24 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد