انتشار نامه به آیت الله خامنه ای در مورد تجاوز در زندان ها


انتشار نامه به آیت الله خامنه ای در مورد تجاوز در زندان ها

مدافعان حقوق بشر در، تاکنون بارها در مورد وقوع تجاوز در زندان های ایران هشدار داده اند.

در روزهای اخیر، چند نامه در مورد شرایط دشوار زندان های ایران انتشار یافته که موضوع یکی از آنها، وقوع تجاوز جنسی در برخی از زندان‌هاست.

سایت جرس، نزدیک به مخالفان دولت، امروز ۱۹ اردیبهشت (۹ مه) اقدام به انتشار نامه مهدی محمودیان عضو جبهه مشارکت به آیت الله خامنه ای کرده که در آن، از رواج تجاوز جنسی علیه زندانیان عادی در زندان رجایی شهر کرج سخن به میان رفته است.

روز گذشته نیز، نامه خانواده های زندانیان سیاسی زن در قرچک ورامین در ارتباط با موضوعی متفاوت منتشر شده بود که نویسندگان آن، در مورد وجود "خطر مرگ" برای ۶۰۰ زندانی این بازداشتگاه به علت شرایط بهداشتی ناگوار هشدار می دادند.

در واکنشی همزمان به وضعیت زندانیان در ایران، آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه منتقد حکومت، دیروز "سلب حقوق انسانی زندانیان" را "خلاف شرع و حرام" دانسته است .

به نوشته وب سایت این مرجع تقلید، وی گفته است که حتی اگر به زندان انداختن فردی جایز باشد هم، کسی حق ندارد حقوق انسانی وی را نقض کند یا جلوی "رشد استعداد های او" را بگیرد.

در زندان رجایی شهر لواط امری معمولی است

به نوشته جرس نامه آقای محمودیان، که اکنون در زندان رجایی شهر دوران حبس خود را می گذراند، در شهریور ۱۳۸۹ نوشته شده اما تاکنون انتشار علنی نیافته است.

در قسمتی از این نامه با ذکر اینکه "در بندهای مختلف زندان رجایی شهر عمل لواط به صورت امری معمولی و قابل پذیرش در آمده" ذکر شده است: "در این زندان هر کسی که کمی زیبایی در چهره داشته باشد و احیانا زوری در بازو نداشته باشد و یا پول خوبی در حسابش نداشته باشد که باج بدهد به دیگران ، به زور در سالن های مختلف و هر شب در یک اتاق گردانده می شود و هر مفعولی صاحبی دارد و از این بابت پولی به دست می‌آورد و بعد از چند وقت هم او را به دیگری می فروشد".

در ادامه نامه آمده است: "طبق مشاهده یک زندانی سیاسی، به یک جوان در طول یک شب ۷ مرتبه تجاوز شده است و وقتی صبح به زندانبان شکایت می کند به انفرادی ( یا به گفته مسئولین زندان سوئیت) منتقل می‌شود بدون اینکه هیچکدام از متجاوزین حتی مورد سوال واقع شوند."

وی در پایان نامه خود با ذکر اینکه "نمی دانم بعد از انتشار این نامه چه سرنوشتی پیدا خواهم کرد" خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفته است: "به خدای بزرگ و ائمه اطهار و همین طور به خون تمام شهدای راه آزادی و به خصوص شهدای یک سال اخیر سوگند یاد می کنم ... این مطالب عین واقعیت رخ داده در زندان های تحت امر شماست."

مهدی محمودیان، که نقش مهمی در خبررسانی در مورد بازداشتگاه کهریزک و همین طور دفن دسته جمعی تعدادی از کشته شدگان حوادث بعد از انتخابات داشت، از ۲۵ شهریور ۸۸ زندانی شده است.

بازداشتگاه کهریزک، بعد از انتخابات ریاست جمهوری دوم محل نگهداری بسیاری از دستگیر شدگان اعتراضات انتخاباتی بود که چهار نفر از آنها بر اثر شدت شکنجه درگذشتند.

"فاجعه انسانی" در زندان قرچک

روز گذشته، خانواده های زندانیان سیاسی زن در قرچک ورامین، با نوشتن نامه ای به "کمیسیون حقوق بشر اسلامی" از در جریان بودن یک "فاجعه انسانی" در این زندان خبر داده اند که رسانه های مخالف حکومت از آن به عنوان "کهریزک دوم" یاد می کنند.

به گزارش سایت کلمه نزدیک به مخالفان دولت ایران، این خانواده ها در بخشی از نامه خود با اشاره به نگهداری از "حدود ۶۰۰ زن با اتهام های مختلف" در زندان قرچک، از ضرب و شتم شدید زندانیان و عدم تغذیه مرتب آنها توسط مسئولان زندان خبر داده اند.

آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه منتقد حکومت، دیروز در اظهار نظری 'سلب حقوق انسانی زندانیان' را خلاف شرع و حرام دانست"

به نوشته این خانواده ها، زندانیان قرچک "در یک سالن، بدون تخت، بدون امکانات ابتدایی زندگی و بهداشتی روزهایشان را سر می‌کنند".

خانواده های زندانیان سیاسی زن افزوده اند: "در این زندان تنها چهار سرویس بهداشتی برای ۶۰۰ زن زندانی وجود دارد که تمامی کارهای خود از قبیل لباس شستن، ظرف شستن و حمام کردن را باید در همین سرویس‌‌ها انجام دهند؛ در حالی‌که در بیشتر ساعات روز نیز آب زندان قطع است."

عضو خانواده یکی از زندانیان قرچک، چند روز پیش در گفتگو با بی بی سی فارسی از روزی سخن گفت که به گفته وی به علت عدم دسترسی به توالت، وضعیت بهداشتی این زندان به صورت غیرقابل تحملی در آمده است: "صبح پنجشنبه که همه بیدار شدند مدفوع همه جای زمین را پر کرده بود، کسانی که نمی توانستند خود را کنترل کنند خودشان را خلاص کرده بودند، وضع افتضاح و وحشتناکی بود، همه مرگ را طلب می کردند که مجبور نباشند این طور با فلاکت در زندان به سر ببرند."

از طرف من به تمام رهبران دنیا بگویید که اگر می توانند کاری برای این زندانیان بکنند انجام بدهند ... حاضرم همین الان اعدام شوم ولی یک لحظه دیگر وضع اسفناک این زندانیان را نبینم"

خانواده یکی از زندانیان قرچک ورامین

عضوی از خانواده یک زندانی دیگر نیز، در مصاحبه با بی بی سی به نقل اظهارات وی در یک تماس تلفنی پرداخت که حکایت داشت: "از طرف من به تمام رهبران دنیا بگوئید که اگر می توانند کاری برای این زندانیان بکنند انجام بدهند ... حاضرم همین الان اعدام شوم ولی یک لحظه دیگر وضع اسفناک این زندانیان را نبینم."

نحوه رفتار با زندانیان در ایران، در سال های اخیر و به ویژه بعد از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸، از سوی بسیاری از نهادهای بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته است.

حکومت ایران تاکنون حاضر نشده به نهادهای بین المللی اجازه بازدید از زندان های این کشور را بدهد.

dook - امارات - دبی
این از برکات دین من در اوردی و بچه بازی اخوندی.از بحرینیهایی که دنبال این اخوندهای لواط افتادن تقاضا دارم درس بگیرید
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
تجربه نشان داده کسی که متجاوزه مثل این تازیان اشغالگر به خودشان تجاوز شده.......
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

baharmazaheri - ..دبی - عجمان
حالم بد شده ......از اسرای ایران در جنگ عراق هم بدتر رفتار میشه . در زند ان های ایران .به درک واصل شدن جلادان دیکتاتوری خامنه ای حـ... .خواسته دنیاست .نفرین به اصل ولایت قبیح
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

majid63 - فرانسه - پاریس
نامه می فرستیدبه خامنه ای که خودش اهلشه !؟همه آخوندها از این برنامه خوششون میآید.
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

ساعت 12 - ایران - تهران
آقا خودش خوب میدونه که جای خالیش تو زندانها چقدر باعث بی تقوائی شده. لبیک یا خامنه ای
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

Shomali - ایران - لاهیجان
خامنه ای برای حکومتش نیازبه آن زندانبانان جانی دارد!
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

Pezhman - اتریش - وین
قیافه امام زمان دیدنیه که امت شیعه همگی ا, وآ خواهر شدن.با این لشکر مفعول,حتما" قصد فتح مکه را هم دارد!!!
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

amir-amir - کانادا - تورنتو
تجاوز٬ قتل و بى ناموسى در قاموس و ذات جمهورى اسلامى است اصلا بر این ها بنا شده چه انتظار دیگرى مى توان از اشرار و راهزنان داشت که بر جان و مال و ناموس میلیون ها ایرانى حاکم شده اند
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

iranazadiran - ایران - تهران
مسئول تمام جنایات و تجاوزات دزدی ها فساد کمبودها فقر و سایر معضلات ضحاک ملعون است. مگر نه این است که شما اهریمننان اذعان دارید که همه ی کارها باید زیر نظر او باشد و در همه چیز حکم آن ملعون واجب الااجراست وگرنه زنانتان بر شما حرام و براو و بیت خبیث و طرفداران خبیثترش حلال میشوند. نتیجه می گیریم که تمام تجاوزات و جنایات و غیره بدون استثنا با فرمان جادوگر خون آشام است. لعنت بر همه ی حکومتیان و طرفداران ضحاک و خود ضحاک.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

fred1540 - بلژیک - هرنه
با سلام .شرایط زندانهای تهران اون چیزیکه من دیدم خلاصه توضیح میدم اولا 1 روز تو قرنطینه هستی تا به بند ونوع جرمی که مرتکب شدی تقسیم میکنند در بدو ورودبه اندرزگاه برای بار چندم بازرسی بدنی و وسائل که به همراه داری میشی چیزهای با ارزش مثل طلا ساعت قیمتی چک پول همه در بازرسی نگه میدارن و قبضی میدن تا در روز ازادی تحویل بگیری بعب وارد سالن که برات انتخاب کردنمیفرستن اول ارایشگاه بعد دوش و بعدتحویل مسول بند .مسول بند که وکیل بند نام داره و میشه گفت بعد از ریاست اندرزگاه و مامورین اختیارهمه چیز دستش اول اینکه قدیمی یا اعدامی هستش یا ابدی و واسه خودشتیمی داره که هیچ کس نمیتونه با اونا در بیفته تمام خریدو فروش موادو چیزهای ممنوع دست اینگروه وارد اتاق که برات انتخاب شده میشی و مشکلات تازه شروع میشه روز اول وسائل که با خودت داخل بردی یکی یکی سرقت میشه فقط کارت پولت میمونه که در اولین خرید اگر مبلغ زیاد داشته باشی مسول فروشگاه که خودش هم زندانی هستش
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

fred1540 - بلژیک - هرنه
باشی یک شب سر وقتت میان به هر طریقی که شده ازت استفاده میکنند من به چشم دیدم که زندانی تا واردبند شد از اون طرف ازادیش از پشت بلنگو خوندن ولی وقتی که به نگهبانی اومد و گریه کنان میگفت منو بردنتو حمام و به زور ... اره افسر نگهبان گفت الان زندان هم تعطیل ساعت7 شب زمستانبود برو فردا بیا نگهبانی دم در زندان وشکایت کن بنده خدا به خاطر یک تصادف اومده بود زندان تا سند واسش تو دادگاه بزارن دیر شده بود واسه همین قاضی دستور میده از زندان ازادبشه وقتی یاد اون روزهامیفتم چی بگم هر چی نگم بهتره اون موقع یک زندانی سیاسی میندازن کنار این جور جنایتکارها که شاید این هفته اخرین هفتهعمرشباشه به حال اون زندانی فرقی نمیکنه اگه مرتکب یک جنایت دیگه بشه
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

nader46 - انگلیس - لندن
تا وقتی جمهوری اسلامی جای ایران شناخته میشه ... به اسلام وبانی ان محمدبن عبدالله ..... مردک پاپتی وحشی.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

monairan - ایران - تهران
ای خد ا چرا به داد مردم نمی رسی ای مردم چرا کاری نمی کنین ای خامنه ای کثافت الهی به درد این زندانی ها گرفتار بشئ . خدا ریشه ات را بسوزانه .الهی به زن و دخترت هر شب مردهای قاتل تجاوز کنن. الهی به خودت و پسرهات بد ترین ادم ها تجاوز کنن.الهی هر کس پشت اینها نماز. می خوانه به تیری از غیب گرفتار بشه . الهی گرفتار قهر و غضب خدا شین ای بسیجی ها پاسدارها نیروهای انتظامی و ای اخوند های پست متجاوز. که خفه شدین و در برابر اینهمه ظلم سکوت کردین . ای خامنه ای و ای. احمدی نژاد و ای روحانیت خفه شده امیدوارم خدا ریشه ی شما و نسلتون را. بسوزانه و روزی در پهنه ی روزگار خون گریه کنید و چشمهای کور شده تان. ببینه که به زن و دختر و پسرتون تجاوز میشه . خدای محمد بسوزاندتان .
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

monairan - ایران - تهران
مردم چرا کاری نمی کنین بابا اینها بچه های این مملکت هستن والله نمازتون باطله چون این حکومت کثافت ایران را غصب کرده . نماز تو زمین غصبی باطله مگه نمی بینید عمق کثافت این رژیم را بریزید دور این اسلام متجاوز را .اگه مسلمانی اینه من مسلمان نیستم .من روزی دوباره به اسلام بر می گردم . که مجازات خامنه ای و رژیم ویرانگرش و مجازات همه ی کسانی که تو . این رژیم ظلم کردند را به چشم بینم.ای خدا اه تو این ها را بگیره مگه نمی گن قادری و قهرت علاج نداره ای خدا اهت ریشه ئ اینها را بسوزانه .خدا. ملت ایران تن تکه تکه شده ی خامنه ای را ببینه اگر خدا . حق است خدا انتقام این ملت را بگیره.من دیگه نمی خوام مسلمان باشم. مرگ بر خامنه ای و تک تک طرفدار هاش .
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

sajad_1963 - ایران - شیراز
این واقعیت تلخ متاسفانه در زندانها وجودداره.ضمن اینکه همه مردم بتمامی اجحاف. وحق کشی که صورت میگیره آگاهند شاید منتظر ظهور آقا هستند تابیاد وبساط ظلم. وستمگری رو برچینه والاباید کاری میکردند واتفاقی میافتاد
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

sourena.de - المان - ااشتوتگارت
حتما خامنه ای حسودیش میشه که چرا جای اون زندانی های بدبخت نیست!!! تا خاطرات حوزه و بشکه هاش براش زنده بشه. مرگ بر حکومت فاسد و ضدبشری ولی وقیح
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
خامنه ای خود محصول یک ننه سوسمار با تجاوز 100 سوسمار نر هست از چه امامزاده ای معجز/
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد