مخالفت ایران با بازرسی از کارخانه قطعه‌سازی تابا


مخالفت ایران با بازرسی از کارخانه قطعه‌سازی تابا


نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد به 'افشاگری' اخیر سازمان مجاهدین خلق در ارتباط با وجود یک کارخانه ساخت قطعه برای سانتریفیوژهای تاسیسات هسته‌ای ایران واکنش نشان داده است.علی اصغر سلطانیه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، درباره امکان بازرسی از کارخانه قطعه‌سازی 'تابا' گفت: "قطعه‌سازی جزو تعهدات جامع پادمان معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان پی تی) نیست."به گفته آقای سلطانیه بر اساس معاهده NPT الزامی برای بازرسی از قطعات سانتریفیوژ وجود ندارد، بلکه "سانتریفیوژها باید بازرسی شوند که بازرسی از آنها نیز به صورت مرتب انجام می‌شود."سازمان مجاهدین خلق ایران روز پنج شنبه هفته گذشته، ۷ آوریل، اعلام کرد یک مجتمع صنعتی را در کرج شناسایی کرده که در آن قطعات سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم تولید می‌شود.علیرضا جعفرزاده از سخنگویان این سازمان مخالف جمهوری اسلامی در کنفرانسی خبری در واشنگتن گفت که مجتمع تابا به مدت چهار سال و نیم مشغول تولید "جدار آلومینیومی، مغناطیس، پمپ‌های مولکولی، لوله‌های کامپوزیت و پایه سانتریفیوژ بوده است."سازمان مجاهدین خلق ایران می گوید که ایران قطعات ساخت 'ده‌ها هزار سانتریفیوژ' را که در غنی‌سازی اورانیوم به کار می‌رود، در این مجتمع تولید می‌کند.ایمنی هسته‌ایعلی اصغر سلطانیه همچنین از برگزاری نشستی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل در نیمه دوم ماه ژوئن در رابطه با ایمنی هسته‌ای خبر داده است.علت برگزاری این نشست بازنگری در استانداردهای ایمنی هسته‌ای به دلیل نگرانی هایی عنوان شده که در پی وقوع زلزله در ژاپن و آسیب دیدن نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور به وجود آمده است.به گفته آقای سلطانیه قرار است روسای سازمان‌های انرژی اتمی کشورها دراین نشست در وین شرکت کنند.این در حالی است که فریدون عباسی دوانی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیش از این به دلیل 'مشارکت در فعالیت‌های هسته ای و موشکی ایران' درفهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است. از جمله این تحریم‌ها ممنوعیت سفر به کشورهای عضو سازمان ملل متحد است.نامه‌نگاری اشتون و جلیلیآقای سلطانیه در پاسخ به سوالی درباره پاسخ ایران به نامه کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ادامه گفت‌وگوها میان ایران و نمایندگان گروه ۵+۱ گفت که "تهران همواره آماده مذاکره با گروه ۵+۱ بدون پیش شرط بوده است."پیش از این علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران از نامه‌نگاری میان خانم اشتون و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، خبر داده بود.به گزارش ایرنا، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد خواهان به رسمیت شناختن حق 'غیر فابل انکار' ایران برای ادامه مذاکرات هسته‌ای شده است.غنی سازی اورانیوم از جمله مواردی است که ایران حق انجام آن را برای خود محفوظ می‌داند، اما شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای رای به توقف آن داده است. آمریکا و کشورهای غربی نگرانند که ایران در پوشش استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در حال حرکت به سمت ساخت سلاح های اتمی باشد، اتهامی که ایران همواره آن را رد و بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است.
haghighatgo - آلمان - برلین
آخر خودمانیم ها. اروپائی ها و امریکائی ها و...گله خر نخورده اند و میدانند که همه این دستگاه آلات ساخته دارو دسته ولایت فقیه فقط و فقط هدفش باج گیری بین المللی است وبس !! اگر واقعا این بازی بازی ها و عروسک سازی ها خطری داشت . چنان به نشیمنگاه ملاها میزدنند که تو کره ماه بیفتن پائین !! . آیا هیچ خانواده ایرانی که اگر گدو صفت و گدو نژاد و بزدل نباشد میگذارد که به احترام همسایه بودن مردک همسایه عملی بیسواد و هالی به هالی مخزن گاز آشپزخانه منزلش را از وسطش اره کند؟؟!! مجاهدین که کفش های خمینی رو جفت میکردن و نجاست ایشان برایشان تبرک بود خیال می کنند که با این افشا گری انگلیس ها صندلی ولایت فقیه رو به رجوی تقدیم می کنند..بابا جمع کنید اون کاسه و کوزه تون رو . برو خدا روزیتون را جای دیگه حوالی کنه تا عراقیه نزده تو فلان جاتون!! اولش گرگ بوده ...بعد از سی و دوسال فهمیدن که گرگه !!
چهار‌شنبه 24 فروردین 1390

reza791 - انگلیس - لندن
با داشتن پشتوانه محکمی چون انگلیس این اخوندها براحتی 32 سال دیگر همه دنیا را به بازی می گیرند و مردم نیز هرروز تحملشان را بیشتر می کنند و بهتر سواری میدهند. تا روزی که دیگر ثروتی برای ما نمانده باشد و نفت و گازمان ته بکشد انگاه انگلیس دست از حمایت این حکومت دست نشانده اش برمی داردو مارا بحال خود رها میکند انزمان تنها حسرت این روزهایی را می خوریم که براحتی شرف و وجدان خود را فروختیم و نه تنها بخود بلکه به نسلهای بعدمان بزرگترین خیانت را کردیم. این سزای بی تفاوتی میلیونها ایرانی داخل وخارج کشور است.
چهار‌شنبه 24 فروردین 1390

darkoob - ایران - تهران
همین چیزاییم که الان یه آزانس نشون میدن زیادیه. مگه خود اروپاییا اجازه بازرسی میدن که ما اجازه بدیم.
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +477شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +331پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +295یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +289رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +238سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +227‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +205نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +203کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +189پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +169«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد