پول فقط به یک شرط می‌تواند شما را شاد کند!


پول فقط به یک شرط می‌تواند شما را شاد کند!


روانشناسان می‌گویند اگر می‌خواهید پول برای شما شادی به همراه بیاورد و خوشحالتان کند، فقط یک شرط دارد و آن این که کافی است درآمد شما بیشتر از دوستانتان باشد.این روانشناسان در جستجوی میزان رضایت افراد از زندگی،‌روی عده زیادی از داوطلبان در کشورهای مختلف بررسی کردند و برخلاف تصورشان دریافتند میزان رشد اقتصادی در کل جامعه نمی‌تواند سبب افزایش شادی افراد جامعه در طولانی مدت شود در حالی که اگر افراد حتی در یک دوره کوتاه درآمد بیشتری نسبت به دوستان و اطرافیان خود داشته باشند، همین فاکتور کافی است که بر رضایت، شادی و احساس مثبت آنها بیافزاید. این یافته حاصل تلاش متخصصان روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است.به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوز، پروفسور ریچارد استرلین، استاد روانشناسی در این دانشگاه تصریح کرد: این بررسی نشان می‌دهد میزان درآمد کلی افراد،‌ باعث شادی آنها نمی‌شود بلکه آنچه حائز اهمیت است این است که بیشتر از دیگران درآمد دارند.این یافته در مجله پیشرفت‌های آکادمی ملی علوم به چاپ رسیده است.

khosh bavar - ایران - یزد
برای یافتن احساس خوشبختی بهتر است از فاکتور " حسادت مثبت " استفاده کنیم و انهم نه با افرادی که موقعیت اجتماعی بهتری از ما دارند بلکه با افرادی که به عبارت دیگر موقعیت " کنونی " انان " بدتر " از موقعیت کنونی ما میباشد و از طرفی ادمی باید یاد بگیرد که از لحظه و خوشبختی " کوچولو " میتوان راضی بود که " مجموع " این لحظه " ها " و خوشبختی " ها " تبدیل خواهد شد به خوشبختی " بزرگ " ! و به گفته خیام : دم را خوش باش و باز به عبارت دیگر " کلک رشتی " بخود زدن ! شاد و خوش باور باشیم . .
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

artosh - ایران - تهران
به نظر من اگر به پول به دید یک وسیله برای شادتر کردن زندگی نگاه کنی. اون پول میتونه زندگی رو لذت بخش کنه. اما امان از وقتی که خود پول هدف باشه و بخوای ۱میلیون دلار رو هر طور که شده تبدیل به ۲ میلیون کنی.
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
بیاموزید که خود را دوست داشته باشید و برای وجود خود ارزش قائل شوید. چشم و هم چشمی به دیگران نداشته باشید . از آنچه که دارید هر چند کم مقدار به خوبی استفاده کنید و هرگز خودتان و شرایط زندگیتان را با دیگران مقایسه نکنید. توقع و انتظارتان به اندازۀ توانائی و موجودیتان باشد. برای خود زندگی کنید نه برای خاله, عمه, همسایه بغل دستی و یا بقّالِ سر گذر. به دانستنیها و معلومات خود بیفزائید که به نظر من بزرگترین سرمایه و ثروت میباشد. پول لازمۀ زندگی میباشد ولی خوشبختی و شادی همیشگی را تضمین نمیکند ! البته این فقط نظریه و عقیدۀ من میباشد.
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
feminism عزیز, واقعا که حرف دل منو میزنی و اصلا با این تز و مرام زندگی میکنم و تایید فرمایش شما خیلی خوب هم لذت میبرم و و و ! نه, بقیه اش باشه برای اینده که خدمتت تبلیغ خودم را بکنم ! شاد و feminism و خوش باور باشیم !
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
پول فقط به یک شرط میتواند مرا خوشحال کند و آن اینکه خرجش نکنم و بزارم تو حسابم پف کنه!
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
khosh bavar جان, شاید باورش برای خیلی ها گُنگ باشه ولی من در سخترین شرایط خودم را هنوز خوشبخت میدانستم و هرگز به خود باوریم شک نکردم . و در شوارترین وضعیت این جمله را با خود تکرار میکنم " بُگذرد اینهم ". گفتی که سخنِ دلت را گفتم منهم فقط بگویم که دل که پاک است زبان بی باک است. خوش باشی عزیز .
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

sh_V - ایران - تهران
پول چیز خوبیه به شرطی که بدونی چه جوری ازش استفاده کنی . بیشتر ادما نمیدونن باید چی کار کنن, ولی به نظر من وقتی بخوای خیلی نشون بدی که چی داری و چی نداری مورد حسادت قرار می گیری یا همون چشم زدن , خودت لذتشو ببر, دلیلی نداره همه بفهمن., من اگه یه روزی در حد بیل گیتس پولدار شم هیچ وقت صداش در نمیارم و میذارم خودم و خانوادم در ارامش کامل از اون لذت ببریم , تا هر روز تیتر روزنامه ها باشیم,
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

sh_V - ایران - تهران
به نظر من پول بدبختی رو می بره اما خوشبختی رو نمیاره.,چون خوشبختی یه چیز درونیه یه حس ارامش که هر کس یه جوری به اون میرسه., ولی پول فقر رو میبره,بدهکاری,مریضی,خود فروشی و... اما تضمین کننده ی خوشبختی نیست خوشبختی درونیه , اون خوشبختی که با پول همراه باشه خوشبختی واقعیه
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
پول به دو شرط ما رو شاد می کنه. اولیش اینه که خودمون و اطرافیانمون سالم باشیم. اگر خدایی ناکرده مشکلی باشه میلیاردها دلار هم که باشه زندگی نمی جسبه.... ضمنا پول همیشه خوشبختی نمیاره. به قول خوش باور عزیز سالم و پولدار باشیم!!! ( فرهاد جان این جملات که حق کپی رایت که ندارند؟ ) feminism - انگلستان - لندن عجب دنیایی میشه که خانمها چشم و هم چشمی نداشته باشند! با نظرتون موافقم.
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز: کپی برابر اصل است ! نه عزیزم که باعث افتخار و تشویقم هست که باعث شده از ان استفاده شده و اگر همین " کپی " کردنها نبود, حتما مدتی میبود که از ان خداحافظی میکردم . شاد و مشوق باشیم ! ولی عجب نکته بسیار جالبی فرمودی : دنیای منهای حسادت زنان نسبت به هم ! ولی اولین شرکتی که در دنیای منهای حسادت زنان, ورشکست خواهد شد, کارخانه کفش سازی خواهد بود, که بسیاری از کارگرهای نان اور خانه بیکار میشوند و و و ! شاد و حسود باشیم !.
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
مسلمان ایرانی-ایران- دوست من, به نظر من چشم و همچشمی ریشه در حسد ورزیدن و ضعف داره و نوعی مسابقۀ خودنمائی و تظاهر کردنه که معمولا در میانِ " برخی "از بانوان باسرعتی برابر سرعت نور در جریانه. نقل کرده اند که اگر خواهی اندوهگین نباشی حسود مباش . موفق باشی.
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
khosh bavar - ایران - یزد. مسلمان ایرانی - ایران - شیراز.گل گفتید و نظر من هم با نظرات شما عزیزان یکی است. شاد باشید
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
feminism - انگلستان - لندن دوست عزیز چشم و همچشمی و حسد ورزی ممکنه بخاطر کمبودهایی هست که فرد به ان دچار هست. اگر خانمها انرژی و توانی که دارند رو بجای چشم و همچشمی و حسادت روی مباحث و کارهای مثبت می گذاشتند هم کمکی به خودشان میکردند و هم به جامعه و هم به جیب َشوهرانشان!!! شاد و موفق باشید.. Azadikhah - هلند - تکسل ممنونم از حسن نظر شما. همواره سربلند و پیروز باشید
جمعه 12 فروردین 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
khosh bavar - ایران - یزد مرسی از شما عزیزم که مخالف کپی رایت هستید!!! ما در مدیریت بحثی داریم تحت عنوان سینرژی که در ان می گوییم 2+2>4 هست!! ( 2+2 بیشتر از 4 هست! ) چون اگر دو نفر با هم همفکر شوند هر لحظه ممکن است ذهن یکی جرقه ای زده شود و به همراه دوستش انرا شکوفاتر کند. ولی آن 4 همیشه تنهاست و افکار و ایده هایش فقط به خودش محدود می شود. پس کپی کننده و 2+2 باشیم!!! شما هم درست فرمودید عزیز حسادت هم میشه تا حدودی گفت نعمتی بوده واسه خودشا. یعنی با مضراتی که داره فوایدی هم واسه "عده ای" داشته! حالا از کفش گرفته تا کیف و طلا و جواهرات و ماشین و LCD و موبایل و فرش و کریستال و رستوران های شیک!!! شاد باشی عزیز.
جمعه 12 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +492شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +342پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +307یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +293رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +242سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +231‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +215نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد