زن شجاع لیبیایی؛ قربانی شکنجه و تجاوز مأموران قذافی

زن شجاع لیبیایی؛ قربانی شکنجه و تجاوز مأموران قذافی

 ایمان العبیدی، زن ۳۰ ساله لیبیایی خود را به هتلی در طرابلس ‌رساند، بدن خود را با علائم شکنجه بسیار به خبرنگاران بین‌المللی که در این هتل بودند نشان داد. وی فریاد زد که ماموران امنیتی قذافی ضمن شکنجه به او تجاوز کرده‌اند.

ایمان العبیدی به هنگام شرح جنایتی که بر او رفته است

ایمان العبیدی، روز شنبه (۶ فروردین / ۲۶ مارس) از گوشه‌ای به گوشه دیگر هتل می‌دوید، تا هم هر چه بیشتر افشاگری کند و هم از دست ماموران امنیتی بگریزد که به دنبالش بودند.

 

ایمان العبیدی: ۱۵ مرد به من تجاوز کردند

 

ایمان العبیدی کمی قبل خود را به درون هتلی که مرکز تجمع خبرنگاران بین‌المللی در لیبی بود رساند و بدنش را که علائم شکنجه بر آن آشکار بود به خبرنگارانی که در این هتل اقامت داشتند، نشان داد و گفت که ماموران مورد وفادار به قذافی او را شکنجه کرده‌اند.

 

این زن شجاع لیبیایی گفت که در یک ایست بازرسی نیروهای امنیتی در طرابلس وی را دستگیر می‌کنند و او را به یک پاسگاه می‌برند. 

 

ایمان العبیدی می‌گوید که وی در طول دو روزی که در بازداشت نیروهای امنیتی وفادار به معمر قذافی بوده، مورد شکنجه قرار گرفته و در آنجا ۱۵ مرد به او تجاوز کرده‌اند.

ماموران امنیتی می کوشند هر چه زودتر ایمان العبیدی را از هتل خارج کنند

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست می‌نویسد که این زن به خبرنگاران گفته است: «ببینید چه بلایی به سر من آورده‌اند.» و بعد ران‌هایش را که اثر ضربه و خون بر آنها نمودار بود، به خبرنگاران نشان داده است. خبرنگار واشنگتن پست می‌نویسد به راحتی می‌شد تشخیص داد که دست‌های زن را بسته بوده‌اند.

 

زن خود را به خبرنگاران معرفی می‌کند و در حالی که به شدت می‌گرید می‌گوید که ایمن العبیدی، زنی ۳۰ ساله است. او در فرصت کوتاهی که دارد شرح رسوایی‌های رژیم قذافی را می دهد: «ماموران معمر قذافی به رویم ادرار کردند، مرا مورد تجاوز جنسی قرار دادند و آبرویم را بردند».

 

خبرنگار واشنگتن پست در ادامه شرح می‌دهد، زمانی که زن به شرح مصائب خود مشغول بود، کارمندان هتل و ماموران امنیتی به سرعت سررسیدند و سعی کردند او را با خود ببرند.

 

در ادامه گزارش خبرنگار واشنگتن پست آمده است که چند خبرنگار بین‌المللی که کوشیدند از ایمن العبیدی حمایت کنند کتک خوردند. مأموران امنیتی یک خبرنگار روزنامه فایننشال تایمز را نیز زمین زدند و او را زیر لگد گرفتند. دو نفر از خدمتکاران هتل چاقو به دست سر رسیدند و خبرنگاران را تهدید کردند و اعلام کردند که این زن یک خائن است.

 

ماموران دولتی دوربین خبرنگار شبکه خبری "سی ان ان" را به زمین پرتاب کردند و هنگامی که او سعی در برداشتن دوربین‌اش کرد او را با سلاح تهدید به مرگ کردند.

 

سرانجام ایمان العبیدی را جلوی چشمان متحیر خبرنگاران بردند. یک مامور دولتی در حالی که دست و دهان زن را گرفته بود ، او را از هتل خارج کرد. صدای زن به رغم فریادهایش دیگر مفهوم نبود.

 

ایمان العبیدی، نماد مقاومت و شجاعت

 

ایمن العبیدی به سرعت برای مخالفان معمر القذافی، دیکتاتور لیبی به نماد مقاومت و شجاعت تبدیل شده است. در سایت اینترنتی مخالفان قذافی تفسیرهای مختلفی در مورد این اقدام او نوشته شده است. در گوشه ای از جمله آمده است: «ما همه ایمان العبیدی هستیم.»

 

یکی از سخنگویان دولت لیبی در مورد این حادثه اعلام کرد که خانم ایمان العبیدی بیمار روانی است.

 

khosh bavar - ایران - یزد
با کمال احترام به این زن و همه قربانینیان لیبیایی, باید با اندکی تعمق و مشکوک بودن به اینطور خبرهای جنگی روانی نگریست, زیرا اینطور سرنوشتها, گریه ها و دردها و از همه مهمتر اینطور " عکسها " 100 برابر قویتر از هر بمب سامانه کروز ( Cruise missile ) هست ! بیاد مصاحبه دروغی و نمایشی دختر 14 ساله کویتی میافتم که از تجاوز خود توسط سربازهای صدام, گریه ها میکرد ! شاد و هوشیار باشیم .
دوشنبه 8 فروردین 1390

kian ahvaz - ایران - اهواز
من علی رقم اینکه اشکم در اومد با خوش باور موافقم چون زنی که با این وضیعت مورد تعرض بگیرد و به گفته خودش به فکر ابرو باشد دنیا روی سرش خراب میشود هتل میداند کجاست اصلا چطور گریخته......گناهش گردن خوش باور که که به فکرمان وا داشت.....شاد و متفکر باشید.....
دوشنبه 8 فروردین 1390

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
درود بر شجاعت این زن لیبیایی و ننگ و نفرین بر متجاوزان اوباش قذافی. به یاد زنده یاد ترانه موسوی که پس از تجاوز وحشیانه ,تن نیمه جانش را برای از بین بردن رد و آثار تجاوز حیوانی می سوزانند. به یاد همه ی قربانیان شکنجه و تجاوز در شکنجه گاه های بی نام و نشان ولایی و دیگر کشورهای استبدادی افتادم. خبر دردناک و تکان دهنده بود. جاوید و گرامی باد نام قربانیان راهِ آزادی و دموکراسی.
دوشنبه 8 فروردین 1390

Azhin - آلمان - مونیخ
همین عربها اومدن تو ایران و خونخواری را با خود اوردن و واسه آخوندا به ارث گذاشتن.به خدا تو ایران خودمون ازین بدترشم هست.دوست عزیزم. (khosh bavar)‎. ‎ جای را نداریم.‏. روزی ۱۲ ساعت سرمون تو درس و آزمایشگاه و دانشگاست،میایم اینجا یه کم آروم شیم ،اینارو میبینیم بدتر میشیم.این ظلم کی تموم میشه؟کی؟
دوشنبه 8 فروردین 1390

darush kabir - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد. میخواستم بدونم اگه به نزدیکانت اینطوری تجاوز می کردند چه نظری داشتی ؟ ایا اون موقه هم میگفتی که نمایشه دروغیه ؟
دوشنبه 8 فروردین 1390

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
khosh Bavar جان به قول معروف الخیر فی‌ ما وقع ، گفتی‌ صدام ، هر کی‌ یادش بره ما ایرانیها و همیطور عراقیها نباید آن جانور را فراموش کنند ، حلبچه شاه بیت حیوان صفتی آن مردک بود ، آمریکا بد عالم ولی اگر همین آمریکا نبود مردم عراق باید آن خانواده را تحمل میکردند ، قذافی هم روی دیگر سکه صدام یا هر دیکتاتوری است ،مرگ یه بار شیون هم یه بار ، حالا همه میگن برا نفت لیبیه ، باشه ، که من با این مخالفم ولی اگر هم اینطور باشد این پرداخت بهای آزادی است برای خون ریزی کمتر
دوشنبه 8 فروردین 1390

potatis - سوئد - مالمو
. khosh bavar - ایران - یزد .دوست بد باور من ،حتی اگر به فرض دروغ هم باشه ،و یک بمب به قول شما کروز باشه ،باز هم چون بر ضد قذافی جنایتکار هستش قبل قبول است (اینقدر این خبر وحشتناک هستش که آرزو میکنم دروغ باشه ) شاد ولی بد باور نباشیم
دوشنبه 8 فروردین 1390

mardin delfani - انگلیس - برادفورد
khosh bavar عزیز کاش اینطور قضاوت نمیکردی چرا که هیچ کس در چنین وضعیتی که قذافی دست به کشتار عامدانه و آشکار مردم میزند حاضر نیست با جان و آبروی خود بازی کند مگر کسی که مثل این زن از جان خود سیر باشد و زندگی دیگر برایش مفهومی نداشته باشد و حتی اگر به او تجاوز هم نکرده باشند این دفعه حتما به او تجاوز میکنند پس بهتر است کمی از توهم توطئه فاصله بگیریم که شاید بهتر قضاوت کنیم.شاد و واقع بین باشیم
دوشنبه 8 فروردین 1390

باریک بین - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد - کاملا با عقیده شما موافق هستم. در تمامی اعتراضات همواره ابزارهایی توسط دولت و مردم در جهت زمین زدن حریف استفاده می شود که بعضا جوانمردانه و عادلانه نیست. در همین ایران خودمون هم نظیر این اعمال رو پس از انتخابات از هر دو طرف شاهد بودیم. نکته ای که من رو متاثر می کنه این هستش که اقدام به چنین کارهای ناجوانمردانه ای نشون دهنده این نکته هستش که دو طرف درگیر هیچکدام صلاحیت ایجاد دموکراسی رو ندارند. نمونه این مسئله دروغهایی بود که از طرف دولت و گروه طرفدار موسوی در جریانات بعد از انتخابات ردو بدل شد. من اعتقاد دارم که با این روشها نمی توان به دولت یا گروه مخالف اون امیدوار بود. این زن نیز اگر دروغ گفته باشه که احتمال اون بعید نیست باید از الان پیش بینی کرد که بعد از قذافی ما باید شاهد یک دیکتاتور دیگه در لیبی باشیم. این مسائل دوباره ما رو به یک نتیجه می رسونه و اون اینه که تا فرهنگ عامه مردم اصلاح نشه هیچ چیز اصلاح نخواهد شد.
دوشنبه 8 فروردین 1390

Pezhman - اتریش - وین
khosh bavar - ایران - یزد. بسیار سخت است اینگونه به کام مرگ وتجاوز مجدد رفتن.اگر این زن طرفدار قزافی بود که این افشاگری را شاهد نمی بودیم.درنتیجه مخالف قزافی است.واین کارش یعنی کشته شدن به دست جلادان وشکنجه گران این دیکتاتور, وتجاوز وآینده ای شوم.سئوال این است که چه عاملی باعث میشود یک زن آبرو و جان خود را اینچنن به خطر بیندازد؟ من فکر میکنم وقتی به یک زن آنهم با فرهنگ شرقی تجاوز شود. بدترین کابوس زندگیش را با پوست واستخوانش لمس وحس نموده.غیر از این بعید میدانم به این راحتی دست از زندگیش شسته باشد.مثل همیشه سبزوجوان باشید.
دوشنبه 8 فروردین 1390

sama128 - ایران - شیراز آزاد
مرگ بر معمر قذافی خانم باز که نزدیک 400 دختر را به زور یا با توسل به پول و زور کرده محافظش و اونها اجازه ازدواج هم ندارن راستی یک دختر اگر زور و تهدید خانوادش نباشه واقعا حاضر که محافظ شخصی این گراز بشه من که باور نمی کنم . البته عملکرد بسیج و گروه فشار خوب به لیبی صادر شده و اونهاهم وقایع کهریزک را دنبال کردن و یاد گرفتن که به افراد بازداشت شده تجاوز کنند. یادم که می گفتن زنان و دختران اعدامی را که می خوان اعدام کنند اگر باکره باشند باید تو زندان بهشون تجاوز کنند و بعد اعدامشون کنند یه سوال ساده دارم از مردم به قول خودمون حزب الهی دو آتیشه آیا این عمل صرفا به جهت طمع در تجاوز و سرپوش روی این قضیه نیست مگر شما وکیل وسیع اون دختران بدبخت هستید که تصمیم بگیرد که باید دختر اعدام بشن یا باکره اگر اون افراد مفسد فی الارض هستن به قول خودتون که دیگه براتون نباید مهم باشه اونها به بهشت میرن یا به جهنم البته از نظر شما اونها در قعر جهنم جا دارن حالا سوال اینه این عمل چه تاثیری در جهنم رفتن اونها داره کثافت های لجن .
دوشنبه 8 فروردین 1390

sama128 - ایران - شیراز آزاد
(ادامه)یک مشت افراد کثیف که برای کثافت کاری های خودتون سریع یه فتوا درست می کنید با تف می چسبانید خاک بر سر همه شما که پشت هر کثافت کاری شما تنها مسائل جنسی و هوس خوابیده و هیچ چیز دیگری نیست .
دوشنبه 8 فروردین 1390

l3e4uty9irl - امریکا - بربنک
سلام واقعا جای تاسف داره ولی این زن به چه جرمی دستگیر شده?. یادمون نره که در ایران هم کم از این اتاقات نیافتاده. مرگ بر متجاوز. اب
دوشنبه 8 فروردین 1390

raha1984 - المان - هامبورگ
بیشرفها همه این دیکتاتورها از یک قماش هستند !زن بیچاره
دوشنبه 8 فروردین 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
تجاوز برای سگهای دیکتاتور ها و ظالمین کاری است معمولی و آسان ! کسی که جوانان را میکشد و با چوب و چماق و چاقو با زن و دختر حرف میزند چرا نباید و نتواند تجاوز را هم در اقلام ارادت و ابراز وجودش به اقایش داشته باشد !!؟ این زن و خیلی های دیگر مورد تجاوز قرار گرفته اند و برای همین نا مردمی هاست که ظالمان وسگ های خود فروخته اشان را ملت به پا خواسته امروز به دار مجازات کشانده اند ! هیچ شک نکنیم که کسی به سرمان چماق را زد حتما همان چماق را در ما هم فرو میکند !! ساده و آسان نباشیم ،چرت و پرت هایی مثل گفتگوی تمدن ها و پیدا کردن راه حل با گفتمان و بوجود آوردن بنیان های فرهنگی و اینجور آب دوغ خیار های سوغاتی هیچ دزد و جانی ایی را از تخریب کردن شرافتتان وا نمیدارد.امروز جواب قذافی و خایهمنه ی و شاه عربستان و بحرین و غیره ..هیچ چیز نیست مگر قدرت و جذبه قهر و خشم ملت .در غیر این صورت اگر نمیتوانیم هزینه کنیم همون بهتر که درش را بگذاریم و ولایتشان را قبول کنیم.
دوشنبه 8 فروردین 1390

vezveznazi - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد امیدوارم که یک روز مورد تجاوز قرار بگیری تا مفهوم دروغ و راست رو بفهمی.علی گدا رو هم به کهریزک دعوت میکنیم.
دوشنبه 8 فروردین 1390

nooshin tehrani - ایتالیا - رم
khosh bavar - ایران - یزد . خدا رو شکر که اسمت خوش باوره اگر اسمت مظنون بود چه میکردی. از شوخی‌ گذشته کاملا با شما موافقم، منم تا این خبر رو شنیدم به صحتش شک کردم. تجربه زندانها و شکنجه‌های کشورمان ثابت کرده که بعد از تجاوز و شکنجه به این سادگی‌‌ها نمی‌توان توان فرار داشت. بله سرو صورت این خانم خونی بود ولی‌ اگر یک ویزیت پزشکی‌ ازش میشد متوجه میشودیم که از تجاوز آثاری پیدا نمی‌شد. البته این قذافی را از هیچ چیز دفاع نمیکنه.
دوشنبه 8 فروردین 1390

saljog - سوئد - استکهلم
من فکر می کنم کارگردانی این نمایش را استکبار جهانی کرده است .
دوشنبه 8 فروردین 1390

Dionysos - فرانسه - پارسی
در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد سرنوشت این زن قربانی سخنگوی طرفدار دولت قذافی تایید کرد که بلی به این زن تجاوز شده. دولت لیبی اعلام کرده که عاملین آن هم دستگیر شده اند و این خانم در مکان امنی به سر می برد! حتما در زندان!!! بر اساس خبرگزاری فرانسه سه برادر این خانم که اهل بنغازی و از مخالفان قذافی هستند نیز زندانی هستند.
دوشنبه 8 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
من مثاحبۀ تکان دهنده و جنجال برانگیزش را توسط یک خبر نگار انگلیسی که در عکس بالا در کنارش نشسته از طریق BBC نگاه کردم . وحشی گریِ نیروهای امنیتی که با گستاخی و بیشرمی حتی جلوی دوربین به این زن حمله ور شده بودند و مرتب دست روی دهانش میگذاشتند که از گفتن اسرار چرکین و ننگین ماموران معمر قذافی خود داری کند, بسیار وحشیانه و حیوانی بود. و زمانیکه با اجبار و کشان کشان میخواستند او را از صحنه خارج کنند خانم خبرنگار ازش پرسید که اینها تورا به کجا میبرند در حالیکه اشک میریخت فریاد میزد نمیدانم نمیدانم. امّا این شیر زن پیامش را به جهانیان رساند و از حیوان صفتی مزدوران قذافی حرامزاده پرده برداشت . ولی واقعأ چه بر سرش آمد !!
دوشنبه 8 فروردین 1390

mashady - انگلیس - منچستر
صد در صد این زن و حرفهاش درسته . چون اگه غلط بود نباید ماست مالیش میکردند و از جلوی خبرنگارها دورش میکردن .برعکس میبردنش تو تلویزیون و ثابت میکردند که توطئه بیگانه ست یا دیوونست . کاری که سوریه الان داره میکنه با یه سری اعترافات تو تلویزیون غرب رو عامل اختشاشات نشون میده
دوشنبه 8 فروردین 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
khosh bavar - ایران - یزد - من فیلم زنده این خبر رو دیدم چی میگین شماها باید با اندکی تامل به این اخبار نگاه کرد؟!؟!!!؟!؟! چاییدین مثل اینکه؟؟؟ زن بیچاره توسط پانزده نفر تجاوز شده و جلو چشم خبرنگار انگلیسی که دوربینش رو شکستن و فکر نمی کردن یارو چند تا دوربین دیگه کمی دورتر کار گذاشته ، کیسه کشیدن سرش و بعد سوار ماشین کردن و بردنش. اینها هم کسایی اند مثل بسیجی ها که فکر می کنن همه بجز خواهر خودشون فاحشه است و باید به همه تجاوز بشه. چشماتونو باز کنید و هزیان نگید خواهشا .
دوشنبه 8 فروردین 1390

kamran-75015 - فرانسه - لیون
khosh bavar - ایران - یزد . از این سربازان جان بر کف اسلامی هیچ چیز بعید نیست ! در ایران خودمان ندا جلوی چشم هزاران نفر توسط یکی از مزدوران ولی وقیح ( سید علی گدا سگ دست !) کشته می شود - و یا ترانه موسوی که اصلا وجودش انکار میشود !! این زن نگون بخت هم که تصاویر حمله مزدوران اسلامی انهم جلوی چشم خبرنگاران خارجی از همه کانالهای خبری پخش شد ! شما هم به ماله کشی و ماست مالی کردن قضیه ادامه بده !! ( یادت نره ساندیس امروزت رو بگیری ! )
دوشنبه 8 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
ترک عادت موجب مرض است : برایم جالب بود که مثل همیشه بعضی کاربرهای مخالف رژیم نسبت به کاربرهای اسلامی خیلی دهان لق هستند و مثل رگبار مسلسل شروع به فحش و پرخاشی میکنند ! هر گردی گردو نیست : و چه جالب که کاربرهای اسلامی از من خوش باور که ضد رژیم هستم طرفداری, و این داستان را با کهریزک و با اوضاع و احوال رژیم اسلام ساندیسی " مقایسه " کردند ! ادم مار گزیده از ریسمان سیاه میترسه : بنا به جنگهای روانی و تصویری که از usa ملاحظه کردیم, باید با احتیاط از ایننوع گزارشها استفاده کرد , بعنوان مثال ان داستان تجاوز به دختر کویتی و یا نجات دادن سرباز زخمی زن امریکایی از بیمارستان صدام ( به گفته خود او فقط فیلم و تئاتر بود, زیرا 100دام اجازه ازادی او را از بیمارستان داده بود ),
دوشنبه 8 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسمت 2): و یا فاجعه 11 سپتامبر که بیشتر امریکاییها انرا چرت و پرت میدانند و به گفته انان فقط نقشه usa بود و و و که برایم غیر قابل قبول است که این فاجعه fake بود ! بهرحال این دلیلی بر این نیست که کسی مثل vezveznazi - ایران, darush kabir - شروع به فحاشی بکند ! از مردم محترم یاد بگیرید که چطور به بحث و جدل میپردازند ! ولی از 2 جهت خوشحالم : 1- مثل همیشه تابوشکنی میکنم و بر روی زخم فشار میاورم که متوجه بشویم در چه مرحله از شعور سیاسی / اجتماعی قرار داریم و از طرفی از همه کاربران محترم مذهبی و غیرمذهبی متشکرم که با متانت سیاسی والایی از من انتقاد کردند 2 - و از Dionysos - عزیز بسیار متشکرم, که با حضورشان به این جمع مرا خوشحال کردند که باعث ! حضور ایشان هم در این تاپیک شدم ! شاد ولی خوش باور نباشید .
دوشنبه 8 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
vezveznazi -, darush kabir - : کاربران سایت, وقتی خمینی دجال پایش را وارد سرزمین پاک ایران زمین گذاشت, بودند امثالی مانند پدر بزرگوارم که لعنتها به خمینی و ال او میفرستاد که من بچه خوش باور به پدرم ( روحش شاد ) تهمت ساواکی زدم و او را ضد انگلاب میدانستم ! پدری که نه عضو حزب رستاخیز بود و نه ساواکی ! ولی من بچه, فقط ادای دیگران را در میاورم و گوسفندوار بع بع میکردم ! جان کلم اینکه, در یک سیستم دمکراسی باید خود را با صدا و عقیده دیگران اشنا کرد, وگرنه دمکراسی به بم بست خواهد خورد و نباید به نفرت اجازه داد که بر عقل و شعور پیروز بشود ! گالیله را, بخاطر حقیقت گفتن, میخواستند او را در اتش بسوزانند و من با توجه به دید خوش باوری که دارم, باید از دید خوش باوری بنویسم, همانند موضوع خاموشی برق خانه رهبران سبز, که اقلا برای تظاهر کردن به اینکه " دمکراسی " در جنبش سبز زنده است, با طنز و کنایه از بعضی کارهای جنبش سبز انتقاد میکنم که اقلا " تاریخ " گفته باشد که بودند خوشباورانی که اینطور جنبش سبز را محک زده بودند و زیر سوال بردند ! شاد و مودب و تاریخ باشیم .
دوشنبه 8 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
kamran-75015 - فرانسه - لیون : شما فقط در این تاپیک متوجه ساندیسخوریم شدید ?! برچسب ناچسب .
دوشنبه 8 فروردین 1390

kamran-75015 - فرانسه - لیون
بخش فرانسوی سایت یاهو الان منتشر کرد که این زن گویا ازاد شده و تحقیقات در باره این موضوع شروع شده است. اصل خبر در این لینک : https://fr.news.yahoo.com/54/20110328/video/vwl-elle-aurait-t-viole-par-15-pro-kadha-df14a31.html
دوشنبه 8 فروردین 1390

pelle - سوئد - استکهلم
ایکاش این زن دروغ میگفت ولی متاسفانه اوفقط واقعیت را میگوید، درد ورنجی که بخاطر تحقیر شدن بوسیله این حیوان صفتان وحشی در چشم و چهره رنج دیده اش نمایان است حکایت از فاجعه ای میکند که بر او رفته . درود به این بانوی شجاع لیبیائی و شرم و نفرین بر تمام متجاوزگران دنیا.
دوشنبه 8 فروردین 1390

گوش آزاد - ایران - تهران
خوش باور عزیز ، من معمولا از کامنت های شما لذت می برم ، ولی باید عرض کنم در این مورد ، اصلا با شما موافق نیستم ...
دوشنبه 8 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
Azhin - آلمان - مونیخ : دوست عزیز, میبخشید من اصلا متوجه منظورتان نشدم ?!
دوشنبه 8 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
گوش آزاد - ایران - تهران : دوست عزیز, شما مثل همیشه نسبت به من لطف دارید و حالا که متاسفانه " حقیقت " داره, من که منکر این حقیقت تلخ نیستم, و یاداوریم فقط و فقط نشان دادن چهره کثیف جنگ بود ! شاد و گوش ازاد باشیم .
دوشنبه 8 فروردین 1390

bijan tani - انگلستان - لندن
این مردک دیوانه قذافی وقتی خود با یه ایل دختر سیر نمیشه از نیروهاشم بعید نیست
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
چه باید نوشت .چه باید گفت . واقعا روحیه و اعصاب نوشتن یک سطر را هم ندارم
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

Dionysos - فرانسه - پارسی
khosh bavar - ایران - یزد، خواهش می کنم دوست عزیز. من اخبار لیبی رو پیگیری می کنم و مستندهایی که از مبارزان مخالف قذافی تهیه می شود رو هم می بینم. از رهبر مخالفان که وزیر سابق دادگستری لیبی ست و علیه قذافی قیام کرد تا جوانانی که مثل برادران این خانم برای آزادی و دموکراسی جانشون رو در دستشون گذاشتند همه می خواهند یک دولت دموکرات داشته باشند و بتوانند مثل مردم کشورهای آزاد حق رای و آزادی بیان رو داشته باشند. هیچ فرقی بین اینها و جوونهای ایرانی ندیدم. کسانی که مبارزه می کنند و کشته می شوند از قشر دانشجو و کارمند و نظامی های مخالف قذافی هستند و می خواهند قذافی و پسرانش محاکمه بشوند. مردم امروز دنیا و خصوصا نسل جوان دنبال آزادی هستند و متاسفانه دیکتاتورها برای ماندن بر سر قدرت و پول حاضر به انجام هر جنایتی هستند. پرستارهای بلغاری و پزشک فلسطینی که با وساطت فرانسه آزاد شدند همه مورد تجاوز عمال رژیم قذافی دیوانه قرار گرفتند.
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

kamran-75015 - فرانسه - لیون
khosh bavar - ایران - یزد. عزیز, کامنت شما بوی محله ساندیس خور ها رو داشت ! اگر شما یک ازادی خواه هستید باید مراقب کامنت های خود باشید !
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
Dionysos - فرانسه - پارسی: مرسی دوست عزیز . این داستان شما منو به یاد ملاقات قذافی با برلسکونی در ایتالیا انداخته که او برای تبلیغ اسلام به مانکنهای ایتالیایی قران هدیه داده بود. تهوع اوره همه نظامهای اسلامی در دنیا ! از سر نعمت مردم بیدار لیبیایی و کمک نظامی usa و فرانسه و انگلیس, مردم مبارز لیبیایی بهار ازادی را بزودی در اغوش خواهند گرفت ! به امید چنین بهاری برای ایران عزیزمان .
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
kamran-75015 - فرانسه - لیون: ایا یک عرب زبان و یا یک یهودی / مسیحی / بهایی مسلک بخاطر " اشتباه " هم مسلکش که در حق شعیه ( مسلمان ) کرده, اینطور مورد بی حرمتی و فحاشی قرار میگیره !? تا کی ما باید اینقدر " جدی " تر از " اصل قضیه " باشیم, نه تنها در این مورد, بلکه در تمام " موارد و امورات " زندگیمان خودمان را خیلی جدیتر فرض میکنیم ! از شاه بگیر, که خود را شاه شاهان بزرگ ارتشداران فرض میکرد تا خمینی دجال که از هر چه امام و پیامبری جدی تره و یا نحوه برخورد کردن ما مردم امروزی, که اینقدر موضوع را جدی می بینیم و جدی و سخت بدنبال راه حل میگردم . امیدوارم این خانم مورد نظر از زندگی و ازادیش لذت ببره ولی ما هنوز داریم برای او پیراهن عثمان درست میکنیم ! یک نگاه به شیوه زندگی سارگوزی و خانمش Carla Bruni بکنید که در چنین مقامی, انگار نه انگار که مردم , چه در مورد انتخاب زناشویشان فکر میکنند و بدون هیچ رودرواسی با دیگران به زندگی معمولیشان ادامه میدهند و و و ! شاد و خونسرد باشیم !
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

kamran-75015 - فرانسه - لیون
khosh bavar - ایران - یزد . عزیز برادر ! من فقط خواستم یک کارت زرد بهت نشون بدم ! مطلقا قصد هتاکی و بی احترامی نداشتم. کاملا با این کامنتت موافقم, ما نباید اصل قضیه رو فدای فرعیات کنیم. فحاشی و هتکی نباید جایی در کلام روزمره جوونهای با فرهنگ ما داشته باشه. موفق و سربلند باشی.
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

nader46 - انگلیس - لندن
khosh bavar-یزد اگر اشتباهی کنه, لا اقل اشتباهشو قبول داره و اهل توجیه کردن نیست.هیچ کسی کامل وبی عیب نیست. zood bavar و بی منطق نباشیم.شاد و deer bavar باشیم.
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

Dionysos - فرانسه - پارسی
khosh bavar - ایران - یزد، دوست عزیز اینها واقعیت مستند بود داستان نبود. متاسفانه دولت ایتالیا به قذافی پیشنهاد اقامت داده. الان هم قذافی با درگیری با مخالفان فقط دنبال اینه که وقت بخره تا بتونه از لیبی فرار کنه. امیدوارم تموم این دیکتاتورها محاکمه بشوند و امیدوار باشیم این دربدری نصیب دیکتاتورهای شیعه هم بشه بزودی زود! شاد باشید
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
nader46 - انگلیس - لندن: مرسی نادر جان, خیلی چکیده و مفید منظورم را رساندید . شاد و دوست باشیم !
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
kamran-75015 - فرانسه - لیون: عزیز برادر ! من فقط خواستم یک کارت زرد " بهمه " نشون بدم ! مطلقا قصد هتاکی و بی احترامی " به این زن " نداشتم. کاملا با این کامنتت موافقم, ما نباید اصل قضیه رو فدای فرعیات کنیم. فحاشی و هتکی نباید جایی در کلام روزمره جوونهای با فرهنگ ما داشته باشه. موفق و سربلند باشی.
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد