ایران از سازمان ملل خواست که سوزاندن قرآن را محکوم کند

ایران از سازمان ملل خواست که سوزاندن قرآن را محکوم کند

تری جونز پیش از این اعلام کرده بود که در سالگرد یازده سپتامبر قرآن را آتش می زند که پس از واکنش های داخلی و خارجی از این عمل خود منصرف شد

محمد خزائی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، با نوشتن نامه ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار موضع گیری این سازمان در برابر سوزاندن قرآن شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) آقای خزائی روز شنبه ۶ فروردین (۲۶ مارس) با ابراز تاسف ایران از سوزاندن قرآن در آمریکا آن را در راستای موج اسلام هراسی در بخشی از جهان دانست.

تری جونز، کشیش آمریکایی که پیش از این بارها تهدید به سوزاندن قرآن کرده بود بالاخره روز دوشنبه اول فروردین (۲۱ مارس) کتاب مقدس مسلمانان را به آتش کشید.

او که کشیش کلیسایی کوچک در فلوریداست ابتدا گفته بود در نهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر مراسم قرآن سوزی اجرا خواهد کرد، اما بعدا در پی فشار چهره های سیاسی و دینی آمریکا برنامه خود را به حالت تعلیق درآورد.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: "این اقدام و اقدامات تهاجمی مشابه علیه اسلام و مقدسات اسلامی احساسات میلیون ها مسلمان را در سراسر جهان جریحه دار کرده است."

او انجام چنین عملی را به مثابه جرمی که ترغیب خشونت می کند دانست و خواستار پی گیری و مواخذه طراحان و عاملان آن شد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز پنج شنبه ۴ فروردین با محکوم کردن سوزاندن قرآن توسط کشیش آمریکایی گفته بود که دولت آمریکا بر اساس عرف و حقوق بین الملل مسئولیت دارد تا از اشاعه تنفر مذهبی جلوگیری کند.

تری جونز پیش از این درباره دلیل کار خود گفته بود: "از مسلمانان نفرت ندارد، اما از سوزاندن قرآن "برای هشدار درباره اصول اعتقادی و ایدئولوژی اسلام" که از آن نفرت دارد، استفاده خواهد کرد.

آقای جونز گفته بود: "شاید وقت آن رسیده باشد که ما به روشی جدید ایستادگی و با تروریسم مبارزه کنیم."

ابراهیم هوپر، سخنگوی شورای روابط اسلامی- آمریکایی مستقر در واشنگتن در اظهاراتی کوتاه درباره این اقدام گفت: "تری جونز به شهرت پانزده دقیقه ای خود رسید و ما با صحبت بیشتر درباره این اقدام نباید دقایق بیشتری برای مشهورکردن و مطرح کردن وی تلف کنیم."

پیش از این و در زمانی که کشیش جونز برای اولین بار اعلام کرد که قصد سوزاندن قرآن را در سالگرد واقعه یازده سپتامبر دارد، با موجی از واکنش در سراسر آمریکا و جهان روبرو شد و بسیاری از شخصیت های سیاسی و دینی جهان از او خواستند که برای جلوگیری از پیامدهای بعدی از تصمیم خود منصرف شود.

تعدادی از مقامات سیاسی و مراجع دینی ایران نیز نسبت به اجرای این تصمیم هشدار داده و خواستار جلوگیری از وقوع آن شده بودند.

homa-ir - المان - هامبورگ
اخه سازمان ملل هم گوش کرد . همانطور که تو گوش شنوا درمورد نقض . حقوق بشر راداری. تازه اگر سازمان ملل گوش فرادهد بخاطر اینکه یک. سازمان جهانی است اما نه برای تو
شنبه 6 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
لطفا خفه خون بگیرید. اعمال ننگین شماها و باب شدن تروریست های القاعده و طالبان حزب الشیطان و حزب الضحاک و حزب الخمینی باعث این توهین ها شده وگرنه زمان شاه فقید چه کسی جرات میکرد کوچکترین بی حرمتی به مسلمانان و کتاب آسمانی قرآن کند. شما حکومت فاسد و لجن اسلام را اینگونه به دنیا معرفی کردید و همکارانتان که همه ی تروریستها باشند. فبل از انقلاب سیاه شاه فقید با ایمان واقعی و روشن بینی و نجابت و شرافتی که داشت اجازه نمی داد نه کسی در مورد ایرانی حرف چرتی بزند و نه در مورد شیعیان چرا که فرهنگ و رسالت هر دو منبعث از راستی عدالت نیکی و ایمان به خدای یکتا بود. به جماعت سنی هم احترام میگذاشت و آنها را از شیعیان تفکیک نمی کرد به گونه ای که در ادارات یا مجلس ابتدا تبعه ی ایران بودن مهم بود و بعد هم وطن دوستی. عقاید شخصی بود و هیچ برتری یا کمبودی ایجاد نمیکرد. روز روشن از روی مردم با ماشین رد میشوید به اسم همان قرآن و خدا حالا از سوختن ورق های کاغذی آن به شکایتید. خاک بر سر بی عرضه تان که هم با اعمال رذیلانه تان به ایران و ایرانی ضربه زدید و هم به دین خدا.
شنبه 6 فروردین 1390

homa-ir - المان - هامبورگ
کلیمی- ارمنی به همراه سه تن دیگر. اعدام مخفیانه یک زوج کلیمی- ارمنی به همراه سه تن دیگر و عدم تحویل پیکر دو اعدامی . خبرگزاری هرانا - سحرگاه روز دوشنبه ۲۳ اسفند ماه یک زوج کلیمی- ارمنی به همراه یک زن و دو مرد در زندان اوین به صورت مخفیانه اعدام شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دفتر کشیک شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ضمن تائید اجرای حکم اعدام ۵ نفر در سحرگاه دوشنبه از ارائه هرگونه توضیحی در خصوص نحوه تحویل اجساد و تدفین پیکر این زوج خودداری کرد. خانم آدیوا میرزا سلیمان کلیمی از ایرانیان کلیمی به همراه همسرش وارژان پطروسیان از ایرانیان ارمنی به همراه یک زن و دو مرد با هویت نامعلوم به صورت مخفیانه در زندان اوین اعدام شدند. از اتهام اعدام شدگان اطلاعی در دست نیست. گفتنی ست اقوام زوج اعدامی مذکور که قصد داشتند بر اساس آداب و رسوم خود مراسم تدفین ایشان را اجرا کنند از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تهدید به بازداشت شدند.
شنبه 6 فروردین 1390

mahkam - المان - کلن
قربونت بشم من.دمت گرم.نوکرتم جناب تری جونز
شنبه 6 فروردین 1390

Hoja Verde - ونزوئلا - کاراکاس
من با سوزاندن کتاب حالا هر چه که باشند به شدت مخالفم اما رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی توضیح بدهد که چرا در ایران اقلیت های دینی را به بند می کشد و حتی در برخی موارد کتب انجیل و تورات را به آتش می کشد؟!
شنبه 6 فروردین 1390

pelle - سوئد - استکهلم
ایران سوزاندن یک کتاب را میخواهد که سازمان ملل محکوم کند ولی نمیخواهد سازمان ملل سوزاندن " ترانه "را محکوم کند .
شنبه 6 فروردین 1390

red.boy - ایران - تهران
توهین به هر دینی به هر ایینی به هر قومیتی به هر سنتی توسط هر کسی عمل منسوخی هست و هر کسی که به هر دینی به هر ایینی به هر قومیتی به هر سنتی توهین میکند باید تنبیه شود.
شنبه 6 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
همانگونه که کُشت و کُشتار جوانان آزادیخواه, شکنجه کردن زندانیان در بندِ زندانهای رژیم اسلامی فاشیست و در نظر نگرفتن حقوق بشر در آن سرزمین از طرف سازمان ملل متحد محکوم شد, این نیز همانگونه خواهد شد. در مقابل اظهارات پاپ بندیکت شانزدهم درباره اسلام که اینگونه نقل کرده بود lt;< محمد برای جهان فقط شرارت و اعمال غیرانسانی به ارمغان آورده و از جمله دستور داده که دین را با زبان شمشیر گسترش دهید gt;> اسلامیون چه غلطی کردند اینهم نظیر آن خواهد بود.
شنبه 6 فروردین 1390

royan - المان - المان
قابل توجه جمهوری اسلامی ایران . کسی که قران ان را سوزاند و اسلام را بی ارزش کرد در واقع جمهوری اسلامی بود شما بودید که دنیا را به اینجا رساندید قبل از جمهوری اسلامی جهان در صلح مذهبی زندگی میکرد. ولی شما خوشبختانه لطمه بزرگی به این مذهب زدید و ملت ایران را از بندهای خرافی این دین رها کردید و بانشان دادن ماهیت این مذهب ملت را ازاد کردیددرسته که جونز کار احمقانه ای کرد و نشان داد که خامنه ای در نوع مسیحی ان نیز وجود دارد ولی شما حق اعتراض ندارید.
شنبه 6 فروردین 1390

coquitlam - کانادا - کوکیتلام
اقای خزائی خیلی درد داشت یک سوزن .شما که در ایران دراویش سنی مسیحی بهائی را بیش از این عذاب می دهید. این که چیزی نبود هر انچه که در رابطه با اسلام هست باید به اتش کشیده شود . به امید ان روز و ان روز هم دور نیست. اتش هم پاکی می اورد.
شنبه 6 فروردین 1390

mehdizare - ایران - یزد
لا اکراه فی الدین /و هیچ جباری در دین نیست/ما با دین و مذهب وراه خودمان اونها با دین خودشون نباید کتاب اسمانی و معجزه خدا رو به اتیش بکشند اگه واقعان به خدا اعتقاد دارن /اگه من امریکا بودم مادر یارو رو به عزاش میشوندم
یکشنبه 7 فروردین 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
جناب خزائی تو چرا اونجات میسوزه.هر کسی گناه گردن خودشه تو نمیخواد دلسوزی کنی بذار یارو بیفته جهنم بسوزه.اگر هم گناه کرده گناهش به گردن تو و رهبر چلاغت چون همیشه کاسه از ع.ن.داغترید. هیچ کشور مسلمانی در این عالم مثل شما تو کار مردم. دخات نمیکند همش نشانه بیکاری و مفتخوری و آشوب سازی.
یکشنبه 7 فروردین 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
mehdizare - ایران - یزد هموطن من.اخه جمله از قران میاری که چهار تا صفحه اونطرف ترش گفته هر که از اسلام برگشت ملحده و باید کشته بشه.شما بشین یکبار این کتاب اسمانیت را از اول تا اخرش بخون ,ببین چقدر تناقضات جورواجور داره.دیگه مادر هیچکسی را هم به عزایش نمیشانی ,حتی این کشیش دیوانه را.
یکشنبه 7 فروردین 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
قران و یا انجیل و یا تورات مجموع کلماتی است که بعقیده بسیاری از اسمان نازل شده.اما من اعتقاد دارم از اسمان جز باران و تغییرات جوی چیز دیگری نازل نمیشود .و قران در کل مجموعه تفکرات حزبی یک قوم و یا یک قبیله یا یک گروهی است که در اصطلاح حقوقی بان اساسنامه میگویند و ان گروه بر اساس ان حرکت میکنند .حال اگر عده ای زرنگ و یا کلاش یا پاچه ور مالیده انرا تحفه جدا بافته میدانند زرنگی و کلاشی افراد ان گروه بوده مابارهاشنیدیم که اقا قران را بنیزه زدند. اقا قران را پاره کردند. اقا قران را توهین کردند. اینکه از نادانی یا جهالت یا تعصب افراد تحت نفوذ خود برای بازار گرمی بیشتر ان دکان ریا و سالوس بهره برداری میکنند و گاها افراد نادان و متعصب انها شهری را باتش میکشند. در حالیکه قران یا انجیل یا تورات و اعتبار یک کتاب یا اساسنامه در مواد و تبصره ان است که تنظیم شده.اگر فکر میکنید با اتش کشیدن یک مشت کاغذ اسمان بزمین امده یک اشتباه است. در اینجا ایشان خواستند که اعتقاد افراد را اتش بکشند نه چیز دیگری را. حال ما با خرد خود باید فکر کنیم کجای کار ما میلنگد که انرا ترمیم کنیم
دوشنبه 8 فروردین 1390

Pezhman - اتریش - وین
قرآن اولین بار در کهریزک به آتش کشیده شد. وخدا مرده بود. آن روز که شکنجه گران مسلمان از مصباح یزدی پرسیدند: آیا میتوانیم برای گرفتن اعتراف, با بازداشت شدگان لواط کنیم.؟ واین مومن به قرآن گفت: آری. https://www.youtube.com/watch?v=TXK-wgN7srYfeature=related
دوشنبه 8 فروردین 1390

SSEPEHR - ایران - زیر گنبد کبود
سوزاندن قرا ن عملی بسیار زشت وبدور از آزاد اندیشی بود عجیب است آنهایی که ادعا میکنند روشنفکر ومتمدنند وخود را تافته جدا بافته میدانند چنین بی شرمانه بی احترامی به خیلی از پیروان یک دین میکنند!!!من مسلمان نیستم اما به قران وهر دین ومسلک احترام میگذارم نباید از این عمل زشت که دست کمی از عملکرد تروریستها ندارد حمایت کرد این کشیش به اعتقاد من از یک بی دین هم بیدین تراست چرا که در قران از مسیح ومریم بسیار به نیکی یاد شده است جهل ونادانی از هرجا که سرچشمه بگیرد مردود وناپسند است چه ایران چه امریکا که خود را مهد تمدن میداند!!امیدوارم روزی فرا رسد که آنقدر انسان باشیم به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم
دوشنبه 8 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد