در هنگام ناامیدی موسیقی گوش کنید!

در هنگام ناامیدی موسیقی گوش کنید!

اگرچه ماساژ بدن می‌تواند ناامیدی را کاهش دهد ،اما تحقیقات جدید نشان می دهد یک روش ارزان تر ، راحت تر و موثرتر وجود دارد و آن گوش دادن به موسیقی است.
یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ماساژ دادن می‌تواند میزان ناامیدی را در بیماران تا ۵۰ درصد کاهش دهد.اما محققان متوجه شدند گوش‌ دادن به یک موسیقی ملایم و لذت بخش اثر بهتری در کاهش علائم ناامیدی در انسان دارد.کارن شرمن از موسسه تحقیقات سلامت در این باره گفت : پی بردن به این موضوع که گوش دادن به موسیقی می‌تواند تا این اندازه به کاهش علائم ناامیدی در انسان کمک کند ، ما را شگفت زده کرد.این موضوع نشان می‌دهد فواید ماساژ دادن بیش‌تر مرتبط به پاسخ آرامش‌بخشی است که بدن دریافت می‌کند.این اولین بار است که تحقیقاتی در مورد فواید ماساژ در کاهش علائم ناامیدی در بیمارانی که به شدت به این اختلال روحی دچار هستند انجام می شود.برای بررسی این موضوع محققان به ۶۸ بیمار مبتلا به ناامیدی انواع مختلف روش‌های درمانی را تجویز کردند .تعدادی از آن‌ها ۱۰ جلسه ماساژ یک ساعتی دریافت کردند و به تعدادی دیگر توصیه کردند که دراز کشیده و به موسیقی ملایم گوش کنند.در این تحقیقات مشخص شد تقریبا همه این روش‌ها به یک میزان می‌تواند در کاهش علائم ناامیدی در انسان موثر باشند.شرمن در این باره گفت : به این ترتیب گوش دادن به موسیقی می‌تواند به عنوان یکی از بهترین روش‌ها در کاهش علائم ناامیدی در بیمارانی که به این اختلال دچار هستند به کار بیاید.گوش دادن به موسیقی بسیار کم‌هزینه است و می‌تواند مانند دیگر روش‌ها به انسان آرامش دهد.نتایج این تحقیقات در نشریات ناامیدی و افسردگی به چاپ رسیده است.
89562389 - ایران - نجف آباد
چه کسی میخواهد به جنبش کمک کند؟به من خبر دهید تا به شما بگم چگونه به جنبش سبز کمک کنید.
شنبه 6 فروردین 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
ما با این حرفها گول نمیخوریم. روحانیت معظم مقدس مد ظله عالی (منظور همون آخوند شپشو بود) به ما یاد داده که موسیقی حرومه و هر کی گوش بده میره جهندم. شما(امثال سمانه جون، ام النبین، ...) هم گوش ندین معصیت داره.
شنبه 6 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
چرا در نا امیدی ?! همیشه موزیک شاد گوش کنید که تا به مرحله ناامیدی نرسید, مثل خودم که الان دارم موزیک Enripue Iglesias ,Tonight را گوش میدهم . شاد و موزیک باشیم !
شنبه 6 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
البته بستگی داره موزییک از چه نوعی باشه نه همشون. فقط بستگی به خوانندش داره که با مهنا باشه نه اونهایی که چرت و پرت میخونن بدتر آدم افسردگی میگیره امیدش رو از دست میده
شنبه 6 فروردین 1390

گوش آزاد - ایران - تهران
بقول fanoos عزیز ، بستگی دارد موسیقی از کدام نوع باشد . در این مقوله ها ، موسیقی عمدتا از نوع " بی کلام " بوده و ترجیحا از بین " کلاسیک " ها انتخاب می شود که خود ، گونه های مختلف دارد که اینجا مجالِ مقال نیست .. من برای هموطنانم ، موسیقی اصیل ایرانی را_ در هر یک از هفت دستگاه_ توصیه می کنم ( به شرطی که علاقه داشته باشند ) حال ، چه با کلام ، چه بی کلام . موسیقیِ خوب غذای روح است و موسیقیِ بد ، عذابِ روح . شاد باشید .
شنبه 6 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
گوش آزاد - ایران - تهران سلام هموطن عیدت مبارک. سال خوبی داشته باشی. بابا دست مریزاد زنده باشی کامنت منو تکمیلش کردی و حقیقت رو گفتی. با سپاس فراوان از شما
یکشنبه 7 فروردین 1390

mashady - انگلیس - منچستر
موسیقی و شعر غذای روحه به شرطی که شعر غمگین نباشه متاسفانه اکثر خواننده های ایرانی غمگین میخونند
یکشنبه 7 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
بستگی داره انسان چه غمی داشته باشه. مگه جنس همه ی غمها یه جوره. بعضی غمها با شنیدن موسیقی که باعث تجدید خاطرات میشه بیشتر هم میشه. در اینگونه مواقع بهترین نوع موسیقی آهنگهای بی کلامی ست که هیچگونه زمینه ای از آنها نداریم و تداعی کننده هیچ چیز نیست. کلا وفتی انسانها غمگین هستند تحمل وراجی شنیدن رو ندارن و دوست دارن تو خودشون باشن و بتونن با خودشون کنار بیان گاهی ترانه مانند وراجی ست بنابر این آهنگ بی کلام مناسب حال طرف قطعا مفید است که بار اضافه ای بر روان فرد نیفزاید.
یکشنبه 7 فروردین 1390

گوش آزاد - ایران - تهران
fanoos-ایران - خرم آباد . متقابلا سلام و تبریک مرا پذیرا باشید ..از لطف شما سپاسگزارم ..
یکشنبه 7 فروردین 1390

گوش آزاد - ایران - تهران
دوستان عزیز ، وجود "غم" یا "حزن" در موسیقی اصیل ایران ،که باز ریشه در حملهء اعراب و همینطور مغولان وحشی به این سرزمین دارد ، جزء لاینفکی از بدنهء آن شده ، و به این ترتیب ، با فرهنگ و خلق و خوی ایرانیان ، در قرون اخیر ، پیوند خورده .. استاد حسن کسایی ، نوازندهء بی بدیلِ " نی " ، وجود غم و حزن را در موسیقی ایرانی ، با ظرافتِ جالبی این طور تشریح کرده اند : وقتی پشه ای دست شما را نیش می زند ، ابتدا سوزش و ناراحتی احساس می کنید. پس از چند دقیقه ، از خاراندنِ محل نیش ، احساس لذت خاصی به وجود می آید ... لذت بردن از موسیقی اصیل ایرانی ، همین گونه است ... پاینده باشید .
یکشنبه 7 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +499شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +355پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +312یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +295رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد