ایرانی های خارج از کشور چگونه مالیات می دهند ؟

ایرانی های خارج از کشور چگونه مالیات می دهند ؟

وبلاگ ملا حسنی می نویسد :

یکی از تفریحات سالم ما ایرانیان مقیم خارج از کشور پر کردن اظهارنامه های مالیاتی است که هر سال در چنین روزهایی صورت میگیرد.
اصولا در بافتهای سلولی ما یک ژنی هست که نسبت به مالیات و اینجور چیزها آلرژی شدید دارد و در صورت تماس با این مسئله ممکن است ایجاد خفگی و یا خدای ناکرده سکته قلبی نماید. بنابر این بهتر است دولتهای خارجی این واقعیت را درک کنند و هر چه زودتر ایرانی های عزیز گوگولی مگولی را از مالیات دادن معاف کنند. هم خودشان را راحت کنند و هم ما را.
شما نمیدانید این همشهریهای ما در تورنتو چه فیلمی بازی میکنند تا مبادا خدای ناکرده زبانم لال مشمول پرداخت مالیات شوند. 
از چند ماه قبل از فرا رسیدن «ایام خجسته و پر فضیلت فرم پرکنی» ایرانیان عزیز شروع میکنند به تحقیق و تفحص و یافتن یک حسابداری که باندازه کافی خلافکار باشد و بقول خودمان هفت خط روزگار باشد.
بهمین منظور به تمام حسابدارهای تورنتو و حومه زنگ میزنند و آنها را مصاحبه میکنند تا بفهمند طرف چند مرده حلاج است و آیا برای نبرد و رویارویی  با دولت کانادا بقول خودشان «کوالیفاید» هست یا خیر. اصولا ما مردمی هستیم که از حسابدار درستکار و مقرراتی خوشمان نمی آید.
بالاخره وقتی که حسابدار مورد نظر خودمان را پیدا کردیم اولین شرطی که برای او میگذاریم این است که : ببین! من نمیخوام مالیات بدهم بلکه سعی کن یکجوری فرم اظهارنامه مالیاتی رابنویسی که یک چیزی هم به ما برگردانند!
ما هیچوقت از حسابدارمان نمی پرسیم چگونه میتوانم در ازای دادن مالیات از مزایای آتی آن بهره مند شوم و برعکس اگر درآمدم را پایین نشان دهم چه مشکلاتی در آینده برایم بوجود خواهد آمد؟
البته این یک واقعیتی است که هیچکس از دادن مالیات خوشش نمی آید ولی توی ذات ما ایرانی ها یک حسی نهفته است که میخواهیم همه مردم و دیگران مالیات بدهند به جز ما!
بعد اگر نتیجه معکوس شد و برایمان یک بدهی مالیاتی گنده آمد فورا ذهن مان متوجه توطئه و همدستی آن حسابدار با دولت کانادا میشود و میگوییم: آقاجان! اینها از دولت کمیسیون میگیرند!
 قلم پایم بشکند اگر سال دیگر پیش آن حسابدار  وطن فروش خائن بروم!
راستی شما حسابدار خوب سراغ ندارید؟
بابک - ایران - سبزوار
تف به گور پدر دارایی ایران . یک دزد واقعی است
جمعه 5 فروردین 1390

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
با آنکه ما در دانمارک مالیاتی در حدود 50% در آمدمان را میدهیم و لیکن این امر اصلاٌ برایمان نه تنها ناخوشایند نیست بلکه موجب راضایت و خشنودی است؛ دلیل آنهم چیزی نیست جز آنکه می بینیم این پول در کجا خرج و به چه مصرفی میرسد , تمامی خدمات عمومی رایگان , بیمه ی درمانی رایگان , یه شهر تمیز و پاک , کتابخانه با تمامی تجهیزات عالی رایگان , جاده های بیخطر و اسفالته , با وجود امنیت فراوان شما یک مامور پلیس هرگز در خیابان نمی بینید و اگر پلیسی هم مواجه شدید پلیسی است خدمتگزار که قصد خدمت دارد نه رشوه و اذیت , تمامی مراکزی که شما با آنان ارتباط دارید و پول میدهید به شما بیلان عملکرد مالی خود را ارائه میدهند و در مجموع کشوری در نهایت رفاه برای شهروندانش , اخیراٌ دولت قصد پائین اوردن مالیات را عنوان کرده است و لاکن بسیاری و از جمله خود من از مخالفان این طرح هستیم , حال با این اوصاف بهتر نیست اگر مرگ میخواهیم تشریف مان را ببریم تو حکومت آخوندی سید علی ؟؟!
جمعه 5 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
ایرانی های خارج از کشور ?! جمله ای که کمکی برای هیچ کس نیست, زیرا اگر ایرانی که اینطور فکر کند, در درجه اول سرخودش را کلاه گذاشته که هنوز ایرانی فکر و عمل میکند ! بهترین نوع سیستم , برای نقش دادن مردم در تصمیمهای دولتی همین دادن مالیات است که به افراد جامعه حق سوال و اعتراض از دولت را میدهد که با پول داده شده خوب سرمایه گذاری کن و از طرفی, دولت هم ترس از ان دارد که با پول مردم عاقلانه سرمایه گذاری کند که دچار اشتباه و ورشکستگی ان سیستم و جامعه نشود ! بعنوان مثال, عروسی پرنس William با خانم اینده اش و یا عروسی بقیه شاهزادگان اروپایی که از طریق همین مالیات مردم صورت میگیرد که هم باعث افتخار مردم و هم باعث " شرکت " داشتن و " شکل " دادن در تصمیمات دولتی است !
جمعه 5 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسمت 2): و از طرفی, ما مردم ایرانی فقظ بلدیم شعر زیبا بسرایم ولی به ان عمل نکنیم : بنی ادم اعضای یکدیگرند .. ! یعنی طبق قانون مالیاتی : ادم پولدار باید به بقیه که پول ندارند کمک کند ! هر چند خود چشم ابی ها هم با این موضوع مشکل دارند ولی چون " قانونیتر " از ما هستند, این مالیات را میدهند و هستند کله گنده های جهان اولی, که مالیات خود را در بانکهای سویس پارک میکنند. شاد و قانون باشیم !
جمعه 5 فروردین 1390

Artosh - ایران - تهران
حکومتی که به مردمش بها میده. اخذ مالیات حقش هست. کار زشتی هست اگر در کشوری مثل کانادا زندگی میکنی که دولت کمکت میکنه زندگی خوبی داشته باشی. مالیات ندی. البته نمیشه از این حقیقت گذشت که درصد بسیاری از ثروتمندان و کسانی که درآمد بالایی دارند به راحتی از زیر آن فرار میکنند و این مالیات رو بیشتر قشر متوسط و پایین میپردازند.
جمعه 5 فروردین 1390

punisher - ایران - شیراز
لووووووووووووووول
جمعه 5 فروردین 1390

نیایش - ایران - تهران
ایرانیها هیچ جا از کلاهبرداری دست بر نمی دارند
جمعه 5 فروردین 1390

afshin7174 - ایران - تهران
ای بابا شما خارج نشین ها هم زودی یکی یه چیزی میگه طرف رو وطن فروش خطاب میکنید. واقعا براتون متاسفم.
جمعه 5 فروردین 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
استاد حقوقمون اولش کلی راجع به مالیات و فواید ان و .. حرف زد و نتیجه گیری کرد که مالیات بسیار خوب است و در اخر گفت خدایی ناکرده یک موقعی نروید مالیات بدینا. وکیلی که مالیات بده وکیل نیست!!!
جمعه 5 فروردین 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
aziz iran - دانمارک - کپنهاک - درود بر شما. اتفاقا من هم از چهل درصد مالیاتی که میدم اولش راضی نبودم بعد با خودم نشستم و دیدم که اگه کل درامد منو هم بگیرن باز لندن می مونم و ایران برنمی گردم. مخصوصا که جمهوری اسلامی بیشتر از انگلیس مالیات می گیره (چیزی حدود 51%) اونهم با چنبری که روی نفت و اون همه معدن بیشمار و منابع طبیعی مفت زده و کاری نمی کنه جز نابودی ایران و باج مضاعف و آزار ایرانی. انتظار هم داره مردم همه بشن بسیجی و براش بمیرن
جمعه 5 فروردین 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
afshin 7174فعلا که تمام دنیا به حال شما داخل نشینها .تاسف دارند .غصه خودت را بخور .
جمعه 5 فروردین 1390

venoosi - بلژیک - ورویر
اینجا هم همینطوره .ناگفته نماند که خود بلژیکیها هم اینکار رو میکنن.
جمعه 5 فروردین 1390

mos - کانادا - تورنتو
در کانادا هم دادن مالیات به نوعی مثل دانمارک است که" عزیز ایران " از دانمارک بیان کردند و واقعا آدم میبینه که کجا مصرف میشه و به رفاه مردمش اهمیت میده. ولی متاسفانه خیلی از ایرانیها همین اخلاق را دارند و میخوان از زیرش فرار کنند. ولی امان از خود کانادایی ها که شما نمیتوانی یک کانادایی اصل را پیدا کنی که بخواد از زیر مالیات در بره. تازه اگه در مورد بقیه مردم هم بفهمن که حتما گزارش می کنند. ضمنا بدتر از ایرانی ها چینی ها هستند که 100 برابر ایرانیها تلاش می کنند تا از دادن مالیات فرار کنند. به قول خوش باور عزیز شاد و مالیاتی باشید..
جمعه 5 فروردین 1390

artosh - ایران - تهران
oghab - فنلاند - هلسینکی/ مثل بچه ها یکی به حال خارج نشین ها تاسف میخوره. شما هم به داخل نشین ها.. فکر میکنم هیچ فرقی با هم ندارید. من برای جفتتون متاسفم. شما حتی در کامنت دادن در یک سایت هم خودی و غیر خودی راه می اندازید....!
شنبه 6 فروردین 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
ما ایرانیها مسائل هم را بهتر و بیشتر میفهمیم و بهم راحت تر گیر میدیم.این مسئله بین همه مهاجران هست.چینی ها و هندی ها که استادش هستند و صد البته روسها مقام اولند.استان بریتیش کلمبیا بیشترین مالیات را از مردم میگیرد و امکانات کمتری هم در مقایسه با بقیه استان های کانادا میدهد.بیشترین فرار از مالیات هم همینجاست!
شنبه 6 فروردین 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
afshin7174 فقط شما از ما بهترون باید به بقیه انگ وطن فروشی بزنید دیگه...بقیه بگن قبول نیست??!!!
شنبه 6 فروردین 1390

PARVANE1 - انگلیس - برنموث
شوهر سابقم در این کار استاده ولی جالب اینجاست که همیشه هم ششش گرو هشتش هست و همیشه هم بسیار درمانده.بقول خوشباور عزیزمان , شاد و مالیات پرداز باشیم.چطوره ? بهتر نیست?
شنبه 6 فروردین 1390

amir-amir - کانادا - تورنتو
قضاوت وبلاگ اشاره شده چندان صحیح نمى باشد مسائل مالیاتى در کانادا خیلى به مراتب از جاهاى دیگر جدى تر گرفته مى شود و ممیز هاى مالیاتى با کوچکترىن شکى پرونده مودیان را بررسى همه جانبه مى کنند و در صورت اثبات خلاف جرائم سنگینى مشمول متخلف خواهد شد
شنبه 6 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
PARVANE1 - انگلیس - برنموث : پروانه خانم من که 3 بار میگم : صحیح است, صحیح است, صحیح است ! چطوره ? بهتر نیست? شاد و پروانه باشیم !
شنبه 6 فروردین 1390

PARVANE1 - انگلیس - برنموث
خوشباور عزیز ایکاش همه مثل من پروانه بودند و مثل خودت خوشباور. انوقت شاید میشد با این دنیاکمی کنار امد.چی میگی دوست عزیز, نظرت چیه?دوست دارم بدونم. مرسی.خوش و خوشباورو شادروزگار باشی.
یکشنبه 7 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
PARVANE خانم, بسیار زیبا گفتید یعنی " لپ " مطلب را گفتید, زیرا اگر همه انسانها با " اگاهی " نفس می کشیدند و زندگی میکردند که انها همانند " پروانه " دارای زندگی کوتاه مدت و بیدفاع در مقابل بلاهای زندگی هستند, اینقدر زندگی را بخود و دیگران سخت نمیگرفتند و زندگی خوش باوری و کودکانه پیشه خود کرده و از زندگی لذت میبردند ! و بقول شاعر بزرگ ایران عمر خیام : قومی متفکرند اندر راه دین . قومی متحریند در شک و یقین / میترسم از انکه بانگ اید ز زمین . که ای بی خبران راه نه انست و نه این . // خیام گر ز باده مستی خوش باش . با ماهرخی گر نشستی خوش باش / چون عاقبت کار جهان نیستی است . انگار که نیستی چو هستی خوش باش ! شاد و پروانه و خوش باور و خیام باشیم .
یکشنبه 7 فروردین 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
با سلام به خوشباورعزیز. راستی, به زعم اینکه اسم من( پروانه)هست, منو خانم خطاب میکنی. ولی من نمیدونم در مورد شما چگونه عرض ادب داشته باشم. در ضمن خواهش دارم از همهه منو پروانه خانم خطاب نکنن. چون همونطور که میدونیم, اقا یا خانم بودن فقط دراسم خلاصه نمیشه. خانم یا اقا بودن و ماندن ملاک هست. مگرنه دوستان?
یکشنبه 7 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
پروانه عزیز, من اسمم فرهاد است و شما لازم نکرده, منو فرهاد خان صدا کنید, زیرا همان اقا فرهاد کافیست ! شوخی کردم پروانه عزیز ! شاد و دوست باشیم .
یکشنبه 7 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد