وزارتخارجه ایران: قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل ناموجه است

وزارتخارجه ایران: قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل ناموجه است

مهمانپرست آمریکا را مسئول تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل دانسته است

ایران رای شورای حقوق بشر سازمان ملل در تعیین گزارشگر ویژه برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در این کشور را محکوم کرده است.

روز جمعه، 5 فروردین (25 مارس)، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارتخارجه جمهوری اسلامی، مصوبه اخیر نهاد حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: "صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل، اقدامی غیرمنصفانه، ناموجه و کاملا سیاسی است و به رغم تمایل برخی کشورها، تحت فشار آمریکا به تصویب رسید."

روز پنجشنبه، کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل، که مسئولیت نظارت و رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر در کشورهای جهان را برعهده دارد، با بیست و دو رای مثبت، هفت رای منفی و چهارده رای ممتنع، قطعنامه ای را تصویب و مقرر کردند برای رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر در ایران، یک گزارشگر ویژه تعیین شود.

کشورهای آرژانتین، اسپانیا، اسلواکی، اوکراین، ایالات متحده آمریکا، برزیل، بریتانیا، بلژیک، جمهوری مالدوا، زامبیا، ژاپن، سنگال، سوئیس، شیلی، فرانسه، کره جنوبی، گواتمالا، لهستان، مالدیو، مجارستان، مکزیک و نروژ به این قطعنامه رای مثبت، کشورهای اکوادور، بنگلادش، پاکستان، جمهوری خلق چین، روسیه، کوبا و موریتانی به آن رای منفی و اردن، اوگاندا، اوروگوئه، بحرین، بورکینافاسو، تایلند، جیبوتی، عربستان سعودی، غنا، کامرون، گابن، مالزی، موریتوس و نیجریه به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

به گزارش رادیو دولتی ایران، آقای مهمانپرست شورای حقوق بشر سازمان ملل را متهم کرده است که با تصویب این قطعنامه، در نظر داشته است توجه جهانیان را بر وضعیت ایران متمرکز کند و به این ترتیب، مانع از رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر در بقیه جهان شود.

به گزارش رادیو و تلویزیون دولتی ایران، آقای مهمانپرست گفته است: "هدف از این قطعنامه، تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و منحرف کردن روند فعلی شورای حقوق بشر در بررسی دوره ای جهانی وضع حقوق بشر همه کشورهاست."

در جلسه روز گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل، قطعنامه ای هم حاوی تمدید دوره ماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر برای کره شمالی به تصویب رسید هر چند این گزارشگر ویژه تا کنون موفق به سفر به آن کشور نشده است.

شورای حقوق بشر به تعیین گزارشگری برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران رای داد

سخنگوی وزارتخارجه ایران دولت آمریکا را مسئول اقدام کشورهای عضو شورای حقوق بشر در تصویب قطعنامه روز گذشته دانست و گفت: "آمریکا با اینگونه اقدامات و برخورد گزینشی در صدد است با تغییر این مسیر، توجهات را از نقض حقوق بشر در غرب و به ویژه آمریکا منحرف و در روند اغراض سیاسی خود، بر روی کشورها تمرکز ایجاد کند."

آقای مهمانپرست اظهار داشته است که اخیرا پرونده حقوق بشر آمریکا در شورای حقوق بشر بررسی و اشکالات متعددی بر وضعیت حقوق بشر در آن کشور وارد شده بود و افزود که به همین دلیل، آمریکا مایل بوده است این مسیر را تغییر دهد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی همچنین ایالات متحده را متهم کرد که معیارهای دوگانه ای را در مورد وضعیت حقوق بشر به کار می گیرد و افزود: "در این قطعنامه نیز نمونه ای از تناقض در سیاست های آمریکا مشاهده می شود."

وی در توجیه دیدگاه خود به تحولات اخیر در خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره کرد و گفت که آمریکا در این مورد معیارهای دوگانه را مورد نظر قرار می دهد و برای منحرف کردن افکار جهانیان از این وضعیت، با صدور این قطعنامه، توجه جهانی را بر شرایط حقوق بشر در ایران متمرکز کرده است.

پیش نویس قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران از سوی نمایندگان سوئد و آمریکا ارائه شد و در جریان مذاکرات قبل از رای گیری، علاوه بر نماینده ایران، نماینده پاکستان از سوی سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین از سوی دولت آن کشور، و نمایندگان کوبا، اوروگوئه، چین، برزیل و موریتانی در مورد پیش نویس قطعنامه سخنرانی کردند.

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
کم ظلم کردید ودارید میکنید؟کم بیگناهان را اعدام کردید؟ کم کرد وبلوچ واهوازی بی دلیل اعدام کردید(چون سنی هستند) ؟با دروغ هایتان کم پرونده سازی کردید؟چون مثل تو فکر نمیکنم باید منو اعدام کنی؟چون مالمو بحزب خدا میدهی وفلسطینی های بی چشم رو واحمق میدهی و نباید اعتراض کنم وگرنه منو اعدام میکنی؟بالاخره دست بالا دست هست.مهربانی ورسیدگی بمردم وبا انصاف بودن در حق مردم بدون دسته بندی ملت بهترین را رسیدن به دل مردم بوده ونکردید .حیف که خیلی دیر شده ومردم شمارا دیگر نمیخواند.
جمعه 5 فروردین 1390

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
هر چند این قطعنامه ها قدرت اجرائی ندارند و لاکن صدورشان باید پشتوانه ئی عملی یابد و دولتیهایی که تن به اجرای آن نمیدهند با اخراج نماینده اشان از سازمان ملل و نیز دیپلماتهایشان از کشورهای جهان باید همراه شود و یک بایکوت بین المللی در موردشان به اجرا گذاشته شود زیرا کشورهای زورگو جز زبان زور چیز دیگری نمی فهمند, در مورد ایران اشغالترین حکومت جهان در زمینه ی حقوق بشر باید با جنبه های تنبیهی محکمتری مواجه شود کشوری که در طول عمر ننگین سی و اندی سال خویش بجز یکسال در تمامی سالها محکوم به نقض ان شده است . به دادگاه کشاندن عاملین جنایت علیه بشریت اراذل و اوباش آخوندی کمترین خواسته ی ملت ایران در زمینه ی حقوق بشر میباشد .
جمعه 5 فروردین 1390

mos - کانادا - تورنتو
برزیل را حال کنید . ایران چقدر سنگش را به سینه میزد حالا با آمریکا همسو شده و مموتی کشک.
جمعه 5 فروردین 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
قذافی هم ازین گزافه گویی ها می کرد یادش بخیر جوکی بود برا خودش
جمعه 5 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
صمد به مدرسه میرود. صد رحمت به صمد خان خودمان.
جمعه 5 فروردین 1390

PARVANE1 - انگلیس - برنموث
اخوند جماعت به مدرسه نمیرفت,وقتی میرفت, جمعه میرفت!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 7 فروردین 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
در ایران و در تمام کشور ها قانونی هست بنام قانون سرپرستی و اداره ای هم در قلوه قضائیه وجود دارد بنام اداره سرپرستی . کار و وظیفه این اداره از نام ان مشخص است سرپرستی و حضانت از افراد سفیه . مجنون بی اراده. و فاقد شعور اجتماعی و عقلانی است. حالا در کشور بلا زده اسلامی ما که هزاران قانون و حدیث و روایت اسلامی حاکم است و سر دمداران ان خود را عقل کل میدانند.بتعبیر و تصمیم کشور های صاحب شعور و درک و معنویت و مخصوصا کشور هائی که خود مصیبت های سرطانی مدهب را از طریق کلیسا و رهبران مذهبی تحربه نموده و باین بیماری لاعلاج اگاهی کامل دارند با بررسی های کامل اجتماعی و سیاسی و عقلانی برای کشور ما سرپرستی فرستاده اند که این پدر مجنون دیوانه عقب مانده که رعایت حقوق شهر وندی ملت خود را نمینماید بعد از این با حضور و گزارش این نماینده حساب این پدر احمق و زبان نفهم خانواده را گزارش نماید تا بیک طریق مقتضی تنبیه شود . البته این اولین حرکت کشور های متمدن و مترقی جهان در رابطه با حمایت از حفظ حقوق بشر مردم ما نیست.
یکشنبه 7 فروردین 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
2 انچه که نماینده حقوق بشر در سازمان ملل را در ایران میتواند موفق کند حرکت های مترقیانه مردم کشور ما است . پر مسلم است تا زمانیکه ما بعد از 32 سال تحمل زجر شکنجه خفقان نابرابری و مهمتر سو استفاده از نام مذهب و هزاران تجاوز بمال و ناموس مردم اگر چهره واقعی و کریه مذهب را نشناخته ایم و مجددا با استدلال های مردم فریبانه عوامل استعمار در ایران و یا خارج از ایران مجددا مذهب را در زیر لوای حرکت سبز . یا حرکت سیاه و شعار های مردم فریب دیگرکه یکبار در 32 سال قبل سبب عقب ماندگی و سرگردانی ملت ما گردید متنبه نشویم و تجربیات گذشته را چراغ راه اینده خود قرار ندهیم مطمئن باشید که هزاران نماینده از هزاران سازمان بیاید روز گار ما وخیم تر از امروز خواهد بود. تنها راه راه نجات ملت ایران جدائی دین از سیاست بوده و باید بکوشیم یک حکومت سکولار بمعنی واقعی در کشور خود مستقر سازیم . این مردم جامعه هستند که با دور اندیشی سرنوشت جامعه خود را تعیین میکنند.
یکشنبه 7 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد