مراسم چهلم شهید محمد مختاری، بعدازظهر جمعه در بهشت زهرا

مراسم چهلم شهید محمد مختاری، بعدازظهر جمعه در بهشت زهرا

مراسم چهلمین روز شهادت محمد مختاری، روز جمعه در بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.


به گزارش کلمه، خانواده‌ شهید محمد مختاری قصد دارند از ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه پنجم فروردین‌ماه، مراسم چهلمین روز درگذشت این شهید ۲۵ بهمن را بر سر مزار او در بهشت زهرای تهران برگزار کنند.


صفحه‌ فیس‌بوک محمد مختاری با اعلام این خبر، آدرس محل دفن شهید محمد مختاری و زمان و مکان این مراسم را بدین ترتیب اعلام کرده است:

بهشت زهرا، قطعه‌ی ۲۴۹، ردیف ۸۳، شماره‌ ۶جمعه ۵ فروردین، ساعت ۱۵ (۳ بعدازظهر)


گفتنی است محمد مختاری، دانشجوی ۲۲ ساله و حامی جنبش سبز، در تظاهرات ۲۵ بهمن ۸۹ بر اثر شلیک مستقیم گلوله از سوی لباس شخصی های موتورسوار، از ناحیه پیشانی آسیب می‌بیند و به علت تاخیر در رسیدگی پزشکی و انتقال نیافتن به‌موقع به بیمارستان، فوت می‌کند.


در گزارش رسمی ادعا می‌شود که او ظهر روز سه شنبه بر اثر شدت جراحات در بیمارستان فوت می‌کند، اما برخی شاهدان عینی گفته‌اند که همان دوشنبه شب (٢۵ بهمن)، خون زیادی از وی رفته بوده، به طوری که لباس‌های وی غرق در خون بوده است. این شاهدان معتقدند که محمد مختاری همان شب درگذشته است.


لازم به یادآوری است بعد از مصادرۀ هویت و تشیعع جنازه شهید دیگر (٢۵ بهمن) یعنی صانع ژاله، حکومت حتی در زمان تشییع پیکر شهید مختاری نیز اجازه میانداری را به خانواده وی نداد و لباس‌شخصی‌های حامی رهبری، با شعارهای ضد جنبش، تمام امور را قبضه کرده و توجهی به نظرات خانواده‌ی این شهید نکرده‌ بودند.


به گزارش شاهدان، صفحه‌ی شخصی مختاری در سایت فیس‌بوک، بهترین گواه بر این بود که آن مرحوم با انگیزه‌ اعتراض به دیکتاتوری و به قصد حمایت از آرمان‌های سبز در راهپیمایی روز ۲۵ بهمن شرکت کرده است. او حتی برای عکس پروفایل خود در فیس‌بوک نیز تصویر سبز نوشته‌ی ۲۵ بهمن را انتخاب کرده بود و این تصویر همچنان به عنوان نشانه‌ای از هویت سبز این شهید، در صفحه‌اش باقی خواهد ماند.


این دانشجوی شهید همچنین در آخرین فعالیت‌هایش در فیس‌بوک، چند پوستر تبلیغاتی برای راهپیمایی ۲۵ بهمن را نیز به اشتراک گذاشته و در کنار یکی از آنها نوشته است: “شاه خواهد رفت، اگر بخواهیم.”


او همچنین ویدیویی از صحنه‌ی تیر خوردن یک جوان مصری در مصر را به اشتراک گذاشته و زیر آن هم نوشته است: “البته به ما نمیرسنا” و البته درست پیش‌بینی کرده بود!


یکی از آخرین نوشته‌های محمد مختاری در فیس‌بوک هم این است که: "خدایا ایستاده مردن را نصیبم کن که از نشسته زیستن در ذلت خسته‌ام!"

z.e.molla - ایران - ایران
روح تو و تمام همرزمان قهرمانت قرین رحمت خداوند باد .
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

bache shapoor - سوئد - یوسدال
محمد مختاری روحت شاد و سال نو را به تو و تمام هم قطارانت تبریک میگویم. مرگ بر خامنه ای و دار و دسته اش. ..اسلام که چیزی جز خون ریزی در این دین نیست.
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

ARASHK UK - انگلستان - انگلستان
روحت شاد محمد جان . اسوده بخواب در کنار روزبه
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
روحت شاد ! وظیفه سنگینی بر دوشمان گذاشتی محمد عزیز, که امیدوارم ما لایق ان وظیفه ای که برعهده مان گذاشتید باشیم = بدون سواستفاده از نامت, راهت و عکست ! شاد و کاوه زمان باشیم .
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
روحت شاد قاتلینت را به سزای اعمال ننگینشان میرسانیم
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
روحت شاد محمد جان. اگر تمام حکومتی ها و طرفدارانشان را روی هم ریخته تا به اندازه یک موی سرت در کل وجودشان جوانمردی و بزرگواری و ایمان بیابند نخواهند توانست. براستی که دلاور یلی بوده هستی و خواهی بود. تو زنده جاویدی. چگونه است که زندگی به این کوتاهی اینچنین پر بار و عریض. رحمت به شیری مادرت و غیرت پدرت که ثمره شان چنین میوه ای بود. راهت پر رهرو جوانمرد.
جمعه 5 فروردین 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
آی آزادی! اگر روزی به سرزمین من رسیدی، در قالب پیرمردی سیاه پوش با ریش سپید و عبای سیاه با لهجه ای غریب و فرهنگی عرب و چشمهایی سرد وترسناک نیا. برای مان از مرگ نگو. به گورستان نرو ، گورستان پایان است ، نباید آغاز باشد. این بار توی دهان هیچ کس نزن، وعده ی توخالی نده، نفت را بر سر سفره ها نیار، نان مان را بر سر سفره ها یمان باقی بگذار. از آب و برق مجانی نگو. از تلاش انسانی بگو، از سازندگی و آبادانی بگو.از تعهد کور نگو ، از تخصص و دانش و شور بگو. آی آزادی! اگر روزی به سرزمین من رسیدی، با شادی بیا .با چادر سیاه و تهجر و ریش نیا، با مارش نظامی و جنگ نیا ، با آواز و موسیقی و رنگ بیا.با تفنگ های بزرگ در دست کودکان کوچک نیا، با گل و بوسه و کتاب بیا. از تقوا و جنگ و شهادت نگو، از انسانیت و صلح و شهامت بگو. برایمان از زندگی بگو، از پنجره های باز بگو، دلهای ما را با نسیم آشتی بده، با دوستی و عشق آشنایمان کن.
جمعه 5 فروردین 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
ادامه.....ه ما بیاموز که چگونه زندگی کنیم، چگونه مردن را به وقت خود خواهیم آموخت.به ما شان انسان بودن را بیاموز، به خدا ” خود” خواهیم رسید. آی آزادی ، اگر به سر زمین من رسیدی ، بر قلبهای عاشق ما قدم بگذار ، مهرت را در دلهای ما بیفکن تا آزادگی در درون ما بجوشد و تو را با هیچ چیز دیگری تاخت نزنیم. با هر نفس یادمان بماند که تو از نفس عزیز تری! بدانیم که آزادی یک نعمت نیست، یک مسولیت است . به ما بیاموز که داشتن و نگهداشتن تو سخت است! ما را با خودت آشنا کن، ما از تو چیز زیادی نمی دانیم. ما فقط نامت را زمزمه کرده ایم. ما به وسعت یک تاریخ از تو محروم مانده ایم. ای نادیده ترین !اگر آمدی با نشانی بیا که تو را بشناسیم .. هان !آی آزادی ، اگر به سرزمین ما آمدی ، با آگاهی بیا . تا بر دروازه های این شهر تو را با شمشیر گردن نزنیم ،تا در حافظه ی کند تاریخ نگذاریم که تو را از ما بدزدند ، تا تو را با بی بند و باری و هیچ بدل دیگری اشتباه نگیریم.
جمعه 5 فروردین 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
.....ادامه...آخر می دانی ؟ بهای قدمهای تو بر این خاک خون های خوب ترین فرزندان این سرزمین بوده است.بهای تو سنگین ترین بهای دنیاست .پس این بار با آگاهی بیا. با آگاهی. با آگاهی. . ....تقدیم به پاکترین گلهای ایران.امیدوارم اینبار قدر ازادی و خونهای ریخته بر سر انرا بدانیم
جمعه 5 فروردین 1390

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
روحت شاد
جمعه 5 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
بیتا جون, چقدر زیبا و شیوا بیان کردی که حرف دل و ارزوی منو بزبان اوردی و منطقم را بیان داشتی. بسیار بسیار زیبا نوشتی و دستت درد نکن. پس تا بعد. شاد و بیتا باشیم !
جمعه 5 فروردین 1390

kianyamanashi - ژاپن - یاماناشی
یادت همیشه زنده باد هرگز همرزمانت فراموش نخواهند کرد !!!سیّد علی شیره ائی ونوچه هایش باید بدانند که روز ی نتیجه اعمالشان خواهند رسید لعنت بر علی شیرهای و باورهیش ولعنت بر بنیانگزار دین فاشستی اسلامو خاندانش و پیروان جاهلش
جمعه 5 فروردین 1390

AFGPersian - سوئد - مالمو
وقتی فیلم شونو دیدم و وقتی راجع بهش خوندم اشکم در اومد. خدا رحمتش کنه، برای خونواده اش هم آرزوی صبر و بردباری دارم
شنبه 6 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد