اسرائیل: عوامل ایران برای کمک به حماس در غزه حضور داشتند

اسرائیل: عوامل ایران برای کمک به حماس در غزه حضور داشتند

یکی از رهبران نظامی گروه حماس

یک مقام بلندپایه نظامی اسرائیل گفته است: گروه حماس در غزه پس از جنگ دوسال پیش با  اسرائیل، توانسته است به کمک مسقیتم کارشناسان و عوامل ایران و حزب الله لبنان به مانند «یک ارتش» خود را بازسازی کند.
این مقام نظامی اسرائیل در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرده است: گروه حماس هم اکنون دارای انبارهای تسلیحات «مملو» از سلاح هایی مانند موشک های ضد تانک و ضد هوایی، به همراه موشک هایی است که می توانند داخل خاک اسرائیل را هدف قرار دهند. آنها هم چنین از سیستم مخابراتی پیشرفته نیز برخوردارند.این مقام نظامی که یکی از افسران ارشد فرماندهی جنوبی اسرائیل معرفی شده است، به لحاظ عددی میزان این تسلیحات را مشخص نکرده است.این مقام بلندپایه ارتش اسرائیل که نخواسته نامش فاش شود، روز چهارشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: حماس بدون کمک های خارجی قادر به ایجاد چنین امکاناتی برای خود نبود. گروه حماس از پشتیبانی ایران و سوریه برخوردار است از ژوئن سال ۲۰۰۷ در یک نبرد خونین توانست کنترل نوار غزه را به دست بگیرد. یک سال پس از قدرت گرفتن حماس در غزه، اسرائیل به این منطقه حمله کرد.حمله سه هفته ای اسرائیل به غزه به کشته شدن صدها نفر از نیروهای حماس به همراه صدها غیر نظامی انجامید. در این نبرد سه هفته ای سیزده اسرائیلی نیز کشته شدند.این افسر ارشد اسرائیلی همچنین گفته است: حماس بدون کمک های خارجی هرگز قادر نبود این امکانات را به خدمت بگیرد.وی اضافه کرده است: ایران و حزب الله لبنان به طور متناوب کارشناسان خود را برای آموزش نیروهای حماس از طریق تونل هایی که در مرز غزه و مصر قرار دارند، به این منطقه فرستاده اند.به گفته این مقام ارتش اسرائیل برخی از این نیروهای های خارجی حتی در غزه ساکن شده بودند.این مقام ارتش اسرائیل همچنین می گوید: ما آنها را شناسایی کردیم و نام های انها را در اختیار داریم .این مقام بلندپایه ارتش اسرائیل از بیان نام این افراد خودداری کرده است ولی گفته است تازه ترین پیشرفت های گروه حماس به کمک کارشناسان خارجی ساخت بمب های کنار جاده ای و موشک های پیشرفته ضد تانک است.این مقام اسرائیلی تصریح می کند: حماس پیشتر دانش لازم برای استفاده از این تسلیحات را در اختیار نداشت.موشه یالون، وزیر امور استراتژیک اسرائیل، پیشتر ادعا کرده بود که نیروهای حزب الله لبنان به غزه نفوذ کرده اند، اما وی سندی در این زمینه ارائه نکرده بود.مقامات حماس تایید می کنند که این گروه توانسته است پس از جنگ با اسرائیل خود را باسازی کند.درهمین حال، ابوعبیده، یک سخنگوی گروه حماس، ادعای اخیر اسرائیل را در راستای «تحریک علیه غزه و مقاومت» توصیف کرده است.
Ezhaq - عراق - تهران
سلام، سه شنبه اخر سال بیاد ماندنی خواهد شد. زنده باد خودم.
جمعه 20 اسفند 1389

سمانه خانم - ایران - تهران
درسته به خاطر حمایت مردم ایران از مردم بی دفاع فلسطین حکومت جمهوری اسلامی با کمک به مبارزان جان بر کف حماس در واقع خواسته مردم مارو اجابت میکنه.امام خمینی فرمودند:فلسطین پاره تن ماست .ما تا زمان محو اسراییل و ازادی مردم فلسطین و حاکمیت بر حق انان بر اراضی اشغالی به این حمایت ادامه میدهیم.مرگ بر امریکا مرگ ب اسراییل
جمعه 20 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
سمانه, جانت نثار رهبرت, آتش به گور خمینی و به گور پدر بی پدرش بباره که چنین یاوه سرائی کرده .خمینی بی اصل و ریشه از دارائی پدر گور به گورش به فلسطین میبخشیده یا از اموال و دارائی مردم و مملکت ایران !? بساط روضه خونی ات رو از این سایت جمع کن و برو به داد امام همیشه غائبت که گیر کرده برس !
جمعه 20 اسفند 1389

سبز و سربلند - ایران - تهران
ای تو روحش مملکت خودمون داره از فقر زار میزنه بعد پولمونو بدیم یه سری عرب بخورن
جمعه 20 اسفند 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
هی جهوده ..همش همین بود ..که حماس این بود و این شد ...عرب ها و هالو های خوش باور بین المللی خواب برده بخیال شون حماس برای عرب ها می جنگه ....حماس یه جاروی اسرائیلی که باهاش دارن عرب های مخالف رو جارو می کنند و درک واصل می کنن و یا باهاش تو سر عرب ها میزنند !! بگو جهوده....فقط این بار جون مادرت یکبار هم شده راستش رو بگو اسلحه ها و لوازم یدکی های که اسرائیلی ها و امریکائی ها بعنوان تشکر برای حفظ منافعشون در ایران و تو سری و تو دهنی زدن به ایرونی ها مخالف به ولایت فقیه قول داده بودند بالاخره بار دوتا ناو جنگی فرستاده شده ایرانی به سوریه کردید یا نه ؟؟ای کلک .. راستش بگو ولایت فقیه اون گماشته عمامه دار هنری کسینجریهودیتون تو ایران که بخاطر حمل ترشی و خیار شور و توت خشگه دو تا کشتی نمی فرسته سوریه !! جون تو ...من به کسی نمی گم ..یواشکی دم گوشم بگو که چی بار زدید تو کشتی؟؟!!. یه عده که تعدادشدن میلیونیه تو ایران چشمهاشون و مغزهاشون فقط مورچه ها رو مبینه و میفهمه برای فیل ها کورن و تو مغزشون هم جا نمی گیره !!
جمعه 20 اسفند 1389

mos - کانادا - تورنتو
سمانه -تهران: حیف که من هرچه در وصف تو و رهبرت در این سایت مینویسم توسط مدیران سایت حذف میشه. یعنی توصیف تو در این سایت نگنجد هرگز ...دوستان مصرع دوم بیت را بسازند.
جمعه 20 اسفند 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
اسرائیل از حماس کثیفتر,حماس از جمهوری اخوندی کثیفتر و جمهوری اخوندی و طرفدارانش از اسرائیل و حماس کثیفترند!
جمعه 20 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +176حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله