رضازاده: حرکت دوضرب سخت است، سلیمی نباید عجله کند

رضازاده: حرکت دوضرب سخت است، سلیمی نباید عجله کند

حسین رضازاده می‌گوید: «به بهانه دوپینگ نمی‌توانند رکوردهایمان را لوث کنند.»

«اینجا خیلی از روسای فدراسیون های آسیایی به من اظهار لطف می کنند. آنها مرا از دوره ورزشم می شناسند.» این جمله را حسین رضازاده کمتر از 24 مانده تا انتخابات مجمع کنفدراسیون وزنه برداری آسیا می گوید. جایی که گفته می شود او نامزد نایب رئیسی است و لابی هایش را با تاماش آیان، رئیس تشکیلات جهانی این رشته انجام داده تا بتواند نماینده او در فدراسیون آسیایی باشد. رضازاده در آستانه این رقابت انتخاباتی در گفت و گو با خبرآنلاین از این انتخابات و شرایط روز وزنه برداری کشورمان می گوید. او که یک هفته ای می شود به ازبکستان سفر کرده درباره این سفر تقریبا طولانی می گوید: «اجلاس از سه شنبه شروع می شد اما چون تهران به ازبکستان تنها هفته ای یک پرواز دارد چاره ای نداشتیم غیر از اینکه کمی زودتر به اینجا بیاییم.»

*و چقدر برای انتخابات آماده هستید؟

رایزنی های مان را انجام دادیم. خیلی از روسای فدراسیون های آسیایی من را از سالهای ورزشم می شناسند. فکر می کنم نزدیک به 43 رئیس فدراسیون آسیایی اینجا هستند و من با خیلی از آنها حرف زدم. رایزنی های مان را انجام دادیم. به انتخاب شدن، امیدوارم . فکر می کنم کارهای لازم برای کسب رای را انجام دادیم. من در هیچ یک از دسته‌بندی‌هایی که اینجا وجود دارد، عضو نیستم اما به صورت انفرادی رایزنی‌هایم را انجام داده ام و فکر می کنم می توانم انتخاب شوم.

*برای ریاست و دبیرکلی چطور؟ فکر می کنید علی مرادی چقدر امید دارد؟

راستش من خیلی در جریان نیستم. ما همان طور که از قبل هم گفتیم، ایشان نماینده ایران هستند و ما سعی می کنیم در بخش هایی که نامزد شده به او رای بدهیم.

*واقعا این کار را می کنید؟ خیلی ها می گویند شما رابطه خوبی با هم ندارید؟

چرا که نه؟ ما هیچ اختلافی با آقای مرادی نداریم. اتفاق این جا هم هر روز همدیگر را می بینیم. حتی همین سه شنبه مهمان سفارت ایران بودیم و چند ساعتی را در کنار هم گذراندیم. این شایعات را باور نکنید. ما کار خودمان را می کنیم و به ایشان هم مثل گذشته احترام می گذاریم.

*حسین رضازاده از فدراسیون وزنه برداری ایران شروع کرد و حالا به دنبال کرسی آسیایی است. او این مسیر را در فدراسیون جهانی هم ادامه می دهد؟

قطعا برای آنجا هم برنامه دارم. هنوز 2 سالی تا جمع فدراسیون جهانی وزنه برداری زمان داریم و من فکرهایم را نکردم که برای چه جایگاهی در این انتخابات شرکت کنم. می دانی رسیدن به کرسی های جهانی نیاز به برنامه ریزی و مکاتبه دارد اما مطمئنم که برای انتخابات فدراسیون جهانی هم کاندیدا می شوم.

*در روزهایی که ایران نبودید ، بهداد سلیمی رکوردتان را شکست.

واقعا خوشحال شدم از اینکه یک ایرانی توانست باری دیگر رکورد من را بشکند. بهداد این پتانسیل را دارد که باز هم این رکوردها را تکرار کند. او در حرکت یکضرب، خیلی خوب توانست این وزنه را مهار کند و شایستگی این رکوردشکنی را داشت.

*البته این رکورد ثبت نشده و در رده جهانی هنوز به نام شماست.

کار بهداد ، یک شروع بود و قطعا در ادامه می تواند این رکورد و رکوردهای بهتر را در رقابت های مهمتر آسیایی و جهانی که نمایندگان فدراسیون جهانی هم حاضر باشند ثبت کند. وقتی او به این وزنه رسید یعنی باز هم می تواند چنین وزنه هایی را بالای سر ببرد.

*او در حرکت دو ضرب هم می خواست 260 کیلوگرم را بالای سر ببرد. می گویند حمله او به این وزنه با مربیان هماهنگ نشده بود.

من در جریان این خبر نیستم . چون آن روز در تاشکند بودم. بهداد وزنه بردار بزرگی است اما او باید گام به گام جلو برود و رکوردهایش را ارتقا بدهد. باید همه برنامه هایش را با مربیان خود هماهنگ کند. به هر حال در یک ضرب وزنه زدن خیلی راحت تر از حرکت دوضرب است. او مسیر خوبی را طی می کند و باید گام به گام وزنه هایش را بالا ببرد و آسیب نبیند. او اگر می خواهد به رکوردهای بالا برسد نباید عجله کند. به هر حال شکستن رکورد دنیا خیلی مهم است. من فکر می کنم وزنه هایی که بهداد زد باعث می شود تا وزنه برداری دوباره برای خانواده های ایرانی جذاب شود و جوانان بیشتری راغب به حضور در این رشته شوند. بهداد هم وزنه بردار خیلی خوبی است و باید طوری برنامه ریزی کند که تا سال ها بتواند رکوردهایش را دربهترین سطح نگه دارد. به هر حال او برای اینکه بتواند به وزنه های بالا در دوضرب برسد باید بارها این کار را در تمرینات تکرار کند و بارها در مسابقات این کار را انجام بدهد تا موفق شود. همه آنها که وزنه زدند می دانند که حرکت دو ضرب از یک ضرب سخت تر است.

*در نبودتان بازی های قهرمانی کشور برگزار شد و مربیان از این مسابقات خیلی راضی بودند.

فکر می کنم مسابقات «نامجو » به لطف همکاری خوب استانداری گیلان در بهترین شرایط برگزار شد و حضور همه قهرمانان تیم ملی ، سطح بازی ها را بالا برده بود. رقابت ها طوری بود که دیدیم در یکسری از اوزان چهره های جوان جدیدی هم ستاره شدند. فکر ی کنم برگزاری هر چه باشکوه تر این مسابقات به مربیان تیم های ملی هم کمک می کند تا بتوانند تیمی بهتر را داشته باشند. من تشکر می کنم از همه مسئولانی که در برگزاری مسابقات ، کمک کردند .

*یکی از ایرادهایی که این روزها می شنویم، انجام نشدن تست دوپینگ در مسابقات بود. خیلی ها رکوردهای این مسابقات را به این واسطه زیر سئوال می برند.

این دیگر کم لطفی است و با این کارها نمی توانند شکستن رکوردهای بزرگ مسابقات مثل رکود دنیا را لوث کنند. ما در مسابقات قهرمانی ایران بیش از 305 ورزشکار داشتیم. مسئولیت گرفتن نمونه های دوپینگ از ورزشکاران بر عهده فدراسیون پزشکی است. ما با آنها تفهم نامه داریم و خودشان تصمیم می گیرند در چه مسابقاتی نمونه بگیرند. با این وجود ملی پوشان ما مثل بهداد سلیمی ، همین 2 هفته قبل در اردوی تهران ، تست داده بودند . دیگر ملی پوشان ما هم در این مدت نمونه داده اند. خدا را شکر ، می بینید که فدراسیون توانسته در رقابت های بین المللی مشکل دوپینگ را برطرف کند.

*این مسابقات، با چهره شدن یک ورزشکار سبک وزن همراه بود.

خوشبختانه وزنه برداری ایران به لطف تلاش کادرفنی تیم دارد در همه وزن ها رقابت را ایجاد می کند. حتی چند ماهی هست که یک جوان 19 ساله را در سبک وزن ، در اردو داریم که رکوردهای خوبی را هم به جای گذاشته. ان‌شاالله که بتواند در اردوها سطح خود را ارتقا بدهد و ما هم در این وزن یک سبک وزن خوب داشته باشیم.

*و برای سئوال آخر ، چقدر امید به کسب مدال طلای المپیک در رقابت های لندن دارید؟

اگر ورزشکاران کلاس جهانی مان مثل بهداد سلیمی آسیب نبینند یا مشکلاتی از این دست برای شان ایجاد نشود ، مدال طلای المپیک، دور از انتظار نیست.

sobhanjan - امارات - ابوظبی
آره آدم عوضی صبر میکنه تا تو کثافت و زباله رهبری دوپینگیش کنی اونوقت خود دوپینگیت یکه تاز میدان باشی حرامی دزد
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

shahab46 - المان - هانوفر
بشکه خودت را به سلیمی نچسبان دستت برای همه رو شده
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

Afshin London - انگلستان - لندن
دوپینگ چی؟ دوپینگ هم سخته؟!!
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +177حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد