پاسخ پسر کروبی به اظهارات وزیر امور خارجه ایران

پاسخ پسر کروبی به اظهارات وزیر امور خارجه ایران

نزدیک به دو هفته است که از سرنوشت دو رهبر مخالفان دولت در ایران و همسرانشان اطلاع دقیقی در دست نیست

پسر مهدی کروبی اظهارات وزیر امور خارجه ایران مبنی بر آزاد بودن رهبران مخالفان دولت برای دیدار با بستگانشان را تکذیب کرد.

محمدتقی کروبی روز جمعه ۱۳ اسفند (۴ مارس) با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، تأکید کرد که اعضای خانواده آقای کروبی ۲۲ روز است که اجازه ملاقات یا تماس با او را نداشته اند و ۱۲ روز است که از محل نگهداری او و همسرش بی خبرند.

آقای صالحی دیروز در گفت و گو با تلویزیون یورونیوز گفته بود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان دولت ایران به اتفاق همسرانشان مشغول "زندگی معمولی" هستند و "ممکن است به میل و تصمیم خود در حال حاضر در خانه نباشند".

او تأکید کرده بود که آنها می توانند با بستگان خود دیدار کنند.

اما محمدتقی کروبی در نامه خود به آقای صالحی با رد این ادعا نوشته است: "آیا رنجنامه فرزندان مهندس موسوی را نخوانده اید؟ آیا فریادهای اعتراض مردم را در این روزها نشنیده اید؟ آیا روند محکوم کردن این حرکت را از سوی تعدادی از مراجع و شخصیت های مطرح کشور ندیده اید؟"

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد دیروز با انتشار بیانیه ای از مراجعه دوباره به محل زندگی والدین خود خبر داده و نوشته بودند که هیچ نشانه ای از حضور آنها در خانه دیده نمی شد.

در روزهای اخیر تعدادی از مراجع تقلید منتقد حکومت، احزاب، نهادها و شخصیت های اصلاح طلب به حصر خانگی یا بازداشت دو رهبر مخالفان دولت ایران اعتراض کرده اند.

گروهی از هواداران آقایان موسوی و کروبی هم در روز دهم اسفند با حضور در تجمع های خیابانی در چند شهر ایران، از جمله تهران، به رفتارهای صورت گرفته با آنها اعتراض کردند.

محمد تقی کروبی در نامه خود به آقای صالحی نوشته است که اگر او با وجود این واکنش ها، از وضعیت رهبران مخالفان بی خبر است، صلاحیت او برای اداره دستگاه دیپلماسی کشور زیر سئوال می رود.

در پایان این نامه آمده است: "می دانم شما سال ها به عنوان یک دیپلمات فعال در اروپا بودید و آثار زیان بار چنین رفتارهایی را به خوبی می دانید، اما راه فرار را در توسل به دروغ نمی بینم".

همزمان با انتشار نامه محمد تقی کروبی، سایت سحام نیوز، پایگاه خبری نزدیک به آقای کروبی، امروز در گزارشی نوشت که وحید حقانیان، معاون اجرایی دفتر رهبر ایران شخصا فرماندهی عملیات انتقال آقای کروبی و همسرش از خانه به نقطه ای نامعلوم را به عهده داشته است.

در همین حال احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد گفته است که "حصر خانگی" رهبران مخالفان برای حفظ جان آنها است.

او در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد ضمن انتقاد شدید از عملکرد آقایان موسوی و کروبی، گفت: "آنان را حصر خانگی کردند تا بیش از این برای آمریکا مزدوری و نوکری نکنند؛ این حصر خانگی زندان نیست، بلکه برای قطع رابطه با آمریکا و حفظ جان خودشان است".

او گفت این احتمال وجود داشته که "مردم به پاخاسته آنها را تکه تکه کنند یا منافقانی که سناریوی شهیدسازی ایجاد کردند، این دو نفر را بکشند و به عنوان شهید بر دست بگیرند".

آقای علم الهدی که از سرسخت ترین مخالفان جنبش اعتراضی پس از انتخابات ایران است، خواهان محاکمه آقایان موسوی و کروبی به اتهام جاسوسی شده است.

khosh bavar - ایران - یزد
امیرارجمندها و بقیه مسئولان و مشاوران جنبش سبز, با چند ساعت تظاهرات کردن مشکلی حل نخواهد شد و نه انها ازاد میشوند و نه اوباشان اسلامی بما ازادی سیاسی / اجتماعی میدهند و از طرفی این تظاهرات چند ساعته باعث " دلسردی " نیروهای گرم و پرشوق مردمی خواهد شد, بدینجهت در تظاهرات اینده باید مردم را دعوت به تحصن کرد و با ترک نکردن محل تجمع چند روزی خود, باعث فشار به سران اوباشان اسلامی خواهید شد ! چرا تا زمانیکه تنور داغ است از این موقعیت استثنایی حداکثر استفاده را نمیبرید ?! ایا هیچ متوجه شدید که ما و جنبش مردم عرب انان را غافلگیر کرده است و با کوچکترین اعتراض " جندروزه و متوالی " خود میتوانیم به بهار ازادی نزدیکتر بشویم ? شاد و مصمم باشیم !
شنبه 14 اسفند 1389

khosh bavar - ایران - یزد
هموطن, ما نباید به این رژیم مکار اجازه بدهیم که داستان تقلب انتخابات را کش بدهند و با طولانی کردن این ماجرا نیروی جوان مبارز ایرانی را به حالت کوما برده, که اگر تا 3 سال دیگر انتخابات جدید رخ میدهد و این سران جنبش هم با این داستانهای قوس و کشدار در حالت اغما قرار گرفته, و هیچیک از ماها ( موسوی / کروبی و مردم ) در ان زمان حق " اعتراض " نداریم, زیرا نه تنها اینها ( ضحاکان اسلامی ) بلکه دنیا هم به جنبش سبز ریشخند خواهند زد که اگر در 3 سال دیگر صدای اعتراضمان بلند شود. بعنوان مثال, بنی صدر هم هنوز خود را رئیس جمهور ایران میداند و ولیعهد هم خودش را بعنوان جانشین شاه میپندارد. بدینجهت بپاخیزیم و فریب این داستانها موش و گربه بازی را نخوریم ! چهارشنبه سوری را با شکوهتر و شعله ورتر برگذار کنیم و در تظاهرات 3 شنبه و روزجهانی زن شرکت کنیم. بهار ازادی منتظر ماست و به امید پیروزی حق بر باطل. شاد و کاوه زمان باشیم !
شنبه 14 اسفند 1389

h.k - دانمارک - اودا
وزیرامورخارجه راکه متولذعراق هست.اقای نوریزاده درمصاحبه ای ازایشان خیلی تعریف وتمجیدکرد.من کلی خوشحال شدم.متکی خیلی بیشرف بود.حال میبینم این بیشرفتروبی ناموسترازان است.دروغ به این شفافی ادم شاخ درمی اورد.درصورتیکه چیزدیگری میتوانست بگوید.که همان معنی راداشته باشد.امروزمتوجه شدم که چرادوستان ازدین فاصله گرفته اند.بامشاهده این افرادودروغ جدیدضرغامی,,سیدخراسان وشعیب,,وغیره.منهم ناچارم بگویم.اگر اینهامسلمانندپس من نیستم.که اساس مخالفت پدرواقوام من قبل ازامدن خمینی جزئ مخالفان شدیم.عیناهمین بود.هرچه افرادفاسدوبی ارزش درمحل بودند.عکس خمینی را اگهی هایش راپخش میکردند.گروه خونی مامطلقااجازه نمیداد.باانهادرمساجد یابسیج دورهم باشیم.بعضی هاباپستی وخواری زندگی میکردند.حالااینهافرزندان انهایاخودانهاهستند.انموقع نمیتوانستنداماحالا میتوانند.,یارب مباد که گدامعتبرشود,,فکرکنم ازنظراینهاوکل حاکمان دین ,اخلاق,انسانیت,و,,,,,یعنی,,کشک,,شایدهم.
شنبه 14 اسفند 1389

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
h.k -دانمارک.من خواهشی که از تمامی ایرانیان فهمیده دارم این است که هرگز به تعریف های نوری زاده توجه نکنید.ایشان از بخار معده وبدون دانش وبینش واقعی سیاسی افراد را بمردم معزفی می کنند ومردم را در اشتباهات فاحش میندازد.همیشه اینطور قضاوت کنیم:کسی که با این رژیم پست مهم داشته باشد ومنتخب احمدی نژاده باید زیر سوال بره.عاقل باشیم وگول برق مجانی-آب مجانی را نخوریم.ایشان با رژیم بود خودشم دور از خرافات نیست.نوری زاده روزنامه نگار است نه سیاستمدار.تمام کابینه احمدی نژاد اما داره.
شنبه 14 اسفند 1389

souroosh - ایران - ساری
مایل نیستم این نظرات خودم را عرض کنم چرا که احساس میکنم خودم نیز از ابراز کردن انها ناراحت میشوم ولی با این وجود با احترام کامل خدمت عزیزان : 1=قشر وسیعی از افراد متومل و قشر ضعیف فقط به فکر امورات خویش می باشند.خصوصا قشر متومل ومرفه 2=من 37 ساله میباشم وهیچ از شورش کثیف 57 یادم نمیاد ولی سعی کردم مطالعات در این رابطه داشته باشم.گروههای متفاوتی فریب این شورش را خورده و در این ظلم لعنتی شرکت داشته اند و حال انکار ان میکنند. 3= احساس و گاهی اوقات اعتقاد کامل دارم تنها راه مبارزه مسلحانه میباشد هر چند تلخ است ولی بک حقیقت است
شنبه 14 اسفند 1389

siavash siavash - ایران - تهران
با khosh-bavar کاملا موافقم.
شنبه 14 اسفند 1389

شیر بیشه مازندران - ایران - ایران
کروبی هم رئیس جمهور میشد الان جزیی از نظام بود و مردم را میکشت هر چند گذشته اش همین جمله را تایید میکنه.ماخواهان ایران ازاد هستیم.
شنبه 14 اسفند 1389

آپامه - استرالیا - سیدنی
جالب اینجاست که صالحی با بیشرمی هرچه تمامتر میگوید نباید کشورهای دیگر در امور داخلی ایران دخالت کنند ولی جمهوری اسلامی با وقاحت در امور داخلی همه کشورها نه تنها دخالت میکند بلکه باعث اغتشاش و جنگ داخلی و...هم میشود . برای کشتن مخالفان خودش کاملا برحق و قانونی است ولی توی انگلیس یک زن توی پیاده رو روی برف زمین میخورد مزدوران 20:30 یقه چاک میدهند و از ناراحتی توی سر میکوبند. زهی به این وقاحت
شنبه 14 اسفند 1389

hassan5 - ایران - تهران
از انجائیکه اقای موسوی زهرا را و اقای کروبی فاطمه را بلند کردند و رفتند ددر هیچ کسی نباید از جایشان خبر داشته باشد.امضا خامنه ای
شنبه 14 اسفند 1389

iranazadiran - ایران - تهران
علم الهدی غلط کرد مردک کاه و یونجه خور. عمرو عاص حیله گر مزدور. ترس برت داشته که با گندی که زدید دیگه حتی برای مرده خوری هم راحتون ندن و مجبور به کار کردن بشین. کور خوندید بدترین زجر برای شما ها کار کردن است همتون رو به ترتیب زور و توانایی به خیش باید بست تا جای گاو آهن کار کنید. تنه لش های مفت خور فریبکار.
شنبه 14 اسفند 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
پسر اقا شیخ مهدی گوش کن داداش . مگر ابوی گرام از سید کاظم شریعتمداری دام اقباله بالاتراست.شما نگران پدر خود نباشید . ایشان جایشان گرم و نرم است تو در فکر خودت باش . پدر ترا همراه با نخست وزیر انقلاب با سلام وصلوات بردند بهتر از جائی که قبلا زندگی میکرد. پدر تواگر مخالف رزیم بود سرب داغ تو دهانش میکردند. مگر از پدر تو میترسند همان کاری که با شریعتمداری کردند . شریعتمداری کسی بود که نصف مردم ایران و اذربایجانیها میگفتند اگر دست بترکیب ایشان زده شود ایران خون بپا میشود . بعد ها دیدیم که با ان فرد چه کردند و ایران هم اب از اب تکان نخورد . لطفا شما نگران ابوی گرام خودتان نباشید . ابوی سرکار شیخ است و اینها خوب میدانند که چطور نقش خود را بازی کنند . بیچاره مردم ایران که اسیر دست یک مشت شیخ شدند
شنبه 14 اسفند 1389

saitama - ژاپن - توکیو
در نامه خود به آقای صالحی نوشته است که اگر او با وجود این واکنش ها، از وضعیت رهبران مخالفان بی خبر است، صلاحیت او برای اداره دستگاه دیپلماسی کشور زیر سئوال می رود.......حالا که از سرنوشت پدر و مادر شما خبری نیست بی صلاحیت شدند پس تا حالا که اینهمه کشته شدند وسرنوشتشان معلوم نبود صلاحیت داشتند
شنبه 14 اسفند 1389

khosh bavar - ایران - یزد
siavash siavash - ایران - تهران : سیاوش عزیز, به امید دیدارمان در ایران ازاد. شاد و مشوق باشیم !
شنبه 14 اسفند 1389

homa-ir - المان - هامبورگ
وحشت اخوند احمد خاتمی - دوستان این ویدیو راببینید. . https://parsdailynews.com/video/4600.htm . البته بااجازه سایت محترم UIK
شنبه 14 اسفند 1389

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
saitama - ژاپن - توکیو /بسیجی چشم بادامی !! تو چرا همش پاچه کروبی را میگیری .تو منتخب احمدی نژاد در امور پاچه و شرکا هستی
یکشنبه 15 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +516شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +375پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +320یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +180حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +177«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد