محسن هاشمی از ریاست متروی تهران استعفا کرد

محسن هاشمی از ریاست متروی تهران استعفا کرد

گزارش‌ها حاکی است محسن هاشمی، فرزند ارشد اکبر هاشمی رفسنجانی، که مدیریت متروی تهران را از ابتدا و برای ۱۷ سال در اختیار داشت، از سمت خود استعفا کرده و این استعفا با موافقت محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، روبه‌رو شده است.
وب‌سایت «تهران سما»، سایت رسمی شهرداری تهران، روز جمعه در گزارشی خبر استعفای آقای هاشمی را منتشر کرده است.آقای هاشمی در نامه استعفای خود به بروز برخی مشکلات اشاره کرده و گفته است: «متأسفانه هم اکنون به دلیل کمبود و تجهیز ناقص واگن از نصف ظرفیت خطوط استفاده می‌شود، این در حالی است که واگن‌ها و تجهیزات آن در گمرک در حال خاک خوردن هستند.»محسن هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، پیشتر هم چندین بار در زمان آغاز به کار محمود احمدی‌نژاد و محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران از مقام خود استعفا کرده بود، اما این موضوع مورد موافقت قرار نگرفته بود.متروی تهران از زمان شکل‌گیری توانسته حدود ۱۲۵ کیلومتر گسترش پیدا کند و در حال حاضر، شامل چهار خط با ۷۵ ایستگاه است. محسن هاشمی در نامه استعفای خود نوشته است: «هم اکنون ۱۵ کیلومتر از تونل و ایستگاه‌های مترو آماده ریل گذاری و نصب تجهیزات بوده و در صورت حمایت، راه‌اندازی حدود ۱۵ کیلومتر مترو در سال به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود و سرعت ساخت تونل با چهار دستگاه حفار اتوماتیک به بیش از ۲۰ کیلومتر در سال خواهد رسید.»آقای هاشمی در نامه استعفای خود نوشته است: «متأسفانه به رغم حمایت مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران برای تأمین نقدینگی از راه‌های مختلف از جمله بودجه سالیانه، فاینانس (تأمین بودجه) بین‌المللی، حساب ذخیره ارزی و اوراق مشارکت، به دلایل مختلف از جمله تحریم خارجی ومشکلات داخلی امکان استفاده از اعتبارات قانونی فراهم نیست و با وجود درآمد ارزی در سال‌های اخیر، برنامه‌های مهم مترو در امر توسعه خطوط با نبود همکاری دولت، دچار تأخیر در تجهیز می‌شود.»دولت محمود احمدی‌نژاد از بدو تشکیل، از همکاری با متروی تهران اجتناب کرده و این سازمان که زیر نظر شهرداری تهران اداره می‌شود، نتوانسته از روند حمایت دولتی برخوردار شود.آقای هاشمی در نامه استفعای خود گفته که فهرستی از مشکلاتی که با آن روبه‌رو است را آماده و ارائه کرده و حتی نوشته که اگر ممکن است به دلیل حضور او این مسائل وجود داشته باشد، دیگر نمی‌تواند در این مقام حضور داشته باشد.وی نوشته است که «برخی مشکلات به وجود آمده و عدم حمایت‌ها از مترو ممکن است به دلیل حضور وی در مدیریت این شرکت باشد» و خطاب به شهردار تهران افزوده است: «به رغم اعتقاد به خدمت و اعتماد به توان جناب عالی و همکارانم خواهشمند است موافقت فرمایید فرد دیگری که امکان ایجاد هماهنگی بیشتر خواهد داشت در رأس مدیریت این شرکت قرار گیرد.»محمود احمدی‌نژاد و متروی تهراندر یک سال گذشته بحث‌برانگیزترین موضوع در مورد متروی تهران، امتناع دولت محمود احمدی‌نژاد از پرداخت بودجه تخصیصی مجلس شورای اسلامی برای گسترش قطار شهری تهران است.محمود احمدی‌نژاد حتی تلاش کرد شرکت متروی تهران را دولتی کرده و از مجموعه شهرداری خارج کند که با مخالفت‌های انجام شده، موفق نشد.محمود احمدی‌نژاد
پیشتر هم ضمن اشاره به لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از آنچه که میزان هزینه‌های بالای مترو در چندین سال گذشته خواند، انتقاد کرده بود. وی گفته بود: «از سال ۶۶ تا کنون پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه مترو شده که اگر بهترین سیستم‌ها را از دنیا می‌خریدیم، مبلغ آن کمتر از این عدد می‌شد.»وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های بالای دولت در بخش اداری افزوده بود: «از دیگران که نمی‌توانیم انتقاد کنیم چون اگر یک کلمه از کسی انتقاد کنیم قیامت می‌شود، اما از خودمان که می‌شود انتقاد کنیم.»آقای احمدی‌نژاد در زمان تصدی شهرداری تهران نیز، با روی آوردن به پروژه احداث مونوریل در تهران، قطار شهری پایتخت را برای حل معضل ترافیکی این کلان‌شهر ناکافی می‌دانست.با این حال در زمان تصدی محمدباقر قالیباف، پروژه منوریل که موضوع پایان‌نامه دانشگاهی محمود احمدی‌نژاد بود، مسکوت ماند و شهرداری بار دیگر بر توسعه قطار شهری متمرکز شد.محسن هاشمی، و محمدباقر قالیباف، تا کنون بارها دولت را متهم کرده‌اند که بودجه کافی برای خرید قطعات و گسترش خطوط این شبکه تخصیص نداده است.همچنین به دنبال ممانعت دولت از ابلاغ مصوبه برای تخصیص دو میلیارد دلار اعتبار از محل حساب ذخیره ارزی به متروی تهران، علی لاریجانی، رئیس مجلس، در مردادماه سال جاری شخصاً اقدام به ابلاغ این مصوبه کرد و موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز تهدید کرد که در صورت اجرا نشدن قانون تأمین اعتبار متروی تهران، وزیران مربوطه استیضاح خواهند شد.جدال بر سر مترو زمانی بالا گرفت که محمود احمدی‌نژاد در آبان سال ۸۸ در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «ما تصمیم گرفتیم که مدیریت مترو را به دولت برگردانیم و برای آن مدیر نیز انتخاب خواهیم کرد.»به دنبال این اظهارات شورای شهر و رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ مخالفت خود را با واگذاری متروی تهران به دولت اعلام کرده و علی لاریجانی با حمایت از محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، از دولت خواست «به جای دنبال کردن مسائل دیگر» به حل مشکلات بپردازد.استعفای محسن هاشمی از ریاست متروی تهران در حالی است که در روزهای اخیر حملات به اکبر هاشمی رفسنجانی و فرزندان او از جمله دخترش فائزه هاشمی رفسنجانی افزایش یافته است.آقای هاشمی رئیس مجلس خبرگان رهبری است و برای تمدید ریاست خود بر این نهاد راهبردی جمهوری اسلامی، با مخالفت برخی روحانیون حامی دولت روبه‌رو است.
فدایی موسوی - ایران - همدان
من هم اومدم! سلام
جمعه 13 اسفند 1389

lover_screensaver - ایران - کرج
خدایی خیلی زحمت کشید ، با اینکه پول زیادی هم خورد! . اگه دست کسی دیگه ای میوفتاد ، فکر نکنم به اینجا می رسید!
جمعه 13 اسفند 1389

علی بی غم - ایران - تهران
خدا وکیلی من کاری ندارم محسن هاشمی پسر رفسنجانی است ولی انصافا با تمام کارشکنی های احمدی میمون خط مترو را خوب پیش برد و اگر تا الان این احمق یک دنده کارشکنی نمیکرد تمام خط های مترو تا بحال مشغول به کار بود. اگر یک سرسوزن انصاف داشته باشیم هاشمی بد کار نکرد. حالا هرچی دوست دارید بگید.
جمعه 13 اسفند 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
پدر سوخته دزد و خانواده مافیا
جمعه 13 اسفند 1389

homa-ir - المان - هامبورگ
محسن هاشمی جون بابات بگو چند صد میلیارد دلار ازبابت متروی تهران به . جیب زدی - راستی تو که در انگلیس و دبی بودی و حکم جلب تو بدستور احمدی نژاد اوایل دوردوم ریاست جمهوریش به قوه قضائیه صادرشده بود . حالا در تهران هستی . حالا فهمیدم توی طماع استعفا ندادی بلکه به احمدی. نژاد " باج " دادی. راستی دارائیهای تو بیشتراست یا پدرت(رفسنجانی بهرمانی ) .
جمعه 13 اسفند 1389

MNS - امریکا - مورگن هیل
یه مفت خور رفت یه مفتخورتر میزارن بجاش.بلاخره یکی باید این ملت را بچاپد چرا از دارو دسته عنتری نژاد نباشه.
جمعه 13 اسفند 1389

شیر بیشه مازندران - ایران - ایران
به درک که استعفا داده .
جمعه 13 اسفند 1389

h.k - دانمارک - اودا
چیزی عایدش نشدازمترو کمی هم ازجیب گذاشت.خودش به من گفت.
جمعه 13 اسفند 1389

کاسیت - ایران - خرم اباد
دارم از دست این سیاست کلافه میشم.بخدا هرچی بیشتر میخونی اعصابت داغون تر میشه بر پدر قدرت پرسا لعنت.خوشا به حال اونا که خر اومدنو گاو تشریف بردن
جمعه 13 اسفند 1389

ذوب در ولایت - ایران - مشهد
مثل اینکه جدی جدی کوپن خانواده هاشمی دیگه تموم شده و باید از صحنه روزگار حذف بشن؟ از فردا هاشمی در کنج تنهایی باید به رهبری چنین بگوید:××××. ای عجب از چرخ گردون که زما دور کرد تورا××× من چه جورابی بپوشم که دهد بوی تورا؟؟؟
جمعه 13 اسفند 1389

h.k - دانمارک - اودا
فدایی عزیز ازهمدان.خوشامدی.سه شنبه ماهم می اییم.پیروزباشید.
شنبه 14 اسفند 1389

آزادی برای ایران - آلمان - اشتوتگارت
125کیلومتر با 75 ایستگاه واقعا پروژه عظیم عمرانی هست .هرکس برای ایران کاری انجام دهد قابل ستایش هست .بالا ترین جرم مال اندوزی و قتل جوانان و تبعیض هست.
شنبه 14 اسفند 1389

saitama - ژاپن - توکیو
فدائی موسوی خوش امدی فدائی ایران باش اشخاص می ایند و میروند
شنبه 14 اسفند 1389

mohammad54 - انگلستان - لندن
homa-ir کجای کاری بابا اون که حکم جلبشو گرفتن داداش محسنه که الان هم انگلیسه اول آگاهی بعد اظهار نظر
شنبه 14 اسفند 1389

iranazadiran - ایران - تهران
کار درستی کرد. علتش را بعد می فهمید.
شنبه 14 اسفند 1389

ghazafinejad - ایران - شیراز
homa-ir - المان - هامبورگ. عزیزم اول یک ذره مطالعه کن اونی که انگلیس هست مهدی هاشمی است نه محسن. دوم برخی دوستان مثل جنابعالی یک مشت نظر می‌گذارید همش بد و بیراه و نسبت‌های عجیب و غریب. گیریم که اصلا میلیاردر شده باشه با این پروژه، شیوه بیان نظرات شما و مطالب ارسالیتون هیچ کمکی به جامعه نمی‌کند. لااقل یا حرفاتون را مستند کنید یا یک تحلیل درست حسابی بدید تا شاید توانستیم فردای ایران یک قدم جلوتر باشیم. به نظر من صبح تا شب هم ما اینجا بشینیم و به آحمدی نژاد یا هاشمی فحش بدیم هیچ فایده‌ای ندارد و برای پیشبرد جامعه ایران و ایرانی ثمری ندارد. همیشه شاد و پیروز باشید.
شنبه 14 اسفند 1389

masoud-englis - انگلستان - منچستر
حالا ببینیم باباش کی استعفا میده
شنبه 14 اسفند 1389

فدایی موسوی - ایران - همدان
‏h.k - دانمارک- اودا. ممنون. من که این سه شنبه دارم میرم اجباری، ایشالا وسطای خدمت جنبش سبز پیروز بشه و مام از خدمت کردن به این الاغ جانباز معاف شیم.
شنبه 14 اسفند 1389

h.k - دانمارک - اودا
فدایی موسوی .دوست عزیز.مواظب باش مردم حمله کردن .زود اسلحه خونه رابازکن.عجله داریم.وزودبپر روی دوش هموطن تایک عکس یادگاری بگیریم.اینامیگن خدمت.خوش باشی رفیق.
شنبه 14 اسفند 1389

homa-ir - المان - هامبورگ
mohammad54 - انگلستان - لندن . دوست عزیز - شما درست میفرمائید منظورم همان مهدی رفسنجانی بود. اخه شما درانگلیس هستید و مهدی هم مقیم ان کشور شاید لااقل یکی دو . مجله یانشریه عکس مهدی را چاپ کند ولی المان نه بهرحال تمام توله های. رفسنجانی به تنهائی یک پا میلونرند. مگرنه?
شنبه 14 اسفند 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
خاطرم است بعد از اینکه ان جانور کبیر یعنی قطب زاده همان مردک دیوانه نوه پرنسس AN که از سرپرستی رادیو تلویزیون ایران رفت همین شیخ اکبر رفته است جانی برادر خودش میرزا عبدالله را که بکار بساز و بفروش و ضمنا کار های معاملات زمین مشغول بود بریاست سازمانی که باید یک فرد متخصص مدیریت انرا عهده دار باشد گماشت . و از ان تاریخ تزریق حماقت در کارخانه احمق سازی رواج پیدا کرد که تا امروز هم ادامه دارد. نور دیده دیگر این شیخ هم مدیریت مترو و ان یکی هم در مافیا نفت و گدا گشنه های دیگر این خانواده هم پست های دیگر وطن ما را اشغال کردند. و متخصصین دلسوز و تحصیلکرده ایرانی راه مهاجرت و کار کردن در کشور های دیگر را با افتخار پذیرا شدند . و با تمام مشکلات اکثر انها حرف های اخر را در کار هایشان میزنند .معنی مبارزه و زندگی افتخار امیز همین است که مردم ما دارند
یکشنبه 15 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +379پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +158نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند