گزارش لحظه به لحظه از اعتراض‌های دهم اسفند - ۱

گزارش لحظه به لحظه از اعتراض‌های دهم اسفند - 1

* ۱۰ اسفند - ۱۵:۳۴ : دوبیتی از احمدی‌نژاد: وندر شرار فتنه آخر‏ سیاوش‌ایم

ما از تبار رستم و فرهاد و آرش‌ایم

وندر شرار فتنه آخر‏ سیاوش‌ایم
در انتظار رویت آن مهر آخریندر مجمر سپیده سپندی بر آتش‌ایم

این دوبیتی، سروده محمود احمدی‌نژاد است که امروز در پایان مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر پس از خواندن اشعاری از رودکی، سعدی، عطار نیشابوری، خواجوی کرمانی، حافظ، وحشی بافقی، پروین اعتصامی و باباطاهر، آن را به شرکت‌کنندگان در این جشنواره تقدیم کرد.

* ۱۰ اسفند - ۱۵:۱۶ : سخنگوی قوه قضائیه تکذیب کرد

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، گزارش‌ها درباره انتقال آقایان موسوی و کروبی به بازداشتگاه حشمتیه را تکذیب کرد.


* ۱۰ اسفند - ۱۵:۱۴ : بازداشت دو عکاس و چهار فعال جنبش سبز در پاریس

رضا ولی‌زاده، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس ایرانی مقیم پاریس، خبر داده است که شامگاه دیروز دوشنبه، دو عکاس و چهار فعال جنبش سبز در جریان اعتراض به بازداشت آقایان موسوی و کروبی مقابل محل اقامت سفیر ایران در فرانسه دستگیر شده‌اند.


* ۱۰ اسفند - ۱۵:۱۱ : العربیه: اختلاف سپاه و وزارت اطلاعات درباره بازداشت موسوی و کروبی

وبسایت فارسی تلویزیون خبری العربیه نوشته است که روز پنج‌شنبه، یک «منبع مطلع» به این وبسایت گفته است که بین سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات ایران درباره برخورد با میرحسین موسوی و مهدی کروبی اختلاف وجود دارد.


* ۱۰ اسفند - ۱۵:۰۲ : نوری‌زاد: اعتراض‌های ۱۰ اسفند، بدیهی‌ترین حق قانونی مردم است

محمد نوری‌زاد در یادداشتی روی وبلاگش درباره اعتراض‌های امروز ۱۰ اسفند نوشته است: جمعی از مردم ما قرار است به خیابان‌ها بیایند و خواسته‌های خود را به نمایش بگذارند... پسندیده این است که حاکمان ما، فهم و عقلانیت خود را به نمایش بگذارند؛ این بدیهی‌ترین حق قانونی مردم را وقع نهند و بقای خود را با فریاد اعتراض یک جوان در مخاطره نبینند.

این روزنامه‌نگار پیش از بازگشت به زندان نوشته است: صبر می‌کنیم تا میزان خویشتن‌داری و احترام حاکمان خود را به حق قانونی مردمشان تماشا کنیم. «بصیرت» یعنی این! چرا که حاکمان بصیر هیچگاه پای بر حق مردم نمی‌نهند.


* ۱۰ اسفند - ۱۴:۵۱ : مجتبی واحدی: موسوی و کروبی بعد از کسب تکلیف از رهبر دستگیر شده‌اند

مجتبی واحدی معتقد است که دستگیری آقایان موسوی و کروبی، بعد از کسب تکلیف صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی انجام شده است.

این مشاور مهدی کروبی به بی‌بی‌سی فارسی گفته است که صادق لاریجانی در مورد تبعات دستگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی تردید داشته، اما آقای خامنه‌ای به او گفته است که جمع بندی انجام شده در دفتر رهبری نشان داده که این اقدام، مساله‌ای ایجاد نخواهد کرد.


* ۱۰ اسفند - ۱۴:۴۶ : سنگ قبر جان‌باخته اعتراض‌های ۲۵ بهمن در بهشت‌زهرا تهران

وبسایت آینده، تصویری منتشر کرده است که به نوشته این وبسایت، از سنگ قبر محمد مختاری، یکی از جان‌باختگان اعتراض‌های ۲۵ بهمن است. روی این سنگ، از محمد مختاری با عنوان «شهید» یاد شده است.

* ۱۰ اسفند - ۱۴:۳۰ : گزارش‌ها از تعطیلی کلاس‌های دانشگاه تهران به توصیه ماموران امنیتی

مسئولین دانشگاه تهران به توصیه حراست و مامورین امنیتی تعداد زیادی از کلاس‌های خود را به طور رسمی تعطیل اعلام کرده‌اند.وبسایت‌های خبری معترضان نوشته‌اند: مدیریت دانشگاه تهران کلاس‌های گروه معدن، برق، مکانیک و فنی بالا را تعطیل کرده و مامورین حراست مانع از حضور دانشجویان در دانشگاه شده‌اند.


* ۱۰ اسفند - ۱۴:۲۱ : نامه فعالان ایرانی خارج از کشور به دبیرکل سازمان ملل

گروهی از نویسندگان، و فعالان مدنی، سیاسی و مطبوعاتی ایران در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد، از او خواسته‌اند «از تمام امکانات و اهرم‌های بین المللی برای پایان حصر رهبران جنبش وهمچنین تضمین آزادی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی آنان» استفاده کند.


* ۱۰ اسفند - ۱۴:۱۵ : گزارش مجلس از ۲۵ بهمن فردا ارائه می‌شود

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد که گزارش حوادث ۲۵ بهمن، فردا چهارشنبه در مجلس خوانده می‌شوند.

حسین فدایی در این باره تاکید کرد: این گزارش بدون تغییر در محتوا در صحن علنی قرائت خواهد شد و پس از شرح قضیه، ۱۰ تا ۱۵ پیشنهاد آمده است.


* ۱۰ اسفند - ۰۱:۴۹ : کدیور: تظاهرات خیابانی معقول‌ترین روش است

محسن کدیور، کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگویی با شبکه خبری رسا، فراخوان شورای هماهنگی راه سبز امید را برای برگزاری تظاهرات در خیابان‌ها با «باتوجه به شرایط فعلی، معقول‌ترین روش» برای اعتراض دانسته است. آقای کدیور گفته، حکومت راهی جز تظاهرات خیابانی باقی نگذاشته است.


* ۱۰ اسفند - ۰۱:۲۱ : کاخ سفید: سران مخالفان را آزاد کنید

کاخ سفید از دولت ایران خواست که سران مخالفان را آزاد کند. سخنگوی کاخ سفید درباره گزارش‌هایی که از دستگیری سران مخالفان در ایران منتشر شده، این بازداشت‌ها را «غیر قابل قبول» خواند.


* ۱۰ اسفند - ۱۳:۲۶ : وزارت خارجه ایران: وضعیت موسوی و کروبی، مسئله داخلی است

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره واکنش آمریکا به بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: مسائل مربوط به داخل کشورمان مساله‌ای کاملا داخلی است و هیچ کشوری اجازه ندارد در آن دخالت کند. مسائل مربوط به افراد در داخل کشور ما در چارچوب حقوقی و توسط مقامات قضایی رسیدگی می‌شود واین موضوع نمی‌تواند دستاویزی برای آمریکا و برخی کشورهای غربی باشد.


* ۱۰ اسفند - ۰۰:۰۲ : حمایت آمریکا از تحقیقات سازمان ملل درباره حقوق بشر در ایران

وزیر خارجه آمریکا در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، گفت که این شورا باید درباره نقض حقوق بشر در ایران تحقیق کند.

هیلاری کلینتون از دولت ایران خواست «ارعاب سازمان‌یافته» مخالفان را متوقف کند، آزادی بیان را رعایت کند و حقوق معترضان را به رسمیت بشناسد.

او به سخنان محمود احمدی‌نژاد پس از سرکوب اعتراض‌ها در لیبی اشاره کرد و گفت: مردم دنیا باید بپرسند چه‌طور زندگی آزادانه و بدون ترس حق مردم در طرابلس هست اما حق مردم در تهران نیست؟


* ۰۹ اسفند - ۲۳:۳۶ : صالحی: اعتراض‌های ایران شباهتی به قیام‌های منطقه ندارد

وزیر خارجه ایران در ژنو گفت شباهتی بین قیام‌های مردمی در کشورهای عربی با ناآرامی‌های اخیر در ایران نیست.

علی‌اکبر صالحی گفت ایران صرفا چند «اعتراض ساختگی» را تجربه کرده است؛ در حالی که «جنبش‌های فراگیر در کشورهای منطقه، واقعی، محبوب، و مردمی بوده‌اند».


* ۰۹ اسفند - ۲۳:۲۸ : فرزندان کروبی: جزئیات دستگیری را منتشر می‌کنیم

فرزندان مهدی کروبی، گزارش خبرگزاری فارس درباره «بازداشت نشدن سران مخالفان» را تکذیب کرده و گفته‌اند: ما ابتدا تمایلی به بازکردن تمام ابعاد یورش ماموران نداشتیم؛ اما از آنجا که عقلانیت در سخنان دادستان و دیگر مقام‌ها دیده نمی‌شود شرح کامل ماوقع و برخورد شجاعانه و مثال زدنی خانم کروبی را به‌زودی منتشر خواهیم کرد.

خانواده آقای کروبی گفته‌اند، صبح امروز همسر پسر آقای کروبی به خانه آن‌ها رفته که هیچ کس آنجا حضور نداشته است.


* ۰۹ اسفند - ۲۳:۱۸ : فریاد الله اکبر در تهران

بر اساس گفته‌های چند شاهد عینی، در نقاط مختلف تهران فریاد «الله اکبر» شنیده شده است. یک شاهد عینی هم به بی‌بی‌سی فارسی گفت که شماری از شهروندان تهران امشب به همراه الله اکبر، شعارهایی هم در حمایت از سران مخالفان سر داده‌اند.

* ۰۹ اسفند - ۲۳:۰۷ : تابناک: خبر بازداشت دروغ است

سایت خبری تابناک نزدیک به محسن رضایی به نقل از یک مقام امنیتی خبر بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی را تکذیب کرده و گفته که این خبر، دروغ‌پردازی رسانه‌های خارجی است.


* ۰۹ اسفند - ۲۲:۵۵ : فرزندان موسوی: شواهد حاکی از بازداشت است

دختران زهرا رهنورد و میرحسین موسوی خبر تکذیب بازداشت آن‌ها را رد کرده و گفته‌اند با توجه به شواهدی که دارند، مطمئن هستند پدر و مادرشان در خانه حضور ندارند. فرزندان آقای موسوی گفته‌اند فقط در صورت دیدار با مادر و پدرشان می‌توانند خبر بازداشت را تکذیب کنند.


* ۰۹ اسفند - ۲۲:۴۸ : وزیرخارجه آلمان خطاب به صالحی: درباره امنیت موسوی و کروبی تضمین دهید

وزیر خارجه آلمان از هم‌پای ایرانی‌اش خواست امنیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی را تضمین کند.

گیدو وسته‌وله امروز دوشنبه در جنو از علی‌اکبر صالحی خواست تضمین دهد که این دو رهبر اعتراض‌ها در ایران، تحت شکنجه بدنی یا فشار قرار نگیرند.

وزارت خارجه آلمان همچنین دیپلمات ارشد ایران در این کشور را فرا خواند تا به بازداشت این دو اعتراض کند و از دولت ایران خواست به آنها اجازه دهد به وکیل دسترسی داشته باشند.

استفان سیبرت، سخنگوی دولت آلمان پیش‌تر گفته بود که این بازداشت‌ها یک «ترفند برای ارعاب» است که قوانین حقوق بشر را نقض می‌کند.


* ۰۹ اسفند - ۲۲:۰۷ : امیر ارجمند: بازداشت موسوی و کروبی شبیه ربودن امام موسی صدر است

اردشیر امیر ارجمند،‌ مشاور عالی میرحسین موسوی در گفت‌وگو با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی، یادآوری کرد که هنوز هیچ مقامی در جمهوری اسلامی، توضیح دقیقی درباره وضعیت آقایان موسوی و کروبی نداده است و تکذیب فارس درباره بازداشت آقایان موسوی و کروبی را غیرقابل‌اعتنا دانست.

او این بازداشت‌ها را به «گروگان‌گیری» تعبیر کرد و آن را به ربودن آیت‌الله موسی صدر توسط دولت لیبی در سه دهه پیش تشبیه کرد.


* ۰۹ اسفند - ۲۲:۰۴ : تکذیب بازداشت موسوی و کروبی در خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس از قول «یک مقام قضایی»، خبر بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی را تکذیب کرد.

این خبرگزاری نزدیک به دولت، از قول این منبع نوشت: این دو در حال حاضر در منازل خود به سر می‌برند و تنها محدودیت‌هایی در تماس‌های آنان با عناصر مشکوک اعمال شده است.


* ۰۹ اسفند - ۲۱:۳۳ : مجمع روحانیون مبارز: موسوی و کروبی را هرچه زودتر آزاد کنید

مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌ای خواستار پایان هرچه سریع‌تر حصر مهدی کروبی و میرحسین موسوی، و «شناسایی مراکز هدایت و سازماندهی این جریانات فاسد» شد.

این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب، شامگاه دیروز یک‌شنبه پس از جلسه‌ای به ریاست محمد خاتمی، دبیر کل آن، این بیانیه را منتشر کرد و هشدار داد این «فشارها و محدودیت‌های فزاینده... بدون تردید قبل از هر چیز به زیان نظام و کشور و به نفع قدرت‌ها و نیروهای فاسدی است که جز به نابودی اصل انقلاب و نظام و اسلام به چیز دیگری نمی‌اندیشند».


* ۰۹ اسفند - ۲۱:۲۱ : کلمه: موسوی و کروبی به زندان حشمتیه برده شده‌اند

وب‌سایت کلمه خبر داده است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، به همراه همسران خود زهرا رهنورد و فاطمه کروبی، دستگیر شده و به زندان حشمتیه تهران منتقل شده‌اند.

این ارگان خبری میرحسین موسوی از قول «منابع موثق» نوشته است که بازداشت و انتقال این چهار تن به زندان حشمتیه قطعی است اما روشن نیست این کار چه زمانی انجام شده است.

* ۰۹ اسفند - ۲۰:۲۴ : حمایت دانشجویان ۱٨ واحد دانشگاه آزاد از اعتراض‌های دهم اسفند

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای، ضمن «تحسین حضور با شکوه مردم و دانشجویان آگاه و تشکر از ایشان»، اعلام کرده‌اند: در روز‌های سه شنبه دهم، هفدهم و بیست و چهارم اسفند ماه در ساعت پنج عصر به خیابان‌ها خواهیم آمد و از هموطنان غیور و شجاع خود می‌خواهیم تا فرزندان خود را در این حضور همراهی کنند.

این بیانیه از سوی گروهی از دانشجویان این دانشگاه در واحدهای تهران جنوب، تهران مرکز، مشهد، قزوین، تهران شرق، کرج، علوم تحقیقات، شاهرود، شهر ری، رشت، تهران شمال، تهران سما، تهران غرب، اراک، شهر کرد، اسلام شهر، مازندران، دزفول منتشر شده است.



* ۰۹ اسفند - ۱۹:۳۶ : کلمه و سحام‌نیوز: حصر موسوی و کروبی، به دستور رهبر یا بیت رهبری است

وبسایت‌های کلمه و سحام‌نیوز در یادداشتی نوشته اند که حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسران‌شان، «اگر رسماً به دستور رهبری نباشد، قطعاً ریشه‌ای در بیت رهبری دارد».

به نوشته این ارگان‌های خبری میرحسین موسوی و مهدی کروبی، واکنش فراگیر و سراسیمهٔ مجلسیان و موضع گیری بعضی از چهره‌های خاص، نشان می‌دهد که آمر اصلی حصر «دستگاه حاکمه»  است. دستگاهی که علیرغم عدم رسمیت، نفوذ کافی در بیوت و مراجع تصمیم گیری دارد. نفوذی که می‌تواند هاشمی، ناطق نوری، قالیباف و بسیاری از چهره‌های دیگر را هم به اطاعت امر وادارد. عوامل اصلی حصر اگر رسماً از رهبری دستور نگرفته باشند، قطعاً ریشه‌ای در بیت رهبری دارند. تنها جایی که می‌تواند فرمان آتش را به این همه افراد صادر کند، بیت رهبری است.


* ۰۹ اسفند - ۱۸:۵۱ : درخواست عرب‌سرخی: برای متوقف‌کردن روند خودکامانه کنونی، فعال باشید

فیض‌الله عرب‌سرخی در نامه‌ای سرگشاده از زندان، از کسانی که پیش‌تر در استقرار جمهوری اسلامی نقش داشته‌اند، خواست: از مسؤلیت تاریخی و سرنوشت‌سازی که امروز دست تقدیر بر دوش‌شان نهاده است، باز نمانند.

این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که این روزها حکم ۶ سال حبس خود را در اوین می‌گذراند، نوشت: بی‌شک پایداری و حضور فعال و مصمم شما برای متوقف‌کردن روند روز افزون خودکامانه کنونی، پایان‌بخش عصبانیت‌ها و اعتراضات فزاینده و موجب نجات کشور از دایره بسته و معیوب کینه و لجاجت و منیت‌های کور خواهد شد.


* ۰۹ اسفند - ۱۸:۳۳ : مسجدی که منتجب‌نیا امام‌جماعت آن است، توسط پایگاه بسیج تصرف شد

رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی، در وبلاگ خود خبر داده است که نیروهای بسیجی، مسجد امام جعفر صادق را که آقای منتجب‌نیا امام‌جماعت آن است، تصرف کرده‌اند.

به نوشته این وبلاگ، «فردی گمنام امامت مسجد را بدون طیّ مراحل شرعی و قانونی به عهده گرفت و همه شب سخنرانی های تند و افراطی به توهین ، تخریب و افشاگری اصلاح‌طلبان و تحریک مردم می‌پردازند و تاکنون هیچگونه اقدامی در جهت بازپس‌گیری مسجد از اشغال‌گران صورت نگرفته است و مجریان و گویندگان اعلام کرده‌اند که این حرکت تا تصرّف بسیاری از مساجد تهران ادامه خواهد یافت.


آیت‌الله صانعی: حصر موسوی و کروبی؛ درماندگی حکومت از اقناع افکارعمومی

 آیت‌الله یوسف صانعی حصر خانواده‌های موسوی و کروبی را نشانه «درماندگی و ضعف سیاسی عاملان و آمران آن از اقناع افکار عمومی» دانست.

این مرجع تقلید شیعه در قم ابراز تعجب کرده است که برخی از افراد... با داشتن تمامی قدرت‌های تبلیغی و رسانه‌ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند تا در آن معترضان و منتقدان سیاسی نیز بتوانند از نظرات خود دفاع کنند و در نهایت جامعه خود قضاوت کند که حق با کیست.

این روحانی منتقد حکومت یادآوری کرده است که دادگاه‌های سیاسی در دوره پهلوی، «فارغ از احکام ظالمانه و فرمایشی بودن آنها، متهمان از اعمال و افکار خود دفاع می کردند».


* ۰۹ اسفند - ۱۷:۳۷ : اعتراض آلمان به بازداشت موسوی و کروبی

دولت آلمان روز دوشنبه، به بازداشت مهدی کروبی و میرحسین موسوی اعتراض کرد و آن را نقض حقوق اساسی بشر خواند.

استفن سیبرت، سخنگوی دولت آلمان، در این باره گفت: ما و جامعه بین‌المللی متقاعد شده‌ایم که این تاکتیک‌های ترسناک، حقوق اساسی بشر و آزادی‌های مدنی را نقض می‌کند.


* ۰۹ اسفند - ۱۷:۳۳ : سخنگوی قوه قضائیه درباره وضعیت موسوی و کروبی: این تنها قدم اول است

سخنگوی قوه قضائیه، غلامحسین محسنی اژه‌ای، در دیدار با خبرنگاران درباره وضعیت فعلی میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: در قدم اول ارتباطات آن‌ها اعم از رفت و آمد و تماس‌های تلفنی را محدود کرده‌ایم و این تنها قدم اول است و اگر لازم باشد اقدامات دیگری نیز در مورد آن‌ها انجام می‌شود.


* ۰۹ اسفند - ۱۷:۲۸ : انتقاد زنان اصلاح‌طلب از برخوردها با رهنورد، فاطمه کروبی و فائزه هاشمی

کمیسیون و شاخه زنان جبهه مشارکت ایران اسلامی و مجمع زنان اصلاح‌طلب در بیانیه مشترکی، از برخوردهای صورت گرفته با زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، فائزه هاشمی و خانواده‌های زندانیان انتقاد کردند.

در این بیانیه آمده است: پس از گذشت بیش از بیست ماه از کودتای انتخاباتی متأسفانه هنوز هیچ نشانه‌ای از عقلانیت برای به سامان آوردن وضعیت موجود به چشم نمی‌خورد و اقدامات غیرقانونی و تحریک کننده مانند حصر رهبران جنبش سبز و بستن هرگونه راه ارتباطی با آنان حتی برای فرزندانشان نگرانی‌های مردم را افزایش داده است.


* ۰۹ اسفند - ۱۷:۲۴ : فرزند مهدی کروبی از انتقال پدر و مادرش به مکانی نامعلوم خبر داد

یکی از فرزندان مهدی کروبی خبر داده که آقای کروبی و همسرش توسط نیروهای امنیتی به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند.

این فرزند آقای کروبی که اسمی از او آورده نشده، گفته است: «توانستیم با یکی از همسایگان که شاهد انتقال پدر و مادرمان به خارج از منزل بوده است صحبت کنیم. وی به ما اطلاع داد که نیمه شب پنج شنبه شاهد حضور هشت ماشین ون نیروهای امنیتی در مقابل ساختمان و ورودی پارکینگ منزل آقای کروبی بوده که پس از دقایقی همگی به همراه یک ماشین که از داخل پارکینگ درآمده محل را ترک کرده‌اند. به گزارش این شاهد عینی پس از آن، ساختمان به طور کامل تخلیه و چراغ‌های منزل ایشان خاموش شده است.»


* ۰۹ اسفند - ۱۷:۰۹ : نامه فرزندان کروبی و موسوی به مراجع تقلید شیعه: غم‌خوار مظلومان باشید

فرزندان مهدی کروبی و میرحسین موسوی در نامه‌ای خطاب به مراجع تقلید شیعه، از آنان خواستند که «غمخوار مظلومان باشند و از اقدامات غیرقانونی که به نام اسلام صورت می‌گیرد، جلوگیری کنند».

در این نامه از مراجع تقلید خواسته شده که به سردمداران حکومت دربارهٔ خطا‌هایشان تذکر دهند، و نوشته شده است: تنها جُرم آقایان موسوی و کروبی آن است که بنا بر تجویز امیر مؤمنان علی (ع) بدون لکنت زبان به نصیحت دست اندرکاران امور پرداخته‌اند و عده‌ای در کشور که حاضر نیستند به کمبود سعه صدر خویش – که به فرموده امام علی (ع) لازمه ریاست و حکومت است – اعتراف نمایند، به جُرم تراشی‌های واهی علیه این دو سرباز فداکار مردم پرداخته‌اند.


* ۰۹ اسفند - ۰۸:۵۲ : دعوت به تظاهرات ۱۰ اسفند

«شورای هماهنگی راه سبز امید» با صدور اطلاعیه‌ای مردم را دعوت کرد که در اعتراض به بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، در روز ۱۰ اسفند از میدان اما حسین تا میدان آزادی تهران و میدان‌های اصلی شهرهای دیگر، تظاهرات کنند.


red.boy - ایران - تهران
در شب اعلام نتایج انتخابات، سبز‌ها شعار دادند: موسوی، سکوت کنی‌، خائنی. حال، میر حسین در زندان حشمتیه، در دل‌ میگوید: سبز‌ها سکوت کنید خأئنید. او خائن نبود، بیائید ما هم خائن نباشیم.
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

ParsaUk - انگستان - منچستر
عاقبت الله اکبر همینه. گیر الله اکبر تر میفتیم. 1400 سال تکرار مکررات. دو انتخاب داشتیم اسلام یا اسلامی تر!
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

shaki59 - ایران - ملاط اباد
بی غیرتها حیا کنید کروبی رو رها کنید.این ضحاک ماربدوش دیگه اینقدر وحشی شده که هر غلطی دلش میخواد میکنه.فکر کرده مملکت ماله باباشه.دیکتاتوری رو به حد اعلی رسونده با این تصمیمات متکبرانش داره گور خودشو با دست خودش میکنه.حالا میبینیم دودش تو چشم کی میره.بزودی کاسه کوزشو باید جمع کنه.
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

nazli_akrami - ایران - تبریز
به این میگن گزارش لحظه به لحظه از تظاهرات !!!!
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
آقای سخنگوی ((زیر )) امور خارجه !! اگر پدرت را اطمینان داری که میشناسی و راست میگی، امنیت بدید تا مردم بیان تو خیابون تا همه دنیا ببینند که این حرکت ها در ایران ساختگی اند یا نه !!! مردک سر سپرده گی اندازه دارد !! .تا ایران را دست غیر ایرانی ها و غریبه ها ندید کوتاه نخاهید آمد !! شما از قذافی هم پست تر هستید !او مردمش را میکشد و رک و راست میگوید اینم که هستم ! شما چه !!؟ شما و ان رهبر..فقط مروجان صیغه خانه ها هستید. شما هیچ غلطی نمیتوانید بکنید و میرحسین و کروبی را همراه همسرانشان از ترس چماق مردم آزاد خواهید کرد ! میگوید نه ؟ این شما و این هم میدان !.
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

ابرقدرت ایران , مرکز جهان - ایران - تهران
باز این دختره شیرین عقل رفت بالا منبر ها.آخه بذار ما که تو تهرونیم از همه چیز خبر داریم نظر بدیم . در ضمن با این کامنتهات نظر ندی بهتره.
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +379پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +158نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند