توقیف ۲۹ تن تریاک با مجوز رسمی ورود به کشور در فرودگاه تهران

توقیف 29 تن تریاک با مجوز رسمی ورود به کشور در فرودگاه تهران

با کشف 29 تن تریاک در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) تهران که توسط یک شرکت دارویی وارد کشور شده است، تحقیقات گسترده پلیس مبارزه با مواد مخدر در این ارتباط آغاز شد.

به گزارش جام‌جم ، چند روز پیش ماموران مبارزه با مواد مخدر پلیس فرودگاه اطلاع یافتند یک فروند هواپیمای اختصاصی که از شهر بمبئی عازم تهران شده و حاوی مقادیر قابل توجهی تریاک است، قصد فرود در فرودگاه امام خمینی(ره) را دارد.

با گزارش موضوع به قاضی دادسرای مستقر در فرودگاه، دستور قضایی در این ارتباط صادر شد و پس از تخلیه بار هواپیما و انتقال به انبار گمرک، 29 تن تریاک که با نام یک شرکت دارویی وارد شده بود، توقیف شد.بررسی‌های اولیه حاکی است این میزان تریاک پس از بارگیری در کشور چین به کشور هندوستان منتقل و سپس از شهر بمبئی با یک فروند هواپیمای اختصاصی عازم ایران شده است.

همچنین مشخص شد هزینه خرید این مواد توسط یکی از بانک‌های ایرانی و با گشایش اعتبار پرداخت شده است.

با توقیف 29 تن تریاک در فرودگاه که در نوع خود بی‌سابقه است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر ناجا قرار گرفت و با ارسال نمونه‌هایی از این مواد به آزمایشگاه، بررسی درباره آن شروع شد.در این ارتباط سردار حسین‌آبادی، رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا روز گذشته به ایسنا گفت: یک محموله حدود 20‌تن مواد مخدر از نوع تریاک برای تهیه و تولید دارو از کشور هند به ایران وارد شده است.وی افزود:‌ یک شرکت خصوصی که در زمینه تهیه و تولید دارو فعال است، این مواد را وارد کشور کرده است.

رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: تاکنون ورود محموله مواد مخدر برای تولید دارو به کشور بی‌سابقه بوده و پیش از این از کشفیات داخلی مواد مخدر استفاده می‌شده است.یک مقام آگاه نیز در این باره به «جام‌جم» گفت: میزان دقیق مواد کشف‌شده 29 تن است اما پس از توقیف آن در فرودگاه، شرکتی که این میزان تریاک را به کشور وارد کرده، برای تحویل گرفتن محموله مراجعه نکرده است.

وی افزود: در حال حاضر موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته تا مشخص شود مجوز واردات این مواد به کشور چگونه صادر شده است؟

مجوز داده‌ایم

در همین حال، دکتر شانه‌ساز، معاون دارویی وزارت بهداشت در ارتباط با موادمخدر وارد شده به کشور گفت: این دارو از سوی یک شرکت دولتی که سابقه دیرینه‌ای در زمینه تهیه و تولید دارو دارد، وارد و مجوزهای آن نیز به میزان درخواستی این شرکت صادر شده است. وی افزود: این موادمخدر وارداتی پس از ساخت دارو به کشورهای دیگر از جمله به کشوری که موادمخدر از آن وارد شده، صادر می‌شود. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «جام‌جم» در ارتباط با استفاده از موادمخدر کشف شده در کشور گفت: کشفیات کشور پاسخگوی تولید دارو برای صادرات نیست بنابراین از این مواد در تولیدات داخلی استفاده می‌شود. طبق قوانین بین‌المللی، مجوز واردات براساس میزان مصرف آن هم با نظر کارشناسی در کمیسیون NICV که نظارت بر مصرف داروهای مخدر دارد، داده می‌شود.

دکتر شانه‌ساز در پاسخ به پرسش دیگر «جام‌جم» مبنی بر واردات تریاک در سال‌های گذشته به کشور گفت: این موضوع عادی است و در همه دنیا یک روال است و در همه حال تولید و صادرات با مجوز و تحت‌نظارت انجام می‌شود.

مسوول روابط عمومی بانکی که برای این مواد گشایش اعتبار کرده است، نیز در این باره گفت: اقدامات بانک براساس مکانیزم تعریف شده انجام می‌شود و شرکت‌های دارویی در چارچوب مقررات طبق آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت و درمان درخواست گشایش اعتبار می‌کنند و بانک نیز به عنوان نمونه تسهیلاتی را که برای وزارت صنایع در نظر گرفته، برای وزارت بهداشت نیز اختصاص می‌دهد.

karaji - سوئد - گتنبرگ
جهت تولید دارو و شاید (بشت های) سر وافور حضرات...
دوشنبه 9 اسفند 1389

niloofar80 - فیلیپین - مانیل
به به! گلی به جمالت دکی جون.. عجب! خدمتگزار یعنی دکی شانه شاژ ژون!
دوشنبه 9 اسفند 1389

khosh bavar - ایران - یزد
دکتر شانه‌ساز, عجب اسم پر مسمایی ! بهتتره که از دکتر تریاک ساز حرف بزنیم. نه اینکه وضع سیاسی مملکت از نظر ضحاکان ساندیسی خیلی بد شده, خرجشان رفته بالا و نیاز بیشتری به تریاک دارند که با کشیدن تریاک ترسشان گرفته شه ! شاد و شجاع باشیم .
دوشنبه 9 اسفند 1389

ذوب در ولایت - ایران - مشهد
ای بابا این که تازگی نداره همیشه همینطوری بوده اول جنس ناب رو میدن به بیت مقام عظما بعد از تست کردن توسط اعضای بیت سوخته اون رو میدن به شرکتهای داروساز تا با اون مرگ موش و داروی ترک اعتیاد درست کنند به همین راحتی!!! البته ایندفعه بخاطر هدرمند کردن یارانه‌ها آقا مجبور شدند ناپرهیزی کنند و باجه‌ای خرید کنند تا با گرانی بعد از عید ضرر نکنند!!!
دوشنبه 9 اسفند 1389

fesgeli - سوئد - لوند
مجوز اونو نوکران علی دیکتاتور صادر کردند عجب شیر تو شیری تو این اسلام اسم این دین باید میشد (اشلام) واردات تریاک اونم به این مقدار صادات بمب و اسلحه اونم به اون مقدار صدور پول و طلا اونم به مقدار لازم به به چه اشی!!!!. ... خمینی چه کردی !!!! تو اون روحت با این ارازل و اوباشی که از خودت به میراث گذاشتی
دوشنبه 9 اسفند 1389

barbud_daneshmand - بلژیک - گنت
عجبا بیشرمی??سالانه میگویند 100ها تن تریاک را میسوزانند!الکی!!!. در کدام کشوری تریاک ازاد بوده که بتوان سفارش این محموله را داد???!!!!. یادتونه چند سال پیش اعلام کردند کشت خشخاش دارویی ازاد شده است??!!. ضمن اینکه چرا ازچین به هندوستان و بعد به ایران?!!!. مصرف مقام عظما رسید چون تریاک افغانی دلشو زده و خواسته نوع برادران . چینی را مصرف کنه!!!
دوشنبه 9 اسفند 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
اگر میتونید از مرتضوی و 4 پاه جنایتکاران سوال کنید,,,بعد جوانهای ایران را با چند صد گرم دستگیر. و فورا اعدامش میکنند.
دوشنبه 9 اسفند 1389

porharfi - هلند - آرنم
مجوز داره! واســــــــــه رهبر یت وارد کرده ..کاریـــــــــش نداشته باشید!...
دوشنبه 9 اسفند 1389

بابک - ایران - سبزوار
برای اقا شیره می خواستند بسازند
دوشنبه 9 اسفند 1389

آپامه - استرالیا - سیدنی
از فردا انواع مواد مخدر را نذری میدهند تا همه معتاد و چرتی بشوند تا هوس اعتراض به سرشان نزند
دوشنبه 9 اسفند 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
اینرو که همه میدانند عامل توزیع مواد مخدر سپاه پاسداران میباشد
دوشنبه 9 اسفند 1389

fv007 - المان - دوسلدورف
تریاک چینی جهت شب عید وارد شد.....بسیار ارزان تر از جنس افغانی..البته فراموش نکنید که دولت ایران نفت افغانها را قطع کرد انها هم تریاک اخوندها را قطع کردن...حالا باید از چین وارد کنن...... المان دوسلدورف
دوشنبه 9 اسفند 1389

ایران بانو - ایران - تهران
یادم میاد سال68 یک تریلی با بار اجر طلا در بین مرز زاهدان افسران بازرسی توقیف کردند بعد که بار نامه را راننده بیچاره نشان داده بود به افسر بارزس که بار این کامیون به اسم احمد گریان پسر اون روح الله لعنت الله علیه احمد خمینی بوده سرهنگ مسول هم امد پشت تلویزیون که بله افسران جان برکف یک کامیون اجر طلا کشف کردند نشان به ان نشان که سرهنگ اعدام شد و تمام سربازان و افسران ان پست بازرسی از ناکجا اباد سر دراوردند حالا حکایت همین محموله تریاک است که خدا به داد ان پست بازرسی برسه که چکارشان بکنند محموله تریاک باید ناب ناب باشه که علی یکدست بخواهد بکشه و سرحال باشه دیگه تریاک کشت بهبهان و همدان به درد اقا نمیخوره باید از افغانستان تازه و مرغوبشه بیاد تازگیها که ان پدر زن دخترش هم منقلی شده از حرف زدنش میشه فهمیدکه روزی دو سه بست را باید بزنه تا بتونه حرف بزنه ولایتی بدبخت که بسکه برای رهبرش نسخه پیچید خودش را هم گرفتار کرد
دوشنبه 9 اسفند 1389

قانون جنگل - المان - کلن
دوستان زیاد جدی نگیرید این هم مثل بقیه اجناس چینی قلابی و بی کیفت است. میگم رهبر جان سهم 9 تن به دستان رسید`? چشم برای موهای مقدستان شانه ساز شانه زن در راهه.
دوشنبه 9 اسفند 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
خاطرم هست در ابتدای حکومت دولت موقت بازرگان سازمان معاملات تریاک بمنظور تامین تریاک مصرف داخلی که مردم بر اساس کوپن سهمیه بندی شده میزان مصرف خود را از داروخانه هاتامین مینمودند در خواست ورود یک میزان تریاک از هندوستان را نمود و اقای مهندس مرتضوی رئیس سازمان معاملات تریاک همراه بااکیپ اداری برای خریدعازم هندوستان شدند و پس از خرید تریاک و حمل در هنگام ورود این مسئولان خوشنام در فرودگاه دستگیر و روانه زندان شدند . وخلاصه با زحمات زیاد در ان وضعیت اسفناک مملکت و ارائه مدارک مثبته این انسانهای متشخص از زندان ازاد شدند. زندانی شدن مهندس مرتضوی که یک ماموریت اداری را انجام میداد مصادف بود با حمل مقدار متنابهی اثار گرانبهای عتیقه و میراث فرهنگی سرقت شده ما که توسط محمد رینگو فرزند رشید فقیه عالی قدر ایت الله منتظری دام افاضاته که در همان زمان یک هواپیما را در فرودگاه مهر اباد بزور و تهدید گرفته و بهمراه افراد مسلح خود و ساقی( نگاری و لوازم مربوط به نگاری) را برای مسافرت و حمل به لیبی در فرودگاه مستقر بودند و اصرار بدر یافت مجوز پرواز به لیبی را داشتند. عجب روزگاری است
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
قضیه در اینجا جالب ست محموله ای که با مجوز واعتبار دولتی بکشور وارد شده کارمندان دولت و افراد خوشنام که فقط ماموریت اداری را انجام داده چندین روز در زندان ماندند . اما شیخ محمد منتظری دام افاضاته که همراه با افراد مسلح خود بالغ بر مقدار متنابهی شیره نگاری و لوازم مربوط بان همراه با ساقی و چراغ دار ازاد بودند و بدلیل تاخیر در زور گیری هواپیما این افراد یک اطاق فرودگاه را قرق نموده و تا تعیین تکلیف قطعی برای پرواز و حمل اثار و میراث فرهنگی سرقت شده ایران ما به لیبی ساقی محمد رینگو شروع بروشن نمودن چراغ نگاری در ان اطاق فرودگاه نموده و اقدامات اولیه برای تامین سوخت جسمی فرزند برومند فقیه عالیقدر دام شوکته بعمل اوردند . چون مدعی بودند ایران انقلاب شده و اینها فرزندان بحق این انقلاب بوده که برای به ثمر رساندن ان خون دادند و حالا فقط نفس کش میطلبیدن البته انهم پای چراغ نگاری . پدر بزرگوارشان با شنیدن این حرکات جنون وار فرزند برومند فقط انرا (اغ) فرمدند. بله عزیزان بقیه تفسیر ها با شما خوانند گان عزیز
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

م ر - ایران - تهران
توقیف 29 تن تریاک با مجوز رسمی و ارسال آن به بیت آقا جهت تهیه دارو از طریق بافور مشتی در پاستور بالاخره ماهم یک پاستوری ، دانشمندی در ایران داریم ای بابا
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +379پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +158نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند