دستگیری سرهنگ قلابی صادرکننده کارت معافیت سربازی

دستگیری سرهنگ قلابی صادرکننده کارت معافیت سربازی

ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ، افرادی را که تحت پوشش سرهنگ و سروان اقدام به جعل کارت‌های پایان خدمت می‌کرد را دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا، 30 شهریور ماه، مأموران اداره گذرنامه تهران بزرگ در حین بررسی اسناد و مدارک شناسایی ارائه شده از سوی یکی از متقاضیان اخذ گذرنامه، متوجه جعلی بودن کارت معافیت خدمت سربازی این فرد شدند.

مأموران اداره گذرنامه به منظوراطمینان از جعلی بودن این کارت معافیت مراتب را به سازمان نظام وظیفه گزارش کرده و برابر اعلام سازمان نظام وظیفه مشخص شد که این فرد که امیرحسین نام دارد؛ به هیچ عنوان از طریق مبادی قانونی نسبت به اخذ کارت معافیت سربازی خود اقدام نکرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات و شناسایی محل سکونت امیرحسین و مراجعه کارآگاهان به این محل، این شخص برای ارائه توضیحات در مورد نحوه تهیه کارت معافیت سربازی به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

امیرحسین پس از اطلاع از مجعول بودن کارت معافیت سربازی خود به کارآگاهان گفت که کارت معافیت سربازی را از طریق فردی به نام سروان حمیدی، دریافت کرده و او به من اطمینان داده است که کارت معافیت من کاملا از طریق مراجع قانونی صادر شده و هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود:سروان حمیدی به من پیشنهاد داد که برای اطمینان از صحت کارت می‌توانم با آن به اداره گذرنامه مراجعه و اقدام به اخذ گذرنامه کنم.

امیرحسین درمورد نحوه آشنایی خود با سروان حمیدی گفت که اوایل سال جاری، سروان حمیدی برای خرید کیفی به مغازه من مراجعه و مدعی شد که دارای ارتباطات بسیارخوبی در سازمان نظام وظیفه دارد بگونه‌ای که قادر است تا مراحل قانونی صدور کارت‌های معافیت سربازی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و نسبت به تحویل کارت به صاحب آن اقدام کند. من نیز که به خدمت سربازی نرفته بودم، در مورد نحوه گرفتن کارت از او سؤالاتی کردم؛ او نیز نهایتا عنوان داشت که هزینه تهیه کارت معافیت سربازی 6 میلیون تومان می‌شود که بلافاصله من نیز قبول کرده و پس از پرداخت این مبلغ، کارت معافیت سربازی را پس از گذشت یک ماه تحویل گرفتم.

با اطلاعات بدست آمده از تحقیقات، محل تردد متهم تحت تعقیب در پایانه مسافربری تهران – کرج مورد شناسایی قرار گفت.

با آغاز تحقیقات، هویت واقعی متهم به نام حسین مورد شناسایی قرار گرفت و با بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی هیچ‌گونه وابستگی به هیچ‌کدام از ارگان دولتی یا نظامی ندارد بلکه با معرفی خود با هویت دروغین سروان حمیدی و به شیوه شناسایی افراد متقاضی کارت معافیت سربازی، به بهانه صدور کارت‌های معافیت سربازی از طریق مراجع قانونی اقدام به اخذ مبالغی از 5 تا 7 میلیون تومان از افراد کرده اما در ازای کارت‌های معافیت سربازی جعل شده را به آنها تحویل داده است.

به گزارش ایسنا، بلافاصله پس از دستگیری متهم و شناسایی مخفیگاه وی در خیابان هاشمی، هماهنگی‌های قضایی لازم انجام و کارآگاهان در بازرسی از این محل نیز تعداد زیادی اسناد و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر و کارتهای معافیت سربازی جعل شده برای تعدادی از این افراد را کشف و ضبط کردند.

متهم دراعترافات خود ضمن معرفی همدست خود به کارآگاهان گفت که کارت‌های معافیت سربازی را از طریق فردی که خود را سرهنگ شهرام معرفی کرده بود، تهیه کرده است.

با اعتراف حسن و شناسایی محل تردد، سرهنگ شهرام در میدان قیام دستگیر و به اداره سیزدهم آگاهی منتقل شد.

در بررسی‌ها مشخص شد؛ متهم که ابراهیم نام داشت یکی از مجرمان سابقه‌دار است که علاوه بر چندین فقره دستگیری به اتهام جعل کارت‌های پایان خدمت و معافیت سربازی، در چندین پرونده نیز به اتهام سرقت و نگهداری و استعمال موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ فریدون رهبریان، مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: برابر تحقیقات انجام شده متهمان در طول یک سال فعالیت مجرمانه خود ده‌ها کارت معافیت سربازی جعل شده تهیه و برای هر کدام از این کارتها مبالغی بین 5 تا 7 میلیون تومان اخاذی کرده‌اند.

وی در پایان این خبر با اعلام انتشار بدون پوشش چهره هر دو متهم این پرونده گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده و اعترافات صریح متهمان درمورد جعل عناوین دولتی و نظامی و احتمال ارتکاب سایر جرایم، دستور انتشار بدون پوشش چهره هر دو متهم این پرونده صادر شده است.

وی از کلیه افراد و مالباختگانی که نسبت به شناسایی متهمان اقدام و طرح شکایتی از آنها دارند، دعوت کرد تا برای پیگیری یا طرح شکایات خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران مراجعه کنند.

yassen_uae - امارات - شارجه
ببینیددرمملکت امام زمان مردم ازگشنگی دست به چه کارهایی می زنند
دوشنبه 27 دی 1389

iranesabz - هلند - امستردام
وقتی احمدی نزاد از طریق تغلب و جعل رای به رییس جمهوری میرسد از دیگران توقع صداقت دارید.
دوشنبه 27 دی 1389

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
خود کفایی و تکنولوزی رو بینید. کارتها هنوز کاغذی و تو بلاستیک برس شده است و الکترونیکی نیست که قابل جعل نباشه.
دوشنبه 27 دی 1389

magiteq - ایران - تهران
iranuk تو واقعا فکر اینا سرهنگ قلابین نه برادر من اینا درجه دارای نیروی انتظامین که حالا گند فسادشون در اومده برای ماس مالی بهشون میگن قلابی
سه‌شنبه 28 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.