ماجرای جابجایی اشتباه جنازه‌های سرگردان

 
ماجرای جابجایی اشتباه جنازه‌های سرگردان

در یک اتفاق نادر، جنازه یک فردی که بر اثر گارگرفتگی فوت کرده بود، به جای فردی که بعد از تصادف کشته شده بود، به خانواده‌اش تحویل داده شد.

به گزارش فارس، دوشنبه هفته گذشته جوانی 37 ساله به نام "احسان خ " در شهرستان گلپایگان بر اثر سانحه رانندگی فوت کرد که بعد از فوت وی، اتفاقات نادری برای جسد وی رخ داد.

طبق گفته‌های برادر زن وی، بعد از این حادثه، جسد احسان به یکی از بیمارستان‌های این شهرستان منتقل شد و ما یک روز بعد برای تحویل گرفتن جسد به بیمارستان رفتیم و آنها به ما گفتند باید به سردخانه گلزار شهدا بروید. این فرد به خبرنگار حوادث فارس گفت: 2 نفر از اقوام احسان که سن زیادی هم نداشتند، به سردخانه رفتند و به اشتباه جسدی را که علائم هویتی نداشت، به نام احسان شناسایی کردند اما در واقع جسد متعلق به فردی بود که بر اثر گازگرفتگی فوت کرده و پس از چند روز کشف شده بود. این مرد گفت: وقتی جنازه احسان را برای غسل دادن منتقل کردیم، آنجا به ما گفتند که به علت شدت تصادف قابل رؤیت نیست در حالی که در همان زمان جنازه احسان به جای دیگری منتقل شده بود. در نهایت موقع خاکسپاری به هیچ‌کس حتی همسر و پدر احسان هم اجازه ندادند برای آخرین بار او را ببینند. "محمد ق " برادر زن متوفی گفت: یک ساعت از خاکسپاری گذشته بود که با ما تماس گرفته و گفتند جنازه را اشتباهی منتقل کرده‌اید. گویا پزشکی که قرار بود جسد فرد گازگرفته را معاینه کند، متوجه این اشتباه شده و فهمیده جسدی که مقابلش است، مربوط به فردی است که بر اثر تصادف کشته شده است. وی ادامه داد: با موبایلی که همچنان در جیب احسان بود، با خاله وی تماس گرفتند و گفتند که جسد را اشتباهی برده‌اید. شبانه به سردخانه رفتیم و جنازه احسان را شناسایی کردیم. برادر زن متوفی گفت: فردای آن روز، با حکم دادگاه شهرستان خوانسار، نبش قبر انجام و جنازه دوباره منتقل شد. وی با بیان اینکه این اتفاقات در بیمارستان ... شهرستان گلپایگان رخ داده است، گفت: نکته جالب این است که جنازه‌ها بدون پلاک و علائم هویتی نگهداری شده است. این شخص گفت: اگر هم ما در شناسایی جنازه خود اشتباه کردیم، چرا بیمارستان جنازه داماد ما را که فردی تصادفی بوده است، به جای فردی که بر اثر گازگرفتگی فوت کرده، به جای دیگری فرستاده است. مدارک هویتی همراه احسان بوده و در زمان حادثه هم برادرش با او بوده است.

ایران دوست - ایران - تهران
این اتفاق خیلی خیلی خیلی حیلی نادر بوده!
دوشنبه 20 دی 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
این هم از نتایج خرافات در ایران است که مردم نادان از جنازه می ترسند و حاضر نیستند برای شناسایی درست به صورت طرف نگاه کنند.
دوشنبه 20 دی 1389

antidictatour - فرانسه - پاریس
خاک بر سر جمهوری اسلامی .
دوشنبه 20 دی 1389

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
شلوغش نکنید. دوست من خودش رفت سردخانه و جنازه یک زن را به جای جنازه مادر خود تا پای قبر برد و در دقیقه نود و قبل از سوت داور متوجه اشتباه شدند. اتفاقا خودم هم فیلمبردار مراسم بودم و اسنادش هم موجوده!
دوشنبه 20 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.