مکمل‌های گیاهی برای درمان اضطراب مفید هستند

مکمل‌های گیاهی برای درمان اضطراب مفید هستند

شواهد و مدارک پزشکی قوی وجود دارد که نشان می‌دهند عصاره‌های گل ساعتی یا کاوا و ترکیب مکمل‌های ال ـ لیسین و ال ـ آر جینین می‌توانند به کاهش و برطرف کردن اضطراب کمک کنند.

سلامت نیوز: یک بازبینی آماری روی مکمل‌های تغذیه‌ای و گیاهی نشان داده است که برخی از این گیاهان می‌توانند اضطراب را بدون عوارض جانبی جوی درمان کنند. به گزارش  (ایسنا)، شاهین لاخان و کارن وییرا از انستیتو جهانی برنامه نوروساینس که یک سازمان غیرانتقاعی در لس آنجلس است، می‌گویند: شواهد و مدارک پزشکی قوی وجود دارد که نشان می‌دهند عصاره‌های گل ساعتی یا کاوا و ترکیب مکمل‌های ال ـ لیسین و ال ـ آر جینین می‌توانند به کاهش و برطرف کردن اضطراب کمک کنند. به گزارش روزنامه‌ لس آنجلس تایمز، متخصصان تغذیه با بازبینی روی نتایج 24 آزمایش قبلی با حضور بیش از دو هزار شرکت کننده به این نتیجه رسیده‌اند. آن‌ها می‌گویند: هر گونه عوارض جانبی ناشی از مصرف این مکمل‌ها بسیار ضعیف و ملایم است. این متخصصان تاکید کردند که در مورد اثرات گل ساعتی در کاهش اضطراب ابهامی وجود ندارد، اما در مورد دو مکمل دیگری که نام آن‌ها در بالا ذکر شد، مطالعات بیشتر باید انجام شود تا دوز موثر آن برای درجات مختلف اضطراب و اختلالات مرتبط با اضطراب مشخص شود. این یافته‌ها در مجله «تغذیه» منتشر شده است.

omidefarda - استرالیا - ملبورن
بدینوسیله بنده کمال تشکر و قدردانی خودم رو به سایت ایرانین یوکی اعلام میدارم بخاطر تلاش شبانه روز شما عزیزان در راه اطلاع رسانی و ارسال مطالب بسیار ارزشمند مخصوصا" در زمینه های پزشکی و بهداشتی, درود بر شما.
شنبه 17 مهر 1389

Dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
omidefarda - استرالیا - ملبورن سلام دوست عزیز خیلی عالی گفتی همیشه موفق باشید
یکشنبه 18 مهر 1389

omidefarda - استرالیا - ملبورن
Dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان - هم میهن عزیز من هم از شما سپاسگزارم بخاطر اینگونه ابراز محبت و دوستی. همنطور که سرکار خانم حتما" مستحضر هستند, بدست اوردن بعضی از مطالبی که بصورت رایگان در این وبسایت نمایش داده میشه, مستلزم صرف وقت, انرژی و همچنین پول میباشد, مثلا" مراجعه به پزشک جهت مشاوره. بنابراین من وظیفه خودم دیدیم که حداقل از دوستانی که در ارسال و نمایش اینگونه مطالب تلاش می کنن تشکر و قدردانی کنم. امیدوارم که شما و بقیه دوستان ازادیخواه هم همیشه شاد و تندرست باشید.
یکشنبه 18 مهر 1389

Dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
omidefarda - استرالیا - ملبورن با سلام مجدد به شما دوست بسیار مهربونو عزیزم خواهش میکنم شما بزرگوارید و سپاسگذارم از لطف و مهربانی شما .حرف شما متینه منم 100% با شما موافقم خدایی واقعیت رو گفتی .دوست گرامی من امیدوارم شما هم در تمام مراحل زندگیتان موفق باشید.با سپاس فراوان از شما
دوشنبه 19 مهر 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.