اهداء صلیب افتخار دولت آلمان به یوآخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان

اهداء صلیب افتخار دولت آلمان به یوآخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان

نام یوآخیم لوو به عنوان یکی از افرادی که برای "پیشرفت و ثبات صلح در آلمان" تلاش کرده‌اند ثبت می‌شود. کریستیان وولف، رئیس جمهور آلمان پس از اعلام این خبر گفت، تیم ملی فوتبال آلمان «بهترین سفیر کشورمان در سراسر جهان بود».

یوآخیم لوو

پس از درخشش تیم آلمان در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۰ و دریافت مدال برنز این دور از مسابقات، کریستیان وولف، رئیس جمهور آلمان، اعلام کرد که مایل است مدال "صلیب افتخار دولت آلمان" را به سرمربی تیم ملی، یوآخیم لوو، اهدا کند.

وولف که در آخرین مسابقه‌ی تیم ملی آلمان در استادیوم حضور داشت، در آخرین نشست مطبوعاتی لوو نیز شرکت کرد. رئیس جمهور آلمان در پایان این نشست تاکید کرد که قصد دارد شخصا مدال افتخار را در کاخ ریاست جمهوری در برلین به سرمربی تیم ملی فوتبال اهدا کند.

کریستیان وولف همچنین به رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، تئو تساونسیگر، پیشنهاد کرد که به بازیکنان تیم ملی نیز نشان "برگ افتخار نقره‌ای" اعطا شود. رئیس جمهور آلمان ضمن تاکید بر اینکه «از سال ۱۹۷۲ تاکنون، این تیم، بهترین تیم ملی آلمان است»، گفت: «این تیم بهترین سفیر کشورمان در سراسر جهان بود».

تیم ملی فوتبال آلمان پس از پیروزی بر اروگوئه و دریافت مدال برنز جام جهانی

تمجید از یوآخیم لوو

بازی‌های چشمگیر تیم ملی آلمان در مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی باعث شده است که سرمربی این تیم از جانب رسانه‌ها و کارشناسان فوتبال و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی مورد تحسین قرار گیرد. کارشناسان بیش از هر چیز، به خاطر نحوه انتخاب بازیکنان از یوآخیم لوو تقدیر می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های تیم ملی آلمان این است که اعضای آن، ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی گوناگونی دارند. یازده تن از بیست‌وسه بازیکن تیم، افرادی هستند که تبار غیرآلمانی دارند، پدیده‌ای که تاکنون در آلمان بی‌سابقه بوده است. این گوناگونی فرهنگی باعث شده که تیم ملی آلمان در میان مهاجران نیز محبوبیت بیشتری بیابد.

بسیاری از ناظران معتقدند که این تیم می‌بایست سرمشقی باشد برای انتگراسیون مهاجران در آلمان و تاکید بر این نکته که نسل دوم مهاجران می‌توانند در پیشرفت جامعه نقش چشمگیری داشته باشند.

یکی دیگر از نکات مثبتی که در رابطه با تیم ملی فوتبال آلمان مطرح شده، تشدید علاقه‌ی مردم به این ورزش است. این امر باعث درآمد بیشتر تیم ملی شده و در آینده نیز در این رابطه تاثیرگذار خواهد بود. به گفته‌ی اولیور بیرهوف، مدیر ورزشی تیم ملی، هزینه‌ی بازی‌های جام‌جهانی برای تیم ملی ۱۹ میلیون یورو بوده و درآمد تیم نزدیک به ۲۱ میلیون یورو.

"صلیب افتخار دولت آلمان"

مدال "صلیب افتخار دولت آلمان" و نشان "برگ نقره‌ای"

مدال "صلیب افتخار دولت آلمان"، مهم‌ترین نشان افتخار دولتی این کشور است. این نشان از سال ۱۹۵۱ به افرادی اهدا می‌شود که در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی یا علمی خود به طرز چشمگیری «در پیشرفت و ثبات صلح در آلمان کمک کرده باشند».

از سال ۲۰۰۶ و به پیشنهاد هورست کوهلر، رئیس جمهور پیشین آلمان، باید دست‌کم ۳۰ درصد از افرادی که برای دریافت این نشان معرفی می‌شوند، زن باشند.

نشان "برگ نقره‌ای" نیز بالاترین نشانی است که از سال ۱۹۵۰ به ورزشکاران آلمانی اهدا می‌شود. در سال ۲۰۰۶ اعضای تیم ملی پیشین آلمان، پس از رسیدن به مقام سوم در بازی‌های جام جهانی، به دریافت این نشان افتخار نائل آمدند.

sepher - استرالیا - سیدنی
واقعا افرین فوتبال رو به دنیا نشان دادید.
دوشنبه 21 تیر 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
حالا مدال بدهید روزی که سوم شدن از حرصشان ریختن توی خیابانها ولی دم اسپانیا گرم بچه های با حال وخون گرمی هستن از المانها اصلا دل خوشی ندارند ضمنا دستمال ها کجان تسلیت
دوشنبه 21 تیر 1389

mashadi_in_sydney - استرالیا - سیدنی
zartusht67 - المان - فرانکفورت شما که خودت المانی چرا طرفدار اسپانیا هستی? !زنده باد تیم المان
دوشنبه 21 تیر 1389

porharfi - هلند - آرنم
دست اند کاران داخل کشور یاد بگیرید ...مربی هنوز تیم را جمع بندی نکرده. هزاران طعنه و بدگویی و نا امید ی و بدبین شدن و منفی بافی ها شروع میشه. تا ورزشکار ایرانی موفقییت اش هرگز آغاز نشه...!!
دوشنبه 21 تیر 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
mashadi-in-sydney استرالیا- سیدنی شما که خودت استرالیا هستی چرا دستمال المانی ها شدی
دوشنبه 21 تیر 1389

آبی ترین - ایران - تهران
زنده باد پر افتخارترین ، پر امتیاز ترین و با شخصیت ترین تیم جهان " آلمان ".
سه‌شنبه 22 تیر 1389

Rohan_samandari - سوئد - مالمو
حیف این سرمربی که یک تیم کاملا رسیسم رو اداره کرد البته بیشتر بازیکناشم مهاجر بود خوشبختانه. بابا این قیافه شتایگر داد میزنه که رسیسمه
سه‌شنبه 22 تیر 1389

mashadi_in_sydney - استرالیا - سیدنی
zartusht67 - المان - فرانکفورت دستمال نشدم عزیز.تیم خوب را باید تحسین کرد.شما هم بهتره از کشوری که توش هستی طرفداری کنی
سه‌شنبه 22 تیر 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
mashadi-in-sydney استرالیا -سیدنی ببین عزیز من استرالیا بودم داروین مسئله ای به نام خارجی نداری و مولتی کولتی مثل امریکا و کاناداست ولی خیلی ها مثل من سیتی زن اینجان ولی همیشه در همه موارد مورد تبعیض قرار میگیریم راسیست در این کشور ریشه قوی داره 2 تا جنگ جهانی راه انداختند الان هم اگر تحت کنترل امریکا نباشند جنگ سوم جهانی را راه میاندازند بله هموطن باید اینجا زندگی کنی بعد درک خواهی کرد
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

mashadi_in_sydney - استرالیا - سیدنی
zartusht67 - المان - فرانکفورت عزیز خوب پس المان زندگی نکن.اگه میکنی و نون اونارو می خوری دیگه نمک دون نشکن
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.